Funderinger over udviklingen i salg af vikler - Side 3 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Slyngesnak og slyngehjælp > Almen slyngesnak
Glemt adgangskode? Tilmeld

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 29-12-16, 21:11   #31
Paulan
Paulan Trænger i den grad til noget god søvn...
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Paulans avatar

Tilmeldingsdato: 14/02-10
Tak givet gange: 3,799
Takket 2,441 gange i 1,516 indlæg
iTrader: 0 / 0%
HE= High end dvs jep alle de dyre luksus mærker nogle dyrere end andre ;-)

Men ja det er jo netop sådan jeg selv har det, min første er købt fordi den viklede fantastiskt og fordi jeg følte mig som en filmstjerne i den :-) og sidst men ikke mindst min mor betalte den ;-) det samme med nr to der havde jeg stadig nogle af de penge fra min mor og det var en kort vikle som var så smuk så smuk og med et andet blend..
Nu skal jeg jo ikke have flere børn så nu er de fleste tynde lækre billige vikler solgt fra og der er 2 didyer tilbage, 1 natibaby som også stadig er et vildt lækkert mærke og med en ret god udsalgs side derfor andbefaler jeg gerne den og didy.. Udover det har jeg nogle HE og en håndvævet som jeg kommet over til en fantastisk pris som nok aldrig forlader mig da den er god som sjal, tørklæde, slumretæppe.. Men netop som du skriver de er købt til at bruges og nydes og så tager jeg evt videresalg ig evt tab den dag jeg kommer der til. Men jeg er så heller ikke nørd i vævning men elsker en god vikle så jeg sælger og køber som sådan ikke, jeg køber når jeg kan mærke den kan jeg ikke leve uden.
Paulan er offline   Besvar med citat
The Following 2 Users Say Thank You to Paulan For This Useful Post:
nanismus (29-12-16), SAH (29-12-16)
Ulæste 29-12-16, 22:04   #32
nanismus
nanismus Har røven i vandskorpen...
Jeg betaler husleje her!

nanismuss avatar

Tilmeldingsdato: 21/09-11
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 7,291
Takket 7,865 gange i 3,053 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af SAH Vis indlæg
Opklarende spørgsmål - hvad mener I med HE? er det Et mærke eller bare en samlet betegnelse for de dyre mærker?

Ang. salg og tab... jeg har personligt aldrig forstået hvorfor man køber noget med det i tanke hvor meget man kan sælge det for. Helt fair at nogen gør, og sikkert økonomisk smart.
Jeg er IKKE salgs-menneske og bliver selvfølgelig glad hvis jeg kan få en god pris for mine ting, men kunne ikke finde på at købe en vikle pga. videresalgsværdien - køber fordi jeg synes de er flotte og jeg ønsker at få deres egenskaber ind i viklestashet. Køber altså kun med henblik at bruge og få glæde af. Måske også derfor at jeg ikke helt (endnu) kan/vil være med på de MEGET dyre. Dog betaler jeg gerne mere for noget som jeg ved jeg bliver glad for og får brugt... Burde måske tænke på det, men... køber for nu'et skyld og alt gevinst bagefter er bare bonus....
Jeg køber ikke mhp at sælge - men hvis jeg ikke troede, jeg kunne sælge igen og få nogen (ikke alle) pengene igen, så havde jeg nok holdt mig til 5 vikler og ikke 40 men så havde jeg slet ikke haft det nær så skovt og lært nær så meget og fået nær så meget erfaring. For mig er viklerne en hobby - men det er det jo ikke for alle.

Og du skriver bare, jeg har et kickass ntfødt-stash, som jeg har arvet delvist fra gamle nørder herinde som P1rnille, Misse og Thallianna
Følgende brugere siger tak til nanismus for dette brugbare indlæg:
SAH (30-12-16)
Ulæste 29-12-16, 22:05   #33
nanismus
Jeg betaler husleje her!

nanismuss avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Paulan Vis indlæg
HE= High end dvs jep alle de dyre luksus mærker nogle dyrere end andre ;-)

Men ja det er jo netop sådan jeg selv har det, min første er købt fordi den viklede fantastiskt og fordi jeg følte mig som en filmstjerne i den :-) og sidst men ikke mindst min mor betalte den ;-) det samme med nr to der havde jeg stadig nogle af de penge fra min mor og det var en kort vikle som var så smuk så smuk og med et andet blend..
Nu skal jeg jo ikke have flere børn så nu er de fleste tynde lækre billige vikler solgt fra og der er 2 didyer tilbage, 1 natibaby som også stadig er et vildt lækkert mærke og med en ret god udsalgs side derfor andbefaler jeg gerne den og didy.. Udover det har jeg nogle HE og en håndvævet som jeg kommet over til en fantastisk pris som nok aldrig forlader mig da den er god som sjal, tørklæde, slumretæppe.. Men netop som du skriver de er købt til at bruges og nydes og så tager jeg evt videresalg ig evt tab den dag jeg kommer der til. Men jeg er så heller ikke nørd i vævning men elsker en god vikle så jeg sælger og køber som sådan ikke, jeg køber når jeg kan mærke den kan jeg ikke leve uden.
Du skulle ha' haft din blå linuschka for mange år siden, den er SÅ meget dig
Ulæste 29-12-16, 22:48   #34
Paulan

