Hvem er med? - Side 15 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Terminsfora > 1. kvartal 2017
Glemt adgangskode? Tilmeld

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 11-01-17, 16:40   #211
KatarinaD
KatarinaD 11 dage til afleveringsdag
Jeg betaler husleje her!

KatarinaDs avatar

Tilmeldingsdato: 20/08-10
Geografisk placering: Vindum ved Bjerringbro
Tak givet gange: 14,964
Takket 9,873 gange i 3,021 indlæg
iTrader: 3 / 100%

Stort tillykke

"Det er helt umuligt" sagde tvivlen. "Og ganske farligt" sagde frygten. "Og helt unødvendigt" sagde fornuften. "Gør det alligevel!" hviskede hjertet
KatarinaD er offline   Besvar med citat
Ulæste 11-01-17, 16:44   #212
LotusSen
LotusSen har ikke brugt den nye funktion...
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

LotusSens avatar

Tilmeldingsdato: 04/05-07
Geografisk placering: Årslev
Tak givet gange: 1,572
Takket 1,580 gange i 714 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Sød. Tillykke
Ulæste 11-01-17, 16:46   #213
Phister
Phister har ikke brugt den nye funktion...
Bare send min post til Slyngebarn.dk

Phisters avatar

Tilmeldingsdato: 05/05-11
Geografisk placering: Brønderslev. Doktormus og Jumbojette ved hvor.
Tak givet gange: 1,105
Takket 2,759 gange i 1,323 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af BoletteMarie Vis indlæg
Nååårh tillykke
Phister er offline   Besvar med citat
Ulæste 11-01-17, 16:46   #214
nanismus
nanismus Har røven i vandskorpen...
Jeg betaler husleje her!

nanismuss avatar

Tilmeldingsdato: 21/09-11
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 7,525
Takket 8,031 gange i 3,116 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Tillykke!
Ulæste 11-01-17, 17:28   #215
marajo
marajo Glæder sig over livet
Jeg betaler husleje her!

marajos avatar

Tilmeldingsdato: 20/04-09
Geografisk placering: Hinnerup (Korsholm)
Tak givet gange: 3,193
Takket 4,757 gange i 1,947 indlæg
Stort tillykke

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ulæste 11-01-17, 19:46   #216
Netter11
Netter11 Man bevæger sig jo også selvom man kun træder vande

Netter11s avatar

Tilmeldingsdato: 27/03-13
Geografisk placering: Linde ved Struer
Tak givet gange: 9,919
Takket 1,869 gange i 1,258 indlæg
Årrhh stort tillykke

Ulæste 11-01-17, 20:24   #217
mai81
mai81 Har lidt travlt i det der IRL
Mit IRL er skiftet ud med en URL

mai81s avatar

Tilmeldingsdato: 26/11-10
Tak givet gange: 5,983
Takket 3,795 gange i 1,962 indlæg
Stort tillykke
Ulæste 12-01-17, 09:47   #218
Shinika
Shinika altid at finde på mobilen
Prinsessen på bleen

Forhandler

Shinikas avatar

Tilmeldingsdato: 03/04-08
Geografisk placering: Ringsted
Tak givet gange: 1,299
Takket 1,844 gange i 856 indlæg
iTrader: 16 / 100%
Tillykke!!!

Ulæste 12-01-17, 09:59   #219
Line
Line overvejer at give det der IRL et forsøg...
Jeg betaler husleje her!

Lines avatar

Tilmeldingsdato: 19/02-09
Tak givet gange: 10,526
Takket 7,636 gange i 3,173 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Tillykke!

Line (mor til en 1-årig og en 6-årig)
Ulæste 12-01-17, 12:27   #220
Maki
Maki elsker sushi... Og forår!

Makis avatar

Tilmeldingsdato: 04/01-12
Tak givet gange: 8,725
Takket 4,101 gange i 1,748 indlæg
Åh så fin!

Stort tillykke!
Ulæste 26-01-17, 14:36   #221
BoletteMarie
BoletteMarie . .-. .... . .-.
Jeg betaler husleje her!

