Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn
Glemt adgangskode? Tilmeld

Slyngebarn

Slyngebarn (/forum/index.php)
-   Ordet er frit (/forum/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Strikker I stadig? (/forum/showthread.php?t=244635)

Mammay 15-10-19 23:12

Strikker I stadig?

Hvad strikker I derude for tiden?

Jeg skal have noget nemt. Tænker egentlig en raglansweater fra slagt en hellig ko. Hvis I har en endnu nemmere opskrift, så vil jeg meget gerne se den :D

Lurede også lidt på petitknit - ingen dikkedarer. (Nogen der har den opskrift? :please:)

camram 15-10-19 23:20

3 vedhæftede filer
Efter en pause på 6 mdr strikker jeg igen... Jeg hsr de sidste 14 dafe strikket en trøje et pandebånd og 1 hue.

Jeg har købt top down sweater bog af ann budd.. Så jeg bruger ikke rigtig opskrifter pt.. Jeg er også igang med en oh my jakke fra pickles..

Gammelmor 15-10-19 23:29

ja jeg strikker. alt i alt har jeg gang i 4 projekter og har lige gjort to faerdige.

sabrina82 16-10-19 08:06

:lurve:Jeg har lige strikket sunday til mig selv
Nu et jeg gået i gang med at lave strømper til julegaver.

Madam skrald 16-10-19 08:38

Er ved at strikke humulus trøje til mig selv og har lige strikket et post pulsvarmere. https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...9c01b90a39.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...0852e2a13d.jpg

Sent fra min ANE-LX1 via Tapatalk

BoletteMarie 16-10-19 10:44

Jep :)

Er pt i gang med et evighedsprojekt af en kjole med mynsterstrik på p 2 og en noget hurtigere sommerbluse, begge dele til mig selv. Snart skal jeg nok også i gang med julegavestrømperne.
Jeg bruger dog sjældent opskrifter.

lonelainen 16-10-19 14:23

Ork, jeg strikker mere end nogensinde før, bruger bare mest Instagram til fremvisning og inspiration efterhånden :wink:

Jeg har strikket Ingen Dikkedarer og den er fin at strikke efter, hvis du foretrækker at strikke oppefra og ned. Den går op til XL, men jeg ved, den er ved at blive gradueret op til XXL og XXXL også :jubel: :wink:

Jeg vil også lige smide en anbefaling af Yarnfreaks Ego sweater. Den er strikket nedefra og op, så den er ikke helt så nem at prøve på, men den er super god og indtagninger er bare pænere end udtagninger :wink:

https://yarnfreak.dk/collections/yar...-pa-egosweater

Har du valgt garnet?

Jonathansmor 16-10-19 20:13

Jeg prøver at få strikket lidt hver dag, men det er ikke altid der er tid..

Lige pt har jeg gang i et Dubai-sjal, som er virkelig sjovt. Jeg strikker det rundt på rundpind, og skal klippe det op til sidst - hvilket jeg ikke har prøvet før....

fine04 16-10-19 21:41

1 vedhæftede filer
Jeg strikker Ellens dåbskjole fra Petiteknit, skal være færdig den 2. november så er lidt presset:notlistening: og samtidig har jeg gang i novice mohair edition også fra Petiteknit.

EjaLM 17-10-19 10:01

Jeg strikkede en september sweater fra petiteknit i september. Dog ændrede jeg den så jeg strikkede pullen frem og tilbage, så patenten var nemmere, det krævede lidt mere montering :D og nu strikker jeg en genbrugssweater til ældste yngel.

Mammay 17-10-19 14:43

Citat:

Oprindeligt skrevet af lonelainen (Indlæg 4216335)
Ork, jeg strikker mere end nogensinde før, bruger bare mest Instagram til fremvisning og inspiration efterhånden :wink:

Jeg har strikket Ingen Dikkedarer og den er fin at strikke efter, hvis du foretrækker at strikke oppefra og ned. Den går op til XL, men jeg ved, den er ved at blive gradueret op til XXL og XXXL også :jubel: :wink:

Jeg vil også lige smide en anbefaling af Yarnfreaks Ego sweater. Den er strikket nedefra og op, så den er ikke helt så nem at prøve på, men den er super god og indtagninger er bare pænere end udtagninger :wink:

https://yarnfreak.dk/collections/yar...-pa-egosweater

Har du valgt garnet?

Jeg opdage lige den lokale garnpusher i går, som også havde opskriften. Jeg skulle egentlig ikke købe nyt garn, men endte alligevel med at købe :notlistening:
Smider lige billeder op senere

lonelainen 17-10-19 21:16

Citat:

Oprindeligt skrevet af Mammay (Indlæg 4216397)
Jeg opdage lige den lokale garnpusher i går, som også havde opskriften. Jeg skulle egentlig ikke købe nyt garn, men endte alligevel med at købe :notlistening:
Smider lige billeder op senere

:jubel: går det! Så ser jeg også lige om jeg ikke kan få taget billeder. Og i øvrigt komme i gang med en Love Note mere. Den kan jeg VIRKELIGT anbefale :lurve:

Imma 18-10-19 07:25

Næ, jeg strikker ikke længere. Det er 30 år siden, jeg holdt op med det :B::biggrin:

Jullesmor 18-10-19 07:32

Jeg gør! Er ved at strikke Marys babysvøb (for 3. Gang i år) og jeg er ræddi træt af den men den skal være færdig om et par uger så jeg kan snart ikke sylte den bort mere :hide:

Og Saturday sweater fra petite knit -jeg mangler kun ærmer meeeeeeeen jeg elsker ikke at strikke ærmer ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

mormai 18-10-19 09:38

Ja, jeg strikker stadig. Lige nu en trøje i garn fra mit yndlingsmærke, Hedgehog Fibres. Det er alt, alt for dyrt, så det er godt jeg strikker langsomt. Og på pind 2 1/2. Jeg finder på mønster undervejs. Jeg er ikke god til opskrifter, men kigger på mange ting til inspiration, på Instagram.

Så lige nu er projektet båret af en kærlighed til meleret mørk petroleumsfarve, lys petroleumsfarve og en tynd stribe sølvtråde med hvid mohair ind imellem. Lige op og ned, raglan.

Alle tidspunkter er GMT +2. Klokken er nu 22:58.