Syvejledning på skildpadde-MT til 6ugers baby søges - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Gør det selv - eller gør det sammen med andre > Bæreudstyr (gør det selv) > Gds-mønstre og -vejledninger /bæreudstyr
Glemt adgangskode? Tilmeld

Gds-mønstre og -vejledninger /bæreudstyr Her kan du finde mønstre og syvejledninger til mange forskellige slynger, vikler, mei tais osv.

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 11-08-09, 11:54   #1
hurlumhey
hurlumhey HAR cykelhjelme;-)
Kobberslyngel

hurlumheys avatar

Tilmeldingsdato: 11/06-09
Geografisk placering: Århus N
Tak givet gange: 24
Takket 49 gange i 11 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Syvejledning på skildpadde-MT til 6ugers baby søges

Jeg er sikker på at der er nogle syvejledninger på sådan en skildpadde-lignende MT herinde, men jeg kan ikke lige helt finde rundt. Er der nogen der kan hjælpe mig lidt på vej?

Det skal være sådan en MeiTai som kan bruges til spædbørn der endnu ikke kan bære hovedet, og hvor babyen altså skal kunne ligge i vuggestilling. -Mit ønske er at kunne suplere min RS med noget hvor jeg bærer på begge skuldre (og viklerne er jeg ikke helt gode venner med...)

Glæder mig meget til at høre fra jer, og på forhånd stort tak!

Allervenligst,
Birgit:-)

Sidst redigeret af hurlumhey; 11-08-09 kl. 16:26
hurlumhey er offline   Besvar med citat
Ulæste 11-08-09, 15:55   #2
Tøsemor
Tøsemor Nu med godkendt specialekontrakt :D
S1Y (N(g)) = L

Forhandler

Administrator

Tøsemors avatar

Tilmeldingsdato: 03/05-06
Geografisk placering: Sverige, sydøst for Malmö
Tak givet gange: 1,393
Takket 8,275 gange i 3,827 indlæg
iTrader: 19 / 100%
Et mønster til en kopi af skildpadden har vi ikke herinde (for det tilhører slynger.dk), kun hjemmegjorte vejledninger til MT'er i al almindelighed.

Silke- og hørringslynger, silkevikler og vikletaier i silke og hør og så lige lidt pettiskirts til store og små.
Tøsemor er offline   Besvar med citat
Ulæste 12-08-09, 18:53   #3
hurlumhey
Kobberslyngel

hurlumheys avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Tøsemor Vis indlæg
Et mønster til en kopi af skildpadden har vi ikke herinde (for det tilhører slynger.dk), kun hjemmegjorte vejledninger til MT'er i al almindelighed.
Ok. -Det behøver nu heller ikke være en skildpadde, det vigtige er at det er en MT der kan bruges til vuggestilling. Så er der mon nogen der kan sige mig hvilke egenskaber (dimensioner) ved en MT der skal til, for at den kan bruges til vuggestilling?

På forhånd mange tak:-)

Birgit
Ulæste 12-08-09, 18:56   #4
Rosen
Rosen On wheels and smokin' hot
Dagdrømmende nougatslyngel

Rosens avatar

Tilmeldingsdato: 29/05-07
Geografisk placering: Nordsjælland
Tak givet gange: 3,488
Takket 12,537 gange i 5,307 indlæg
iTrader: 60 / 98%
Jeg synes helt klart du skal bruge en vikle, lommeslynge eller ringslynge i stedet. MT er helst først fra 4 mdr, en vikletai kan måske bruges lidt før, men jeg synes det er meget tidligt, de bliver støttet meget bedre i en vikle/skråslynge og det har de brug for når de er så små.

Forresten tillykke med lillebebsen Hvis du har brug for hjælp til slyngerne så skriv, jeg hjælper gerne.

Mor til en god årgang Marts 07.
Rosen er offline   Besvar med citat
Ulæste 12-08-09, 18:57   #5
hurlumhey
Kobberslyngel

hurlumheys avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Gæst Vis indlæg
Ta 4 meter tyndt strækstof fra stof og stil - klip det til i 55 cm bredde og lav de sidste 50 cm mindre brede i enderne - så har du en strækvikle. Stoffet fås så det ikke trævler overhovedet - så su behøver slet ikke sy. Den er IKKE svær at bruge - og langt mere komfortable end en MT for så lille en bebs.
Mange tak for forslaget. Jeg HAR faktisk allerede en strækvikle fra Mamaslife, men jeg er som sagt ikke gode venner med den. -Jeg kan godt finde ud af at binde den, omend den godtnok skal bindes stramt for at den kan nå rundt (og jeg er ellers ganske normal af bygning). -Men jeg kan ikke få lilleknægten ordentligt moslet ned i den efterfølgende. Har prøvet et par gange, og synes hver gang at det var omstændigt og at resultatet ikke var særlig bekvemt. Måske kræver det bare træning...