BoletteMaries avatar

Tilmeldingsdato: 04/10-10
Tak givet gange: 1,898
Takket 10,008 gange i 4,340 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af Ramia Vis indlæg
Det er min tur d 10 februar, og jeg er ved at skide en snemand allerede. Jeg håber du får en god fødselsoplevelse, og jeg er spændt på at høre hvordan det kommer til at gå-og til at se babybilleder naturligvis

Nåmen jeg tænkte at jeg hellere måtte komme med en lille opdatering og et frsøg på en fødselsberetning.

Nu ved jeg ikke hvilke oplevelser du har med dig fra tidligere, men min første er jo født ved meget akut kejsersnit tre måneder for tidligt, og jeg må da nok sige at det har været en helt anderledes oplevelse denne her gang. Ikke kun psykisk, men også rent fysisk har det været så helt utroligt meget nemmere.

Men vi mødte jo ind onsdag morgen for to uger siden, heldigvis havde vi fået en tid tidligt på dagen, så vi stod parate på hospitalet kl. 8:45 med kuffert og autolift og havde den der helt særlige fornemmelse af at have bestildt en baby til udlevering
Og så sad vi ellers og ventede et par timer til der rent faktisk var tid til os. Vi var forberedte på at der nok ville komme ventetid, og med vores historie in mente var vi også ret forstående overfor at andre kunne være mere akutte end os. Men kl. 11.00 ca. fik vi operationstøjet på, og blev vi kaldt ned til operationsgagen, hvor vi snakkede lidt med anæstesilægen om hvad vi foretrak af bedøvelse og hvor meget vi gerne ville se undervejs: spinalbedøvelse og intet kig til den åbne mave tak men gerne afnavling og hud-mod-hud hvis det var muigt.
Så ventede vi lidt mere, før vi blev ført hen til selve operationsstuen. Jeg blev bedt om at lægge mig på lejet, og lige der kunne jeg godt mærke en snert af panik og fortrydelse over hvad jeg dog havde kastet mig ud i, idet jeg blev overvældet af minderne fra vores første barns fødsel. Måske tudede jeg også en lille bitte smule mens jeg holdt min mand i hånden. Jeg forsøgte at gå ind imig selv, men der var hele tiden folk som kom og præcenterede sig, så det var ikke helt nemt.
Så blev jeg bedøvet i ryggen, og fik med det samme en mærkelig snurrende fornemmelse i benene. Jeg huskede bedøvelsen fra sidst som virkelig smertefuld, men ... denne her gang gjorde det faktisk ikke ondt at få lagt.
Så blev der hejst et stort grønt klæde op over os, nærmest som et telt. Og nogle moslede med min mave. Og de pressede på den, og moslede noget mere. Det var ikke sådan helt behageligt. Men så var der et plask og et barn der skreg. Og der blev lagt en lille fedtet, krøllet dreng på min brystkasse

Alt alt var det sådan en rolig og fin og kæmpestor oplevelse.
Vi var indlagt de to overnatninger som er standart. Jeg fik fjernet kateder og var oppe at gå lidt rundt allerede om aftenen samme dag. Første nat havde jeg ret ondt, og jeg fik morfin det første døgns tid. Men ellers kunne jeg faktisk klare mig med panodil og ipræn. Til sammenligning var jeg på morfin den første halvanden uge sidst, der gik fem dage før jeg kunne gå rundt uden kørestol og ti dage før jeg gik den første tur udenfor. Og vigtigst: denne her gang havde jeg min dreng hos mig hele tiden, ingen respirator og behandlinger at tage stilling til, ingen snak om overlevelseschancer, hjerneblødning osv. Bare en lille fin, ny baby at dufte til og lære at kende
BoletteMarie er offline   Besvar med citat
The Following 20 Users Say Thank You to BoletteMarie For This Useful Post:
Anebane (26-01-17), Bogfinken (06-02-17), Caroline (15-02-17), ClaraRaphael (31-01-17), Imma (26-01-17), KatarinaD (26-01-17), Kattyhuw (27-01-17), Maki (27-01-17), MamaNeema (26-01-17), marieldavids (28-01-17), moreva (26-01-17), Musse (26-01-17), Netter11 (26-01-17), Ramia (26-01-17), Seebach (12-02-17), Shinika (27-01-17), Sienna (27-01-17), Smuk Som Altid (26-01-17), Strapudemaj (26-01-17), Totaa (28-01-17)
Ulæste 26-01-17, 20:27   #222
MamaNeema
MamaNeema Er jeg den eneste der er mere normal end andre :-)??

