Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn
Glemt adgangskode? Tilmeld

Slyngebarn

Slyngebarn (/forum/index.php)
-   Ordet er frit (/forum/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Madøkonomi (/forum/showthread.php?t=240347)

Imma 11-01-18 19:23

Madøkonomi

Jeg skal til at spænde livremmen HELT ind. Og jeg overvejer at bestille mad til levering, fordi jeg så undgår at impulsshoppe. Hvordan gør I det? Har I lavet madplan og køber ud fra det? Eller er der nogen, der leverer mad og nem opskrift?

Vil I ikke dele jeres erfaringer med madlevering til døren. Jeg bor i Odense, så det skulle være til at få leveret af nogle, vil jeg tro ...?

Ellers andre råd til at skære helt ned på forbrug af mad uden at det bliver minutiøst planlagt (for det kan jeg ikke, ved jeg)?

Vanadia 11-01-18 19:42

Prøv at læse den klassiske SB-tråd:
"Den kæmpestore sparetråd" startet af Sigrun.
Den er en guldgrube af råd.

BoletteMarie 11-01-18 19:56

Vi får fra nemlig en gang om ugen. Jeg laver en madplan for en uge af gangen, og så ved jeg sådan nogenlunde hvad vi bruger af basisvarer derudover.
Jeg synes nu ikke vi sparer penge ved det,tilgengæld sparer vi tid og kræfter.

Schmetterling 11-01-18 20:10

Kender du “too good to god” appen? Vi bruger især til at købe en pose fra vores lokale Spar. Vi betaler 29 kr og sidst var der mindst for 150kr. Meget af det havde endda 4-6 dage inden den udløb.
I Odense er der også et par restauranter, hvor man ved lukketid kam komme og vælge rester fra dagens buffe. Mange gode muligheder :)

Mammay 11-01-18 20:22

Citat:

Oprindeligt skrevet af BoletteMarie (Indlæg 4136346)
Vi får fra nemlig en gang om ugen. Jeg laver en madplan for en uge af gangen, og så ved jeg sådan nogenlunde hvad vi bruger af basisvarer derudover.
Jeg synes nu ikke vi sparer penge ved det,tilgengæld sparer vi tid og kræfter.

Jeg bruger også flere penge, når jeg får leveret.

Madplaner + ugeindkøb i Rema er det billigste for mig.

Gammelmor 11-01-18 20:23

Citat:

Oprindeligt skrevet af Mammay (Indlæg 4136355)

Men det er jo ikke meningen?! ER det så fordi I får fra et "concept" altså Årstiderne eller andet og ikke fra et supermarked?

Mammay 11-01-18 20:26

Citat:

Oprindeligt skrevet af Gammelmor (Indlæg 4136356)
Men det er jo ikke meningen?! ER det så fordi I får fra et "concept" altså Årstiderne eller andet og ikke fra et supermarked?

Næh, jeg bliver muligvis mere fristet, end når jeg bare er i Rema. Hvis man kan holde sig til basisvarer/discount, kan det godt være, man kan spare? Jeg bruger nemlig.com

Imma 11-01-18 20:29

Citat:

Oprindeligt skrevet af Mammay (Indlæg 4136355)

Åh jeg magter næsten ikke at købe ind een gang om ugen og sørge for at få det hele dér. Og madplaner ... jeg er dårlig til det.

Måske kan vi bare leve af havregrød? :think:

BoletteMarie 11-01-18 20:38

Citat:

Oprindeligt skrevet af Gammelmor (Indlæg 4136356)

Nøhh.
For mig er det fordi nemlig er dyrere end netto, som ellers er der hvor jeg køber ind. Især kød og fisk synes jeg er en del dyrere.Og muligvis også fordi jeg har tendens til at hamstre lidt ekstra, når det ikke er mig selv der skal bære det op ad trappen.

