Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn
Glemt adgangskode? Tilmeld

Slyngebarn

Slyngebarn (http://slyngebarn.dk/forum/index.php)
-   Gds-mønstre og -vejledninger /bæreudstyr (http://slyngebarn.dk/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   Hvilken mei tai skal jeg sy? (http://slyngebarn.dk/forum/showthread.php?t=54874)

knitting-hamster 30-01-09 19:29

Hvilken mei tai skal jeg sy?

Der er jo masser af gode vejledninger, både her og på det norske forum, og alle mulige andre steder... men jer som har syet den slags før, hvilken vil I anbefale at jeg kaster mig ud i? Jeg er jo ikke så stor, og det er Valdemar heller ikke endnu, så den skal jo ikke være for voldsom. Jeg kunne godt tænke mig en hovedstøtte på den - men ellers er der ingen krav, andet end at det skal være en instruktion jeg kan hitte ud af :heehee:

Så hvilken sy-instruktion vil I anbefale en mei tai nybegynder?

La Ferrol 30-01-09 23:53

Det kommer jo lidt an på hvor god du er til at sy?

Jeg har brugt en blanding af "mkittekats" og Lisbeths vejledninger - og det fungerede godt, og de to vejledninger tilsammen var gode. Den MT-vejledning som sommermor har lagt ind fra den norske side virker umiddelbart lettere at sy ud fra.
CamillaSC's vejledning kan jeg ikke visualiserer og arbejde med, men det kan være det bare er mig (?)

Smuk Som Altid 31-01-09 10:20

Jeg kigger lige med, for det er min mening at sy en MT selv

knitting-hamster 31-01-09 11:26

ja den norske ser jo super enkel ud... og der kan man jo bare tilføje en hovedstøtte... men er den god at bære i? må nok hellere gøre som dig og blande mkittekats og lisbeths vejledninger lidt :)

SanneM3 01-09-09 18:24

Hej, jeg er netop igang med at sy en MT for første gang, og jeg læste den norske super grundigt igennem, og derefter blandede jeg mkittekats og Lisbeths sammen, og jeg læste dem flere gange, så jeg følte jeg havde overblik over processen.

Jeg er så heldig at jeg har en brugt MT i forvejen, som er for stor, så kunne nogenlunde regne mig frem til hvilke mål der passer os, men jeg kiggede også på målene i vejledningerne, for at sikre det ikke var helt ved siden af, det jeg har gang i :)

Kan kun anbefale at sy selv, det er mega fedt at vide man selv har lavet det :)

knitting-hamster 01-09-09 21:37

jeg har syet 2 MTer nu efter den norske vejledning, med mkittekats hovedstøtte på, og de er bare super :lurve:

Deluxe 01-09-09 21:53

Citat:

Oprindeligt skrevet af knitting-hamster (Indlæg 1077178)
jeg har syet 2 MTer nu efter den norske vejledning, med mkittekats hovedstøtte på, og de er bare super :lurve:

:jubel::jubel::jubel::jubel::jubel::jubel::jubel::worthless:

KirstenS 01-09-09 22:12

Jeg ejer den MT, som Lisbeth har brugt som billeddokumentation i hendes udmærkede vejledning - Jeg kan absolut anbefale den MT, der blev ud af det :biggrin:

Kirsten

knitting-hamster 01-09-09 23:58

2 vedhæftede filer
:heehee:

et action-shot af min egen med karameller på, og så et billede af dåbsgave-MTen til Valdemars fætter. Den blev ret fed, synes jeg selv, har helt lyst til at sy en ny til mig selv, som ikke "bare" er en prototype, som den første var :stortgrin: Den fungerer upåklageligt, men små detaljer som at få syet D-ringe i til hovedstøttestropperne, stropper som rent faktisk passer i længden (jeg SKAL altså ha' kortet dem af!) og andre små finurligheder ville jo være lækkert at få på plads :wink:

Alle tidspunkter er GMT +2. Klokken er nu 09:04.