Så forskellige kommentarer kan man få inden for blot en uge... - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Slyngesnak og slyngehjælp > Almen slyngesnak
Glemt adgangskode? Tilmeld

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 30-08-17, 01:08   #1
MamaNeema
MamaNeema Er jeg den eneste der er mere normal end andre :-)??
Bare send min post til Slyngebarn.dk

MamaNeemas avatar

Tilmeldingsdato: 20/10-09
Geografisk placering: Århus N
Tak givet gange: 4,209
Takket 6,735 gange i 1,151 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Så forskellige kommentarer kan man få inden for blot en uge...

Ej det har været en sjovspøjs uge... Forleden var vi til kæmpe 70 års fødselsdag med masser af mennesker på æææh den alder , som jeg ikke kendte og ej heller kendte mig og mine bæredimser.
Det var en stor fest der varede hele dagen. Vi sad tæt, der var meget larm og påstyr, mange taler osv. så selvfølgelig var lille N på 5 mdr i slyngen det meste af dagen, enten diskret ammende, sovende eller bare for tryghedens skyld. Det var en lidt laaaaaang dag.

Vi var tilfældigvis to slyngemødre til festen, som pga vores alder, vores bæredimser og mange børn, skildte os lidt ud fra resten af de æhhh aldrende gæster. Vores bæredimser vagte naturligvis opsigt, men vi fik bare SÅ mange fine og positive kommentarer på dem. En kvinde på ca 80 år kom over og sagde at hun syntes var så smart, tænk at man kunne løse et praktisk problem imens man gav sine børn tryghed. Hun ville ønske at det var opfundet, da hendes 6 børn var små, for det ville have lettet hendes liv. Hun roste os for at gøre det, fordi alle kunne jo se at det da bare da bare det bedste for børn og lign
En ældre statelig herre kom også over og sagde noget med at "det så rart ud". En kvinde på 60+der så at jeg ammede diskret i min RS, var meget imponeret. En helt anden spurgte hvordan de der ringe på min RS fungerede. En ældre etiopisk mand sagde at det mindede ham om hans hjemland osv...
Jeg og den anden slyngel var helt overvældet af alle de positive tilkendegivelser,. Jeg synes ellers tidligere i min slyngekarriere mest at have stødt på negative eller lidt kritiske bemærkninger fra især den aldersgruppe. Ikke et ondt ord om dem eller den generation, men det er bare sådan det er iflg min erfaring. Det ser da også lidt mærkeligt ud, tjaaa modetrends og ideerom børns ve og vel bølger jo op og ned, så når man når en vis alder har man jo nok set en del af dem.

Man ser jo i dag mange flere bære deres børn i dag ( ihvertfald hvor jeg færdes i Århus), så efter de mange anderkendelser forleden, tænkte jeg at verden nok endelig er blevet mere positiv indstillet overfor bæredimser og slynger, siden jeg begyndte for 8 år.

Så høj på den tanke, begyndte jeg min uge og gik med ud i alverden bærende på mit barn i slynger...
I går stod jeg så på p pladsen foran en butik og lavede en rygbinding i en FV. Det er en FV som jeg har lånt, så jeg passede ekstra godt på at den ikke rørte hverken jorden eller bilen, så det så måske en smule underligt ud(?)... Men jeg er efterhånden ret hård til denne binding så det går rimeligt hurtigt og jeg føler bestemt at min udstråling er, at jeg har styr på det her. Jeg spekulerede derfor ikke synderligt på, da en midaldrende kvinde kiggede lige rigeligt på mig, i det hun gik forbi mig hen til sin bil med sin fyldte indkøbsvogn.
Nå men jeg får bundet baby færdig på ryggen og er ved at tage min taske i bilen, hvortil kvinden passerer mig igen, for at stille den tømte vogn hen i stativet med vogne... Hun standser ud for mig og jeg fornemmer godt elevatorblikket ud af øjenkrogen mens jeg låser bilen. Jeg vender mig om og opdager at hun faktisk stirrer på mig med en formynderisk mine.... "Ja der sidder hun godt siger jeg i en glad tone", hvortil hun svarer i en tone er passer til den formynderiske mine: Ja jeg skulle lige se om hun var bundet oooooordentligt.
Stadig høj på "alle elsker jo slynger" oplevelsen nogle dage forinden, svarer jeg stadig frisk og glad: "jo jo her sidder hun skam tit..."
Men da jeg går derfra tænkte jeg: hvad VAR det lige den dame sagde, eller mere HVORDAN var det lige hun sagde det????

