Funderinger over udviklingen i salg af vikler - Side 2 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Slyngesnak og slyngehjælp > Almen slyngesnak
Glemt adgangskode? Tilmeld

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 29-12-16, 18:43   #16
MamaNeema
MamaNeema Er jeg den eneste der er mere normal end andre :-)??
Bare send min post til Slyngebarn.dk

MamaNeemas avatar

Tilmeldingsdato: 20/10-09
Geografisk placering: Århus N
Tak givet gange: 3,960
Takket 6,273 gange i 1,060 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Jeg er egentlig ikke en viklemor, jeg havde dog engang en ellevil som jeg brugte noget... Men med ny bebos på vej meldte mig ind i en fb vikle salgsgruppe fornyligt og blev pææææænt overraskede over hvad folk sælger deres brugte vikler til. Jeg anede slet ikke at de kunne være SÅ dyre, men nu ved jeg heller ikke så meget om vikler... Kunne bare konstatere at når nu jeg kun er semilunken på vikler, at så er det i en lidt anden prisgruppe, jeg skal købe min nye vilke
Ulæste 29-12-16, 18:46   #17
gitte3g
gitte3g huserer mest i den lukkede afdeling....
Bindegal

gitte3gs avatar

Tilmeldingsdato: 09/04-07
Geografisk placering: Kolding
Tak givet gange: 1,304
Takket 2,752 gange i 1,526 indlæg
iTrader: 14 / 100%
Sjovt, talte lige med min svigerinde om det her i julen, at fb siderne godt kunne give udtryk for vikle snobberi.
Vi er nok bare sådan nogle, hvis slynger er til for at blive brugt, uden at man skal gå i spåner over at der er en lille løs tråd, kommer til at spilde noget, eller gud forbyde det Baby's ble skulle lække.
Og nu er min svigerinde ret så modebevidst ( tidligere model), men kan slet ikke se ideen i at købe en vikle til 2-4000, selvom hun synes den er nok så smuk, for hun ville bare være nervøs over, hvis der skulle ske noget med den.
Det har faktisk holdt hende tilbage fra at springe ud i at købe en fastvikle og deltage i de slyngemøder, der arrangeres på fb.
Har nu givet min nevø en vikle i julegave, som de ikke skal være nervøse over at bruge, men synes det er skideærgerligt, at hun ikke har lyst til at tage til slyngemøder, da det giver så meget, eller det gjorde det da ihvertfald da vi arrangerede dem her på sb.

gitte3g er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til gitte3g for dette brugbare indlæg:
Ragna (01-01-17)
Ulæste 29-12-16, 19:19   #18
nanismus
nanismus Har røven i vandskorpen...
Jeg betaler husleje her!

nanismuss avatar

Tilmeldingsdato: 21/09-11
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 7,314
Takket 7,891 gange i 3,057 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Dottelue Vis indlæg
Hvilke Yaroer koster 1.000? (Måske den nye med babycamel, men ellers ligger de da et stykke under)

Bliver lidt træt når en nybegynder spørger på fb siderne efter hvor hun kan købe vikler, for nu har strækviklen givet op og så bliver der straks foreslået udenlandske sider med dyre dyre vikler, istedet for en prisbilligere vikle, som dels er til at komme til for penge og dels er fin til både nybegyndermor og barn på eks 8kg.
Nørderi er fint, men en vikle til 500,- er altså ikke dårlig (så længe den er vævet ordentligt).
Det passer simpelthen ikke. Langt de fleste bliver anbefalet at købe brugt og finde en tynd, medgørlig vikle i bomuld at starte med. I hvert fald når de erfarne svarer. Det er rigtigt, at mange af os erfarne ikke anbefaler yaro som første vikle til begyndere med helt små babyer, for de ER altså ofte meget brede og til tider beastly. Men til dem, der vil købe nyt bliver ellevill, lennylamb, little frog, didy og det der lækre tynde mærke, som viklemig forhandler, argh, hvad hedder det, ofte anbefalet... Nåh ja, fidella...
Strækvikler bliver også anbefalet, meb rigtig mange som spørger på fb siderne spørger enten specifikt efter noget køligt eller skriver at de allerede har en strækvikle men at den er for varm. Selv synes jeg lidt, det er noget pjat, jeg tror ikke som sådan det altid er børnene der er varme, men mødrene, dr koger over i efterfødsels hormon crash, men når folk spørger ind til kølige løsninger er sv bare ikke svaret...

