Tanker om FV versus Vikle-tai - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Slyngesnak og slyngehjælp > Almen slyngesnak
Glemt adgangskode? Tilmeld

Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 25-09-17, 19:06   #1
SAH
SAH har ikke brugt den nye funktion...
Shhhhh........ jeg skriver

No Avatar

Tilmeldingsdato: 01/11-12
Geografisk placering: Sverige
Tak givet gange: 715
Takket 749 gange i 350 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Tanker om FV versus Vikle-tai

Vi Vikler lille L. min 1 gang om dagen i FV, 9 ud af 10 gang i FWCC eller FCC. Han sover ofte længere lure her.
Jeg synes det fungerer så godt, er ganske behageligt og han sidder som han skal (og han kan sove mere end 40 min. af gangen!)

Efter nogen tid (bær ham op mod 2-3 timer) kan jeg dog godt mærke det, især hvis jeg har gået rundt og lavet huslige ting - såsom opvask eller tøjvask, hvor jeg skal læne mig lidt frem (får lidt ondt i midterste del af ryggen og ubehag i skuldrene).

I dag var jeg ude at handle med begge børn og tog en vikletai med (Lille L. er 2,5 mdr. og lidt over 6 kg) fordi han skulle side der i kort tid og så slag jeg for at stå med for meget vikle på jorden. Det var første gang med så lille en bebs i den...
Og wow hvor den var behagelig for mig! Han var ikke lige så godt støttet som i FV, men han sad helt okay og faldt hurtigt i søvn... men jeg må jo (desværre) indrømme at den føltes endnu bedre for mig som bærere end FV plejer. Han vejede bare ingenting og den trykkede ikke de forkerte steder.

Lille L. er en rigtig spræller/flitsbue når han skal i vikler. Jeg sætter han i lidt sløset og så retter jeg til når han er faldet til ro. FV ender altid med at sidde meget stramt rundt om mig - det er helt fint, men stramt. I FWCC føler jeg altid jeg har vægt på skuldrene og har lidt svært ved at få alt det meget stof til at ligge jævnt i trykket/behageligt og mavebæltet strammer. Men som sagt - det er okay behageligt, men trykker desværre nogen gange min spændingshovedpine i gang.

Jeg har kun haft meget sprællende børn, og har aldrig nærstuderende nogen der bar en lille bebs i FV, så ved ikke om det er normalt..

Tænker at den "bedre" følelse med vikletai måske er fordi jeg helt enkelt har mindre stof omkring mig..

Hvad er jeres erfaring med de to ift. hinanden (og små børn) og skal I også have jeres FV meget stramt omkring jer i T2T bindinger?

Undskyld - det blev en lang svada....

Sidst redigeret af SAH; 25-09-17 kl. 19:27
SAH er offline   Besvar med citat

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande

Regler for indlæg
Du kan ikke oprette nye tråde
Du kan ikke oprette svar
Du kan ikke vedhæfte filer
Du kan ikke redigere dine indlæg

BB-kode er Til
Smilies er Til
[IMG]-kode er Til
HTML-kode er Fra

Forumoversigtsmenu