Nå men det gik op for mig at nårh nej... træerne vokser alligevel ind i himlen og alle er åbenbart ikke vundet over på bære-børn-bølgen endnu mon ikke det kommer en dag?

Sidst redigeret af MamaNeema; 30-08-17 kl. 01:17
MamaNeema er offline   Besvar med citat
The Following 4 Users Say Thank You to MamaNeema For This Useful Post:
Caroline (30-08-17), Fru Blå (30-08-17), Salling (30-08-17), Sienna (30-08-17)
Ulæste 30-08-17, 06:40   #2
Fru Blå
Fru Blå er i sommerhumør

Fru Blås avatar

Tilmeldingsdato: 14/09-09
Geografisk placering: Nordsjælland
Tak givet gange: 6,501
Takket 2,557 gange i 1,167 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Dejligt med alle de positive kommentarer

Og p-plads damen jeg bliver til stadighed forundret over, at folk synes, de må/skal/ har ret til at kommentere negativt på andre i det offentlige rum
Caroline (30-08-17), MamaNeema (30-08-17), nanismus (30-08-17), Sienna (30-08-17)
Ulæste 30-08-17, 09:44   #3
fruFjendsbo
fruFjendsbo Mor til to skønne drenge
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

fruFjendsbos avatar

Tilmeldingsdato: 03/07-07
Geografisk placering: Ikast
Tak givet gange: 420
Takket 1,415 gange i 777 indlæg
iTrader: 2 / 100%
hey det var det en agent fra det hemmelige slyngepoliti- altså dem der laver kvalitets tjek på bindingerne;-)
Caroline (30-08-17), Kestrel (30-08-17), MamaNeema (30-08-17), nanismus (30-08-17), Salsamio (02-09-17), Skovkvinde (30-08-17)
Ulæste 30-08-17, 10:19   #4
Kestrel
Kestrel Lidt mafioso er man vel altid
Regular Powerhouse
Administrator

Kestrels avatar

Tilmeldingsdato: 03/01-11
Geografisk placering: Give
Tak givet gange: 15,109
Takket 10,773 gange i 3,825 indlæg
Se se så reddede du også lige hendes dag der Hun føler helt bestemt at hun gjorde en god gerning
Tosse

Det vil du nok opleve en del.
Kvalitetskontrollen (som kommer i forskellige udgaver) og så dem der liiiige skal give en hånd så barnet ikke ryger ned imens du binder.
Jeg lærte aldrig rigtigt at binde på ryggen så meget at det blev en fast ting, men vi gjorde det da lidt og de to typer rendte vi ind i med jævne mellemrum. Også med MT. Og jeg har altså aldrig været ved at tabe baby på jorden.

Bliv du bare ved med at gøre dig. Det er jo helt perfekt
Følgende brugere siger tak til Kestrel for dette brugbare indlæg:
MamaNeema (30-08-17)
Ulæste 30-08-17, 13:56   #5
Caroline
Caroline ammer :lurve:
Jeg betaler husleje her!

