Forhandler regelsæt - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Velkommen til Slyngebarn.dk > Regler for brug af Slyngebarn
Glemt adgangskode? Tilmeld

Regler for brug af Slyngebarn Her findes alle de gældende regler for færden på Slyngebarn, både for brugere og forhandlere.
BØR LÆSES

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 24-07-11, 15:06   #1
Danca
Danca Super mamarazzi
Kameragal vikleentusiast

Forhandler

Dancas avatar

Tilmeldingsdato: 02/05-06
Geografisk placering: Lindknud
Tak givet gange: 655
Takket 8,867 gange i 1,280 indlæg
iTrader: 30 / 100%
Send en besked via MSN til Danca
Forhandler regelsæt

REGLER FOR FORHANDLERE
Tillæg til de generelle regler.

Hvornår er man forhandler

Sælger du slynger og/eller stofbleer (ud over privat videresalg af dine brugte slynger/bleer og/eller fejlkøb), betragtes du som forhandler på slyngebarn og skal tilmeldes forhandlergruppen.

Hvis du sælger andet børnerelateret og ønsker at have et link til din butik i din signatur, betragtes du som forhandler på slyngebarn og skal tilmeldes forhandlergruppen.

Hvis du sælger noget, der ikke er børne-, slynge- eller stofblerelateret, kan du ikke blive tilmeldt forhandlergruppen og du må således ikke have et link til din butik i din signatur. Du kan henvende dig til admingruppen, hvis du er i tvivl om du kan blive forhandler.

Forhandlere skal selv henvende sig til en admin, straks butikken er planlagt, for at blive tilføjet forhandlergruppen.

Signaturer og forhandlerlinks i profilen

ALLE forhandlere på Slyngebarn skal have en henvisning til deres butik/produktion i deres profil, i feltet "Forhandlerlink".

Betalende annoncører må have enten forhandler/eller banner i signaturen uden ekstra betaling og det er gældende i den periode den betalte reklame kører. Så har man betalt for et sidebanner i 6 mdr. må man samtidigt have et banner i signatur eller have sit forhandlerlink som må fremhæves med fed skrift og indtil størrelse 4 i signaturen.

I tvivlstilfælde er det udelukkende administratorernes beslutning, der er gældende. Hvis du ikke overholder reglerne, vil din signatur blive ændret af administratorerne.

Salg

Forhandleres salg af butikkens varer må ikke foregå på forummet, men skal ske - som man sædvanligvis gør - via butik/hjemmeside. Dette gør vi for at undgå, at Slyngebarn skal blive forhandlernes mekka, og fordi fokus herinde er på at bruge slynger - ikke at sælge dem.

Reklame

Som hovedregel må du ikke selv lave reklame for din butik/hjemmeside i forummet, men kan købe reklameplads, hvis det ønskes. Reklamepladsen kan være i form af et banner i top-rotationen, et banner i højre side eller eget forhandlerforum - se priser og betingelser her.

Det er tilladt at sparre med brugerne om produkterne i eget forhandlerforum, men egentlig bestilling/salg skal foregå via e-mail/egen hjemmeside.
Overskrifter i forhandlerforum må ikke være skrevet udelukkende i stort eller indeholde særtegn som blikfang.

Billeder

Billeder med butiksnavn, webadresse el.lign. må IKKE bruges andre steder på Slyngebarn end i eget forhandlerforum - de vil straks blive fjernet. Ligeledes fjernes billeder, som er postet andre steder på Slyngebarn end i eget forhandlerforum, hvis de har en udpræget reklamemæssig genkendelighed. Billeder af produkter der også fremvises på shoppen/hjemmesiden, må IKKE bruges på forummet - kun i evt. eget forhandlerforum.

Produktomtale uden for eget forhandlerforum

Hvis en forhandler uopfordret nævner egen butik og/eller varer, vil indlægget blive betragtet som ulovlig reklame og derfor slettet.

