Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn
Glemt adgangskode? Tilmeld

Slyngebarn

Slyngebarn (/forum/index.php)
-   Ordet er frit (/forum/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Storkonflikt truer- bliver I ramt på job? (/forum/showthread.php?t=240744)

DortheR 21-02-18 16:35

Storkonflikt truer- bliver I ramt på job?

Og hvordan har I det med Ok18?
Jeg er fængselslærer.....magter det ikke. Gider ikke strejke eller lockoutes. Jeg vil bare have ganske almindelige løn-og overenskomstvilkår!

Blomstervinge 21-02-18 17:37

Kun på den måde, at jeg får flere vagter. Hvis jeg stadig havde været fast ansat og ikke havde skiftet fagforening, så ville jeg.

På den måde er jeg ikke direkte involveret, som jeg var sidste gang, men jeg finder slet ikke kravene urimelig, faktisk synes jeg det er åndsavgt overhovedet at snakke om selvbetalt frokost og 'lønfest'>8/

Men ellers vil det berører i forhold til skole selvf. men så tager vi det med, jeg er heldigvis i en god position til det, som studerende

Imma 21-02-18 17:58

Jeg er studerende, så jeg håber da ikke, jeg bliver ramt. Men selvfølgelig - hvis de strejker, så kan vi jo ikke være i klinik. Går jeg ud fra. Årgh mand, det ville være noget værre lort.

mai81 21-02-18 17:59

Ja jeg vil blive ramt. Er læge og jeg synes egentlig at en konflikt kan være helt på sin plads. Formentlig ville vi stadig skulle arbejde en del da vagt + en stuegang stadig skal dækkes.

Jeg synes vores arbejdsforhold er så vanvittige p.t. At det i øjeblikket er meget lidt sjovt at have min profession. Nogle af problemerne er lokale (Østdanske forhold og rekrutteringsproblemer) men når regionerne sætter absolut minimums hviletid=reel arbejdstid så er min grænse passerer forlængst.
Jeg har i øjeblikket en ugentlig planlagt arbejdstid på 45-55t/uge + 1/2-1 times overarbejde pr dag. Jeg er så træt ig min familie hænger kun sammen fordi min mand tager det store læs. Og så tales der om at skippe betalt frokostpause - tja den har jeg ikke holdt de sidste 3 måneder.

Pantermor 21-02-18 18:01

Jeg ville blive ramt - magter det slet ikke i forhold til mine elever, der skal til prøve til sommer og går glip af undervisning i den forbindelse. Min skole har også en studietur for alle elever, der nemt kunne blive ramt, da det er i april.

Edit: Jeg er lærer på et 10. Klassescenter

Maja 21-02-18 18:07

Aner ikke om jeg som studerende bliver ramt? Men frygter at det vil kunne påvirke min praktik i forbindelse med bachelor (læser til pædagog)

Sent from my iPhone using Tapatalk

karinas 21-02-18 18:13

Jeg er jordemoder - og vi skal med meget stor sandsynlighed også strejke. Sidst vi strejke var det .. til grin! Vi skal (selvfølgelig) opretholde et nødberedskab. I praksis betød det at vi ikke havde studerende med, at al fødselsforberedelse var aflyst (= især de førstegangsfødende var meget usikre og ringede MEGET i begyndende fødsel), alle der var sunde og raske blev sendt hjem 2-4 timer efter fødslen (masser af ammeforløb gik i vasken).
Der ud over måtte jeg kun kende min vagtplan 3 dage forud - det var logistisk udfordrende..

Den her gang risikerer jeg så samtidig at skulle jonglere med et børnehavebarn og et barn i indskolingen... Gud ske tak og lov for at begge hold bedsteforældre er på efterløn! Mit vagtskema bliver også ændret markant - jeg gætter på at mit rul som "kendt jordemoder" bliver omlagt til 8 timers vagter..

- og bare lige for at der ikke skal være tvivl! Jeg bakker FULDT og HELT op om strejken - men det bliver noget BØVL!

AnneBel 21-02-18 18:13

Ja, jeg risikerer at blive ramt. Og vi er varslet om konfliktlån osv. Jeg tror dog, at det løser sig inden.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

mini mia 21-02-18 18:13

Jeg er pædagog, men har faktisk slet ikke undersøgt om jeg bliver ramt og i givet fald hvordan!

Jeg er ikke i fagforening:hide: Da jeg skred fra BUPL efter de på ingen måde hjalp mig da jeg havde en lorteleder, så de er sgu ikke pengene værd.

Vanadia 21-02-18 18:28

Citat:

Oprindeligt skrevet af AnneBel (Indlæg 4143817)
Ja, jeg risikerer at blive ramt. Og vi er varslet om konfliktlån osv. Jeg tror dog, at det løser sig inden.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Statistisk kommer der storkonflikt hvert 5 år, for 10 år siden sundhedsvæsnet, for 5 år siden var det lærerne og nu kommer turen til de "dovne" akademikere i staten. :notlistening:

Jeg er statsansat akademiker med "arbejdstiden er 37 timer om ugen og der ydes ikke betaling for merarbejde". Jeg arbejder 45+ timer om ugen, har mange rejsedage i weekender uden kompensation og undervisning til kl 18 osv. Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har holdt 30 min frokostpause. Det er eddermame småligt, at vil slette betalt frokost og nogle få kotume fridage.>8/
Manden er også offentlig ansat under AC og ved ikke om vi skal strejke.
Altså vi nok overleve en måned uden løn, men det bliver ikke sjovt de næste mange år. Flere måneder bliver problematisk.

Magistrene har også sendt en lang (sø)forklaring om hvorfor det er bedre med konfliktlån end strejkestøtte. Hallloooo hvad er det så mit kontigent går til? Jeg overvejer allerede at droppe magistrene til fordel for ingeniørerne.

Egern 21-02-18 18:30

Citat:

Oprindeligt skrevet af mini mia (Indlæg 4143818)
Jeg er pædagog, men har faktisk slet ikke undersøgt om jeg bliver ramt og i givet fald hvordan!

Jeg er ikke i fagforening:hide: Da jeg skred fra BUPL efter de på ingen måde hjalp mig da jeg havde en lorteleder, så de er sgu ikke pengene værd.

Jeg er også pædagog og ikke medlem af bupl, kun a-kassen dog.
Så vidt jeg kan læse på deres hjemmeside så skal vi møde på arbejde men får hverken løn eller kompensation:himle:

Linda80 21-02-18 18:32

Jeg er socialrådgiver og er varslet af DS. Jeg bakker helhjertet op om en strejke selvom det personligt bliver en økonomisk øretæve #nokernok

sabrina82 21-02-18 18:55

Vi bliver også ramt begge 2.

Jeg har ikke sat mig ind i hvad det kommer til at betyde for os:hide:

mini mia 21-02-18 19:29

Citat:

Oprindeligt skrevet af Egern (Indlæg 4143827)
Jeg er også pædagog og ikke medlem af bupl, kun a-kassen dog.
Så vidt jeg kan læse på deres hjemmeside så skal vi møde på arbejde men får hverken løn eller kompensation:himle:

what! Komme og arbejde og ikke få noget? Det lyder da helt forkert!

supermom 21-02-18 19:32

Lærer her, vi bliver ramt.

Alle tidspunkter er GMT +2. Klokken er nu 02:42.