Spændt & nervøs - evt. ICL-operation, nyt i #27 - overstået #45 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 18-10-11, 12:41   #1
-Kris-
-Kris- ........
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

-Kris-s avatar

Tilmeldingsdato: 22/03-08
Geografisk placering: Nær Ringsted
Tak givet gange: 2,127
Takket 1,873 gange i 788 indlæg
iTrader: 15 / 100%
Spændt & nervøs - evt. ICL-operation, nyt i #27 - overstået #45

Jeg er mega-nærsynet!! Og jeg trives SÅ dårligt med briller, men kontaktlinser har fungeret rigtig godt for mig i maaaange år. Indtil for ca. 2½ år siden, hvor mine øjne begyndte at tåle linserne dårligt og jeg havde mange, lange perioder, hvor jeg måtter bruge briller. Mange har igennem årene forslået mig af få en laser-operation, men jeg har totalt angst for det!!
Men da linserne begyndte at drille så meget besluttede jeg, at nu måtte jeg gøre noget og fik en henvisning. Desværre viste det sig, at jeg ikke er en kandidat til en laser-operation
Den "rigtige" operation for mig ville være en såkaldt ICL-operation, hvor de i korte træk skærer et lille snit og lægger en ekstra linse inde i øjet (som en slags indvendig kontaktlinse). Desværre var der kun 1 sted i landet, hvor man kan få den operation for nærsynethed på det offentliges regning og der er 5 års ventetid!!!!!!!!!!!!!! Prisen for selv at få det lavet er omkring 40.000 kr., så det var ikke lige en mulighed....

Nå men jeg blev anbefalet nogle andre linser og blev skrevet op til ICL. For nogle måneder siden begyndte disse linser også at give mig problemer, og jeg kan mærke det kun er et spørgsmål om tid, før jeg ikke kan bruge dem mere. Jeg ringede til hospitalet, hvor jeg er skrevet op til ICL for at hører, hvor lang ventetid der er endnu. Men de fortæller at specialet er flyttet til et andet hospital, og mine papirer er sendt dertil. Det andet hospital har dog aldrig modtaget dem!! Så nu står jeg slet ikke på venteliste Jeg var grædefærdig!!

I desperation ringede jeg til min private sygesikring (som ikke dækker operationer for nærsynethed ), og tænk de vil i første omgang betale en forundersøgelse og måske også en opertion (afhængig af udfaldet af forundersøgelsen)!!!
IDAG skal jeg til forundersøgelse!! Jeg er MEGA nervøs!! Jeg er super spændt og nervøs for om jeg virkelig kan være så heldig, at få det dækket af min forsikring! Og dernæst er jeg helt uudholdeligt bange for selve operationen, hvis de nu siger ja

Åååhh måtte bare lige ud med det, har det virkelig skidt med tanken om at skulle opereres i øjnene

Sidst redigeret af -Kris-; 20-12-11 kl. 20:19
-Kris- er offline   Besvar med citat
Ulæste 18-10-11, 12:48   #2
Mildbasse
Mildbasse Skifter navn til Fru Skykonge Ostebjælke. Kald mig det når du ser mig i Salling :-D
Jeg betaler husleje her!

Mildbasses avatar

Tilmeldingsdato: 19/12-07
Geografisk placering: Århus
Tak givet gange: 8,137
Takket 16,442 gange i 5,266 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Jamen var der ikke ventelistegarani på icl? Det var der på laser, da jeg fik den lavet, så jeg fik det lavet (og betalt) på privatklinik, fordi der var for lang venetid i det offentlige.

-Uanset, er det jo ligegyldigt, hvis din sygeforsikring vil betale.

Og det er ikke så slemt. -Ja, jeg fik jo ikke linse sat i, men fik den variant af laser, hvor de skærer linsen af (ikke helt af, men så den sidder som en flap), brænder og sætter linsen fast igen. -Det gik prima!
Ulæste 18-10-11, 12:50   #3
Lillefix
Lillefix Team Jackson
Shhhhh........ jeg skriver

Lillefixs avatar

Tilmeldingsdato: 25/04-08
Geografisk placering: Greve
Tak givet gange: 52
Takket 322 gange i 238 indlæg
iTrader: 16 / 100%
Det lyder da rigtig spændende at du skal afsted til forundersøgelse

Det bliver så fedt, når du får det lavet, men jeg kan godt forstå din nervøsitet.
Jeg har selv fået lavet en laseroperation, men det var lige på grænsen af at de ville sende mig videre til en ICL i stedet.

