Så fik jeg stjålet nr 2 Nihola - Side 2 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 10-01-17, 21:35   #16
sommerregn
sommerregn gider ikke lave mad
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Forhandler

sommerregns avatar

Tilmeldingsdato: 30/07-09
Geografisk placering: Valby
Tak givet gange: 8,278
Takket 3,215 gange i 1,601 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af chrjulie Vis indlæg
Abus kan så absolut IKKE anbefales. Den kan åbnes meget nemt hvis du er lidt ferm på fingrene. Vil ikke skrive hvordan, da jeg så kan give nysgerrige læsere gode ideer men jeg selv kan åbne en hvilken som helst Abus kædelås på få sekunder. Så hold jer væk fra dem!
Seriøst??
Nå men der er da intet man kan gøre for at beholde sin cykel så en af mine kolleger fortalte at hendes veninde var vågnet ved en motorsav i deres gård engang. Det var så nogle der lige fældede et træ så de kunne stjæle den cykel det var lænket til den jeg FORSTÅR bare SLET ikke at man kan være så skruppelløs. Jeg håber VIRKELIG at pengene de tjener går til mad og tøj til deres unger der ellers ville mangle, men jeg må indrømme at jeg desværre ikke tror det er tilfældet

Jeg har bare haft lyst til at tude hele dagen. Min logistik ift at hejre børn hænger slet ikke sammen. Vi var egentlig begyndt at træne den mindste i at cykle selv men måtte konkludere at han var for træt når vi skulle hjem om eftermiddagen. Men jeg kommer ikke til at købe en ny Nihola. Med tilbehør løber den vi havde op i 18.000 nu Forsikringen var søde og giver også noget for de reparationer jeg havde fået lavet lige inden jul så jeg får 9000 for den stjålne. Det er bedre end jeg havde håbet men jo stadig langt fra nok til at dække en ny
Overvejer om jeg vil købe en brugt hvis der kommer en tilsvarende men jeg risikerer jo at købe en der er stjålet og den traffik vil jeg helst ikke støtte
Ulæste 10-01-17, 21:37   #17
sommerregn

Forhandler

sommerregns avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Paulan Vis indlæg
Der er ingen lås som er god nok når det er prof tyve de har vinkelsliber og det hele med men man kan sikre sig selv med at sørge for at låsen aldrig kan når marken, dvs sværere for at arbejde med at klippe/skære låsen over. Sørge for den altid er låst fast til noget som ikke kan flyttes.. Jeg har en mand som er låsesmed så vi sad og kiggede genem alle låse jeg har en foldelås som er sikrere end den gense 5 kg's kedje fra abus som alle cykelhandlere plejer andbefale, den er dog ikke helt så nem at låse fast til ting da den er kortere og ikke ligeså flexibel men vejer kun 1.2 kg og kræver vinkelsliber for at knækkes.. Peber peber og alt det der jeg ville tude hvis nogen tog den den er baggrunden i mine børns småbørns år..
Jeg forstår ikke helt, hvad skal man gøre?
Ulæste 11-01-17, 09:57   #18
spiren
spiren Kald mig bare, overspringshandling
Jeg betaler husleje her!

spirens avatar

Tilmeldingsdato: 18/12-09
Tak givet gange: 5,568
Takket 3,723 gange i 1,658 indlæg
iTrader: 20 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Paulan Vis indlæg
Der er ingen lås som er god nok når det er prof tyve de har vinkelsliber og det hele med men man kan sikre sig selv med at sørge for at låsen aldrig kan når marken, dvs sværere for at arbejde med at klippe/skære låsen over. Sørge for den altid er låst fast til noget som ikke kan flyttes.. Jeg har en mand som er låsesmed så vi sad og kiggede genem alle låse jeg har en foldelås som er sikrere end den gense 5 kg's kedje fra abus som alle cykelhandlere plejer andbefale, den er dog ikke helt så nem at låse fast til ting da den er kortere og ikke ligeså flexibel men vejer kun 1.2 kg og kræver vinkelsliber for at knækkes.. Peber peber og alt det der jeg ville tude hvis nogen tog den den er baggrunden i mine børns småbørns år..
Der er rigtig mange termer jeg ikke forstår i dit skriv. Kan du ikke tage billeder af hvilken type lås du har og hvad det der der aldrig må være fremme er. Ja sorry men jeg fatter hat af dit indlæg og jeg vil rigtigt gerne sikre min cykel
Ulæste 11-01-17, 09:59   #19
spiren
spiren Kald mig bare, overspringshandling
Jeg betaler husleje her!

