drømmetæppe er nu færdigt! Med billeder - Side 4 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Gør det selv - eller gør det sammen med andre > Gør det selv - diverse
Glemt adgangskode? Tilmeld

Gør det selv - diverse Alt andet end bæredimser. Sy, male, bygge, samle, tegne, udhugge el.a. - det skal bare være selvgjort. Ingen fremvisning af forhandlervarer el.lign.

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 07-03-08, 15:28   #46
immer
immer har ikke brugt den nye funktion...
Immer tragen

immers avatar

Tilmeldingsdato: 15/01-07
Geografisk placering: Thisted
Tak givet gange: 65
Takket 383 gange i 193 indlæg
iTrader: 57 / 100%
det ser bare smadder hyggeligt ud !!!!
jeg får helt lyst til at sætte mig ned og være med
immer er offline   Besvar med citat
Ulæste 07-03-08, 15:45   #47
Pia H
Pia H er jo sådan helt færdig
Kreativiteten mangler......

Pia Hs avatar

Tilmeldingsdato: 22/06-06
Geografisk placering: Nørhalne, Nordjylland
Tak givet gange: 684
Takket 433 gange i 251 indlæg
iTrader: 30 / 100%
Hvor ser det bare fantastisk ud

Men indrømmet, jeg tror aldrig at jeg kommer til at kaste mig over quiltning men flot det er det sgisme
Ulæste 07-03-08, 15:52   #48
Pfaffelaffen
Pfaffelaffen sygdom er noget fanden har skabt
Lappeløsning

Pfaffelaffens avatar

Tilmeldingsdato: 26/05-07
Geografisk placering: als
Tak givet gange: 0
Takket 9 gange i 9 indlæg
iTrader: 0 / 50%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Lisbeth M Vis indlæg
NØJ, hvor det bare ligner noget nørkleri, som jeg OVERHOVEDET ikke ville have tålmodighed til. Jeg misunder dig virkelig, at du har tålmodigheden til det
Citat:
Oprindeligt skrevet af Pia H Vis indlæg
Hvor ser det bare fantastisk ud

Men indrømmet, jeg tror aldrig at jeg kommer til at kaste mig over quiltning men flot det er det sgisme
det er altså også kun fordi min store dreng bare SÅ gerne ville have det

jeg er ikke til den her slags nørklen med bitte små irriterende lapper der ikke passer sammen (hvilket beskriver æbleskrogs pachwork ganske udemærket) men jeg kan godt lide resultatet...især når jeg får lov at se patrick sådanher
Ulæste 07-03-08, 17:24   #49
boble
boble jubiii har fået mine smiliys igen
Mælkebøttebarn

Forhandler

bobles avatar

Tilmeldingsdato: 01/09-07
Geografisk placering: flinterup(vestsjælland)
Tak givet gange: 2,048
Takket 2,632 gange i 801 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Pfaffelaffen Vis indlæg
ej jeg bliver skisme så rørt at jeg sidder og tuder

jeg har været så slem til at sy til alexander og så glemme storebror så da han kastede sig over det her tæppe (som egentligt er et restetæppe og jeg er helt ny i pachwork så resterne er begrænsede ) så ville jeg simpelthen så gerne sy det til ham...men når jeg kun havde ti forskellige møstr og der skulle bruges 118 så blev tæppet jo lidt kedeligt....så tusind tak søde SB piger fordi i hjælper mig med min søns drøm

er ved at uploade billeder til photobucket
søde ven dov nu er det mig der tuder.... hvor er det bare dejligt at læse at det betyder så meget for dig at får mit "rod" og ja jeg tror faktisk at jeg kan levere mere hvis det skulle være nødvændigt... for jeg komtil at tænke på at jeg jo lige har fået en KÆMPE pose stof af min mor som jeg endnu ikke har kigget på... så hvis du mangler så sig til og tænkte på skal du til at lege meget med lapper så vil jeg nemlig samle sammen for jeg har tit en masse som er for småt til at jeg vil gemme det... men hvis det kan hjælpe dig gemmer jeg meget gerne til dig...

glæder mig meget til at se mere til dit prochekt...

ov ja... kom til at tænke på at hvis det var mig der lave det så ville jeg syg sammen først og derefter klippe hakker... hakkerne er der jo kun for at stoffet ikke skal krølle når det bliver strekt ud... blodt tanker....

se på solen og glæd dig over dens varme istædet for at brok dig over den skygge der falder bag dig, du skal ikke den vej alligevel
boble er offline   Besvar med citat
Ulæste 07-03-08, 17:34   #50
Pfaffelaffen
Lappeløsning

