gymnastik program for 5-7 årige HJÆLP - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 21-09-10, 23:17   #1
Bondemortil4
Bondemortil4 er nu Bondemortil6:-)
Shhhhh........ jeg skriver

Bondemortil4s avatar

Tilmeldingsdato: 01/08-08
Geografisk placering: Bevtoft sønderjylland
Tak givet gange: 238
Takket 230 gange i 132 indlæg
iTrader: 12 / 100%
gymnastik program for 5-7 årige HJÆLP

Jeg skal i morgen har min første time som træner for mit gymhold 5-7 årige.
Men hvad skal jeg lave????

-Vi skal ha opvarmning
-nogle sjove leg
-redskaber
Kom med nogle gode ideer på hvad jeg skal lave. uha jeg glæder mig til at komme på kursus
Ulæste 22-09-10, 07:53   #2
Kattyhuw
Kattyhuw har sørme fået nyt fedt job :-)
Julen varer lige til påske-slyngel - og lidt til ;)

Kattyhuws avatar

Tilmeldingsdato: 11/03-08
Geografisk placering: Nørhalne i nordjylland
Tak givet gange: 3,405
Takket 835 gange i 534 indlæg
iTrader: 4 / 100%
Emily på 6 går til gymnastik i Saltocity og de laver bla.:
Starter med lidt sanglege med fagter (ala hoved, skulder, knæ og tå..... bare sjovere), bro, bro, brille evt.?
Så har de stafet, hvor de løber ned på en stor madras og skal hoppe 5 gange inden de løber hjem igen og den næste bliver sendt afsted. (og det er VILDT morsomt at se på) så stopdans eller andre mere fysiske lege.
Så har de redskabsbane bla. med trampolin, sted hvor de øver at stå på hoved og hænder, rullemadras, hvor de øver kolbøtter og så den der halve cirkel-dims, hvor de enten ligger på maven eller ryggen og så flipper instruktøren dem rundt (forstår du meningen???????????).
Noget jeg syntes er supergodt er, at de afslutter med "at lave pizzaer". De er sammen to og to. Den ene ligger på maven på gulvet og den anden "laver" pizzaen. De skal nu smøre tomatsovs ud over det liggende barn, herefter putte ost på(som også lidt smøres), så putter de skinke, pepperoni, ananas etc. på, som alt sammen lægges forsigtig eller "prikkes" lidt ned i det andet fyld. Ungerne bestemmer selv fyldet Og de har det vildt morsomt og hyggeligt.
Og så afslutter de selvfølgelig med at synge deres farvelsang

Rigtig god fornøjelse, jeg tror, at det er virkeligt morsomt og vildt hårdt at være træner på et børnehold
Ulæste 22-09-10, 09:16   #3
trinehb
trinehb nu som cand.scient
Guldslyngel

trinehbs avatar

Tilmeldingsdato: 21/06-08
Geografisk placering: Boeslunde, 4242
Tak givet gange: 48
Takket 262 gange i 108 indlæg
iTrader: 3 / 100%
Årh, hvor fantastisk.

Jeg har haft børnegymnastik i mange år efterhånden (tør slet ikke tænke på det).

Start altid med en form for samling. I rundkreds. Jeg har før lavet små bevægelseslege. F.eks. go'daw'min'far. Eller hoved, skulder, knæ og tå. Kender du sikkert.

Så skal der løbes noget krudt af. God musik og løb rundt omkring hinanden. Stop musikken og lav forskellige bevægelser som børnene skal efterligne. Svømme, kravle, hoppe, hinke, dreje rundt om sig selv.

Så hiver I redskaberne frem. Stille og roligt men stadig med udfordringer for alle. Hoppe ned fra ting, kravle op af ting. Et skråplan til at trille ned af og øve kolbøtter. Ting til at kravle under, så er du godt på vej.

Til sidst lidt farvelting. Den samme leg hver gang eller en farvelsang...

Køb materialet Happelappeland <-- kan skaffes i DGI-butikken. Og også materialet regnbueleg. Så er der masser af ideer.

Håber du når at læse det inden det går løs

har hele pakken, mand, hus, have, unge(r) OG speciale
trinehb er offline   Besvar med citat
Ulæste 22-09-10, 09:37   #4
Bondemortil4

Bondemortil4s avatar

hvor er det dejligt at I kan hjælpe (hvor er slyngebarn dog dejligt) Kom bare med flere foreslag
har lige snakket med min søs så nu har jeg også noget musik.
Ulæste 22-09-10, 09:38   #5
Bondemortil4

Bondemortil4s avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af trinehb Vis indlæg
Køb materialet Happelappeland <-- kan skaffes i DGI-butikken. Og også materialet regnbueleg. Så er der masser af ideer.

Håber du når at læse det inden det går løs
Det må jeg da lige ha gjort
Ulæste 22-09-10, 10:07   #6
Tanteette
Tanteette har en lorte ryg!
Kluddermutter

Tanteettes avatar

Tilmeldingsdato: 24/11-06
Geografisk placering: Skrydstrup, Sønderjylland
Tak givet gange: 3,026
Takket 2,861 gange i 1,356 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Og så er der der jo Avre for Laura fra DGI-butikken, Den kan også anbefales.

skriver muligvis mere senere....
Ulæste 22-09-10, 10:25   #7
Pia H
Pia H er jo sådan helt færdig
Kreativiteten mangler......