Carolines avatar

Tilmeldingsdato: 19/04-07
Geografisk placering: Kbh SV
Tak givet gange: 10,835
Takket 3,735 gange i 2,083 indlæg
iTrader: 4 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Fru Blå Vis indlæg
Dejligt med alle de positive kommentarer

Og p-plads damen jeg bliver til stadighed forundret over, at folk synes, de må/skal/ har ret til at kommentere negativt på andre i det offentlige rum
Ja man undres virkelig jeg troede standard-sætningen "hvis du ikke har noget pænt at siger, så lad være med at sige noget" var fast også den gang de var børn...
Fru Blå (30-08-17), Kestrel (30-08-17), LeLa (31-08-17), MamaNeema (30-08-17)
Ulæste 30-08-17, 14:30   #6
liv
liv action beats perfection any time
Slankeslynglernes egen Lotte

livs avatar

Tilmeldingsdato: 11/07-06
Geografisk placering: Københavns vestegn
Tak givet gange: 2,831
Takket 23,352 gange i 7,748 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af MamaNeema Vis indlæg
En ældre etiopisk mand sagde at det mindede ham om hans hjemland osv...
Nu kom jeg til at tænke på en episode for snart mange år siden da jeg havde min yngste (eller var det ældsten - jeg kan dælme ikke huske det ) på ryggen og blev stoppet af en teenagepige af afrikansk afstamning, der helt saligt fortalte at da hun var lille sad hun også sådan på sin mors ryg og svingede med benene, og det var det bedste i verden...
The Following 12 Users Say Thank You to liv For This Useful Post:
Caroline (30-08-17), cykelmusen (08-09-17), Dottelue (08-09-17), Kestrel (30-08-17), lonelainen (31-08-17), Lotus80 (30-08-17), MamaNeema (30-08-17), Netter11 (31-08-17), Otilie (30-08-17), Salling (30-08-17), Saxifraga (08-09-17), Sienna (31-08-17)
Ulæste 30-08-17, 15:19   #7
Majer80
Majer80 holder af hverdagen

Majer80s avatar

Tilmeldingsdato: 28/08-07
Geografisk placering: Nord for Kbh
Tak givet gange: 2,540
Takket 1,467 gange i 989 indlæg
iTrader: 7 / 100%
Ja, det er virkelig meget forskellige kommentarer, man kan få. Heldigvis flest positive, synes jeg.

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Ulæste 30-08-17, 15:31   #8
Rikke
Rikke ... don't mind me ...skriver vist dagbog
Sling-chick

Rikkes avatar

Tilmeldingsdato: 28/08-06
Geografisk placering: N 55° 46' 19.449" E 12° 30' 23.515"
Tak givet gange: 4,420
Takket 8,806 gange i 3,291 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Send en besked via MSN til Rikke
Jeg ku så ha været hende "den gamle kone", der lige skulle tjekke, at du fik bundet den ordentligt ... havde nok ikke kommenteret på det, med mindre det så meget uforsvarligt ud EFTER at du mente, at den sad fint
Ulæste 30-08-17, 16:07   #9
Kestrel
Regular Powerhouse
Administrator

Kestrels avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Rikke Vis indlæg
Jeg ku så ha været hende "den gamle kone", der lige skulle tjekke, at du fik bundet den ordentligt ... havde nok ikke kommenteret på det, med mindre det så meget uforsvarligt ud EFTER at du mente, at den sad fint
Men er det ikke også netop mest det der er emnet her. Måden det bliver kommenteret på?

Hvis nu hun med et smil havde sagt: "åh det så ud som om den havde snoet sig under bagdelen så den ikke dækkede helt" eller noget lignende så havde der ligget omsorg i det. M
Men i måden det bliver sagt på ligger der istedet anklage. Noget a la: "åh! Hvorfor skal hun absolut slæbe rundt på ungen på ryggen?! Nu bliver jeg nødt til at blande mig og passe på når nu hun tydeligvis er så uforsvarlig"
(Ja jeg overfortolker lige lidt her ).

