Hjælp min slyngeviden er totalt forældet... - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Slyngesnak og slyngehjælp > Almen slyngesnak
Glemt adgangskode? Tilmeld

Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 07-04-17, 22:28   #1
MamaNeema
MamaNeema Er jeg den eneste der er mere normal end andre :-)??
Bare send min post til Slyngebarn.dk

MamaNeemas avatar

Tilmeldingsdato: 20/10-09
Geografisk placering: Århus N
Tak givet gange: 3,974
Takket 6,284 gange i 1,063 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Hjælp min slyngeviden er totalt forældet...

- eller også har jeg lært det forkert fra starten.

Så kan I ikke lige hjælpe en slyngemor der otte år down the road (sling road) irettesættes af yngre og mere opdaterede slyngebrugere... der sikkert gik i gymnasiet dengang jeg bar mit første barn i slynger . Ja for jeg er i et andet forum venligt men bestemt, blevet gjort obs på at det ikke længere er halal, god latin, anbefalelsesværdigt osv - ja faktisk frarådes at bruge vuggestilling i både RS og strækvikle... angiveligt pga kvælningsfare, hæmmede luftveje og nogle uheld i andre lande...
Øh nå heldigt at mine to første børn har overlevet fordi de har godt nok ligget meget i vuggestilling. Ja jeg har godt hørt om et dødsfald i en RS for år tilbage, men ligefrem at "vi" så ikke bruger vuggestilling mere, var nyt for mig:!?

Noget andet jeg gik og troede var, at så længe baby ikke selv kan holde hovedet, så bør han/hun sidde i frøstilling med benene inde i slyngen... Men det er der stort set ingen der gør mere, eller af de nye slynge brugere der anbefaler...

Noget andet: er frøstilling ikke kun den stilling hvor benene er inde og bukkede/krydsede? Eller bruges den betegnelse også om andre stillinger? Der var nemlig en som belærte mig at baby kan godt sidde i frøstilling OG samtidig have benene ude... øh? Jeg har vist misforstået noget?
Mit spørgsmål er: sidder en nyfødt virkelig ligeså godt oprejst i en slynge og endda med benene ude? Eller kommer der så begrænsninger på tiden i en slynge med det?
I kan nok høre at jeg "tror mere på vuggestilling " til nyfødte, så hjælp mig lige med at finde ud af om oprejste stillinger er ligeså godt?

Ok det er 5 år siden jeg sidst bar en nyfødt i slynger, så fair nok at der er kommet nyt til... Jeg spekulerer på om der er andet som jeg ikke ved, eller her gik at troede

Kan I educate og opdatere mig?

Sidst redigeret af MamaNeema; 07-04-17 kl. 22:34
MamaNeema er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til MamaNeema for dette brugbare indlæg:
Salling (07-04-17)

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande

Regler for indlæg
Du kan ikke oprette nye tråde
Du kan ikke oprette svar
Du kan ikke vedhæfte filer
Du kan ikke redigere dine indlæg

BB-kode er Til
Smilies er Til
[IMG]-kode er Til
HTML-kode er Fra

Forumoversigtsmenu