Amning! - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 16-06-09, 21:39   #1
Miffy
Miffy Sy-monster
Sølvslyngel

Miffys avatar

Tilmeldingsdato: 13/02-07
Geografisk placering: Stor København
Tak givet gange: 43
Takket 243 gange i 91 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Amning!

Jeg kan forstå på det hele, at der er ret mange der ammer i lang tid... sådan ud over de 6 mnd. og synes at det er hyggeligt!
Derfor vil jeg høre jer lidt ad. Jeg har ammet min dreng fuldt i 4 mnd nu og er så begyndt at give lidt grød og vælling. -det kører fint og er mægtigt hyggeligt!

Nu er det sådan at knægten er begyndt at bide mig temmeligt kraftigt når jeg ammer, nogle gange når han bliver lagt til og næsten hver gang når mælken løber lidt langsommere! Det gør MEGET ondt og selv om jeg har sagt AV meget højt, så kvitere han med et stort smil :D (tandløst)

Er der nogen der har prøvet dette og stadig kunne fortsætte amning- altså om det stoppede igen? Eller bed i det i jer?

Mit 3. barn bed også- allerede da han var 2,5 mnd- Da han var 5,5 mnd gjorde det SÅ ondt at jeg lukkede af!

Jeg kan jo ikke bare stoppe på en dag, for han er stadig småsulten om natten, men her bidder han helidigvis ikke... men kan man have mælke produktion til kun natamning? (1-2 gange pr. nat)

Jeg læser bare tit at mange af jer synes det er så hyggeligt at amme, og det er det bare IKKE når man sidder med sin søde lille baby, som bare lige pludselig bider.. tænker også at det må være frygteligt smertefuldt hvis en 1 årig med tænder gjorde det samme...

Måske er det bare tid til at stoppe!?! - med mindre der liiiiiige er et tip at hente!

Kram Miffy
Miffy er offline   Besvar med citat
Ulæste 16-06-09, 21:42   #2
BinaMor
BinaMor sorry for avaterskift hele tiden. mine børn er bare så lækre på alle billeder
Husmonsterslyngel

Forhandler

BinaMors avatar

Tilmeldingsdato: 23/08-08
Geografisk placering: vestjylland
Tak givet gange: 1,420
Takket 2,729 gange i 914 indlæg
iTrader: 19 / 100%
gabbie bider i perioder... jeg ved ikke hvad du har det bedst med men jeg tror han lærer at styre det.
jeg tror han leger med brystet og i iver bider eller overnyder babsespiningen.
men gab er ved at lærer at mor her hopper når der bliver bidt og så tar hun roligt fat igen.
lykke til jer!
BinaMor er offline   Besvar med citat
Ulæste 16-06-09, 21:47   #3
HBT
HBT overvejer.........
hedder som et køkken

HBTs avatar

Tilmeldingsdato: 02/01-08
Geografisk placering: Brørup
Tak givet gange: 972
Takket 2,570 gange i 1,399 indlæg
iTrader: 14 / 100%
Bastian bed også i et par perioder men stoppede hurtigt. Der er en wiki artilel på www.ammenet.dk om bid ved jeg
Ulæste 16-06-09, 21:50   #4
mikkeline
mikkeline hygger
Deaktiveret profil

No Avatar

Tilmeldingsdato: 30/10-07
Tak givet gange: 41
Takket 11 gange i 9 indlæg
iTrader: 3 / 100%
Min dreng nappede også i den alder og så tog jeg ham væk... håbede at han fattede sammenhængen ;-) Han holdt i hvert fald op igen, men begyndte igen da han var 10 måneder og havde tænder. Det var i forbindelse med at jeg stoppede nat amningen og min produktion gik meget ned. Der begyndte han så at bide hul og de ville ikke hele - det gjorde sindsygt ondt og der gik også lidt betændelse i og så stoppede jeg altså amningen helt.

Sidst redigeret af mikkeline; 16-06-09 kl. 21:53
mikkeline er offline   Besvar med citat
Ulæste 16-06-09, 21:51   #5
HenrietteTS
HenrietteTS Høre snart til X-slynglernes klub. Det er meget lidt Veronica gider bæres efterhånden.
med ny slyngel yngel

HenrietteTSs avatar

Tilmeldingsdato: 06/03-07
Geografisk placering: Ikast
Tak givet gange: 51
Takket 304 gange i 90 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Med drengene sagde jeg også højt nej eller stop når de bed, men det virkede nærmere forstærkende, så de synte det var "sjovt" så der bed jeg det i mig og så var det ikke længere sjovt at bide.
Første gang Camilla bed prøvede jeg istedet at presse hende ind i brystet og hun slap bidet, men ammede videre, som før, så samme taktik brugte jeg de få gange det ellers skete.
Ulæste 16-06-09, 21:59   #6
Musling
Musling har ikke brugt den nye funktion...
Guldslyngel