Det irriterer mig derimod at man ofte skal skældes ud hvis man anbefaler en webshop, der ikke er dansk. Mange af disse forhandles billigere af glimrebde forhandlere inden for EU, og hvis prisen er et issue ser jeg intet i vejen for, at viklen sendes fra Marseille i stedet for Mårslet. Og udenlandske vikler/mærker/forhandlere er jo ikke altid dyre bare fordi de er udenlandske.
The Following 4 Users Say Thank You to nanismus For This Useful Post:
Bogfinken (30-12-16), Cecillia (30-12-16), Linus' mor (29-12-16), Paulan (29-12-16)
Ulæste 29-12-16, 19:25   #19
nanismus
Jeg betaler husleje her!

nanismuss avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af MamaNeema Vis indlæg
Jeg er egentlig ikke en viklemor, jeg havde dog engang en ellevil som jeg brugte noget... Men med ny bebos på vej meldte mig ind i en fb vikle salgsgruppe fornyligt og blev pææææænt overraskede over hvad folk sælger deres brugte vikler til. Jeg anede slet ikke at de kunne være SÅ dyre, men nu ved jeg heller ikke så meget om vikler... Kunne bare konstatere at når nu jeg kun er semilunken på vikler, at så er det i en lidt anden prisgruppe, jeg skal købe min nye vilke
Til små babyer er det allerbedste altid brugte didyer, som ofte findes billigt brugt i Tyskland (eller når nogle af nørderne destasher). Ingenting kommer på siden af dem. Men det ved begynderne ikke, de vil ha' tykke vikler med hamp, så der ligger de LÆKRESTE sager til små babyer som ikke sælger... Bugte didyer går oftest for 500-800 kr, selvom prisen herhjemme for de kendte kan være dyrere...

Du kan få en bomulds-didy af de mindre populære brugt til ca 40-60 eur inkl porto...
Følgende brugere siger tak til nanismus for dette brugbare indlæg:
Linus' mor (29-12-16)
Ulæste 29-12-16, 19:37   #20
nanismus
Jeg betaler husleje her!

nanismuss avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af gitte3g Vis indlæg
Sjovt, talte lige med min svigerinde om det her i julen, at fb siderne godt kunne give udtryk for vikle snobberi.
Vi er nok bare sådan nogle, hvis slynger er til for at blive brugt, uden at man skal gå i spåner over at der er en lille løs tråd, kommer til at spilde noget, eller gud forbyde det Baby's ble skulle lække.
Og nu er min svigerinde ret så modebevidst ( tidligere model), men kan slet ikke se ideen i at købe en vikle til 2-4000, selvom hun synes den er nok så smuk, for hun ville bare være nervøs over, hvis der skulle ske noget med den.
Det har faktisk holdt hende tilbage fra at springe ud i at købe en fastvikle og deltage i de slyngemøder, der arrangeres på fb.
Har nu givet min nevø en vikle i julegave, som de ikke skal være nervøse over at bruge, men synes det er skideærgerligt, at hun ikke har lyst til at tage til slyngemøder, da det giver så meget, eller det gjorde det da ihvertfald da vi arrangerede dem her på sb.
Jeg bruger da alle mine vikler som du beskriver, selv de dyre. Jeg er nok lidt særlig, for jeg har rigtig, rigtig mange vikler, men langt de fleste er didyer, som ikke har kostet det vilde, fordi jeg ved, hvor jeg får dem billigt brugt. Men mine HE vikler bliver da brugt nøjagtig som de andre. Ligesom hende moren herindefra, der for 5 år siden ordnede have med sin baby i natur silk indio som nok var en af de mest efterspurgte vikler dengang...