Paulans avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af nanismus Vis indlæg
Du skulle ha' haft din blå linuschka for mange år siden, den er SÅ meget dig
jep men den er her og den bliver her, tror aldrig helt jeg kommer kunne sælge den :-)
Tænk jeg som aldrig skulle have en HE bærer næsten ikke i andet pt..
Som du selv siger tøjet mit er ikke vildt men mine vikler så føler jeg mig smuk når jeg nu alligevel slæber rundt på ham drengen bagpå ;-)
Ulæste 30-12-16, 05:36   #35
moreva
moreva har ikke brugt den nye funktion...

morevas avatar

Tilmeldingsdato: 11/04-12
Tak givet gange: 7,416
Takket 3,813 gange i 1,658 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Iøvrigt har både Oscha og Ellevill juleudsalg netop nu.
Bare lige en afsporing af tråden. Undskyld.
moreva er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til moreva for dette brugbare indlæg:
nanismus (30-12-16)
Ulæste 30-12-16, 15:03   #36
Paulan

Paulans avatar

Altså ved godt man ikke ser meget på dette billede men den var med i nyttehaven og til middagslur puttning begge dele idag..
Det er min den blå Karen skrev om og jeg knus elsker den den duer også udmærket som slumretæppe i sofaen ;-)
Vedhæftede billeder
Filtype: jpeg image.jpeg (491.8 KB, 37 visninger)
Ulæste 30-12-16, 15:32   #37
Cecillia
Cecillia .
Bare send min post til Slyngebarn.dk

Cecillias avatar

Tilmeldingsdato: 10/10-12
Geografisk placering: Nær Roskilde
Tak givet gange: 3,006
Takket 3,103 gange i 1,231 indlæg
iTrader: 4 / 100%
Ej hvor bliver jeg ked af sådan en tråd, jeg kan slet ikke se viklesnobberiet - overhoved i Slyngegalleriet på FB

Tværtimod, så syntes jeg folk er så søde og anderkende og jeg har ALDRIG oplevet nogle der fik at vide at de ikke var gode nok fordi de havde en billigere vikle, aldrig.
Jeg oplever også ofte at folk er mere end villige til at låne vikler ud, i alle prisklasser og at folk gang på gang åbner deres hjem eller rejser land og rige rundt med baby og vikler for at vise andre hvordan man gør.

Derimod har jeg oplevet at folk der har en dyr vikle bliver nedgjort "nå hvorfor har du sådan en, hvorfor har du så mange" osv - det er åbenbart helt legalt at sige "ej hvorfor har du købt en dyr" men ikke at sige "ej hvorfor er din vikle så billig"

Der er bare forskel på dyr og billig, det betyder overhoved ikke at den ene er bedre end den anden, der er en til alle formål og til alle pengepunge.

Jeg fik en svær bækkenlæsning, den er der stadig lidt og jeg ønsker brændende at bære mine børn. Det kan jeg simpelthen ikke gøre uden at få smerter... - hvermindre jeg bruger en af mine dyre vikler. -så kan jeg være med, så kan jeg bære mine børn. Være praktisk og have det hyggeligt. Hvorfor må jeg ikke være med fordi jeg vælger et andet (og dyre) produkt ???

Med hensyn til at anbefale udenlandske net butikker, så syntes jeg at mange - rigtigt mange anbefaler de store danske butikker. Mig selv inc.
The Following 3 Users Say Thank You to Cecillia For This Useful Post:
Fru Blå (01-01-17), moreva (30-12-16), roenlund (30-12-16)
Ulæste 30-12-16, 17:30   #38
SAH
SAH har ikke brugt den nye funktion...
Guldslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 01/11-12
Geografisk placering: Sverige
Tak givet gange: 614
Takket 598 gange i 291 indlæg
Sikke en lækker blå farve!

Citat:
Altså ved godt man ikke ser meget på dette billede men den var med i nyttehaven og til middagslur puttning begge dele idag..
Det er min den blå Karen skrev om og jeg knus elsker den den duer også udmærket som slumretæppe i sofaen ;-)
Paulan (30-12-16)
Ulæste 30-12-16, 17:49   #39
nanismus
Jeg betaler husleje her!

nanismuss avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af SAH Vis indlæg
Sikke en lækker blå farve!
Her er den da vi testede den sidste år. Simpelthen en vidunderlig vikle, kunne bære A uden problemer uden at være svær at binde, og var ikke for tyk til E. Nok den bedste vikle jeg nogensinde har viklet med...
Vedhæftede billeder
Filtype: jpeg image.jpeg (357.7 KB, 31 visninger)
Følgende brugere siger tak til nanismus for dette brugbare indlæg:
KatarinaD (30-12-16)
Ulæste 30-12-16, 21:24   #40
Salling
Salling har ikke brugt den nye funktion...
Jeg betaler husleje her!

