Slyngebarn - Vis det enkelte indlæg - Det der med planlægning!!!
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn
Glemt adgangskode? Tilmeld

Vis det enkelte indlæg
Ulæste 19-04-19, 19:25   #7
Sienna
Sienna er i haven
SB's Moster Molly

Siennas avatar

Tilmeldingsdato: 31/05-07
Geografisk placering: Møn
Tak givet gange: 38,007
Takket 22,999 gange i 11,522 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Gammelmor Vis indlæg
Hehe - mine forældre brugte ordet "frodig" om mine haver, deres stil var med meget mere bar jord. De havde så heller aldrig de mængder af ukrudt som jeg har. Jeg kan bedst lide min måde at gøre det på, men når ting står for tæt er det simpelthen ikke muligt at luge. Jeg har jo fået et problem med snerler og vel er de fine men de snor sig om mine elskede træpæoner og ødelægger dem og de var ved at tvinge et lille æbletræ i knæ sidste år og det går ikke.
Jeg har engang læst en ret sjov havebrugs historiebog som beskrev historiske tendenser i haven - hvor der var dem der gik hen i mod det effektive landbrugs inspireret bede -med masser af bar jord og ingen ukrudt og så os der har frodige mere naturpræget haver som stammede mere fra borgerskabet

Jeg har klart for meget ukrudt -snerler var et helvede sidste år - de trives desværre i tørken- men jeg kan mærke at jeg er mere og mere til at fokuser på det der overlever med minimalt lugning -den der slags meget lugede haver med bar jord er jo enorm arbejdskrævende og ikke særlig brugbar for naturen - så det passer mig fint.
Gammelmor (22-04-19)