Hvis en bruger spørger til en forhandlers produkter, må forhandleren gerne besvare specifikke spørgsmål uden for eget forhandlerforum. Det kan f.eks. være, at en bruger spørger til målene på stropperne på en MT i Almen slyngesnak - forhandleren må gerne oplyse målene, men ikke reklamere yderligere for sine produkter i tråden ved f.eks. at oplyse pris, tilbud om gratis fragt o.a.

Kopivarer

Det er ikke tilladt at sælge eller reklamere for kopivarer på Slyngebarn. Dette gælder også varer, som synligt bruger andres varemærke. Tråde med salg af kopivarer slettes uden varsel.

Brugernavn

Det er en del af Slyngebarns generelle politik at brugernavne ikke må indeholde reklame, hverken direkte eller indirekte. Derfor vil du blive bedt om at ændre dit brugernavn, hvis dette er tilfældet - også hvis du har haft brugernavnet herinde et stykke tid og senere opretter dig som forhandler under dit brugernavn (eller med et navn, der tydeligvis er inspireret heraf). Dette gælder ikke kun forhandlere af slynger/stofbleer, men alle. I tvivlstilfælde er det administratorerne, der bestemmer om et brugernavn indeholder reklame eller ej.

Det er entydigt administratorerne, der beslutter om reglerne er overholdt og 'ulovlige' indlæg vil blive fjernet. Såfremt du ikke er enig i administratorernes beslutning(er) er du velkommen til at sende en PM eller mail.

Ligesom ved de generelle regler, kan overtrædelse medføre en infraction og derved evt. bortvisning for en periode eller permanent.

Sidst redigeret af Danca; 24-07-11 kl. 20:41
Danca er offline   Besvar med citat
The Following 2 Users Say Thank You to Danca For This Useful Post:
Pernillemor (25-07-11), Svanemor (28-02-16)
Ulæste 24-07-11, 15:07   #2
Danca
Danca Super mamarazzi
Kameragal vikleentusiast

Forhandler

Dancas avatar

Banner størrelse og andre mindre detaljer bliver tilføjet senere men her Grundloven.
Ulæste 24-07-11, 15:14   #3
gitte3g
gitte3g huserer mest i den lukkede afdeling....
Bindegal

gitte3gs avatar

Tilmeldingsdato: 09/04-07
Geografisk placering: Kolding
Tak givet gange: 1,305
Takket 2,754 gange i 1,528 indlæg
iTrader: 14 / 100%
Læst

gitte3g er offline   Besvar med citat
Ulæste 24-07-11, 16:02   #4
Lesto
Lesto Hvad mon der skal stå her?
stofble-elskende sløjdlærer

Forhandler

Lestos avatar

Tilmeldingsdato: 26/12-07
Geografisk placering: Sørvad
Tak givet gange: 463
Takket 1,257 gange i 595 indlæg
iTrader: 29 / 100%
læst
Ulæste 24-07-11, 16:21   #5
seho80
seho80 nyder livet.
Hende slyngedamen

Forhandler

seho80s avatar

Tilmeldingsdato: 23/08-08
Geografisk placering: Mellem Esbjerg og Kolding
Tak givet gange: 1,956
Takket 997 gange i 484 indlæg
iTrader: 15 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Danca Vis indlæg
Hvornår er man forhandler

Sælger du slynger og/eller stofbleer (ud over privat videresalg af dine brugte slynger/bleer og/eller fejlkøb), betragtes du som forhandler på slyngebarn og skal tilmeldes forhandlergruppen.

Hvis du sælger andet børnerelateret og ønsker at have et link til din butik i din signatur, betragtes du som forhandler på slyngebarn og skal tilmeldes forhandlergruppen.