Jeg synes egentlig ikke vikleverden har ændret sig så meget, den internationale vikleverden har bare bredt sig til DK.
The Following 3 Users Say Thank You to nanismus For This Useful Post:
Bogfinken (30-12-16), Imma (29-12-16), Linus' mor (29-12-16)
Ulæste 29-12-16, 19:43   #21
Dottelue
Dottelue er vist en af de gamle
Jordbunden (m.i.s.)

Forhandler

Dottelues avatar

Tilmeldingsdato: 16/01-07
Geografisk placering: Nord for Kolding
Tak givet gange: 4,770
Takket 14,208 gange i 5,865 indlæg
iTrader: 16 / 100%
Send en besked via MSN til Dottelue
Citat:
Oprindeligt skrevet af nanismus Vis indlæg
Det passer simpelthen ikke. Langt de fleste bliver anbefalet at købe brugt og finde en tynd, medgørlig vikle i bomuld at starte med. I hvert fald når de erfarne svarer. Det er rigtigt, at mange af os erfarne ikke anbefaler yaro som første vikle til begyndere med helt små babyer, for de ER altså ofte meget brede og til tider beastly. Men til dem, der vil købe nyt bliver ellevill, lennylamb, little frog, didy og det der lækre tynde mærke, som viklemig forhandler, argh, hvad hedder det, ofte anbefalet... Nåh ja, fidella...
Strækvikler bliver også anbefalet, meb rigtig mange som spørger på fb siderne spørger enten specifikt efter noget køligt eller skriver at de allerede har en strækvikle men at den er for varm. Selv synes jeg lidt, det er noget pjat, jeg tror ikke som sådan det altid er børnene der er varme, men mødrene, dr koger over i efterfødsels hormon crash, men når folk spørger ind til kølige løsninger er sv bare ikke svaret...

Det irriterer mig derimod at man ofte skal skældes ud hvis man anbefaler en webshop, der ikke er dansk. Mange af disse forhandles billigere af glimrebde forhandlere inden for EU, og hvis prisen er et issue ser jeg intet i vejen for, at viklen sendes fra Marseille i stedet for Mårslet. Og udenlandske vikler/mærker/forhandlere er jo ikke altid dyre bare fordi de er udenlandske.
Tror du har helt ret i det med efterfødselshormonerne, og så er det bare tit lidt hektisk når man vikler de første gange.

Og jo der er faktisk mange nybegyndere der bliver anbefalet diverse udenlandske sider, det er i hvertfald det de efterfølgende skriver til mig at de ikke kan overskue.
Og nu dribler jeg ud af denne tråd, inden jeg kommer i klammeri med sb's forhandlerregler (ville gerne komme med mine meninger, men må eks ikke skrive om de mærker jeg forhandler)
Ulæste 29-12-16, 19:50   #22
nanismus
Jeg betaler husleje her!

nanismuss avatar

Ja, udenlandske sider, men da ikke nødvendigvis dyre mærker. Og sådan er det jo i dag - nogle bestiller alt på nettet fra Polen og England, andre bryder sig ikke om at handle mere end 2km væk hjemmefra og vil gerne ha' den personlige betjening. Og dem, der er utrygge ved hollandske internetsider og nethandel de havner jo hos dig og de andre danske forhandlere. Og det er da også fint, men det gør det da ikke forkert at anbefale de udenlandske sider som en mulighed på lige fod med alt andet.
Linus' mor (29-12-16)
Ulæste 29-12-16, 19:53   #23
nanismus
Jeg betaler husleje her!

nanismuss avatar

...og så er der generelt i fb grupperne en helt masse som giver en masse råd uden måske egentlig at ha' vildt meget forstand på det. Fx at vikler skal være tykke for at støtte, at bomuld ikke duer til store børn, at hamp er det eneste saliggørende, at man ikke må vikl babyer i flere lag osv osv osv. Det er pisse irriterende for at sige det mildt, men det er der jo ikke så meget at gøre ved - når rookies spørger ind til folks erfaringer, så får de jo netop det...
The Following 2 Users Say Thank You to nanismus For This Useful Post:
Ragna (01-01-17), SAH (29-12-16)
Ulæste 29-12-16, 20:03   #24
babyaya
babyaya ville gerne have lidt flere timer i døgnet
Jeg betaler husleje her!