LotusSen 11-01-18 20:39

Vi får fra nemlig hver torsdag, ført fik vi to gange om ugen, men man skal bestille for min 400kr og det kunne vi ikke to gange om ugen, så vi gør det en gang nu, vi sparer så meget tid og det er så nemt, jeg har installeret appen og i løbet af ugen lægger jeg i kurven når jeg opdager hvad vi snart løber tør for af basis varer og så onsdag laver jeg en ca madplan og tjekker skuffer og skabe for hvad vi mangler ligger det i kurven og sender bestillingen:)

Jeg bliver aldrig fristet for jeg skriver i søgefeltet hvad jeg skal have og så popper det op og jeg lægger det i kurven, i denne uge har jeg hyggeshoppet lidt ekstra fordi de har 25% på alt urtekram. Men ellers holder jeg mig helt på stien og det sparer os for mange penge.:heehee:

Metter 11-01-18 20:41

hos os er det billigste og bedste madplaner, og den kan sagtens indeholde en dag med havregrød:wink:
Vores planer fungerer bedst, når vi også husker fx lidt snacks til eftermiddagen os, og ikke kun har fokus på de tre hovedmåltider. For så slipper vi for et ekstra indkøb, hvor dér på forunderlig vis altid kommer noget ekstra i kurven.
Og så regner vi altid med en reste/ rugbrødsdag, for der er altid rester.

Gammelmor 11-01-18 20:42

Citat:

Oprindeligt skrevet af LotusSen (Indlæg 4136365)
Vi får fra nemlig hver torsdag, ført fik vi to gange om ugen, men man skal bestille for min 400kr og det kunne vi ikke to gange om ugen, så vi gør det en gang nu, vi sparer så meget tid og det er så nemt, jeg har installeret appen og i løbet af ugen lægger jeg i kurven når jeg opdager hvad vi snart løber tør for af basis varer og så onsdag laver jeg en ca madplan og tjekker skuffer og skabe for hvad vi mangler ligger det i kurven og sender bestillingen:)

Jeg bliver aldrig fristet for jeg skriver i søgefeltet hvad jeg skal have og så popper det op og jeg lægger det i kurven, i denne uge har jeg hyggeshoppet lidt ekstra fordi de har 25% på alt urtekram. Men ellers holder jeg mig helt på stien og det sparer os for mange penge.:heehee:

DET var en smart måde at gøre det på. Men jeg kan faktisk godt lide at snuse rundt i discountbutikker og finde gode tilbud

Gammelmor 11-01-18 20:48

Citat:

Oprindeligt skrevet af Imma (Indlæg 4136360)
Åh jeg magter næsten ikke at købe ind een gang om ugen og sørge for at få det hele dér. Og madplaner ... jeg er dårlig til det.

Måske kan vi bare leve af havregrød? :think:

Ork ja, men...:heehee:

HVIS du kan finde ork til at lave en basis madplan - og ork mangler her men jeg leder - så kan jeg huske at min madplan havde
1 æggedag ( omelet, æggemuffins, souffleer og en masse andet?
1 suppedag
1 hakket kød dag
1 vegetardag
1 mad fra fryseren, all of the above - det var de 5 nemme dage og
2 dage med noget "andet" noget større lavet fra bunden men i portioner der giver noget til fryseren.

I morgen kommer en veninde og spiser og jeg har kyllingestykker der ligger og marinerer til en gang butterchicken men mindst dobbelt portion så er der til Kristoffer og mig en aften jeg kommer fra arbejde.

HOOOLD da op hvor jeg lyder til at ha styr på det :skriiig:

*smølfine* 11-01-18 21:09

vi handler ind søndag aften kl 20 i Rema... Det tager kun ca en halv time at fylde vognen til randen.

Vi har ikke madplaner men har et rimeligt overblik over hvad vi skal bruge på en uge ... og vi smider faktisk stort set ikke noget ud.

De første par uger handler vi for ca 1500kr den 3 uge et det som regel kun ca 1000kr fordi vi har lidt til lager der skal bruges op.

jeg har prøvet mange modeller - men det her er helt klart den det passer bedst både økonomisk og til mit temperament - og impulskøb bliver meget lidt når vi kun handler den ene gang... men vi husker at smide lidt snold i vognen også så vi i ikke ender i Netto i løbet af ugen - for så stikker det nemt af ;)

Imma 11-01-18 21:13

Jeg kan godt høre, at det der skal til er overblik. Og jeg kan også se på mig selv, at det jeg ikke har den mindste snert af er overblik... Jeg havde nok en eller anden forestilling om, at madlevering kunne gøre det ud for overblik men ...

Alle tidspunkter er GMT +2. Klokken er nu 12:05.