Jeg må se om jeg kan få assistance ved et slyngemøde.

Venligst,
Birgit:-)
Ulæste 12-08-09, 19:01   #6
Rosen

Rosens avatar

Jeg har mulighed for at mødes med dig de næste par dage hvis det er, på tirsdag skal jeg opereres i benet så derefter kan jeg kun hjælpe hvis du kommer herhjem til mig, men jeg hjælper hellere end gerne

Ulæste 14-08-09, 15:13   #7
hurlumhey
Kobberslyngel

hurlumheys avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af lillemy Vis indlæg
Jeg har mulighed for at mødes med dig de næste par dage hvis det er, på tirsdag skal jeg opereres i benet så derefter kan jeg kun hjælpe hvis du kommer herhjem til mig, men jeg hjælper hellere end gerne
Uh, lyder godtnok cool, Lillemy! Jeg tror det bliver ude ved dig, så, for jeg har lidt vel meget om ørene lige nu: har inviteret til føsdagsfest, der jo er næste onsdag, dagen efter er der mødregruppe ved min for første gang, og om lørdagen skal jeg vies med min dejlige kæreste. -Godtnok kun på rådhuset, men alligevel...

Såeh... må jeg vende tilbage efter næste weekend? Ellers er der jo også slyngemødet d. 26/8, hvor jeg måske kan få nogle fif.
Ulæste 14-08-09, 15:19   #8
hurlumhey
Kobberslyngel

hurlumheys avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Gæst Vis indlæg
Husk husk der er supermeget forskel på slynger... hvis du vælger noget strækstof der er meget elastisk og tyndt er jeg sikker på du slet ikke vil have samme problemer (men kan måske så kun bruge den indtil 4 md - hvor du så kan bruge MTen :0)
Mamaslife har nogle fine ting - men deres basis RS er feks så skidt, at jeg kender en del veninder der har droppet slyngeriet pga dårlig komfort/for tykt stof. Så måske skal du bare prøve noget andet (gerne brugt/slidt godt "til")

Interessant!
Jeg har selv gjort mig de erfaringer med RS at stoffet netop skal være ret tyndt og gerne lidt glat i det, og at ringene endelig ikke må være for små. -Men så bruger jeg dem godtnok også meget, måske for meget? Er efterhånden ved at være lidt "forslæbt", og frygter efterhånden at hans højhed kun kan falde i søvn i slyngen...

Mht strækviklen, så har du nok en pointe med at stoffet skal være meget elastisk. Selvom jeg er ret stof-vant og har syet meget selv, så "turde" jeg ikke vove mig ud i at finde egnet strækstof selv, så jeg tog den lette (og iøvrigt også billigere) løsning at købe den fra Mamaslife. Hmmm. Skal måske ud på stuff-hunt igen, om 1 1/2 uges tid...
Ulæste 14-08-09, 17:47   #9
Rosen

Rosens avatar

du må gerne komme forbi her hos mig, så lærer jeg dig det gerne, måske du har lyst at komme den 24 august hvor jeg har slået slyngemøde op?

Og du kan endda komme til at prøve en overlækker silkestrækvikle

Ulæste 20-08-09, 16:09   #10
Mette W
Mette W er glutenfri fra 4. juli 2011
Træslyngel

Mette Ws avatar

Tilmeldingsdato: 17/07-08
Geografisk placering: 2100 København Ø (Emdrup)
Tak givet gange: 3
Takket 13 gange i 9 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af hurlumhey Vis indlæg
Skal måske ud på stuff-hunt igen, om 1 1/2 uges tid...
Altså jeg er superglad for det ret tynde interlock-stof fra Stof2000. Det er meget mere elastisk i min sy-selv-slynge end den købe-slynge, en internet-bekendt var ude og få hjælp til i forgårs.

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande

Regler for indlæg
Du kan ikke oprette nye tråde
Du kan ikke oprette svar
Du kan ikke vedhæfte filer
Du kan ikke redigere dine indlæg

BB-kode er Til
Smilies er Til
[IMG]-kode er Til
HTML-kode er Fra

Forumoversigtsmenu