Pfaffelaffens avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af boble Vis indlæg
søde ven dov nu er det mig der tuder.... hvor er det bare dejligt at læse at det betyder så meget for dig at får mit "rod" og ja jeg tror faktisk at jeg kan levere mere hvis det skulle være nødvændigt... for jeg komtil at tænke på at jeg jo lige har fået en KÆMPE pose stof af min mor som jeg endnu ikke har kigget på... så hvis du mangler så sig til og tænkte på skal du til at lege meget med lapper så vil jeg nemlig samle sammen for jeg har tit en masse som er for småt til at jeg vil gemme det... men hvis det kan hjælpe dig gemmer jeg meget gerne til dig...

glæder mig meget til at se mere til dit prochekt...

ov ja... kom til at tænke på at hvis det var mig der lave det så ville jeg syg sammen først og derefter klippe hakker... hakkerne er der jo kun for at stoffet ikke skal krølle når det bliver strekt ud... blodt tanker....
det må prøves.......

og ja jeg tror lapper er blevet min nye passion...både til mig selv og til gode formål og til gaver det er skide facinerende at så lidt kan blive til så meget (overvejer at lave tæpper til julemærkehjemmene når jeg er blevet færdig med vores egne)
Ulæste 07-03-08, 17:53   #51
Pfaffelaffen
Lappeløsning

Pfaffelaffens avatar

hey boble du er en skat ved du det? prøvede først uden hakker og med nåle....hold op en fiasko...så uden hakker og uden nåle...og det blev skide godt så nu slipper jeg for hakker OG nåle...det er da en win win situation
Ulæste 07-03-08, 18:33   #52
Pfaffelaffen
Lappeløsning

Pfaffelaffens avatar

kære de damer!
da jeg jo ender med at få mere stof ind ad døren end jeg får brugt til dette ene tæppe, så vil jeg bruge de resterende til dette projekt

julemærkehjemmets puttetæpper

det vil sikkert tage noget tid før jeg kommer igang da jeg har to tæpper på bedding men jeg synes at rester givet gratis skal gå til et godt formål

kildemose har jeg et personligt forhold til da jeg er fra kollund og derfor faldt det mig helt naturligt at udvælge det projekt

det vil blive restetæpper af alle mulige rester og jeg ved at de vil gøre glæde

apropo så er her mønstre til tæpper hvis i skulle have mod på at lave nogen til jer selv

http://www.patchwork.dk/projekter/pu...r/moenstre.pdf

jeg vil IKKE love noget om hvornår der bliver tæpper færdige, men jeg lover at jeg nok skal vise jer dem

Sidst redigeret af Pfaffelaffen; 07-03-08 kl. 18:35
Pfaffelaffen er offline   Besvar med citat
Ulæste 07-03-08, 18:59   #53
Bertrams mor
Bertrams mor har ikke brugt den nye funktion...
Slynglen på kvisten

Bertrams mors avatar

Tilmeldingsdato: 20/01-07
Geografisk placering: København V
Takket 0 gange i 0 indlæg
Sikke en god idé! Vi glæder os til at se resultatet af alle tæpperne (når du får dem syet, kan godt se, at det kan tage lidt tid)
Ulæste 07-03-08, 19:28   #54
Pfaffelaffen
Lappeløsning

Pfaffelaffens avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Bertrams mor Vis indlæg
Sikke en god idé! Vi glæder os til at se resultatet af alle tæpperne (når du får dem syet, kan godt se, at det kan tage lidt tid)

ja puha... har nu fået syet midten af patricks tæppe men det er godt nok hårdt arbejde... tror snart det bliver lagt til side og så får jeg klippet ud til mit eget tæppe...det er lidt nemmere at gå til desuden er jeg ved at slippe op for det forskellige stoffer...og jeg giiiider altså ikke bare sidde og sy køkkenterns sammen..... det bliver for trivielt i længden
Ulæste 07-03-08, 20:23   #55
boble
Mælkebøttebarn

Forhandler

bobles avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Pfaffelaffen Vis indlæg
hey boble du er en skat ved du det? prøvede først uden hakker og med nåle....hold op en fiasko...så uden hakker og uden nåle...og det blev skide godt så nu slipper jeg for hakker OG nåle...det er da en win win situation

jamen det er da super... var meget tæt på at lade være med at sige noget da jeg jo ingen erfaring har med lappe tunsten... men hakker har jeg lavet meget med... så er glad for at jeg valgte at skrive det... og endnu mere glad for at du nu slipper for at lave en masse mellem led... og med SÅ MANGE LAPPER er der jo ingen grund til at lave mere end højest nødvændigt...

