Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn
Glemt adgangskode? Tilmeld

Slyngebarn

Slyngebarn (/forum/index.php)
-   Ordet er frit (/forum/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Pige med stikkende fornemmelse i mellemkødet? (/forum/showthread.php?t=240350)

Muminille 11-01-18 22:38

Pige med stikkende fornemmelse i mellemkødet?

Jeg skriver også lige og spørger vores læge, men er ude og rejse så kan ikke komme derhen før om et par måneder og skal lige høre om i har nogen tanker eller vi bliver nød til at søge fremmed læge der ikke kan dansk osv!

Hun er seks og når vil putter om aftenen har hun en stikkende fornemmelse i hvad jeg tror er mellemkødet, altså mellem tissekone og numse.

Det er meget ubehageligt og klør også ind i mellem?

Hvad tænker i?

Saga 11-01-18 22:43

Candida? Altså svamp.

Ragna 11-01-18 22:46

Som Saga skriver - måske svamp?
Eller kunne det være en forstoppelse?
Begge dele kunne vel netop være en følgevirkning på rejse og ændrede bakteriemiljøer etc?

Muminille 11-01-18 22:46

Det er også lidt min tanke faktisk.... Hun har også tør hud... Tangerede til atopisk hud... jeg klør tit dernede pga sådan noget hud...

Åha... Jeg vil bare nødigt have hende til lægen med noget hvor hun selv skal kunne svare på en masse når hun ikke kan sproget... Hmm nå..

. Men måske vi skulle prøve med kokosolie...

MarenKi 11-01-18 22:49

Børneorm?

MarenKi 11-01-18 22:50

Hvis det er svamp, kan i måske få canesten i håndkøb - evt efter telefonkonsultation med egen læge herhjemme.

Muminille 11-01-18 22:53

Min egen læge har afskaffet telefonkonsultation :( men nu har jeg skrevet til dem og håber de forstår hvad jeg skriver... Man har meget begrænset plads at skrive på :(

Jeg har virkelig holdt øje i hendes numse (vil tørrer hende stadig for det meste) og jeg er næsten helt sikker på det ikke er orm.

Muminille 11-01-18 22:54

Ja tænker også noget canesten må kunne hjælpe hvis det er svamp... Nogen der ved om det er noget skidt at smøre på en seksårig pige?

Og hvad det aktive indholdsstoffer hedder på latin? Så jeg kan spørge på apoteket?

Perniille 11-01-18 23:11

Det hedder clotrimazol http://pro.medicin.dk/Medicin/Praeparater/3717
Der står dog ikke noget med anvendelse til børn under 12 år dog hverken at det kan anvendes heller ej at det frarådes. Men det kan være fordi det ikke er forsket i til den aldersgruppe

Perniille 11-01-18 23:16

Nu fik jeg lige nærlæst indlægsseddel og der står det ikke bør anvendes til børn under 12 under punkt 2 http://www.indlaegssedler.dk/indlaeg...gsseddel/13439

Muminille 11-01-18 23:20

Tusind tak! Well.. må se hvad lægen siger, måske der findes noget der er mildere og må bruges?

Vil går i hvert fald igang med kokosolien... Om ikke andet kan det nok ikke skade!

Ginewer 12-01-18 09:04

Man kan godt have børneorm uden at det kan ses ved eller i afføringen. Jeg ville ikke turde afvise det af den grund.

Moogie 12-01-18 09:52

Jeg ville nok lige lave ormetjek næste nat.

CeJay 12-01-18 09:54

Hey... Min datter har også haft det on-off nogle gange. Det kom om natten hvor det bare gjorde ondt. Især når hun liiiiige var faldet i søvn, eller på vej til det. Hun blev bare så ked af det.
Her hjalp det at vaske området med køligt vand og så helt friske trusser på. Så gik det ligesom over.

Vi overvejede også svamp og orm, men det var ikke det, og det er heldigvis gået i sig selv igen.
:bighug:

nina83 12-01-18 11:50

Hvis det er svamp så han man også smøre med syrnede mælkeproducenter.

Alle tidspunkter er GMT +2. Klokken er nu 02:23.