Muslings avatar

Tilmeldingsdato: 29/03-08
Tak givet gange: 43
Takket 48 gange i 38 indlæg
iTrader: 23 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Gæst Vis indlæg
Adam bed mig rigtig slemt i en periode - indtil det gik op for mig, at det skete i situationer, hvor der var mange mennesker omkring os, meget larm, kort tid eller andre stressfaktorer, der spillede ind. Og da jeg først havde afkodet det og reagerede ved at undgå de situationer kombineret med amning, gik det lynhurtigt over igen.
Lige præcis det oplevede jeg også for en måneds tid siden med Ludvig.
Derudover bider han indimellem når han ikke rigtig gider amme mere (altså en form for "tak for mad"/"ikke mere nu, tak")
Musling er offline   Besvar med citat
Ulæste 16-06-09, 21:59   #7
Dawn
Dawn ost-ost-ost-ost-ost jeg må ha O-O-O-oooost!
Jeg betaler husleje her!

Dawns avatar

Tilmeldingsdato: 09/05-07
Geografisk placering: Malaga
Tak givet gange: 720
Takket 3,793 gange i 1,496 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Man kan også prøve at trykke dem tættere ind til sig når man ammer dem - fordi de så bliver tvunget til at åbne munden mere. Ofte kan man også se at de skal til at bide fordi de først skal trække tungen til sig - ellers komme de nemlig til at bide sig selv i tungen - så kan man tage dem fra og give dem en bidering.

Det sker ofte at børn bider lidt i forb. med at de skal til at have tænder. Det klør og så prøver de af om det hjælper at bide lidt... det går for det meste over.
Ulæste 16-06-09, 22:01   #8
dendrit
dendrit Fuld af solenergi!
Jeg betaler husleje her!

dendrits avatar

Tilmeldingsdato: 12/03-08
Geografisk placering: Varde
Tak givet gange: 2,974
Takket 3,386 gange i 1,432 indlæg
iTrader: 10 / 92%
Vi har af og til haft perioder med problemer med bid, men de værste har altid været i forbindelse med tandfrembrud, og det er gået over igen.
Det er næppe tænder der plager din dreng, men mit bud er stadig at det er en periode han skal igennem, og at det stopper igen.

Når det har været rigtigt slemt (når hun har bidt igennem igen og igen og der er gået betændelse i) har jeg droslet meget ned, og kun ammet om natten, hvor hun normalt aldrig bider. Det har så ikke været et problem at trappe op igen, når perioden med bid var overstået, og betændelsen væk.

Så jeg vil mene at du uden problemer i forhold til produktionen, kan gå over til kun at amme om natten, hvis du slet ikke nyder at amme om dagen.
Og evt. forsøge at genoptage dagsamningen senere.
Ulæste 16-06-09, 22:06   #9
solsikke
solsikke The world must be peopled!
Edwardian

solsikkes avatar

Tilmeldingsdato: 31/07-06
Geografisk placering: Nordsjælland
Tak givet gange: 3,735
Takket 3,932 gange i 2,132 indlæg
iTrader: 2 / 100%
min søn havde en overgang hvor han bed meget, men det gik heldigvis i sig selv igen, og vi ammer stadig på livet løs.
Ulæste 16-06-09, 23:00   #10
Papaya
Papaya har ikke brugt den nye funktion...
Shhhhh........ jeg skriver

Papayas avatar

Tilmeldingsdato: 18/01-08
Geografisk placering: Østerbro, København
Tak givet gange: 320
Takket 455 gange i 224 indlæg
iTrader: 3 / 100%
Lilje havde en periode, da hun var omkring 8 md., hvor hun bed (hun havde ikke fået tænder endnu, men de var på vej og gummerne kløede). Jeg tog hende fra, kiggede hende i øjnene og sagde roligt, men bestemt "nej" og ventede lidt med at lægge hende til igen. Hun reagerede også med at grine over, at jeg reagerede, men holdt op med at bide efter knap et døgn.

Hun fik så endnu en periode her for nylig, efter hun har fået tænder i undermunden. Her har hun godt selv vidst hun ikke måtte bide - hun har set på mig på en bestemt måde og sagt "EJ EJ" mens hun har rystet på hovedet - og så bidt mig (ikke særlig hårdt, mere på en prøvende måde, men det har gjort ondt hvis hun har trukket hovedet til sig imens).
Her har jeg igen m. rolig stemme sagt fra og har givet hende sutten, mens hun stadig lå ved brystet. Hun har så efter et par forsøg på at bide holdt op igen.

SÅ for Lilje har der været nogle faser, hvor hun bed, men har forstået når jeg har sagt nej.

KH Anne-Mette Mango

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande

Regler for indlæg
Du kan ikke oprette nye tråde
Du kan ikke oprette svar
Du kan ikke vedhæfte filer
Du kan ikke redigere dine indlæg

BB-kode er Til
Smilies er Til
[IMG]-kode er Til
HTML-kode er Fra

Forumoversigtsmenu