babyayas avatar

Tilmeldingsdato: 23/11-11
Geografisk placering: Holstebro
Tak givet gange: 1,649
Takket 3,246 gange i 1,585 indlæg
iTrader: 3 / 100%
Synes det er møg svært at sælge alm vikler på fb for hvis det bare er alm så drukner de i alle de dyre. Har så meget til at ligge som jeg nok aldrig kommer af med, fordi de opslag jeg har lavet ikke blev set. Synes også at det er uoverskueligt på fb.

Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk
Ulæste 29-12-16, 20:13   #25
SAH
SAH har ikke brugt den nye funktion...
Guldslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 01/11-12
Geografisk placering: Sverige
Tak givet gange: 623
Takket 601 gange i 294 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Som jeg skrev i første indlæg - salg på FB er IKKE min kop te og vi kan lave en hel tråd om hvorfor jeg (måske er der flere) foretrækker forums som SB med dets layout, til det

Citat:
Oprindeligt skrevet af babyaya Vis indlæg
Synes det er møg svært at sælge alm vikler på fb for hvis det bare er alm så drukner de i alle de dyre. Har så meget til at ligge som jeg nok aldrig kommer af med, fordi de opslag jeg har lavet ikke blev set. Synes også at det er uoverskueligt på fb.

Ulæste 29-12-16, 20:14   #26
nanismus
Jeg betaler husleje her!

nanismuss avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af babyaya Vis indlæg

Jeg synes tit, at de bilige, gode begyndervikler tit sælger meget hurtigt. Især hvis man puttr mange billeder på og skriver hyppigt på annoncen, så de kommer op.
Men lige nu inden jul er der intet, der sælger, det er der aldrig på det her tidspunkt... Lige inden løn eller børnepnge er et godt tidspunkt at smide annoncer ud.
Linus' mor (29-12-16)
Ulæste 29-12-16, 20:15   #27
SAH
Guldslyngel

No Avatar

Må jeg skrive til dig her i foråret... vi venter en lille ny til sommer og jeg planlægger at forkæle mig selv med ny vikle, og vil gerne prøve noget fra didymos... har faktisk tænkt på dig, og at spørge dig til råds om hvad og hvor det er godt at købe brugt...

Citat:
Oprindeligt skrevet af nanismus Vis indlæg
Til små babyer er det allerbedste altid brugte didyer, som ofte findes billigt brugt i Tyskland (eller når nogle af nørderne destasher). Ingenting kommer på siden af dem. Men det ved begynderne ikke, de vil ha' tykke vikler med hamp, så der ligger de LÆKRESTE sager til små babyer som ikke sælger... Bugte didyer går oftest for 500-800 kr, selvom prisen herhjemme for de kendte kan være dyrere...

Du kan få en bomulds-didy af de mindre populære brugt til ca 40-60 eur inkl porto...
Ulæste 29-12-16, 20:33   #28
Linus' mor
Linus' mor s drøm blev opfyldt
Salatslyng(l)en

No Avatar

Tilmeldingsdato: 30/07-07
Geografisk placering: København N
Tak givet gange: 2,857
Takket 3,372 gange i 1,380 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Jeg er i flere viklegrupper på FB og forstår ikke helt kritikken. Det er rigtigt, at der er mange billeder af HE-vikler, men folk er også meget ordentlige og anbefaler ikke en AP Qviviut til nybegyndere. Der er faktisk også blevet lavet om i adminteamet i en af grupperne for at sikre den bedste rådgivning om bindinger til begyndere (og andre der har brug for hjælp). Jeg synes, det giver super god mening at anbefale udenlandske hjemmesider, hvis de forhandler noget ordentligt. Fx som Karen siger i Tyskland - eller i de store internationale grupper.
Der kan vikles på alle økonomiske niveauer og det bliver der heldigvis gjort. Også på FB.
Følgende brugere siger tak til Linus' mor for dette brugbare indlæg:
Cecillia (30-12-16)
Ulæste 29-12-16, 20:37   #29
Paulan
Paulan Trænger i den grad til noget god søvn...
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Paulans avatar