Jeg var også meget nervøs for at blive opereret i øjnene, derfor tog det mig også flere år at tage mig sammen til overhovedet at spørge om mulighederne for at få en operation. Men det er altså noget af det bedste jeg har fået gjort, det er så fedt rent faktisk at kunne se noget

Held og lykke med undersøgelsen.
Ulæste 18-10-11, 12:51   #4
ninjamom
ninjamom nåede at blive kysset i2015 OG 2016
Nuttet mangaskotte

ninjamoms avatar

Tilmeldingsdato: 04/09-08
Tak givet gange: 6,524
Takket 17,640 gange i 4,235 indlæg
iTrader: 24 / 100%
Hvorfor bruger du ikke bare briller?
Ulæste 18-10-11, 12:57   #5
Mildbasse
Mildbasse Skifter navn til Fru Skykonge Ostebjælke. Kald mig det når du ser mig i Salling :-D
Jeg betaler husleje her!

Mildbasses avatar

Tilmeldingsdato: 19/12-07
Geografisk placering: Århus
Tak givet gange: 8,137
Takket 16,442 gange i 5,266 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af ninjamom Vis indlæg
Det giver mig totalt dårlige nerver (med tilbagevirkende kraft), når DU siger sådan noget.

Ligesom da ham der opererede mig havde briller på.
Ulæste 18-10-11, 12:58   #6
-Kris-
-Kris- ........

-Kris-s avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Mildbassen Vis indlæg
Jamen var der ikke ventelistegarani på icl?
Nej desværre ingen behandlingsgaranti på ICL (dengang ihvertfald), det var helt nyt på det tidspunkt, at det offentlige overhovedt ville betale den type operation for nærsynethed!

Citat:
Oprindeligt skrevet af ninjamom Vis indlæg
Jeg ser dårligt med briller. Altså synsfeltet er begrænset i brillen og det er forstyrrende når jeg "kigger ved siden af" glasset (fordi jeg har så høj styrke), meget irreterende i dagligdagen. Desuden er det bøvlet med briller når jeg dyrker sport, når jeg ligger i sengen, når det regner, når man kommer udefra og ind og brillene dugger osv. osv.
Jeg HADER at gå med briller.
Ulæste 18-10-11, 12:59   #7
– Anna –
– Anna – i fuld gang med at lære nyt ;-)
ADMINISTRATOR
Administrator

– Anna –s avatar

Tilmeldingsdato: 01/07-08
Geografisk placering: 2820
Tak givet gange: 587
Takket 1,767 gange i 789 indlæg
iTrader: 19 / 100%
for at forundersøgelsen går godt og du kan få dit normale syn igen!

KH fra én som også er ramt af nærsynethed, dog ikke slemt - men overvejer også en operation en dag i den ikke så nære fremtid...
Ulæste 18-10-11, 13:40   #8
Rullemusen
Rullemusen Forsøger at lande på benene
Rulledullen

Rullemusens avatar

Tilmeldingsdato: 17/05-09
Geografisk placering: Frederiksberg
Tak givet gange: 3,727
Takket 6,057 gange i 2,955 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Send en besked via Skype™ til Rullemusen
personligt har jeg det sådan at jeg vil hellere røre ved en slange end overveje at skulle opereres i øjnene. (ok - skal lige siges at tanken om at skulle røre en slange kan få alt til at fryse til is inden i mig )

Men samtidig kan jeg godt forstå at især folk der i mange år har brugt linser bliver irriterede over briller.

Jeg har jo bare vænnet mig til at jeg var nødt til at bukke hovedet ekstra meget når jeg gik ned af trapper for ellers kunne jeg jo ikke se trinene.

En ting har dog hjulpet - det er mine nye store briller. Øj hvor er det skønt at moden igen dikterer størrer glas. For det har vitterlig forbedret mit udsyn.
Rullemusen er offline   Besvar med citat
Ulæste 18-10-11, 13:45   #9
karisma
karisma har ikke brugt den nye funktion...
Bare send min post til Slyngebarn.dk

karismas avatar

Tilmeldingsdato: 05/08-07
Geografisk placering: Nordsjælland
Tak givet gange: 2,066
Takket 1,601 gange i 913 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Jeg har fået lavet samme operation som Mildbassen - uden problemos

Mit liv er for kort til briller, jeg blev svimmel når jeg gik på trapper, kunne intet se når det regnede, de var irriterende i svømmehallen og når jeg red. Og så var det bare rigtig grimt til mig med briller Andre ser cool og sofistikerede ud - jeg ligner en nørd

for at forundersøgelsen går godt og din forsikring vil betale

Mvh. Karisma
karisma er offline   Besvar med citat
Ulæste 18-10-11, 14:40   #10
Lillefix
Lillefix Team Jackson
Shhhhh........ jeg skriver

Lillefixs avatar

Tilmeldingsdato: 25/04-08
Geografisk placering: Greve
Tak givet gange: 52
Takket 322 gange i 238 indlæg
iTrader: 16 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af katjaro Vis indlæg
personligt har jeg det sådan at jeg vil hellere røre ved en slange end overveje at skulle opereres i øjnene. (ok - skal lige siges at tanken om at skulle røre en slange kan få alt til at fryse til is inden i mig )

Men samtidig kan jeg godt forstå at især folk der i mange år har brugt linser bliver irriterede over briller.