Sallings avatar

Tilmeldingsdato: 09/03-08
Geografisk placering: Århus (MarenKi og Marajo ved hvor)
Tak givet gange: 5,251
Takket 3,419 gange i 1,756 indlæg
iTrader: 9 / 100%
Send en besked via MSN til Salling
Spændende læsning fra alle vinkler. Jeg blev også noget overrasket over priserne da jeg begyndte at kigge vikler igen her efter flere års pause.
HE er måske mærkbart bedre, det ved jeg ikke (endnu) men jeg er alligevel glad for at vide at min gamle dolcino er ganske udmærket og tidligere hat båret både nyfødt og 4årige

Følger med og prøver at blive klogere (og forstå alle forkortelser, interne slang og mange flere "udtryk for kendinge". Det synes jeg faktisk er større problem som semi ny end både op og ned snobberi, det synes jeg ikke er slemt)
Følgende brugere siger tak til Salling for dette brugbare indlæg:
SAH (31-12-16)
Ulæste 30-12-16, 22:04   #41
Paulan

Paulans avatar

Jeg har ikke sådan forladt det der vikleri jeg har bare skiftet barn undervejs men de der forkortelser er jeg stadig en taber til, så jeg spørger eller forklarer mig udenom for en uge efter har jeg glemt dem igen. ". de er ikke det viktige for mig.
Det er jo så forskelligt for nogle går det hobby i det, for nogle går der totalt nørderi i det, nogle bliver ved SV og stopper der.. For mig er det blevet for at få hverdagen med 4 unger at virke og så er det da skønt med en rigtigt lækker vikle når jeg nu bruger dem så meget som jeg gør :-)
Følgende brugere siger tak til Paulan for dette brugbare indlæg:
nanismus (31-12-16)
Ulæste 30-12-16, 22:41   #42
moreva

morevas avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Salling Vis indlæg
Spændende læsning fra alle vinkler. Jeg blev også noget overrasket over priserne da jeg begyndte at kigge vikler igen her efter flere års pause.
HE er måske mærkbart bedre, det ved jeg ikke (endnu) men jeg er alligevel glad for at vide at min gamle dolcino er ganske udmærket og tidligere hat båret både nyfødt og 4årige

Følger med og prøver at blive klogere (og forstå alle forkortelser, interne slang og mange flere "udtryk for kendinge". Det synes jeg faktisk er større problem som semi ny end både op og ned snobberi, det synes jeg ikke er slemt)
Heh - jeg synes slet ikke forkortelserne er lige så slemme som i stofblemiljøet! "Vi bruger en swb fs om natten og både bb aio og fj ai2 om dagen, og hvis de føles stive, skal du bare strippe dem." Ahva skal jeg?!

Men det er jo bare at minde folk om, at de skal tale et forståeligt sprog, så skal de nok tone forkortelsesiveren lidt ned.
The Following 2 Users Say Thank You to moreva For This Useful Post:
Imma (07-01-17), nanismus (31-12-16)
Ulæste 31-12-16, 03:38   #43
Paulan

Paulans avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af moreva Vis indlæg
Heh - jeg synes slet ikke forkortelserne er lige så slemme som i stofblemiljøet! "Vi bruger en swb fs om natten og både bb aio og fj ai2 om dagen, og hvis de føles stive, skal du bare strippe dem." Ahva skal jeg?!

Men det er jo bare at minde folk om, at de skal tale et forståeligt sprog, så skal de nok tone forkortelsesiveren lidt ned.
Der kør vi så heldigvis på formsyede med uldbukser det kan vist ikke blive meget forkortet eller nemmere :-)
Iøv nogle vildt lækre bukser jeg arvet videre fra dig af via omveje :-)
Følgende brugere siger tak til Paulan for dette brugbare indlæg:
moreva (31-12-16)
Ulæste 31-12-16, 10:47   #44
moreva

morevas avatar

Citat:
Iøv nogle vildt lækre bukser jeg arvet videre fra dig af via omveje :-)
Dejligt! Det var min nabo, der forærede dem videre.
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande

Regler for indlæg
Du kan ikke oprette nye tråde
Du kan ikke oprette svar
Du kan ikke vedhæfte filer
Du kan ikke redigere dine indlæg

BB-kode er Til
Smilies er Til
[IMG]-kode er Til
HTML-kode er Fra

Forumoversigtsmenu