Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn
Glemt adgangskode? Tilmeld

Slyngebarn

Slyngebarn (/forum/index.php)
-   Ordet er frit (/forum/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Storkonflikt truer- bliver I ramt på job? (/forum/showthread.php?t=240744)

Trine 21-02-18 21:28

Citat:

Oprindeligt skrevet af sabrina82 (Indlæg 4143880)
Gad vide hvem der kommer og passer mine dagplejebørn de 29mln:heehee:

:heehee:

MarenKi 21-02-18 21:34

Sandsynligvis ikke - arbejder i et felt, hvor der går en rum tid, inden man mærker konsekvenserne af at vi ikke er der. Men, da jeg arbejder med skolebørn, vil konflikt for lærerne også påvirke mit arbejde rigtig meget - fordi jeg så ikke kan komme til at udføre mit arbejde og får en masse venteliste bagefter :himle:

Fru Solskin 21-02-18 21:34

Citat:

Oprindeligt skrevet af sabrina82 (Indlæg 4143880)
Gad vide hvem der kommer og passer mine dagplejebørn de 29mln:heehee:

Det er jo der vores herlige kommune vil sende jer alle i vuggestuer :himle:

Sienna 21-02-18 21:43

Citat:

Oprindeligt skrevet af Egern (Indlæg 4143827)
Jeg er også pædagog og ikke medlem af bupl, kun a-kassen dog.
Så vidt jeg kan læse på deres hjemmeside så skal vi møde på arbejde men får hverken løn eller kompensation:himle:

What !!!

Sidst fik mine lærerkollegaer da løn da de skulle møde fordi de ikke var medlem af dlf

Jeg har lige betalt det sidste fucking konflikt lån i sommer - og meldt mig ud af dlf da jeg pt arbejder indenfor sl område dig i regionen men er itvivl om jeg vil organiseres der

sabrina82 21-02-18 21:46

Citat:

Oprindeligt skrevet af Fru Solskin (Indlæg 4143892)
Det er jo der vores herlige kommune vil sende jer alle i vuggestuer :himle:

Ja desværre er det sådan ude i “yderområderne”. For os inde i selve Sønderborg, ser det heldigvis ud til at de ikke kan få det til at lykkedes.

spiren 21-02-18 21:47

Her bliver vi begge ramt. Jeg orker det ikke. Slet ikke den del med lån osv. >8/

Men men men. Jeg syntes filme heller ikke det er i orden, at de vil skære frokosten væk. Mange af de stillinger det rammer er ikke just højt lønnede. Min løn er sådan ok, ikke vild men heller ikke pædagog lav (ja jeg syntes pædagogernes løn er ussel. På trods af de har et arbejde i et højt stresset miljø og dertil mange sygemeldinger). Men med dertil forventede "gratis" arbejde.

TrineAarhus 21-02-18 22:01

Citat:

Oprindeligt skrevet af Trine (Indlæg 4143863)
Nope, jeg er privatansat. Og håber virkelig ikke at mine børns skolegang skal rammes igen! Men bakker op hvis det.
På trods af at jeg aldrig selv har haft betalt frokostpause, er jeg vildt forarget over deres forsøg på at underminere den ret. Det er 2,5 ekstra timer om ugen uden højere løn :tantrum:. Og mange af jer ender jo reelt alligevel tit med at arbejde den tid ofte. Så kan man lige forestille sig jordemoderen gå fra en fødsel, fordi hun har en halv times pause :himle::razz:
Jeg kan huske, da min veninde var i turnus efter sin lægeuddannelse: "jeg er nødt til at lave en madpakke, der tager længere tid at spise, for jeg kan jo ikke forsvare at holde 10 minutters frokostpause, hvis jeg kan spise mine leverpostejmadder på 5" :skriiig:. Tak for kaffe!

Jeg tænker nogengange omvendt; jeg bliver nødt til at have en madpakke med der kan spises hurtigt.