når du har lavet stykket med alle lapperne.. hvad gør du så??? laver "bagsiden" på samme måde??? eller bliver det et "helt stykke"?? du ville quilte bagefter ikke??? syr du så oven i de sammen føjninger der er i mellem lapperne??? og hvor meget putter du mellem stoflagne??? og hvad bruger du til mellem ligning??? pladevat???

ja undskyld mine spørgsmål.. men jeg er meget nysgerin anlagt...

for øvrigt super intiativ med det hjem... det vil jeg meget gerne støtte så du kan godt regne med at der kommer mere stof herfra... vil gemme alt hvad der er 15x15 som minimum... eller kan du bruge mindrer stykker???

se på solen og glæd dig over dens varme istædet for at brok dig over den skygge der falder bag dig, du skal ikke den vej alligevel
Ulæste 07-03-08, 20:30   #56
boble
Mælkebøttebarn

Forhandler

bobles avatar

jeg har lige kigget på dit link.. og tror jeg er mest til "alm sygning" selv om de færdige tæpper er gude smukt... men jeg er ikke så tolmodig anlagt er jeg bange for... men nysgerig... DET ER JEG... og overvejer at lave en pude som start... men et tæppe er ALT for stort som begyndelse til mig... men jeg nære den dybeste respekt for dig...

Ulæste 07-03-08, 20:31   #57
Pfaffelaffen
Lappeløsning

Pfaffelaffens avatar

Citat:
jamen det er da super... var meget tæt på at lade være med at sige noget da jeg jo ingen erfaring har med lappe tunsten... men hakker har jeg lavet meget med... så er glad for at jeg valgte at skrive det... og endnu mere glad for at du nu slipper for at lave en masse mellem led... og med SÅ MANGE LAPPER er der jo ingen grund til at lave mere end højest nødvændigt...

når du har lavet stykket med alle lapperne.. hvad gør du så???så laver jeg bagstykket
laver "bagsiden" på samme måde???
eller bliver det et "helt stykke"?? ingen af delene...jeg laver fire rektankller med forskelligt skof
du ville quilte bagefter ikke??? jo
syr du så oven i de sammen føjninger der er i mellem lapperne??? nej jeg syer cirka 1 cm inde i æbleskroget
og hvor meget putter du mellem stoflagne???
og hvad bruger du til mellem ligning??? pladevat???ja et lag pladevat. når det er lagt imellem og det hele er quiltet så klippes siderne rene og der sættes kantebånd på hele vejen rundt

ja undskyld mine spørgsmål.. men jeg er meget nysgerin anlagt...

for øvrigt super intiativ med det hjem... det vil jeg meget gerne støtte så du kan godt regne med at der kommer mere stof herfra... vil gemme alt hvad der er 15x15 som minimum... eller kan du bruge mindrer stykker???
mindre stykker er ikke så godt...skal gerne kunne lave en eller anden form for mønster med dem

håber du kan bruge svarene?
Ulæste 07-03-08, 20:38   #58
Pfaffelaffen
Lappeløsning

Pfaffelaffens avatar

Citat:
jeg har lige kigget på dit link.. og tror jeg er mest til "alm sygning" selv om de færdige tæpper er gude smukt... men jeg er ikke så tolmodig anlagt er jeg bange for... men nysgerig... DET ER JEG... og overvejer at lave en pude som start... men et tæppe er ALT for stort som begyndelse til mig... men jeg nære den dybeste respekt for dig...
gå på biblioteket...der er rigtigt mange gode quilte/patchworkbøger med nemme mønstre...jeg tabte også pusten da jeg bare så på nettet men i bøgerne er gennemgangen tit skide god!

og så må jeg sige at liiiige æbleskrogs modellen nok ikke er det smarteste førstevalg...note til mig selv...næste gang du vil lære noget nyt så vælg noget nemt
Ulæste 07-03-08, 23:37   #59
boble
Mælkebøttebarn

Forhandler

bobles avatar

du skriver at du syr ca 1 cm inde i æbelskrovet... dvs du syr på hver side af "samlingenen" eller hvad???

Ulæste 07-03-08, 23:42   #60
Pfaffelaffen
Lappeløsning

Pfaffelaffens avatar

Citat:
du skriver at du syr ca 1 cm inde i æbelskrovet... dvs du syr på hver side af "samlingenen" eller hvad???
je det er det der gør det kedeligt lige som en stikning bare i hvert eneste af de 396 æbleskrog (minus yderste række)

Tags
drømmetæppe, patchwork, quilting, syning, tæppe

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande

Regler for indlæg
Du kan ikke oprette nye tråde
Du kan ikke oprette svar
Du kan ikke vedhæfte filer
Du kan ikke redigere dine indlæg

BB-kode er Til
Smilies er Til
[IMG]-kode er Til
HTML-kode er Fra

Forumoversigtsmenu