Tilmeldingsdato: 14/02-10
Tak givet gange: 3,821
Takket 2,461 gange i 1,520 indlæg
Jeg syns det er synd at føle at man ikke tør tage til slyngegrams pga af High end.. Jeg har været til masser af grams uden et eje en eneste HE..
Når jeg kom så langt som til HE havde jeg viklet i mange år og har kun haft HE mærker i et års tid dog har jeg nået at skrabe nogle sammen. Og det gjorde jeg fordi jeg pludseligt stod med en nr fire som kun ville og stadig vil her som 2 år være rigtigt meget hos mor det første år-1 1/2 der bar jeg i 8-10 timer i døgnet og der kunne jeg ved Gud mærke forskel på HE vikle og mine skønne gamle elskede didyer.. Mine dyre bliver brugt på samme måde som mine billige i nyttehaven i skolegården ved madlavning mm ellers ville det være ligemeget med at have dem og så må vi se den dag det kommer om jeg nænner at sælge dem hvor stort et tab jeg får det orker jeg ikke tænke på pt..

Og jeg syns heller ikke jeg ser nybegyndere blive andbefalet HE, tilgængæld har jeg oplevet en del som startet ud med meget dyre vikler hvor jeg spurgt direkte hvor de bare sagt det var bare kærlighed og de viste de ville elske at vikle med så smuk en vikle :-)
Paulan er offline   Besvar med citat
Ulæste 29-12-16, 20:44   #30
SAH
Guldslyngel

No Avatar

Opklarende spørgsmål - hvad mener I med HE? er det Et mærke eller bare en samlet betegnelse for de dyre mærker?

Ang. salg og tab... jeg har personligt aldrig forstået hvorfor man køber noget med det i tanke hvor meget man kan sælge det for. Helt fair at nogen gør, og sikkert økonomisk smart.
Jeg er IKKE salgs-menneske og bliver selvfølgelig glad hvis jeg kan få en god pris for mine ting, men kunne ikke finde på at købe en vikle pga. videresalgsværdien - køber fordi jeg synes de er flotte og jeg ønsker at få deres egenskaber ind i viklestashet. Køber altså kun med henblik at bruge og få glæde af. Måske også derfor at jeg ikke helt (endnu) kan/vil være med på de MEGET dyre. Dog betaler jeg gerne mere for noget som jeg ved jeg bliver glad for og får brugt... Burde måske tænke på det, men... køber for nu'et skyld og alt gevinst bagefter er bare bonus....

Citat:
Oprindeligt skrevet af Paulan Vis indlæg
Jeg syns det er synd at føle at man ikke tør tage til slyngegrams pga af High end.. Jeg har været til masser af grams uden et eje en eneste HE..
Når jeg kom så langt som til HE havde jeg viklet i mange år og har kun haft HE mærker i et års tid dog har jeg nået at skrabe nogle sammen. Og det gjorde jeg fordi jeg pludseligt stod med en nr fire som kun ville og stadig vil her som 2 år være rigtigt meget hos mor det første år-1 1/2 der bar jeg i 8-10 timer i døgnet og der kunne jeg ved Gud mærke forskel på HE vikle og mine skønne gamle elskede didyer.. Mine dyre bliver brugt på samme måde som mine billige i nyttehaven i skolegården ved madlavning mm ellers ville det være ligemeget med at have dem og så må vi se den dag det kommer om jeg nænner at sælge dem hvor stort et tab jeg får det orker jeg ikke tænke på pt..

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande

Regler for indlæg
Du kan ikke oprette nye tråde
Du kan ikke oprette svar
Du kan ikke vedhæfte filer
Du kan ikke redigere dine indlæg

BB-kode er Til
Smilies er Til
[IMG]-kode er Til
HTML-kode er Fra

Forumoversigtsmenu