Dana 21-02-18 22:03

Citat:

Oprindeligt skrevet af solsikke (Indlæg 4143859)
jeg er AC'er på statslig overenskomst, så jeg kan også risikere at blive berørt. Dog tænker jeg ikke chancen er mega stor, så vidt jeg ved er planen, at det kun er 100.000 ud af potentielt 700.000 berørte, som skal i strejke. Men jeg tager gerne dele hele med, der er efterhånden SÅ få goder ved at være offentlig ansat, at de faneme ikke skal komme og prøve at tage de sidste væk :venter:

Men KL truer med at svare igen med lockout så måske stiger antallet. Til gengæld skal der jo også noget til at det kan mærkes. Ellers er det KL der sidder med hele gevinsten.

Er privat ansat så bliver ikke ramt direkte.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk

althea 21-02-18 22:04

Citat:

Oprindeligt skrevet af TrineAarhus (Indlæg 4143901)
Jeg tænker nogengange omvendt; jeg bliver nødt til at have en madpakke med der kan spises hurtigt.

Samme her, gerne en der kan være i lommen så den kan spises når man går fra et sted til et andet.

Anebane 21-02-18 22:06

Citat:

Oprindeligt skrevet af althea (Indlæg 4143903)
Samme her, gerne en der kan være i lommen så den kan spises når man går fra et sted til et andet.

Et kyllingespyd fra 7-eleven, der ligger på min gangrute i forvejen passer med elevatorturen op til de afdelinger, hvor jeg kommer :trut:

solsikke 21-02-18 22:12

Citat:

Oprindeligt skrevet af Dana (Indlæg 4143902)
Men KL truer med at svare igen med lockout så måske stiger antallet. Til gengæld skal der jo også noget til at det kan mærkes. Ellers er det KL der sidder med hele gevinsten.

Kan KL lockoute de statsansatte? :think:

anja 21-02-18 22:16

Citat:

Oprindeligt skrevet af Sienna (Indlæg 4143895)
What !!!

Sidst fik mine lærerkollegaer da løn da de skulle møde fordi de ikke var medlem af dlf

Jeg har lige betalt det sidste fucking konflikt lån i sommer - og meldt mig ud af dlf da jeg pt arbejder indenfor sl område dig i regionen men er itvivl om jeg vil organiseres der

Sl ‘plejer’ ikke at ville have andre, end pædagoger, er min erfaring :himle:

Oliviasmor 21-02-18 22:22

Jeg er privatansat, og bliver derfor ikke ramt.
Men jeg bliver så forarget over at der skal presses mere. Det er ufatteligt at de kloge hoveder ikke kan gennemskue konsekvenserne af besparelserne >8/

Munni 21-02-18 22:35

Er på barsel. Det var jeg også i 13. Er lærer og bliver derfor ramt. Min mand er i en kommune. Hvis han også bliver ramt kommer det til at kunne mærkes, men jeg bakker fuldstændig op.

Sendt fra min SM-A320FL med Tapatalk

mogms 21-02-18 22:58

jeg er kontorassistent i et dagtilbud kommunalt. Så bliver også ramt.
en veninde fortalte mig at ifgl hendes fagforening der får de ikke dækket deres løn i tilfælde af konflikt, men de får det som et lån.

Så blev jeg lidt svedt og ringede til HK for at være sikker. Jeg er på barsel og har termin på fredag. Men de kunne berolige mig at HK kommunal dækker ens løn og jeg skulle ikke bekymret, jeg var dækket når jeg var i a kassen og fagforeningen.

EDIT:
og ja som andre skriver, jeg holder også sjældent pause, det er tit i frokost pause stunden at pædagogerne har 117 spørgsmål, lige skal have bestil varer osv osv. Så det er kun hvis der er stille om formiddagen at jeg måske har få ninutter hvor jeg ligefrem kan tage en kop the/en mad uden at se på computeren. og jeg har kun 30 timer, men flexer tit op til 34/37 timer, som jeg kun kan afspadsere. Men jeg er den eneste udover lederen på kontoret, så hvis noget ikke bliver lavet, kan jeg kun bande over mig selv. - Men det vigtige er at det er bare blevet mit drømmejob, så jeg skal bæres herfra.

Sendt fra min LG-H815 med Tapatalk

Alle tidspunkter er GMT +2. Klokken er nu 00:56.