Det er to forskellige forudsætninger der ligger til grund for at man blander sig.
Den ene er omsorg og den anden er sådan en træls .. jeg ved ikke engang hvad jeg skal kalde det... bedrevidenhed? Ai det er nok et forkert ord.
Følgende brugere siger tak til Kestrel for dette brugbare indlæg:
MamaNeema (08-09-17)
Ulæste 31-08-17, 10:13   #10
sherrycherry
sherrycherry har ikke brugt den nye funktion...
Papirslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 17/05-17
Tak givet gange: 12
Takket 15 gange i 11 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Åh hvor skønt med de søde kommentarer til fødselsdagen
Jeg har termin om en uges tid og har købt en strækvikle+fastvikle men ingen barnevogn/klapvogn/andet. Åbenbart til stor irritation for alle dem som naturligvis ved bedre, både i min og min kærestes familie. Nogle dage har jeg lyst til at råbe af dem og andre dage er jeg nærmest grædefærdig Jeg køber en klapvogn når behovet opstår, sgu ikke fordi min mormor vil have mig til at bruge hendes gamle (ubrugelige) skrammel hun har i skuret fordi "hun bliver jo tung så du skal bruge den de der 100m der er op til brugsen"
Jeg tror at den første jeg møder med noget godt at sige ender med at få en kæmpe krammer af en glad fremmed
sherrycherry er offline   Besvar med citat
Ulæste 31-08-17, 11:14   #11
Kestrel
Regular Powerhouse
Administrator

Kestrels avatar

Kvæl dem i kærlighed
The Following 2 Users Say Thank You to Kestrel For This Useful Post:
MamaNeema (08-09-17), Skovkvinde (31-08-17)
Ulæste 08-09-17, 09:07   #12
MamaNeema

MamaNeemas avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af sherrycherry Vis indlæg
Åh hvor skønt med de søde kommentarer til fødselsdagen
Jeg har termin om en uges tid og har købt en strækvikle+fastvikle men ingen barnevogn/klapvogn/andet. Åbenbart til stor irritation for alle dem som naturligvis ved bedre, både i min og min kærestes familie. Nogle dage har jeg lyst til at råbe af dem og andre dage er jeg nærmest grædefærdig Jeg køber en klapvogn når behovet opstår, sgu ikke fordi min mormor vil have mig til at bruge hendes gamle (ubrugelige) skrammel hun har i skuret fordi "hun bliver jo tung så du skal bruge den de der 100m der er op til brugsen"
Jeg tror at den første jeg møder med noget godt at sige ender med at få en kæmpe krammer af en glad fremmed
Åh ja folk er fulde af gode råd, især masser man ikke har bedt om
sherrycherry (08-09-17)
Ulæste 08-09-17, 09:08   #13
MamaNeema

MamaNeemas avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Kestrel Vis indlæg
Kvæl dem i kærlighed
I will try
Kestrel (08-09-17)
Ulæste 08-09-17, 09:13   #14
MamaNeema

MamaNeemas avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Rikke Vis indlæg
Tak det må du også gerne... Det var faktisk også min første tanke om damens kommentar... Men den bebrejdene tone og misbilligende blik, gik det op for mig at deeeeeet var nok ikke ligefrem sådan hun mente det
Ulæste 08-09-17, 09:17   #15
MamaNeema

MamaNeemas avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af liv Vis indlæg
Nu kom jeg til at tænke på en episode for snart mange år siden da jeg havde min yngste (eller var det ældsten - jeg kan dælme ikke huske det ) på ryggen og blev stoppet af en teenagepige af afrikansk afstamning, der helt saligt fortalte at da hun var lille sad hun også sådan på sin mors ryg og svingede med benene, og det var det bedste i verden...
Nåårh hvor hyggeligt.

Jeg har lånt en hjemmesyet onbu i afrikansk stof ud til en veninde i øjeblikket. Hun siger at hun en dag blev stoppet af to ældre herrer af afrikansk afstamning som næsten ikke kunne komme til at sige alt det gode de havde på hjertet. Både over at hun bar sit barn på ryggen, men især også over dét afrikanske stof.
Min veninde havde syntes at det var SÅ hyggeligt at snakke med dem.
lonelainen (08-09-17)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande

Regler for indlæg
Du kan ikke oprette nye tråde
Du kan ikke oprette svar
Du kan ikke vedhæfte filer
Du kan ikke redigere dine indlæg

BB-kode er Til
Smilies er Til
[IMG]-kode er Til
HTML-kode er Fra

Forumoversigtsmenu