spirens avatar

Tilmeldingsdato: 18/12-09
Tak givet gange: 5,568
Takket 3,723 gange i 1,658 indlæg
iTrader: 20 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af chrjulie Vis indlæg
Abus kan så absolut IKKE anbefales. Den kan åbnes meget nemt hvis du er lidt ferm på fingrene. Vil ikke skrive hvordan, da jeg så kan give nysgerrige læsere gode ideer men jeg selv kan åbne en hvilken som helst Abus kædelås på få sekunder. Så hold jer væk fra dem!
Ahhh scary. Seriøst crap
Ulæste 11-01-17, 12:19   #20
Trine
Trine behøver kaffe med kalk om morgenen
Udviklet SBåkone

Trines avatar

Tilmeldingsdato: 03/05-06
Geografisk placering: Østerbro
Tak givet gange: 9,763
Takket 7,788 gange i 2,722 indlæg
iTrader: 4 / 100%
- cykeltyveri er sådan noget svineri.

Ift hvad du så gør nu - har du overvejet bare at købe en anhænger og en almindelig cykel? Hvis et under alle omstændigheder er en begrænset periode, du stadig har brug for at transportere børn i den, så er det en billigere løsning, og heller ikke så attraktiv at stjæle. Og når du ikke bruger det længere, kan du bare afmontere beslaget og bruge cyklen helt almindeligt.
The Following 2 Users Say Thank You to Trine For This Useful Post:
sommerregn (11-01-17), Vanadia (11-01-17)
Ulæste 11-01-17, 13:26   #21
sommerregn

Forhandler

sommerregns avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Trine Vis indlæg
- cykeltyveri er sådan noget svineri.

Ift hvad du så gør nu - har du overvejet bare at købe en anhænger og en almindelig cykel? Hvis et under alle omstændigheder er en begrænset periode, du stadig har brug for at transportere børn i den, så er det en billigere løsning, og heller ikke så attraktiv at stjæle. Og når du ikke bruger det længere, kan du bare afmontere beslaget og bruge cyklen helt almindeligt.
Tak for kram, det luner

Indtil videre vil jeg bare købe mig en almindelig cykel og så prøve om vi kan klare os uden. Det betyder så at Robin skal til at cykle selv. Vi prøvede det kortvarigt i efteråret men det fungerede ikke så godt om eftermiddagen når han var træt og syntes han skulle ligge og køre om kap med storebror og selv mente at han havde fuldt styr på hvad han skulle hvornår så det ikke var nødvendigt at høre efter hvad hende den kedelige mor sagde Men jeg krydser for at der er lidt mere overskud på kontoen nu hvor skolestarten ikke er helt ny osv...

Jeg har fridag i dag og havde egentlig planlagt at jeg ville ud og prøve denne https://www.gazellecykler.dk/cykler/puur_nl/ Så kan jeg have en kasse på foran så jeg stadig har lidt plads til transport...

Jeg har ikke rigtig erfaring med trailer, kan en 6-årig godt sidde der eller er det bedst til mindre børn?

Ellers kigger jeg brugte ladcykler. Jeg vil egentlig helst ikke købe brugt fordi det er så svært at gennemskue om det er en stjålet man køber, men den vi havde løber op i 18000 nu så en ny er udelukket børnenes alder taget i betragtning.... Så vi må se om der dukker en op i god nok stand og med en historie der ikke lyder suspekt....

Sidst redigeret af sommerregn; 11-01-17 kl. 13:27
sommerregn er offline   Besvar med citat
Ulæste 11-01-17, 17:26   #22
Vanadia
Vanadia good girls go to Heaven bright girls go everywhere
Jeg betaler husleje her!

