Nysgerrighed mht. forespørgsler om kommende tilbud mm. - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Forhandlerhjørnet > Forhandler-fora > SilkeSlyngel
Glemt adgangskode? Tilmeld

SilkeSlyngel Ringslynger og vikletaier i silke og hør, samt pettiskirts.

Vis resultat af afstemning: Ville du forsøge at presse prisen til fordel for alle kunder i en RL butik?
Jeg ville gøre det både i RL butikker og i netbutikker 2 8.70%
Jeg ville ikke gøre det i RL butikker men gerne på nettet 1 4.35%
Jeg ville ikke gøre det på nettet men gerne i en RL butik 1 4.35%
Jeg ville ikke forsøge at presse en forhandler på den måde 17 73.91%
Andre muligheder jeg ikke har tænkt på, uddyb evt. 2 8.70%
Personer, der har stemt: 23. Du kan ikke stemme i denne afstemning

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 20-09-11, 22:53   #1
Tøsemor
Tøsemor Nu med godkendt specialekontrakt :D
S1Y (N(g)) = L

Forhandler

Administrator

Tøsemors avatar

Tilmeldingsdato: 03/05-06
Geografisk placering: Sverige, sydøst for Malmö
Tak givet gange: 1,383
Takket 8,240 gange i 3,827 indlæg
iTrader: 19 / 100%
Nysgerrighed mht. forespørgsler om kommende tilbud mm.

Nu har jeg gennem længere tid med undren læst flere forespørgsler hos diverse forhandlere, hvor man gerne vil købe en bestemt vare, men gerne lige vil have fri fragt, et godt tilbud eller lignende, "For tænk nu hvis man kunne have sparet penge ved at vente en uge eller tre, men købte det nu til fuld pris, det ville jo være surt.".

Resultatet har flere gange været forhandlere, der har skruet et tilbud sammen i løbet af meget kort tid, der specifikt er tilpasset forespørgslen.

Det jeg gerne vil vide er, om I ville gøre det samme ude i RL forretninger?

Altså mere eller mindre presse ejeren af forretningen til at komme med et tilbud til alle kunder for selv at kunne købe en vare billigere, eller fortælle jer tidligere end planlagt i forhold til annoncer mm., hvornår et udsalg starter, så I kan vente med at købe, til I ikke behøver at betale fuld pris.

Det er IKKE individuel prutten om prisen, når I køber en vare (IRL eller URL), jeg tænker på, for det foregår jo direkte mellem køber og sælger under 4 øjne, men så alle kunder, der er tilstede i forretningen, kan høre det og være med til evt. at presse prisen.

Silke- og hørringslynger, silkevikler og vikletaier i silke og hør og så lige lidt pettiskirts til store og små.
Tøsemor er offline   Besvar med citat
Ulæste 20-09-11, 23:36   #2
Dottelue
Dottelue er vist en af de gamle
Jordbunden (m.i.s.)

Forhandler

Dottelues avatar

Tilmeldingsdato: 16/01-07
Geografisk placering: Nord for Kolding
Tak givet gange: 4,798
Takket 14,653 gange i 5,950 indlæg
iTrader: 16 / 100%
Send en besked via MSN til Dottelue
altså RL ville jeg ihvertfald aldrig drømme om det. Måske fordi der kommunikerer man så sjældent med den der har magt til at gøre den slags.

URL? nej heller ikke. Men det føles måske nemmere når der dels ikke er et ansigt man skriver med, og det kan jo lige så nemt være direktøren der sidder bag [email protected]
Ulæste 20-09-11, 23:44   #3
Tøsemor
S1Y (N(g)) = L

Forhandler

Administrator

Tøsemors avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Gæst Vis indlæg
Jeg kan slet ikke prutte om prisen eller presse nogen til en bedre handel for mig, ikke en gang på et kræmmermarked.

Jeg køber gerne på tilbud/udsalg, og venter også gerne på at det kommer på tilbud, da vores økonomi ikke er til andet pt.

Men jeg tænker at det er nemmere at spørge over nettet, da konfrontationen ikke er den samme. Men det er vel samtidig op til forhandleren at have en holdning til den salgs henvendelser, nogle driver helst deres forretning på denne måde, andre på en anden måde.
Men en ting er jo at have en holdning som forhandler, og noget andet er at gennemføre den, hvis der er flere og flere der tilslutter sig en forespørgsel om lavere priser på et offentligt forum, hvor en (nogen gange meget stor) del af ens kunder læser med.