Vil det så sige, at det er ok at sælge f.eks. børnesokker(altså ting til børn) og så ikke blive betragtet som forhandler, hvis man ikke ønsker et link i sin signatur?
Ulæste 24-07-11, 16:56   #6
Tøsemor
Tøsemor Nu med godkendt specialekontrakt :D
S1Y (N(g)) = L

Forhandler

Administrator

Tøsemors avatar

Tilmeldingsdato: 03/05-06
Geografisk placering: Sverige, sydøst for Malmö
Tak givet gange: 1,385
Takket 8,251 gange i 3,823 indlæg
iTrader: 19 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af seho80 Vis indlæg
Bortset fra, at det er ændret til link i profilen, så ja, hvis man sælger andet børnerelateret end slynge- og bleting, så BEHØVER man ikke at være registreret som forhandler, men hvis vi opdager, at man link til sin forretning i profil eller signatur, reklamerer for egne produkter eller f.eks. har direkte link til salget fra den blog, som man har link til i signaturen, så bliver det behandlet efter forhandlerreglerne, ligesom vi slår hårdt ned på alle andre former for uautoriseret reklame herinde.

Silke- og hørringslynger, silkevikler og vikletaier i silke og hør og så lige lidt pettiskirts til store og små.
Tøsemor er offline   Besvar med citat
The Following 2 Users Say Thank You to Tøsemor For This Useful Post:
seho80 (24-07-11), Svanemor (28-02-16)
Ulæste 24-07-11, 17:22   #7
Danca
Danca Super mamarazzi
Kameragal vikleentusiast

Forhandler

Dancas avatar

Ja og link i signaturen koster penge, så det kræver i sig selv man er forhandler og betaler.
Sådan har det altid været, det er ikke en ændring. Kun personer der forhandler bleer eller slynger SKAL havde forhandler status, andre må.

Citat:
Oprindeligt skrevet af seho80 Vis indlæg

Android all the way baby
Ulæste 05-03-12, 00:08   #8
camram
camram ....
Jeg betaler husleje her!

camrams avatar

Tilmeldingsdato: 12/05-06
Geografisk placering: østfyn
Tak givet gange: 1,207
Takket 6,982 gange i 1,999 indlæg
iTrader: 1 / 100%
nu har jeg fjernet link på min blog til min amio butik, er det så ok og ligge link til min blog ind igen, hvis der ikke sker nogen form for salg på min blog,
hvis jeg igen aktivere linket til min amio butik på min blog, eller henviser til min mini biks, skal den så fjernes igen evt ?
camram er offline   Besvar med citat
Ulæste 05-03-12, 00:25   #9
TinaB
TinaB my plan is to stay
Jeg betaler husleje her!

TinaBs avatar

Tilmeldingsdato: 04/12-08
Geografisk placering: Kolding
Tak givet gange: 8,002
Takket 6,479 gange i 1,840 indlæg
iTrader: 11 / 100%
Tak for nyttig Info!

Lige et spørgsmål: jeg er ikke forhandler mere, men der står stadig 'forhandler' under mit brugernavn.
Er det fordi det skal blive der en vis tid efter eller?
Og det er ikk noget der på nogen måde generer eller stresser mig - så ingen grund til at bruge laaang admin-tid på det. Er bare nysgerrig

I gør et skide-flot stykke arbejde. Tak for det

fra phonen
Ulæste 05-03-12, 07:50   #10
Tøsemor
S1Y (N(g)) = L

Forhandler

Administrator

Tøsemors avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af camram Vis indlæg
nu har jeg fjernet link på min blog til min amio butik, er det så ok og ligge link til min blog ind igen, hvis der ikke sker nogen form for salg på min blog,
hvis jeg igen aktivere linket til min amio butik på min blog, eller henviser til min mini biks, skal den så fjernes igen evt ?
Ja, og ja, medmindre du køber reklamer og eller et forhandlerforum herinde.

Citat:
Oprindeligt skrevet af TinaB Vis indlæg
Tak for nyttig Info!

Lige et spørgsmål: jeg er ikke forhandler mere, men der står stadig 'forhandler' under mit brugernavn.
Er det fordi det skal blive der en vis tid efter eller?
Og det er ikk noget der på nogen måde generer eller stresser mig - så ingen grund til at bruge laaang admin-tid på det. Er bare nysgerrig

I gør et skide-flot stykke arbejde. Tak for det

fra phonen
har du kontaktet en admin for at få fjernet din forhandlerstatus?, Hvis ja, så er det en fejl, at du stadig er registreret.

