Hvem er med? - Side 4 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Terminsfora > 1. kvartal 2017
Glemt adgangskode? Tilmeld

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 12-08-16, 21:43   #46
ClaraRaphael
ClaraRaphael Jobber den
Guldslyngel

ClaraRaphaels avatar

Tilmeldingsdato: 15/01-12
Geografisk placering: Frederiksberg
Tak givet gange: 412
Takket 350 gange i 207 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Tillykke til jer alle.

Jeg forventer en lillesøster til jul Glæder mig til at følges med jer andre.

Jeg har mange tanker om aldersforskellen til min store pige, som lige er blevet 4 år. Hvad har I andre af erfaringer med 4-5 år mellem søstre?
Ulæste 12-08-16, 21:53   #47
LotusSen
LotusSen har ikke brugt den nye funktion...
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

LotusSens avatar

Tilmeldingsdato: 04/05-07
Geografisk placering: Årslev
Tak givet gange: 1,588
Takket 1,595 gange i 719 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Jeg er ikke gravid, men kan ikke lade være med at følge lidt med, min veninde har termin i starten af Januar, skal til md tirsdag og jeg skal være faster i februar der er terminen 10. feb, så jeg synes det er lidt hyggeligt at følge jer..
nanismus (13-08-16)
Ulæste 24-08-16, 12:57   #48
ViggaMy
ViggaMy har ikke brugt den nye funktion...
Shhhhh........ jeg skriver

ViggaMys avatar

Tilmeldingsdato: 26/11-10
Geografisk placering: Glostrup
Tak givet gange: 768
Takket 2,186 gange i 685 indlæg
iTrader: 6 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af ClaraRaphael Vis indlæg
Tillykke til jer alle.

Jeg har mange tanker om aldersforskellen til min store pige, som lige er blevet 4 år. Hvad har I andre af erfaringer med 4-5 år mellem søstre?
Jeg er ikke gravid, men jeg har to piger med 5 år og tre mdr. imellem, og det er fantastisk! Den store er stor, hun forstår stort set alt, hun kan tage (en smule) ansvar, og hun er ovre den værste ego periode, nu hvor hun er seks og lillesøster er et år.
Mine to piger har så meget glæde af hinanden, de er hinandens bedste venner og de er virkelig gode sammen. Jeg ville aldrig gøre det anerledes, og har faktisk ikke noget negativt at sige om aldersforskellen.
Hvad er du bekymret for?
ClaraRaphael (02-09-16), moreva (24-08-16), Totaa (30-08-16)
Ulæste 30-08-16, 07:21   #49
BinaMor
BinaMor sorry for avaterskift hele tiden. mine børn er bare så lækre på alle billeder
Husmonsterslyngel

Forhandler

BinaMors avatar

Tilmeldingsdato: 23/08-08
Geografisk placering: vestjylland
Tak givet gange: 1,424
Takket 2,751 gange i 917 indlæg
iTrader: 19 / 100%
uha i går aftes da jeg vendte mig om fra siden følte jeg et kraftigt "svip" som en elastik man hiver i og slipper i maven. det gjorde ikke ondt men var enormt mærkeligt og voldsomt. har i prøvet det
BinaMor er offline   Besvar med citat
Ulæste 02-09-16, 19:57   #50
ClaraRaphael
ClaraRaphael Jobber den
Guldslyngel

ClaraRaphaels avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af ViggaMy Vis indlæg
Hvad er du bekymret for?
Det er nok mest det med, om de "får noget ud af" hinanden, når der er 4,5 år mellem dem. Men det er dejligt at høre, at de kan være bedste venner på den måde <3

Jeg har ikke været klar til graviditet og spædbarn før nu, hvor jeg til gengæld glæææææder mig helt vildt. Jeg er ret overbevist om, at Ella bliver så sød og omsorgsfuld og måske også frustreret over ikke at være enebarn mere.
Ulæste 20-09-16, 14:41   #51
Fru Solskin
Fru Solskin Lever livet
Bare send min post til Slyngebarn.dk

Fru Solskins avatar

Tilmeldingsdato: 21/12-12
Tak givet gange: 5,424
Takket 4,634 gange i 1,716 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Imorgen har jeg Scanning (Uge 20), og for første gang er jeg lidt nervøs for om der er noget galt.
Den her graviditet har bare være så anderledes end de andre, at det har sat lidt tanker igang. Heldigvis er det om formiddagen, og manden kan komme med for første gang (Med de andre to har han været på rejse når der var scanninger)

Hvordan går det derude i maverne?
The Following 2 Users Say Thank You to Fru Solskin For This Useful Post:
nanismus (20-09-16), Ramia (21-09-16)
Ulæste 20-09-16, 16:08   #52
nanismus
nanismus Har røven i vandskorpen...
Jeg betaler husleje her!