Silke- og hørringslynger, silkevikler og vikletaier i silke og hør og så lige lidt pettiskirts til store og små.
Ulæste 20-09-11, 23:45   #4
JulleM
JulleM løber stærkt
Mormor

JulleMs avatar

Tilmeldingsdato: 12/04-07
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 2,207
Takket 1,628 gange i 653 indlæg
iTrader: 50 / 100%
Jeg har flere gange fået en god pris hjem i RL (hvis nu jeg køber begge 2, giver du så en god pris....! ), men jeg kunne ikke finde på at gøre det her! - og slet ikke herinde hvor jeg kender mange af jer forhandlere.

JulleM er offline   Besvar med citat
Ulæste 20-09-11, 23:48   #5
ama
ama er hårdt ramt af livet
Slyngeekspert

amas avatar

Tilmeldingsdato: 02/05-06
Geografisk placering: Nordjylland
Tak givet gange: 2,877
Takket 1,283 gange i 799 indlæg
iTrader: 3 / 100%
nej, jeg gør det hverken på nettet eller IRL. Jeg kan dog forestille mig at jeg godt kunne finde på det som....altså representant for en forening eller gruppe af mennesker ville søge om rabat.....fx ved jeg at flere personaleforeninger har en liste af butikker hvor de får rabatter, hvor man også bliver opfordret til at finde flere steder som kan komme på listen hvor alle som er medlem kan få rabat.

Jeg kan også forestille mig SB som en slags forening hvor man kunne søge kollektiv rabat i en butik enten på nettet eller IRL fx alle medlemmer af SB kunne få 10% rabat hos årstiderne hvis man skrev en bestemt kode eller noget... Det er dog ikke noget jeg har erfaring indenfor....og dog...jeg har samlet banko- og skabelodsgevinster ind for min lokale fodboldsklub og udlandsrejse for min klassen da jeg var yngre

3 børn fra alderen rolling til teenager
ama er offline   Besvar med citat
Ulæste 20-09-11, 23:48   #6
Rosen
Rosen On wheels and smokin' hot
Dagdrømmende nougatslyngel

Rosens avatar

Tilmeldingsdato: 29/05-07
Geografisk placering: Nordsjælland
Tak givet gange: 3,474
Takket 12,631 gange i 5,305 indlæg
iTrader: 60 / 98%
nej jeg tror ikke jeg ville gøre det til fordel for alle andre - men jeg gør det gerne til fordel for mig selv. Men nok mest IRL egentlig tror ikke jeg har pruttet så meget online faktisk. Nok mest fordi de ting jeg har købt online slet ikke har ligget oppe i de prisklasser hvor jeg har overvejet det

Hvis jeg skulle gøre det, ville jeg tage den direkte med det sted jeg ville købe, just som jeg gør i en butik. Der gør jeg det jo også med sælgeren, og ikke så alle kan høre det

Mor til en god årgang Marts 07.
Rosen er offline   Besvar med citat
Ulæste 20-09-11, 23:50   #7
Tøsemor
S1Y (N(g)) = L

Forhandler

Administrator

Tøsemors avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af JulleM Vis indlæg
Jeg har flere gange fået en god pris hjem i RL (hvis nu jeg køber begge 2, giver du så en god pris....! ), men jeg kunne ikke finde på at gøre det her! - og slet ikke herinde hvor jeg kender mange af jer forhandlere.
Men så foregår det jo netop også kun som prutten om prisen direkte mellem køber og sælger og ikke åbent for alle som er til stede i forretningen / det offentlige rum, hvor I taler sammen.

Følgende brugere siger tak til Tøsemor for dette brugbare indlæg:
JulleM (21-09-11)
Ulæste 20-09-11, 23:53   #8
Tøsemor
S1Y (N(g)) = L

Forhandler

Administrator

Tøsemors avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af ama Vis indlæg
nej, jeg gør det hverken på nettet eller IRL. Jeg kan dog forestille mig at jeg godt kunne finde på det som....altså representant for en forening eller gruppe af mennesker ville søge om rabat.....fx ved jeg at flere personaleforeninger har en liste af butikker hvor de får rabatter, hvor man også bliver opfordret til at finde flere steder som kan komme på listen hvor alle som er medlem kan få rabat.