Vanadias avatar

Tilmeldingsdato: 21/07-09
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 7,285
Takket 6,474 gange i 2,994 indlæg
Send en besked via Yahoo til Vanadia
Citat:
Oprindeligt skrevet af sommerregn Vis indlæg
Tak for kram, det luner

Jeg har ikke rigtig erfaring med trailer, kan en 6-årig godt sidde der eller er det bedst til mindre børn?
Det kan en 6 årig godt i nogle trailere.
Vi købte en brugt Chariot Corsair 2 børns model. Der kan min 8 årig stadig være i selvom det er liiidt trængt, hvis jeg også sætter lillesøster på 4 år derind. Tag ham med ud som prøvekanin eller gå efter en trailer til 2 børn. Jeg bruger den stort set kun til indkøb om lørdagen og når den ældste har legeaftaler efter skole.

Chairot og Winther er nok den bedste kvalitet og dem, der holder prisen på brugtmarkedet.
Vanadia er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Vanadia for dette brugbare indlæg:
sommerregn (11-01-17)
Ulæste 11-01-17, 17:39   #23
Hallett
Hallett har ikke brugt den nye funktion...
Sølvslyngel

Halletts avatar

Tilmeldingsdato: 06/08-16
Tak givet gange: 51
Takket 283 gange i 149 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Er der ikke mange der gemmer kvitteringen for så store køb som en cykel. Tænker ifht det med ikke at komme til at købe noget stjålet hvis man vil købe brugt.
Jeg gemmer da kvitteringen på cykler

Sent from my iPhone using Tapatalk
Hallett er offline   Besvar med citat
Ulæste 11-01-17, 20:12   #24
morstine
morstine Nyder baby på maven
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

morstines avatar

Tilmeldingsdato: 27/02-07
Geografisk placering: Aalborg-Visse
Tak givet gange: 4,642
Takket 2,275 gange i 642 indlæg
iTrader: 6 / 100%
Hvad med en efterløber til ham, så han får lov til at hjælpe mor op af bakkerne
sommerregn (11-01-17)
Ulæste 11-01-17, 20:14   #25
Crizzie
Crizzie Happy

Crizzies avatar

Tilmeldingsdato: 14/07-08
Tak givet gange: 301
Takket 2,710 gange i 1,580 indlæg
iTrader: 12 / 100%
Hvad med en weehoo? Den brugte vi til N i den der overgang hvor hun kunne cykle men ikke så langt når hun var træt eller vi havde lidt travlt. Den er virkelig genial

sommerregn (11-01-17)
Ulæste 11-01-17, 21:07   #26
sommerregn

Forhandler

sommerregns avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Hallett Vis indlæg
Er der ikke mange der gemmer kvitteringen for så store køb som en cykel. Tænker ifht det med ikke at komme til at købe noget stjålet hvis man vil købe brugt.
Jeg gemmer da kvitteringen på cykler

Jo men i det program tv2 lavede for nogle år siden fandt de ud at tyverierne af lad cyklerne simpelt var SÅ organiseret at man troede det var løgn. De lavede bl a falske kvitteringer der lignede originalen på en prik og havde en kvinde til at mødes med interesserede købere i en gård hvor hun slet ikke boede men så det bare virkede total troværdigt at det en helt almindelig familie der solgte deres cykel...
Ulæste 11-01-17, 21:09   #27
sommerregn

Forhandler

sommerregns avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af morstine Vis indlæg
Hvad med en efterløber til ham, så han får lov til at hjælpe mor op af bakkerne
Det var selvfølgelig selvfølgelig også en mulighed i en periode
Ulæste 12-01-17, 09:45   #28
Hallett
Hallett har ikke brugt den nye funktion...
Sølvslyngel

Halletts avatar

Tilmeldingsdato: 06/08-16
Tak givet gange: 51
Takket 283 gange i 149 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af sommerregn Vis indlæg
Jo men i det program tv2 lavede for nogle år siden fandt de ud at tyverierne af lad cyklerne simpelt var SÅ organiseret at man troede det var løgn. De lavede bl a falske kvitteringer der lignede originalen på en prik og havde en kvinde til at mødes med interesserede købere i en gård hvor hun slet ikke boede men så det bare virkede total troværdigt at det en helt almindelig familie der solgte deres cykel...

