Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn
Glemt adgangskode? Tilmeld

Slyngebarn

Slyngebarn (/forum/index.php)
-   Ordet er frit (/forum/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Storkonflikt truer- bliver I ramt på job? (/forum/showthread.php?t=240744)

DortheR 21-02-18 16:35

Storkonflikt truer- bliver I ramt på job?

Og hvordan har I det med Ok18?
Jeg er fængselslærer.....magter det ikke. Gider ikke strejke eller lockoutes. Jeg vil bare have ganske almindelige løn-og overenskomstvilkår!

Blomstervinge 21-02-18 17:37

Kun på den måde, at jeg får flere vagter. Hvis jeg stadig havde været fast ansat og ikke havde skiftet fagforening, så ville jeg.

På den måde er jeg ikke direkte involveret, som jeg var sidste gang, men jeg finder slet ikke kravene urimelig, faktisk synes jeg det er åndsavgt overhovedet at snakke om selvbetalt frokost og 'lønfest'>8/

Men ellers vil det berører i forhold til skole selvf. men så tager vi det med, jeg er heldigvis i en god position til det, som studerende

Imma 21-02-18 17:58

Jeg er studerende, så jeg håber da ikke, jeg bliver ramt. Men selvfølgelig - hvis de strejker, så kan vi jo ikke være i klinik. Går jeg ud fra. Årgh mand, det ville være noget værre lort.

mai81 21-02-18 17:59

Ja jeg vil blive ramt. Er læge og jeg synes egentlig at en konflikt kan være helt på sin plads. Formentlig ville vi stadig skulle arbejde en del da vagt + en stuegang stadig skal dækkes.

Jeg synes vores arbejdsforhold er så vanvittige p.t. At det i øjeblikket er meget lidt sjovt at have min profession. Nogle af problemerne er lokale (Østdanske forhold og rekrutteringsproblemer) men når regionerne sætter absolut minimums hviletid=reel arbejdstid så er min grænse passerer forlængst.
Jeg har i øjeblikket en ugentlig planlagt arbejdstid på 45-55t/uge + 1/2-1 times overarbejde pr dag. Jeg er så træt ig min familie hænger kun sammen fordi min mand tager det store læs. Og så tales der om at skippe betalt frokostpause - tja den har jeg ikke holdt de sidste 3 måneder.