Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn
Glemt adgangskode? Tilmeld

Slyngebarn

Slyngebarn (/forum/index.php)
-   Ordet er frit (/forum/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Erfaringer med vaske- tørremaskiner? (/forum/showthread.php?t=244004)

KSC 04-06-19 17:20

Erfaringer med vaske- tørremaskiner?

Er der nogen der har det?

Jeg skal snart flytte, og der er ikke rigtigt plads til en tørretumbler, men jeg vil meget gerne have en. Jeg tørre ikke alt tøj, så den skal ikke køre hele tiden.

Jeg er klar over at den ikke kan tørre så meget som den kan vaske. Men pt har vi en gammel vaskemaskine med ikke særlig stor kapacitet, så det går nok.

Men er der nogen der har såden en?

Gammelmor 04-06-19 18:58

Ja, jeg har en i sommerhuset. jeg synes den er svær at indstille som jeg gerne vil have det og den tørrer alt for varmt.

MarenKi 04-06-19 19:51

Det er mange år jeg sidst havde en (næsten 20!) og dengang tørrede de ikke fantastisk (brugte den kun til at tørre kogevask)... det forblev altid en lille smule fugtigt, synes jeg.

Der var vist dengang også noget med at de ikke var så gode mht energimærkning, osv.... men prøv at google hvordan de modeller du overvejer klarer sig i test. Jeg kan godt forstå du helst ikke undværer en tørretumbler, og hvis der virkelig ikke er plads til en for sig selv, så en kombimaskine da sikkert et ok alternativ.

Moogie 04-06-19 21:55

Mine svigerforældres er ihvertfald ret ringe, og jeg gætter på, det er en af de bedre modeller...

Skovrup 04-06-19 23:18

Vi købte en vaske tørremaskine fra LG af modellen F14A8YD for 6.395 tilbage i april 2014, i håbet om at den kunne klare vaske og tørre opgaver.

Det kan den så ikke! Så vi har købt en tørretumbler sidenhen.

Den er elendig til at tørre tøjet jævnt, så noget er tørt andet i samme omgang er ikke tørt. Ud over det lugter tøjet så mystisk efter en Tørring, så det duede ikke for os, selvom vi “kun” tørre kogevask i den, resten tørre vi på snor.

Vi tør ikke købe en vaske/tørre maskine igen, desværre

morT4 06-06-19 19:12

Jeg havde en engang og den kan ikke tørre samme mængde som den vasker. Brugte den kun til tørring i nødstilfælde og måtte ned under halvdelen af en maskine tøj før det blev tørt.

Den gik i stykker på den mest mærkelige måde jeg endnu har oplevet sådan en maskine, den tog vand ind men lukkede det ikke ud igen, tog mere vand ind til den var fyldt til randen hvor jeg trak stikket ud til sidst for den kunne jo ikke skylle ud. :rotf:

Siden har jeg kun haft separate maskiner og har nu hverken en tørre eller vaskemaskine da min vaskemaskine stod af for et par uger siden og jeg stadig kigger efter andre, brugt eller leje. :heehee:

Vil ikke have tørretumbler igen da jeg kan tørre i kælder eller udenfor.

KSC 12-06-19 09:33

Tak for alle jeres svar. Det lyder ikke helt som om det er en vildt god løsning.

Nu har jeg lige genset billeder fra et lignende rækkehus. Og der er faktisk vist at der er tørretumbler ovenpå vaskemaskinen på badeværelset. Men så ryger al bordpladsen.

Så måske er spørgsmålet i virkeligheden om jeg helst vil have bordplads, eller seperat vaskemaskine og tørretumbler? Hvad ville i vælge?

Skovrup 12-06-19 20:41

Har du mulighed for at lufttørre de ting du ville have brugt en tørretumbler til vil jeg mene det bedst og billigst tilmed. Så havde jeg bidt i mig at lufttøre :)

MarenKi 12-06-19 20:53

Citat:

Oprindeligt skrevet af KSC (Indlæg 4206444)
Tak for alle jeres svar. Det lyder ikke helt som om det er en vildt god løsning.

Nu har jeg lige genset billeder fra et lignende rækkehus. Og der er faktisk vist at der er tørretumbler ovenpå vaskemaskinen på badeværelset. Men så ryger al bordpladsen.

Så måske er spørgsmålet i virkeligheden om jeg helst vil have bordplads, eller seperat vaskemaskine og tørretumbler? Hvad ville i vælge?

Vi har tørretumbler og vaskemaskine stablet ude på vores badeværelse og ingen bordplads derude. Det lever vi fint med (har lidt vaskepulver og den slags stående ovenpå maskinerne.) Så ja, det ville vi prioritere. Men vi har heller ikke nævneværdig tørreplads andre steder, så uden tørretumbler bliver kogevask bare et forfærdeligt sisyfosarbejde, synes jeg (vores tumbler gik kaput sidste år og vi var uden et par måneder. )

liv 12-06-19 20:54

Citat:

Oprindeligt skrevet af KSC (Indlæg 4206444)

Så du skal i praksis vælge mellem tørretumbler og bordplads? - for det lyder ikke som en reel løsning med vaske/tørre-fætteren.

Jeg vil mene, det kommer an på hvor meget du har brug for tørretumbleren. Hvis det vil blive et irritationsmoment/en belastning i din dagligdag at hænge tøj op allevegne konstant (jeps, har været der), så ville jeg prioritere tumbler. Man skal ikke undervurdere værdien af en hverdag der fungerer uden for meget ekstra arbejde.
Hvis du i virkeligheden uden problemer kan undvære tumbleren, ja så ligger det lige for at lade være med at anskaffe sådan en. Så det kommer meget an på din/jeres dagligdag og temperament, synes jeg. Personligt ville jeg helt uden tvivl vælge tumbleren, men det kan jo sagtens være noget andet for jer.

Alle tidspunkter er GMT +2. Klokken er nu 20:04.