Hjælp til køb af overlocker - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Gør det selv - eller gør det sammen med andre > Gør det selv - diverse
Glemt adgangskode? Tilmeld

Gør det selv - diverse Alt andet end bæredimser. Sy, male, bygge, samle, tegne, udhugge el.a. - det skal bare være selvgjort. Ingen fremvisning af forhandlervarer el.lign.

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 07-02-17, 08:49   #1
AnitaHansen
AnitaHansen har ikke brugt den nye funktion...
Papirslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 10/12-16
Tak givet gange: 0
Takket 0 gange i 0 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Hjælp til køb af overlocker

Hej allesammen,

Jeg har syet i ca. 6 måneder og syer primært tøj til min datter på snart 11 måneder. Jeg har en Pfaff Select 3.2, men da jeg primært syer ribkanter og i jersey, er jeg nu på udkig efter en overlocker.

Mit budget er på omkring 4-7.000 kr. Er der nogen, der har nogle gode erfaringer de vil dele? Jeg er især interesseret i, hvor let det er at få den rigtige trådspænding og hvor let den er at tråde.

På forhånd tak for hjælpen .
Mvh. Anita
AnitaHansen er offline   Besvar med citat
Ulæste 07-02-17, 09:21   #2
Petrine
Petrine har ikke brugt den nye funktion...
Shhhhh........ jeg skriver

No Avatar

Tilmeldingsdato: 06/08-15
Geografisk placering: København
Tak givet gange: 461
Takket 934 gange i 480 indlæg
Jeg har aldrig helt forstået hvorfor overlockere har sådan et ry for at være umulige at tråde. For mig har det været sådan noget man skulle lære, og når man har lært det, er det ikke svært mere. Kan du følge mig?

Dit budget er ganske fint til dit behov, har du overvejet at købe brugt (fra forhandler = garanti) og se om du kan få en coversømsmaskine med i købet? Sådan en er virkelig nice at have til jersey og rib.

Jeg er Berninamenneske af vane, og ville umiddelbart sige at du vil blive rigtig glad for en Bernina 800DL. Det er en god maskine til husbehov, virkelig nem at tråde og skifte sømme på, god hastighed. Tror den koster omkring 5500.

Vil du have top of the line i dit budget er det en Bernina 1100MDA du skal ud i. Sådan en står i mange systuer rundt omkring, den æder bare aaaaalt. Jeg solgte min og det har jeg fortrudt, for nu er jeg for nærig til at give de 7000 den koster.

Hvis du vil købe brugt, så er der en "Bernette for Bernina" serie, hvor modellerne hedder enten Funlock 004, 007 eller 009. Det er gamle, men gode, pålidelige maskiner. De adskiller sig fra ovenstående ved at skulle trådes 100% manuelt og det er lidt mere kompliceret at skifte til rullesøm/2 tråde. Til gengæld fås de brugt på dba til omkring 1000 kroner, hos en forhandler fra 2500. Men jeg har dårlige erfaringer med øvrige Bernette-overlockere, det er noget med at Bernina fik lavet lidt af hvert der i 90erne og nogle af dem er virkelig umulige at håndtere.

I samme serie (004-007-009) er der coversømsmaskiner. De kendes på at de hedder DCC efter tallene, og at der kun er to drejeknapper foran og ingen kniv. Har set flere på dba for nylig til ikke meget over 1000, men det er klart, fra dba er et sats.
Ulæste 08-02-17, 15:42   #3
Petrine
Petrine har ikke brugt den nye funktion...
Shhhhh........ jeg skriver

No Avatar

Tilmeldingsdato: 06/08-15
Geografisk placering: København
Tak givet gange: 461
Takket 934 gange i 480 indlæg
Hey, jeg har set Kjærgaard lige har smidt en brugt 800DL op på hjemmesiden til 2800. Den ville jeg springe på, hvis jeg var dig, det er en rigtig god brugtpris. Og de sælger med garanti, køber selv mine maskiner hos dem.
Ulæste 08-02-17, 22:05   #4
Saga
Saga på sagaifarver.dk
Jeg betaler husleje her!

