Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn
Glemt adgangskode? Tilmeld

Slyngebarn

Slyngebarn (http://slyngebarn.dk/forum/index.php)
-   Hvad skal jeg vælge? (http://slyngebarn.dk/forum/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Hvilken fastvikle? (http://slyngebarn.dk/forum/showthread.php?t=236264)

PA1987 14-02-17 21:36

Hvilken fastvikle?

Jeg har termin d 4 juli. Jeg har en lækker hybridvikle og en fastvikle fra ellevil. Og en kleinsmekker når bebs bliver lidt større.

Jeg fik aldrig brugt min ellevil så meget. Den er for tyk og lang syntes jeg. Det vil/skal jeg lave om på den her gang.

Så hvilken fastvikle skal jeg have fingrene i? Gerne lidt tyndere, men stadig stærk og nem at binde.. Jeg tænker maks 1000-1200 kr. Men gerne billigere;)

Og findes der en ringslynge der er uundværlig? Har kun en hjemmestyret en, tænker det kan gøres bedre;)

SAH 14-02-17 21:45

Uhhh... var du glad for hybridviklen med nr. 1? Overvejer om det er sådan en man skal have til de varme sommer-nyfødte.... strækviklen var så varm sidst!

Jeg drømmer om en bomuld/bambus.... kan huske at jeg prøvede en med L. og den var så tynd og lækker till lillebebs!

Men jeg følger lige, for tænker at jeg må ud og have noget nyt :D

babyaya 14-02-17 22:32

Silke/bomuld havde en tynd og Max lækker sarah fra ellevil. Den kan jeg anbefale

Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk

PA1987 15-02-17 18:00

Citat:

Oprindeligt skrevet af SAH (Indlæg 4061575)
Uhhh... var du glad for hybridviklen med nr. 1? Overvejer om det er sådan en man skal have til de varme sommer-nyfødte.... strækviklen var så varm sidst!

Jeg drømmer om en bomuld/bambus.... kan huske at jeg prøvede en med L. og den var så tynd og lækker till lillebebs!

Men jeg følger lige, for tænker at jeg må ud og have noget nyt :D

En Stella fra Balibaby. Købt gennem tidsel. Syntes den er småååk :lurve: men nok ikke så tynd. Fødte i dec sidst.

Hallett 15-02-17 19:50

Jeg er mega glad for min ellevill paisley i hør/bambus

Sent from my iPhone using Tapatalk

moreva 15-02-17 22:21

Citat:

Oprindeligt skrevet af PA1987 (Indlæg 4061570)
Jeg har termin d 4 juli. Jeg har en lækker hybridvikle og en fastvikle fra ellevil. Og en kleinsmekker når bebs bliver lidt større.

Jeg fik aldrig brugt min ellevil så meget. Den er for tyk og lang syntes jeg. Det vil/skal jeg lave om på den her gang.

Så hvilken fastvikle skal jeg have fingrene i? Gerne lidt tyndere, men stadig stærk og nem at binde.. Jeg tænker maks 1000-1200 kr. Men gerne billigere;)

Og findes der en ringslynge der er uundværlig? Har kun en hjemmestyret en, tænker det kan gøres bedre;)

Hvilken størrelse Ellevill havde du? Og hvad hedder den/hvordan ser den ud? Hvis den er for tyk og for lang er det rart vide, hvor tyk og lang, den rent faktisk er. :)

Jeg ville anbefale en tynd, stærk ringslynge. Jeg har en bomuld/hør fra Oscha, som nu er helt "gået til", altså blødgjort, og enormt sval og støttende.

Med hensyn til fastviklen, så er det ikke sikkert, du vil have en i fuld længde. Jeg synes selv, det er skønt med en lang vikle og den lille ny, men andre synes, det er rarere med en kortere, f.eks. str. 4 på ca 3,8 meter.

PA1987 15-02-17 22:31

Zarah. Mener jeg i str 6. Jeg tror jeg går efter en 3 eller 4. Jeg tænker også jeg skal have en lækker ringslynge;)

moreva 15-02-17 23:16

Hvilken størrelse tøj bruger du?
Hvis du er til den kraftige side, eller har taget på i løbet af graviditeten, ville jeg anbefale str. 4 til fronbæringer såsom kangaroo, front wrap cross carry tied under bum, osv.
Hvis du er str medium/large eller mindre, er str 3 et godt valg. :)

PA1987 17-02-17 12:40

Str L. Regner med 4. Har kigget lidt på Oscha, syntes det er fornuftige priser og fine prints:) er det mon en god vikle? Hvad tænker I om uldblandinger? Fandt en på 265 gsm?

moreva 17-02-17 13:00

Det er faktisk ikke et print, da mønsteret jo er vævet ind i stoffet. ;) Teknisk, teknisk.

Jeg synes, det lyder super lækkert! Oscha laver nogle virkeligt gode vikler.

Den vil dog være cirka lige så tyk som din Zara, hvis ikke tykkere.
Til den helt lille ny, ville jeg overveje at gå efter noget lidt tyndere, så det ikke bliver for voldsomt.

Er du inde i nogen af køb- og salgsgrupperne på Facebook? Så kan jeg tagge dig i nogen annoncer på brugte vikler, jeg kan anbefale, efterhånden som jeg støder på dem.

PA1987 17-02-17 20:40

Vævninger selvfølgelig;)
Er vist kun i en enkelt med både bleer og vikler. Hvilke er gode?

moreva 17-02-17 22:01

Slyngesalg,
Slyngeskolen Second Hand,
Babywearing FSOT,
...
Der er også grupper for de enkelte mærker, hvis man ved, hvad man går efter. :)

PA1987 18-02-17 10:35

Har ansøgt om medlemskab. Du må meget gerne tage hvis du ser noget godt;)

moreva 18-02-17 12:12

Er P. A. dine initialer?

moreva 18-02-17 12:19

Hvad kan du godt lide, farvemæssigt?

Alle tidspunkter er GMT +2. Klokken er nu 19:52.