Ej okay, det er jo også helt vildt altså.
Vi får leveret en ladcykel i dag, godtnok en noget billigere version, men alligevel, bliver da helt sådan over den her tråd. Skal ud og købe en lås i dag og er næsten fristet til bare at købe den billigste forsikringsgodkendte de har, når det tilsyneladende ikke gør den store forskel alligevel.

Hallett er offline   Besvar med citat
Ulæste 12-01-17, 09:48   #29
Paulan
Paulan Trænger i den grad til noget god søvn...

Paulans avatar

Tilmeldingsdato: 14/02-10
Tak givet gange: 3,890
Takket 2,488 gange i 1,540 indlæg
Ok prøver en gang til. :-)

1. Låsen må aldrig kunne nå jorden når den er låst fast. Har I kedjelåse så drej den en ekstra omgang genem stellet sådan at den hænger over jorden, også hvis man prøver at få den ned i marken. Det skal man fordi det er sværere at klippe/skære låsen over i luften end nede på jorden.

2. Min lås er en foldelås fra abus 6500 en som linket her under.
Min mand har to til sin racercykel og hvis jeg ved cykeln skal stå et udsat sted tager jeg en ekstra med så jeg låser den fast med to.
https://m.cyclingfreak.dk/abus-folde...FcOVGwodCgoI2w

3. Sørg for at den altid er låst fast til en lygtepæl, cykelstativ ( var opmærksom på at det ikke er sådan et som har to skruer til at fjerne cykelholderdelen) Det er altid nemmere at bare tage en låst cykel med og arbejde låsen af et andet sted.

3. Hvis der ingen mulighed er at låse cykeln fast så sørg for at hjulene er låst fast til stellet, så skal den lyftes eller have fjernet alle låse for at få den flyttet.

Det er sådan det jeg kan huske sådan bare lige fra den gang vi sad og læste om det. Håber det var mere forståeligt
Paulan er offline   Besvar med citat
The Following 3 Users Say Thank You to Paulan For This Useful Post:
Ragna (12-01-17), sommerregn (12-01-17), spiren (12-01-17)
Ulæste 12-01-17, 10:00   #30
Paulan
Paulan Trænger i den grad til noget god søvn...

Paulans avatar

Tilmeldingsdato: 14/02-10
Tak givet gange: 3,890
Takket 2,488 gange i 1,540 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af Hallett Vis indlæg
Ej okay, det er jo også helt vildt altså.
Vi får leveret en ladcykel i dag, godtnok en noget billigere version, men alligevel, bliver da helt sådan over den her tråd. Skal ud og købe en lås i dag og er næsten fristet til bare at købe den billigste forsikringsgodkendte de har, når det tilsyneladende ikke gør den store forskel alligevel.

Hvis du har en bedre lås en naboen så snupper de naboen istedetfor..

Det er grundregel i forhold til indbrud,, jeg tænker det samme gælder ladcykler ;-)
Som tyv foretrækker du at det er en lås som hurtigt kan fjernes så du pådrager dig mindst mulig opmærksomhed.
Hvis du har to gode lås og nabocyklen har en eller ikke er låst fast så er sandsynligheden større at din står der når du kommer tilbage.
Ej jeg får helt ondt i maven over at skrive om det, for min ladcykel er det som får min hverdag at hænge sammen.. Peppar peppar ta i trä( svenskt ordsprog ala 7,9, 13 ;-) )
Paulan er offline   Besvar med citat
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande

Regler for indlæg
Du kan ikke oprette nye tråde
Du kan ikke oprette svar
Du kan ikke vedhæfte filer
Du kan ikke redigere dine indlæg

BB-kode er Til
Smilies er Til
[IMG]-kode er Til
HTML-kode er Fra

Forumoversigtsmenu