Sagas avatar

Tilmeldingsdato: 15/01-08
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 3,573
Takket 21,278 gange i 6,832 indlæg
iTrader: 23 / 100%
Jeg er rigtig glad for min Bernina 800dl også, og når det samme spørgsmål bliver stillet i sygrupper, jeg er medlem af, er der riiiigtig mange der siger det samme.

Trådning skal bare læres. Berninaens tråde er farvekodede, det er en stor hjælp. Man skal bare gøre præcis som der står (jeg mistænker at en del af dem, der brokker sig, ikke er så gode til at følge en vejledning ).

Jo, det tager længere tid end en symaskine, men der er jo også 4 tråde. Nu hvor jeg har lært det, tager det tid tilsvarende at tråde 4 symaskiner.

...der tidligere hed Sigrun
mai81 (11-02-17), Pepina (09-02-17), Vanadia (09-02-17)
Ulæste 09-02-17, 07:29   #5
Ramia
Ramia har noget i ovnen
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

Ramias avatar

Tilmeldingsdato: 07/04-10
Geografisk placering: Herlev
Tak givet gange: 1,647
Takket 2,087 gange i 766 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Jeg er også så glad for min Bernina 800dl. Og som Saga skriver, så lærer man hurtigt at tråde den. Kan i øvrigt kun anbefale at man tager sig et overlock kursus på den lokale aftenskole, så man kan komme godt fra start

Sent from my iPad using Tapatalk

..det var mig, der hed Noras mor
Ramia er offline   Besvar med citat
Ulæste 09-02-17, 12:15   #6
Vanadia
Vanadia good girls go to Heaven bright girls go everywhere
Jeg betaler husleje her!

Vanadias avatar

Tilmeldingsdato: 21/07-09
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 7,327
Takket 6,505 gange i 3,017 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Send en besked via Yahoo til Vanadia
Citat:
Oprindeligt skrevet af Saga Vis indlæg
Jeg er rigtig glad for min Bernina 800dl også, og når det samme spørgsmål bliver stillet i sygrupper, jeg er medlem af, er der riiiigtig mange der siger det samme.

Trådning skal bare læres. Berninaens tråde er farvekodede, det er en stor hjælp. Man skal bare gøre præcis som der står (jeg mistænker at en del af dem, der brokker sig, ikke er så gode til at følge en vejledning ).

Jo, det tager længere tid end en symaskine, men der er jo også 4 tråde. Nu hvor jeg har lært det, tager det tid tilsvarende at tråde 4 symaskiner.

...der tidligere hed Sigrun
Samme mistanke her eller bare med fordommen om, at sådan noget teknisk noget er svært .
Jeg har 700D + blindgriber, den er meget nemt at tråde bare man følger farvekoderne. Der kan man spare lidt penge, 700D og 800 DL kan nøjagtig det samme bare man køber blindgriberen (ca 250 kr) til 700D.
Vanadia er offline   Besvar med citat
Ulæste 11-02-17, 22:57   #7
mai81
mai81 Har lidt travlt i det der IRL
Mit IRL er skiftet ud med en URL

mai81s avatar

Tilmeldingsdato: 26/11-10
Tak givet gange: 6,023
Takket 3,845 gange i 1,983 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af Vanadia Vis indlæg
Jeg har 700D + blindgriber, den er meget nemt at tråde bare man følger farvekoderne. Der kan man spare lidt penge, 700D og 800 DL kan nøjagtig det samme bare man køber blindgriberen (ca 250 kr) til 700D.
Samme model og samme erfaring. Følg instruktionen slavisk i begyndelsen og indstil dig på at det tager lidt længere tid at 4 tråde end en.

Tags
babytøj, overlocker, symaskine, syning

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande

Regler for indlæg
Du kan ikke oprette nye tråde
Du kan ikke oprette svar
Du kan ikke vedhæfte filer
Du kan ikke redigere dine indlæg

BB-kode er Til
Smilies er Til
[IMG]-kode er Til
HTML-kode er Fra

Forumoversigtsmenu