Pia Hs avatar

Tilmeldingsdato: 22/06-06
Geografisk placering: Nørhalne, Nordjylland
Tak givet gange: 675
Takket 429 gange i 248 indlæg
iTrader: 30 / 100%
Nu har jeg godt nok kun 1-2 årige og 3-4 årige forældre/barn hold, men her it goes:

Start og velkomst - navneopråb, goddagsang
Krudtet løbes af - Bevægelser til musik (f.eks.);
  • gå, løbe på streger, løbe på forskellige måder; hele foden, på tå, inderside/yderside, hæle, baglæns.
  • Stopløb m. tæppefliser. Når musikken stopper skal man tilbage til sit hus og gøre noget bestemt (røre med numsen, kun en arm/ben osv.)
  • Opvarmning til musik der fortæller hvad i skal (Bjørnegymnastik, bom tikke bom.....Ellers DGI's "Kille Mille Maxi" cd, "Fræser afsted", "Happelappe land" eller Michael Back, eller Tine Mynster. Der er inspirationshæfter til dem alle.
  • Parvis løb. Når musikken stopper så skal man lave noget fælles
  • Parvise styrkelege (karamel i maven, gulvklæber, ryg mod ryg, balance på numsen, klap over hænder) giver dem mening eller skal der noget mere forklaring til dem?
  • Bevægelse i takt til musikken. Følg rytmen.
Redskaber og småredskaber (50%)
  • Redskabsbaner hvor der bliver udfordret motorisk. Balance, styrke. Trille, hoppe ned, og så når de er 5-7år så er det jo stadig meget leg, men også her de skal lære forstadierne til videre gymnastik/spring. Rigtig mange børn har dårlig balance og deres vestibulære sans er heller ikke for god, så god fokus der
  • Brug den/de tykke nedspringsmadrasser. Skub dem, løb, kravl, hop henover dem
  • Leg med sjippetove. Alm. sjip, stafet, træk hinanden (en på en tæppeflis, 1-2 der trækker). Kan også bruges til stoplege. læg tovet i figurer, firkant, trekant, cirkel.... Hoppemønster, en laver et hoppemønster, den anden gentager. Førelege, den ene har lukkede øjne, den anden fører
  • Tøndebånd
  • Aviser
  • Bolde
Afslutning
  • Afspænding
  • Aflsutningssang
Få fat i inspirationshæfter fra DGI, og så ellers kursus

God fornøjelse
Ulæste 22-09-10, 18:23   #8
Bondemortil4

Bondemortil4s avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Pia H Vis indlæg
Nu har jeg godt nok kun 1-2 årige og 3-4 årige forældre/barn hold, men her it goes:

Start og velkomst - navneopråb, goddagsang
Krudtet løbes af - Bevægelser til musik (f.eks.);
  • gå, løbe på streger, løbe på forskellige måder; hele foden, på tå, inderside/yderside, hæle, baglæns.
  • Stopløb m. tæppefliser. Når musikken stopper skal man tilbage til sit hus og gøre noget bestemt (røre med numsen, kun en arm/ben osv.)
  • Opvarmning til musik der fortæller hvad i skal (Bjørnegymnastik, bom tikke bom.....Ellers DGI's "Kille Mille Maxi" cd, "Fræser afsted", "Happelappe land" eller Michael Back, eller Tine Mynster. Der er inspirationshæfter til dem alle.
  • Parvis løb. Når musikken stopper så skal man lave noget fælles
  • Parvise styrkelege (karamel i maven, gulvklæber, ryg mod ryg, balance på numsen, klap over hænder) giver dem mening eller skal der noget mere forklaring til dem?
  • Bevægelse i takt til musikken. Følg rytmen.
Redskaber og småredskaber (50%)
  • Redskabsbaner hvor der bliver udfordret motorisk. Balance, styrke. Trille, hoppe ned, og så når de er 5-7år så er det jo stadig meget leg, men også her de skal lære forstadierne til videre gymnastik/spring. Rigtig mange børn har dårlig balance og deres vestibulære sans er heller ikke for god, så god fokus der
  • Brug den/de tykke nedspringsmadrasser. Skub dem, løb, kravl, hop henover dem
  • Leg med sjippetove. Alm. sjip, stafet, træk hinanden (en på en tæppeflis, 1-2 der trækker). Kan også bruges til stoplege. læg tovet i figurer, firkant, trekant, cirkel.... Hoppemønster, en laver et hoppemønster, den anden gentager. Førelege, den ene har lukkede øjne, den anden fører
  • Tøndebånd
  • Aviser
  • Bolde
Afslutning
  • Afspænding
  • Aflsutningssang
Få fat i inspirationshæfter fra DGI, og så ellers kursus

God fornøjelse

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande

Regler for indlæg
Du kan ikke oprette nye tråde
Du kan ikke oprette svar
Du kan ikke vedhæfte filer
Du kan ikke redigere dine indlæg

BB-kode er Til
Smilies er Til
[IMG]-kode er Til
HTML-kode er Fra

Forumoversigtsmenu