MamaNeemas avatar

Tilmeldingsdato: 20/10-09
Geografisk placering: Århus N
Tak givet gange: 4,050
Takket 6,428 gange i 1,092 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af BoletteMarie Vis indlæg
Nåmen jeg tænkte at jeg hellere måtte komme med en lille opdatering og et frsøg på en fødselsberetning.

Nu ved jeg ikke hvilke oplevelser du har med dig fra tidligere, men min første er jo født ved meget akut kejsersnit tre måneder for tidligt, og jeg må da nok sige at det har været en helt anderledes oplevelse denne her gang. Ikke kun psykisk, men også rent fysisk har det været så helt utroligt meget nemmere.

Men vi mødte jo ind onsdag morgen for to uger siden, heldigvis havde vi fået en tid tidligt på dagen, så vi stod parate på hospitalet kl. 8:45 med kuffert og autolift og havde den der helt særlige fornemmelse af at have bestildt en baby til udlevering
Og så sad vi ellers og ventede et par timer til der rent faktisk var tid til os. Vi var forberedte på at der nok ville komme ventetid, og med vores historie in mente var vi også ret forstående overfor at andre kunne være mere akutte end os. Men kl. 11.00 ca. fik vi operationstøjet på, og blev vi kaldt ned til operationsgagen, hvor vi snakkede lidt med anæstesilægen om hvad vi foretrak af bedøvelse og hvor meget vi gerne ville se undervejs: spinalbedøvelse og intet kig til den åbne mave tak men gerne afnavling og hud-mod-hud hvis det var muigt.
Så ventede vi lidt mere, før vi blev ført hen til selve operationsstuen. Jeg blev bedt om at lægge mig på lejet, og lige der kunne jeg godt mærke en snert af panik og fortrydelse over hvad jeg dog havde kastet mig ud i, idet jeg blev overvældet af minderne fra vores første barns fødsel. Måske tudede jeg også en lille bitte smule mens jeg holdt min mand i hånden. Jeg forsøgte at gå ind imig selv, men der var hele tiden folk som kom og præcenterede sig, så det var ikke helt nemt.
Så blev jeg bedøvet i ryggen, og fik med det samme en mærkelig snurrende fornemmelse i benene. Jeg huskede bedøvelsen fra sidst som virkelig smertefuld, men ... denne her gang gjorde det faktisk ikke ondt at få lagt.
Så blev der hejst et stort grønt klæde op over os, nærmest som et telt. Og nogle moslede med min mave. Og de pressede på den, og moslede noget mere. Det var ikke sådan helt behageligt. Men så var der et plask og et barn der skreg. Og der blev lagt en lille fedtet, krøllet dreng på min brystkasse

Alt alt var det sådan en rolig og fin og kæmpestor oplevelse.
Vi var indlagt de to overnatninger som er standart. Jeg fik fjernet kateder og var oppe at gå lidt rundt allerede om aftenen samme dag. Første nat havde jeg ret ondt, og jeg fik morfin det første døgns tid. Men ellers kunne jeg faktisk klare mig med panodil og ipræn. Til sammenligning var jeg på morfin den første halvanden uge sidst, der gik fem dage før jeg kunne gå rundt uden kørestol og ti dage før jeg gik den første tur udenfor. Og vigtigst: denne her gang havde jeg min dreng hos mig hele tiden, ingen respirator og behandlinger at tage stilling til, ingen snak om overlevelseschancer, hjerneblødning osv. Bare en lille fin, ny baby at dufte til og lære at kende
.
Så fin en beretning, sidder og tuder lidt over den. Tillykke med jeres søn
Ulæste 27-01-17, 10:05   #223
M.Rose
M.Rose Babyresearch ;)
Papirslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 03/10-16
Tak givet gange: 0
Takket 2 gange i 2 indlæg
Stort tillykke med alle de skønne nye babyer