Jeg har jo bare vænnet mig til at jeg var nødt til at bukke hovedet ekstra meget når jeg gik ned af trapper for ellers kunne jeg jo ikke se trinene.

En ting har dog hjulpet - det er mine nye store briller. Øj hvor er det skønt at moden igen dikterer størrer glas. For det har vitterlig forbedret mit udsyn.
Så tror jeg måske ikke du har helt samme styrker som os der er blevet opereret

Jeg var glad for da moden blev mindre glas, for så blev mine briller meget, meget lettere, og glasene lignede ikke cola bunde i helt samme grad.

Før jeg blev opereret kunne jeg faktisk kun se klart ca. 20 cm, det vil f.eks. sige at jeg kunne ikke ligge og læse i en bog, uden at have briller eller kontaktlinser på.

Jeg tror måske irirtationen over briller og kontaktlinser har mere med styrken at gøre, end hvor længe man har brugt det.
Ulæste 18-10-11, 14:48   #11
ninjamom
Nuttet mangaskotte

ninjamoms avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af karisma Vis indlæg
Jeg har fået lavet samme operation som Mildbassen - uden problemos

Mit liv er for kort til briller, jeg blev svimmel når jeg gik på trapper, kunne intet se når det regnede, de var irriterende i svømmehallen og når jeg red. Og så var det bare rigtig grimt til mig med briller Andre ser cool og sofistikerede ud - jeg ligner en nørd

for at forundersøgelsen går godt og din forsikring vil betale

Mvh. Karisma

Nørd er cool
Ulæste 18-10-11, 14:51   #12
ninjamom
Nuttet mangaskotte

ninjamoms avatar

Har du talt med en alm. praktiserende øjenlæge om operationen? En øjenlæge der ikke har tilknytning til de typer operation?
Ulæste 18-10-11, 15:04   #13
heidi-v
heidi-v rydder op i gemmerne
Jeg betaler husleje her!

heidi-vs avatar

Tilmeldingsdato: 24/10-07
Tak givet gange: 6,390
Takket 1,879 gange i 1,187 indlæg
iTrader: 3 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Lillefix Vis indlæg
Så tror jeg måske ikke du har helt samme styrker som os der er blevet opereret

Jeg var glad for da moden blev mindre glas, for så blev mine briller meget, meget lettere, og glasene lignede ikke cola bunde i helt samme grad.

Før jeg blev opereret kunne jeg faktisk kun se klart ca. 20 cm, det vil f.eks. sige at jeg kunne ikke ligge og læse i en bog, uden at have briller eller kontaktlinser på.

Jeg tror måske irirtationen over briller og kontaktlinser har mere med styrken at gøre, end hvor længe man har brugt det.
20 cm. så kunne du da se laaaangt tror jeg kunne se 10 cm.

Og ja jeg profiterede også af moden med mindre briller fordi glassene så blev så meget lettere. Men til trods for små briller, de tynde dyre glas i plast så havde jeg jo alligevel trykmærker på næsen efter brillerne.

Jeg er bare så glad for, at jeg trods alt efter flere års tilløb tog mod til mig og fik en LASIK-operation.
Ulæste 18-10-11, 15:55   #14
Elisabette
Elisabette Er evigt bagud.
Jeg betaler husleje her!

Elisabettes avatar

Tilmeldingsdato: 05/12-10
Geografisk placering: Rødovre
Tak givet gange: 7,587
Takket 5,529 gange i 3,069 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Uh jeg for at det bliver godt og at du får det betalt - forstår sørme godt, du er nervøs
Ulæste 19-10-11, 10:21   #15
-Kris-
-Kris- ........

-Kris-s avatar

Forundersøgelsen var stille og rolig, øjenlægen mente dog ikke min forsikring vil betale, det var ihvertfald hans erfaring, men jeg kryser fingre for at de gør undtagelser i særlige sager

Citat:
Har du talt med en alm. praktiserende øjenlæge om operationen? En øjenlæge der ikke har tilknytning til de typer operation?
Har talt med adskillige øjenlæger og andre fagfolk i løbet af de mange år jeg har brugt briller/linser og jeg har virkelig meget lidt lyst til en operation!!
Faktum er bare at jeg virkelig, virkelig HADER at gå med briller og synes de begrænser mig, er i vejen og er en hæmsko i det daglige. Jeg har altid sagt at så længe linser fungerede for mig så ville jeg ikke opereres. Men mine øjne er trætte af linserJeg får flere og flere problemer med linserne, så jeg må finde et alternativ.

Min styrke blev igår målt til -8,75
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande

Regler for indlæg
Du kan ikke oprette nye tråde
Du kan ikke oprette svar
Du kan ikke vedhæfte filer
Du kan ikke redigere dine indlæg

BB-kode er Til
Smilies er Til
[IMG]-kode er Til
HTML-kode er Fra

Forumoversigtsmenu