Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn
Glemt adgangskode? Tilmeld

Slyngebarn

Slyngebarn (/forum/index.php)
-   Gds-mønstre og -vejledninger /bæreudstyr (/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   Smal Hale på RS? (/forum/showthread.php?t=55674)

anja 08-02-09 18:02

Smal Hale på RS?

Der er rigtigt varmt i Indien... Så så lidt stof, som overhovedet muligt:wink:
Jeg har fundet en skrædder, men jeg kunne godt tænke mig en smal hale, ikke en lukket som på f.eks huggababyen, men bare sådan at den bliver smallere ned efter... forståes?
Nogen med idéer til hvordan det kan gøres? Tænkte at den kunne ende i en trekant, som også var en lomme lukket med lynlås!?!

Ammehjerne... mon det er til at forstå?:stortgrin:

Dawn 08-02-09 18:05

Du kan lave den skråt snittet (simpelthen bare skær en trekant af forneden) - det gør at der er væstentligt mindre stof. Du skal dog passe på at du ikke laver snittet for højt oppe imod ringene - for så kan den blive svær at justere.

Titta 08-02-09 18:11

Lidt som dem fra tæt kontakt måske http://www.taetkontakt.dk/17026148?i=20393574 :think:

triquestral 08-02-09 20:29

Jeg vil også være bange for, at det vil være svært at justere, da kanterne ikke rigtig vil passe - dvs. det kant du har i halen ikke passer med kanten runt om barnet. Giver det mening? Selvfølgelig hvis det er skåret først et stykke efter, der hvor du vil komme til at hive i det? Nej, det er lidt for rodet en forklaring, men jeg ved ikke, hvordan jeg ellers skulle sige det. I hvert fald vil jeg ikke tro, at det er halen som vil give dig de største problemer, men materialet slyngen er lavet af. Fordi halen flagrer jo bare - det stof som omsvøber dig og barnet er det, du ville kunne mærke.

Jeg vil anbefale en meget tynd lærred eller også en solarveil slynge, som også beskytter mod solen. Jeg brugt halen til at lægge over Jamies hoved da vi var ud i solen, og det fungerede rigtig godt. Det var let og luftig, og så var han også godt beskyttet mod solen.

anja 09-02-09 16:53

Citat:

Oprindeligt skrevet af TrisseMus (Indlæg 795989)
Du kan lave den skråt snittet (simpelthen bare skær en trekant af forneden) - det gør at der er væstentligt mindre stof. Du skal dog passe på at du ikke laver snittet for højt oppe imod ringene - for så kan den blive svær at justere.

:Tak:Ja, det var lige netop, det jeg var bekymret for!

Citat:

Oprindeligt skrevet af Anitamor (Indlæg 796000)
Lidt som dem fra tæt kontakt måske http://www.taetkontakt.dk/17026148?i=20393574 :think:

Ja, som vanligt skulle jeg bare have spurgt søster:heehee:

Citat:

Oprindeligt skrevet af triquestral (Indlæg 796179)
Jeg vil også være bange for, at det vil være svært at justere, da kanterne ikke rigtig vil passe - dvs. det kant du har i halen ikke passer med kanten runt om barnet. Giver det mening? Øh, ikke helt, men jeg sover heller ikke så meget lige for tiden...Selvfølgelig hvis det er skåret først et stykke efter, der hvor du vil komme til at hive i det? Nej, det er lidt for rodet en forklaring, men jeg ved ikke, hvordan jeg ellers skulle sige det. Altså tænker du at jeg skal passe på at det ikke er det stykke som omsluttet baby??:think:I hvert fald vil jeg ikke tro, at det er halen som vil give dig de største problemer, men materialet slyngen er lavet af. Fordi halen flagrer jo bare - det stof som omsvøber dig og barnet er det, du ville kunne mærke. Der er bare ingen vind/brise til at få halen til at flagre:heehee: Så bare det, at den hænger langs mit ben, får mig til at svede... Jeg er faktisk slet ikke skabt til at bo i "de varme lande":fløjte:

Jeg vil anbefale en meget tynd lærred eller også en solarveil slynge, som også beskytter mod solen. Jeg brugt halen til at lægge over Jamies hoved da vi var ud i solen, og det fungerede rigtig godt. Det var let og luftig, og så var han også godt beskyttet mod solen.

ved du om det kan købes i en netbutik??

Tøsemor 09-02-09 17:10

Citat:

Oprindeligt skrevet af anja (Indlæg 797560)
ved du om det kan købes i en netbutik??

Du kan i hvert fald få et stykke, der er rigeligt stort her: http://www.arbrinic.com/index.php?cPath=90

Dorte 09-02-09 18:00

Ellers er det måske en lommeslynge du skal have fat i - eller evt en hybrid. Så er der ingen ekstra stof der flagrer :) Du kan sy den i noget tyndt bomuldsstof eller solarveil - fleece er nok ikke lige sagen :wink:

triquestral 09-02-09 22:20

Mht solarveil slynger, er det billigere/nemmere for dig at bestille fra DK eller USA?

Sneglehuset har det her: http://www.sneglehuset.com/search.asp?keyword=solarveil til DKK 479,-

Jeg købt min herfra: http://www.crunchybunch.com/index.ph...ct_detail&p=46 Den koster US$45 (Jeg har den i turkis - mega smuk!) Den er også lige umiddelbart den billigste jeg kan finde.

Solarveil slynger bliver nok sværere og sværere at finde, da firmaet der lavede solarveil er stoppet produktionen.

Alle tidspunkter er GMT +2. Klokken er nu 23:52.