nanismuss avatar

Tilmeldingsdato: 21/09-11
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 7,551
Takket 8,052 gange i 3,125 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Fru Solskin Vis indlæg
Imorgen har jeg Scanning (Uge 20), og for første gang er jeg lidt nervøs for om der er noget galt.
Den her graviditet har bare være så anderledes end de andre, at det har sat lidt tanker igang. Heldigvis er det om formiddagen, og manden kan komme med for første gang (Med de andre to har han været på rejse når der var scanninger)

Held og lykke!
Her har det også føltes HELT anderledes denne gang. Noget er nok fordi jeg er gammel og i dårlig form, noget er nok fordi det er en dreng, og noget nok bare fordi alle graviditeter er forskellige... Jeg krydser fingre!! Har i øvrigt tænkt på, at du snart skal ha' dine bleer igen
Fru Solskin (20-09-16)
Ulæste 20-09-16, 16:11   #53
Fru Solskin
Fru Solskin Lever livet

Fru Solskins avatar

Og jeg har tænkt på at i snart skal have besøg igen
Ulæste 21-09-16, 12:26   #54
Ramia
Ramia har noget i ovnen
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

Ramias avatar

Tilmeldingsdato: 07/04-10
Geografisk placering: Herlev
Tak givet gange: 1,643
Takket 2,081 gange i 762 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af Fru Solskin Vis indlæg

Hvor er det spændende! Jeg håber alt er som det skal være....

Jeg skal først scannes om 14 dage (20+3), og er ca. lige så langt som dig, så der må være hospitalerne. Jeg har også først første JM tid på tirsdag (19+4), og det synes jeg er lidt sent.. Jeg kan ikke huske hvornår det var sidst, men før - så vidt jeg husker. Heldigvis går det vist meget godt, og jeg har ikke haft nogen grund til bekymring, så jeg håber ikke, det har været nødvendigt tidligere.

Kan godt mærke det er 3. gang, og at man ikke kan smide sig i sofaen når man kommer hjem fra job og blive liggende der resten af dagen, men ellers er der pt. ikke de store gener udover forventeligt (træthed, småondt i lænd og bækken, stoppet næse (fyi otrivin er no-go har jeg fundet ud af), kronisk forkølelse, snurren i fingrene efter middagslur og stakåndethed).

Jeg ved ikke, om vi vil vide kønnet til scanningen. Vi har vidst de det sidste gange, men denne gang bliver det efter alt at dømme et pks, og hvis der skal være lidt overraskelse tilbage må det være kønnet. Jeg er i øvrigt (skrå)sikker på, det er en pige med krudt i røven.

..det var mig, der hed Noras mor
Ramia er offline   Besvar med citat
Ulæste 21-09-16, 14:49   #55
Fru Solskin
Fru Solskin Lever livet

Fru Solskins avatar

Så er vi hjemme og alt var fint. Det er en lille krabat der flytter på sig så det tog sin tid.

Og åbenbart også en genert en, for vi aner ikke hvilket køn det er
The Following 8 Users Say Thank You to Fru Solskin For This Useful Post:
aeblekinder (27-09-16), Bogfinken (07-12-16), BoletteMarie (21-09-16), KatarinaD (21-09-16), Maki (25-09-16), Netter11 (22-09-16), Ramia (21-09-16), Salling (26-09-16)
Ulæste 24-09-16, 15:06   #56
Kaptajnbimse
Kaptajnbimse har ikke brugt den nye funktion...
Papirslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 06/03-16
Tak givet gange: 0
Hej jeg er også med, med en termin d. 7.marts.
Det er første gang, jeg er gravid - så det er meget er nyt og spændende altsammen.

Jeg fik anbefalet slyngebarn af min kære søster, som tidligere har været en meget aktiv bruger herinde, da jeg gik lidt og mukkede over at føle mig lidt alene med det at være gravid. Jeg kender ingen anden i min nærmeste omgangskreds som også er gravide, som jeg kan sparre med og som er lige så interesserede i om dette og hint i forhold til graviditet, slyngevugger, kvalme, ligamentsmerter, kostråd og andre dødspændende sager for gravide. Min søde kæreste er naturligvis også meget interesseret, men i og med, at han ikke er den med bebselade, der gror på livet løs i maven, er der en umiddelbar forståelse og erfaringsbarriere.. o.O

Jeg skal ikke klage - men jeg glæder mig nu til at tale med ligesindede og som står i samme situation lige nu og her.

Vi skal først til MD scanning mandag i uge 42, og der vil vi meget gerne også finde ud af hvilket køn det er :D Håber, at gubsen ikke er så genert som Fru Solskins

Hilsen Ida
Kaptajnbimse er offline   Besvar med citat
The Following 8 Users Say Thank You to Kaptajnbimse For This Useful Post:
aeblekinder (27-09-16), Bogfinken (07-12-16), Caroline (27-09-16), ClaraRaphael (27-09-16), LotusSen (24-09-16), Maki (25-09-16), moreva (25-09-16), nanismus (24-09-16)
Ulæste 24-09-16, 21:29   #57
Maki
Maki elsker sushi... Og forår!