Silke- og hørringslynger, silkevikler og vikletaier i silke og hør og så lige lidt pettiskirts til store og små.
Ulæste 26-05-12, 12:47   #11
irenek-h
irenek-h i frit fald...
Pippi Langstrømpe

irenek-hs avatar

Tilmeldingsdato: 19/02-07
Geografisk placering: Sorø
Tak givet gange: 13,388
Takket 7,044 gange i 2,541 indlæg
iTrader: 9 / 100%
Jeg har lige to spørgsmål:

1: koster det noget hvis man har link til sin butik i sin signatur?

2: hvis nu man linker til sin blog, hvor man ikke sælger fra, men man måske nævner sin butik i sin blog, som ikke som sådan har noget med butikken at gøre, sådan a la: "har syet hele aftenen til shoppen" må man så stadigt have det link liggende?

Er måske måske måske på vej mod at blive forhandler, skal bare lige have styr på nogle regler inden -både her, og ude i det der farlige rl...

Håber det er ok jeg spørger, selvom jeg ikke er forhandler.
Ulæste 26-05-12, 14:18   #12
Althia
Althia - rykker rundt
Jeg betaler husleje her!

Forhandler

Althias avatar

Tilmeldingsdato: 02/05-10
Tak givet gange: 5,108
Takket 8,876 gange i 4,461 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af irenek-h Vis indlæg
...
Du kan se reklamepriser her http://slyngebarn.dk/index.php?pageid=reklamer
Ulæste 26-05-12, 14:31   #13
Tøsemor
S1Y (N(g)) = L

Forhandler

Administrator

Tøsemors avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af irenek-h Vis indlæg
Jeg har lige to spørgsmål:

1: koster det noget hvis man har link til sin butik i sin signatur?

Ja, link i signaturen er forbeholdt de betalende forhandlere.

2: hvis nu man linker til sin blog, hvor man ikke sælger fra, men man måske nævner sin butik i sin blog, som ikke som sådan har noget med butikken at gøre, sådan a la: "har syet hele aftenen til shoppen" må man så stadigt have det link liggende?

Hvis butikken bliver nævnt i bloggen eller der er link videre til butikken fra bloggen, så må man kun have link til bloggen i sin signatur, hvis man betaler for reklame.

Er måske måske måske på vej mod at blive forhandler, skal bare lige have styr på nogle regler inden -både her, og ude i det der farlige rl...

Håber det er ok jeg spørger, selvom jeg ikke er forhandler.
Det er meget bedre at spørge først, end at ende med infractions pga. brud på reglerne.

Ulæste 26-05-12, 15:05   #14
Dawn
Dawn ost-ost-ost-ost-ost jeg må ha O-O-O-oooost!
Jeg betaler husleje her!

Dawns avatar

Tilmeldingsdato: 09/05-07
Geografisk placering: Malaga
Tak givet gange: 720
Takket 3,793 gange i 1,496 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Tøsemor Vis indlæg
Hvis butikken bliver nævnt i bloggen eller der er link videre til butikken fra bloggen, så må man kun have link til bloggen i sin signatur, hvis man betaler for reklame.

Det er meget bedre at spørge først, end at ende med infractions pga. brud på reglerne.
OK jeg spurgte Louise om præcis det samme for et par mdr siden og fik det modsatte svar....
Ulæste 26-05-12, 15:08   #15
Tøsemor
S1Y (N(g)) = L

Forhandler

Administrator

Tøsemors avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Dawn Vis indlæg
OK jeg spurgte Louise om præcis det samme for et par mdr siden og fik det modsatte svar....
Så må vi vist hellere lige få talt sammen, så vi er enige.

Følgende brugere siger tak til Tøsemor for dette brugbare indlæg:
Marika (23-08-12)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande

Regler for indlæg
Du kan ikke oprette nye tråde
Du kan ikke oprette svar
Du kan ikke vedhæfte filer
Du kan ikke redigere dine indlæg

BB-kode er Til
Smilies er Til
[IMG]-kode er Til
HTML-kode er Fra

Forumoversigtsmenu