Jeg kan også forestille mig SB som en slags forening hvor man kunne søge kollektiv rabat i en butik enten på nettet eller IRL fx alle medlemmer af SB kunne få 10% rabat hos årstiderne hvis man skrev en bestemt kode eller noget... Det er dog ikke noget jeg har erfaring indenfor....og dog...jeg har samlet banko- og skabelodsgevinster ind for min lokale fodboldsklub og udlandsrejse for min klassen da jeg var yngre
Mne hvis man laver en forespørgsel om rabat til en gruppe, så foregår det jo som regel igen under mere private forhold enten mellem to personer eller via mail, og på den måde opstår der jo ikke et gruppe pres på samme måde, som hvis det foregår helt offentligt.

Ulæste 21-09-11, 00:13   #9
ama
ama er hårdt ramt af livet
Slyngeekspert

amas avatar

Tilmeldingsdato: 02/05-06
Geografisk placering: Nordjylland
Tak givet gange: 2,877
Takket 1,283 gange i 799 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af Tøsemor Vis indlæg
Mne hvis man laver en forespørgsel om rabat til en gruppe, så foregår det jo som regel igen under mere private forhold enten mellem to personer eller via mail, og på den måde opstår der jo ikke et gruppe pres på samme måde, som hvis det foregår helt offentligt.
ja, som udgangspunkt ville jeg gøre det i det private, da jeg også finder det meget mærkeligt at spørge en butik på offentligt fora om de snart kommer med et tilbud på det man lige står og mangler. Jeg aner ikke om det sker andre steder fx har rigtig mange butikker fan-sider på FB - mon kunder også spørger om specialtilbud der på vegne af alle som er med i FB-gruppen?

men samtidig finder jeg det også meget mærkeligt at forhandlere spørger eller laver afstemning om man skal have x, y eller z på tilbud den pågældende uge, mdr eller hvad det måtte være

3 børn fra alderen rolling til teenager

Sidst redigeret af ama; 21-09-11 kl. 00:16
ama er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til ama for dette brugbare indlæg:
cilis (21-09-11)
Ulæste 21-09-11, 11:11   #10
Tøsemor
S1Y (N(g)) = L

Forhandler

Administrator

Tøsemors avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af ama Vis indlæg
ja, som udgangspunkt ville jeg gøre det i det private, da jeg også finder det meget mærkeligt at spørge en butik på offentligt fora om de snart kommer med et tilbud på det man lige står og mangler. Jeg aner ikke om det sker andre steder fx har rigtig mange butikker fan-sider på FB - mon kunder også spørger om specialtilbud der på vegne af alle som er med i FB-gruppen?

men samtidig finder jeg det også meget mærkeligt at forhandlere spørger eller laver afstemning om man skal have x, y eller z på tilbud den pågældende uge, mdr eller hvad det måtte være
Om det også sker andre steder aner jeg ikke. Jeg har bare lagt mærke til det her på Slyngebarn.

Ulæste 21-09-11, 11:24   #11
Anebane
Anebane travlt beskæftiget
Paypalpal

Anebanes avatar

Tilmeldingsdato: 15/06-08
Geografisk placering: Egebjerg, Ballerup
Tak givet gange: 817
Takket 6,617 gange i 2,705 indlæg
Jeg har ikke haft gjort det, men jeg synes primært det drejer sig om nogle specifikke forhandlere, der har haft for vane/tradition at lave tilbud på sæsonvarer på passende tidspunkter. Kan godt forstå, at man kan finde på at spørge til, hvorvidt der kommer et tilbud lige om hjørnet af frygt for at købe og så et par dage efter se en reduktion i prisen. Frygt er måske et stort ord, men jeg har da engang handlet en del, hvor der en uge senere kom et godt tilbud på selvsamme og det var da lidt ærgerligt, jeg sagde intet, for det synes jeg heller ikke at man skal, men ja.
Ulæste 21-09-11, 11:32   #12
fynmor
fynmor fynmor har nu brugt den nye funktion
Mit IRL er skiftet ud med en URL

fynmors avatar

Tilmeldingsdato: 29/12-09
Tak givet gange: 642
Takket 1,948 gange i 1,253 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Jeg kan altså godt være fræk og spørge efter rabat i feks vores lokale skobiks når jeg kommer med min håndfuld unger der skal have x antal sko samtidig og får det som regel osse ville jo ikke gøre det i HM for der ville svaret jo givetvis være nej, har også spurgt i det rejsebureau som vi rejser med et par gange om året om der ikke er noget 'trofast gæst' rabat og jo det er der sørme