Makis avatar

Tilmeldingsdato: 04/01-12
Tak givet gange: 8,797
Takket 4,135 gange i 1,762 indlæg
Tillykke med graviditet Ida og velkommen herind!
Ulæste 24-09-16, 22:06   #58
Strapudemaj
Strapudemaj har ikke brugt den nye funktion...
Shhhhh........ jeg skriver

Strapudemajs avatar

Tilmeldingsdato: 09/01-12
Geografisk placering: Sy'fyn
Tak givet gange: 1,555
Takket 849 gange i 379 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af ClaraRaphael Vis indlæg
Tillykke til jer alle.

Hej Stine og kæmpe tillykke med graviditeten! Er ikke så aktiv for tiden, så har slet ikke set før nu, at Ella skal være storesøster.
S har fået en lillebror for to måneder siden, og så vidt jeg husker er hende og Ella ret jævnaldrende? Men ville bare fortælle, at det simpelthen er gået så fint indtil videre, og selvom de selvfølgelig ikke på legemåden har glæde af hinanden endnu, så er det bare så vildt at se, at det for dem begge to uden tvivl betyder noget, at den anden er der. De er helt bevidste om den andens tilstedeværelse, og S vil gerne have ham med overalt, elsker at sidde med ham, synger for ham, fortæller ham historier og glæder sig som en gal til han begynder at spise mad så hun kan hjælpe med at lave maden og hjælpe ham med at spise.
Og altså, han er bare fuldstændig betaget af hende og smiler så snart han hører hendes stemme og følger hver eneste af hendes bevægelser når hun er i nærheden. Det er så hyggeligt!
Det lyder meget glansbilledeagtigt, og selvfølgelig er der også hårde og svære ting, og det er klart at S lige har skullet vænne sig til, at de nu er to, men det hårde og det svære kan også noget, og hun vokser så meget lige nu.
Vi var i øvrigt heller ikke på nogen måde klar til flere børn før nu, og jeg er taknemmelig for at vi tog det alvorligt og ventede. Jeg synes det er superdejligt at S er så stor at vi kan snakke ret fornuftigt om tingene og at hun er blevet selvstændig med en masse ting - alt fra at kunne lege selv eller sidde og høre musik til at gå på toilettet og tage tøj på selv.

Det blev pludselig langt - ville egentlig bare sige tillykke og at det nok skal blive en fest!
The Following 2 Users Say Thank You to Strapudemaj For This Useful Post:
ClaraRaphael (27-09-16), Imma (24-09-16)
Ulæste 24-09-16, 23:01   #59
nanismus
nanismus Har røven i vandskorpen...
Jeg betaler husleje her!

nanismuss avatar

Tilmeldingsdato: 21/09-11
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 7,551
Takket 8,052 gange i 3,125 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Kaptajnbimse Vis indlæg
Hej jeg er også med, med en termin d. 7.marts.
Det er første gang, jeg er gravid - så det er meget er nyt og spændende altsammen.

Jeg fik anbefalet slyngebarn af min kære søster, som tidligere har været en meget aktiv bruger herinde, da jeg gik lidt og mukkede over at føle mig lidt alene med det at være gravid. Jeg kender ingen anden i min nærmeste omgangskreds som også er gravide, som jeg kan sparre med og som er lige så interesserede i om dette og hint i forhold til graviditet, slyngevugger, kvalme, ligamentsmerter, kostråd og andre dødspændende sager for gravide. Min søde kæreste er naturligvis også meget interesseret, men i og med, at han ikke er den med bebselade, der gror på livet løs i maven, er der en umiddelbar forståelse og erfaringsbarriere.. o.O

Jeg skal ikke klage - men jeg glæder mig nu til at tale med ligesindede og som står i samme situation lige nu og her.

Vi skal først til MD scanning mandag i uge 42, og der vil vi meget gerne også finde ud af hvilket køn det er :D Håber, at gubsen ikke er så genert som Fru Solskins

Hilsen Ida
Velkommen
...og lige lidt nysgerrig: hvem er din søster?
Held og lykke!
Ulæste 27-09-16, 21:17   #60
ClaraRaphael
ClaraRaphael Jobber den
Guldslyngel

ClaraRaphaels avatar

Stort tillykke med jeres lille nye familiemedlem, May Hvor er det dejligt at høre. Og tak for din fine beskrivelse. Det er præcis sådan jeg forestiller mig, at det vil blive. Selvfølgelig er det en omvæltning med en lille ny søster, som man skal dele sin mor og far med, hvilket kan være svært, men samtidig kunne jeg virkelig godt forestille mig at Ella ville vokse med opgaven
Følgende brugere siger tak til ClaraRaphael for dette brugbare indlæg:
Strapudemaj (28-09-16)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande

Regler for indlæg
Du kan ikke oprette nye tråde
Du kan ikke oprette svar
Du kan ikke vedhæfte filer
Du kan ikke redigere dine indlæg

BB-kode er Til
Smilies er Til
[IMG]-kode er Til
HTML-kode er Fra

Forumoversigtsmenu