Slyngebarn - Vis det enkelte indlæg - Kursus i huskøb # link i 14
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn
Glemt adgangskode? Tilmeld

Vis det enkelte indlæg
Ulæste 01-08-13, 23:08   #10
Fru Blå
Fru Blå er i julehumør
Bare send min post til Slyngebarn.dk

Fru Blås avatar

Tilmeldingsdato: 14/09-09
Geografisk placering: Nordsjælland
Tak givet gange: 7,046
Takket 2,708 gange i 1,229 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Mht denne: [I]Jeg har herinde netop læst, at man skal holde sig fra at få en byggesagkyndig til at gennemgå huset, da ejerskifteforsikringen ikke dækker evt. fejl der ikke nævnes i tilstandsrapporten som opdages af den anden byggesagkyndige før købet. Er det en and? så er det mig, der har skrevet det. Jeg ved det fra en bekendt (venindes far, der er byggesagkyndig). Ræsonnementet er, at fejl og mangler ikke har været køber ubekendt, hvis de er påpeget af byggesagkyndig. Jeg ved så ikke hvordan det håndhæves i praksis.

Vi købte første hus i 2009!i Lyngby og prioriterede et godt, trygt område samt nærhed til kbh meget højt. Vi købte lidt dyrere, end planlagt - vi forelskede os i vores dejlige hus og glemte, at det manglede mindst et soveværelse og at 72 m2 ikke er så stort til en lille familie.
Vi har været meget, meget glade for huset; men den manglende pæads og de store regninger har været en kilde til frustration. Så vi har solgt huset og købt et nyt, der er større, billigere og ligger 20 km længere væk fra Kbh. Vi havde aldrig købt det nye hus i første omgang- der er ganske enkelt nogle prioriteter, ser først går op for en, når man er flyttet ind. Vi har været bedre købere 2. gang; men vi er gået efter følelserne igen: der skal være et hus, vi kommer til at elske!
Jeg har spurgt alle husejere, jeg kender, om hvad de ville have gjort anderledes og fik flg: der "skal" være entre/bryggers el lign. Indgang direkte i køkken el stue er no go m børn. Helst ikke kælder. Helst et plan, især med mindre børn. Gerne to toiletter.

Jeg ved udmærket godt, at man ikke kan få det hele i hovedstadsområdet, det får vi heller ikke i det nye hus, men det er gode retningslinjer.
Vi købte i øvrigt hus i et populært kvarter og fik solgt efter 3 år på 6 dage med fortjeneste, så tænk i postnr og beliggenhed.
Fru Blå er offline   Besvar med citat
The Following 6 Users Say Thank You to Fru Blå For This Useful Post:
dendrit (01-08-13), DorteOS (01-08-13), Katja (02-08-13), Koby (04-08-13), MedHjertetFørst (01-08-13), Vanadia (02-08-13)