Men jeg spørger ikke her eller andre steder hvis det er små bikse hvor jeg ved der sidder en enkelt kvinde og syr som eks. jeg syr selv og ved at fortjenesten ved salg ville være meget lille i forhold til den tid man ligger i det, så nej det ville jeg ikke være bekendt - MEN tendensen i danmark er jo at vi ved det går lidt trængt, så det kan betale sig at spørge, spørgsmålet er bare hvor man vil være bekendt at spørge...

Førhen vidste man jo hvornår der ville være udsalg og ville man spare måtte man vente dertil og så se om man var heldig at ens ønsketing stadig var der, og hvis ikke, ja så var det bare ærgeligt, idag er der jo udsalg hele tiden nærmest, og desværre også rigtigt mange ophørsudsalg, så måske vi bare er forvente med at tingene altså helst ikke skal købes til fuld pris?
fynmor er offline   Besvar med citat
Ulæste 21-09-11, 11:53   #13
Sissi
Sissi Kaiserin von SB
Tattoo-fri

Sissis avatar

Tilmeldingsdato: 21/04-07
Geografisk placering: Fyn
Tak givet gange: 2,063
Takket 1,894 gange i 1,334 indlæg
iTrader: 7 / 100%
Tjo...bum..bum... Jeg kunne godt finde på at spørge i en RL butik om en vare kommer på udsalg (hvis det er lige før udsalget) eller om en bedre pris på et køleskab.

Jeg kunne ikke finde på at spørge om rabat på eks. en kjole hverken i RL eller på nettet - men venter omvendt gerne på gode tilbud og fragtfri uger på nettet
Ulæste 21-09-11, 11:56   #14
Sissi
Sissi Kaiserin von SB
Tattoo-fri

Sissis avatar

Tilmeldingsdato: 21/04-07
Geografisk placering: Fyn
Tak givet gange: 2,063
Takket 1,894 gange i 1,334 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af Tøsemor Vis indlæg
Om det også sker andre steder aner jeg ikke. Jeg har bare lagt mærke til det her på Slyngebarn.
Jeg tror måske det handler om at "her på sb er det så småt og hyggeligt...og det er jo næsten som at maile privat sammen når man skriver på forhandlerens væg" at folk skriver på væggen. Hvor facebook er mere åbent for folk.
Ulæste 21-09-11, 12:05   #15
TrineAarhus
TrineAarhus Mine hænder er fulde, - og mit hjerte ligeså!
Bæredygtig

TrineAarhuss avatar

Tilmeldingsdato: 07/09-06
Tak givet gange: 3,183
Takket 7,699 gange i 2,360 indlæg
Jeg synes ikke der er noget odiøst i det. Det giver jo alt andet lige reklame til forhandleren at få omtale i en tråd. Og på samme linje med den utraditionelle/kreative markedsføring, som jeg har undret mig lidt over foregår herinde; nemlig at forhandlere gang på gang smider deres varer op i tråde rettet til de købere der har bestilt. Al la...." X prøv lige at se hver - nu er din Y færdig".

Så hvis man ikke ønsker tråd med forhandler snak, begge veje, så .....ja, hvor vil jeg hen...altså .når man vælger at lægge kommunikation åben ud i tråde, så må man også forvente at brugeren af sb stille spørgsmål til pris, tilbud, kvalitet som er synlig for alle.

Name of the game!

Mor til
4 skønne unger '06, '07, '09 og '14

Sidst redigeret af TrineAarhus; 21-09-11 kl. 12:08
TrineAarhus er offline   Besvar med citat
The Following 2 Users Say Thank You to TrineAarhus For This Useful Post:
cilis (21-09-11), Mildbasse (23-10-11)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande

Regler for indlæg
Du kan ikke oprette nye tråde
Du kan ikke oprette svar
Du kan ikke vedhæfte filer
Du kan ikke redigere dine indlæg

BB-kode er Til
Smilies er Til
[IMG]-kode er Til
HTML-kode er Fra

Forumoversigtsmenu