Jeg har termin d. 27 marts med vores første så når lige at høre med herinde
M.Rose er offline   Besvar med citat
Ulæste 27-01-17, 18:34   #224
Ramia
Ramia har noget i ovnen

Ramias avatar

Tilmeldingsdato: 07/04-10
Geografisk placering: Herlev
Tak givet gange: 1,633
Takket 2,062 gange i 754 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Hvem er med?

Stort tillykke og tak for en fin beretning om et godt kejsersnit! Kan godt forstå det har været en hel anderledes - og god - oplevelse end sidst.

Begge mine fødsler er endt i aks, men på en helt anderledes fredelig måde. Fødsel sat igang pga blodtryk, men til termin, smertefulde veer, fuld smertelindring ved epidural og så ikke rigtig mere.. Er gået i stå på 5-6 cm begge gange, sandsynligvis fordi de ikke har stået rigtigt i bækkenet - og det har de måske ikke pga igangsætningen, eller også er min fysiologi bare ikke specielt fordrende for vaginal fødsel. Mine kejsersnit har været helt udramatiske, selvom jeg har været udmattet, og jeg har været oppe og gå dagen efter og hjemme efter to dage begge gange. Så jeg forventer egentlig ikke at et planlagt kejsersnit bliver meget anderledes. Primært synes jeg, det er så mærkeligt at vide hvornår det bliver (jaja, jeg kan da godt gå i fødsel før, eller der kan ske et eller andet uventet) og så tror jeg, jeg når at blive pivnervøs, når jeg ikke er udmattet efter er sted mellem 12 og 24 times fødsel inden.

Det så mærkeligt at tænke på, der er 14 dage til i dag

Sent from my iPad using Tapatalk

..det var mig, der hed Noras mor

Sidst redigeret af Ramia; 27-01-17 kl. 18:35
Ramia er offline   Besvar med citat
Ulæste 06-02-17, 15:00   #225
Ramia
Ramia har noget i ovnen

Ramias avatar

Tilmeldingsdato: 07/04-10
Geografisk placering: Herlev
Tak givet gange: 1,633
Takket 2,062 gange i 754 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Så er det godtnok lige op over her! Har været til infomøde om pks i dag og kan nu tælle dagene til fødselsdag på en hånd. Det er helt crazy og jeg har så meget mylder i kroppen. Plukkeveer, dårlig mave, stigende blodtryk - you name it. Og det er svært at skelne mellem hvad der er nervøsitet og spænding og hvad der er tegn på snarlig fødsel eller reelt for højt bt, som jeg har døjet med de sidste to gange. Var lige forbi fødegangen med mit blodtryk, da vi alligevel var på hospitalet og der var det faktisk tilforladeligt, der var ingenting på min urin og jeg fik taget lidt blodprøver, som jeg forhåbentlig heller ikke hører nærmere til.

Min ellers meget cool mand forekom mig faktisk også helt nervøs ved setuppet, jeg tror, det er ved at gå op for ham, at det er snart!

Sent from my iPad using Tapatalk

..det var mig, der hed Noras mor
Ramia er offline   Besvar med citat
The Following 6 Users Say Thank You to Ramia For This Useful Post:
Bogfinken (06-02-17), BoletteMarie (07-02-17), Caroline (15-02-17), Maki (09-02-17), moreva (07-02-17), Shinika (06-02-17)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande

Regler for indlæg
Du kan ikke oprette nye tråde
Du kan ikke oprette svar
Du kan ikke vedhæfte filer
Du kan ikke redigere dine indlæg

BB-kode er Til
Smilies er Til
[IMG]-kode er Til
HTML-kode er Fra

Forumoversigtsmenu