Slyngebarn - Vis det enkelte indlæg - Mangler vi ikke at tale om briller med glidende overgang?
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn
Glemt adgangskode? Tilmeld

Vis det enkelte indlæg
Ulæste 06-11-18, 09:35   #20
Balthazar
Balthazar (garvet skabsslyngel)
Papirslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 12/05-16
Tak givet gange: 5
Takket 15 gange i 9 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Jeg har briller med glidende overgang fra profil-optik fra deres næstbedste kategori (jeg tror glassene kostede 3500). Jeg har ikke særlig stor styrke, men centralt placeret bygningsfejl på begge øjne, så derfor briller til alm brug. Og så gør den der alder at jeg ikke kan læse uden ekstra styrke. Hrmpf.
Nå, men jeg fik så den der næstbedste kategori for at læsefeltet skulle være stort nok (jeg er studerende). Og relativt store briller også for at gøre mere plads...

Men altså, jeg sidder jo som en høne alligevel og drejer hovedet op og ned for at kunne fokusere. Og hvis jeg kigger ud af øjenkrogen er det hele forvrænget. Jeg følte mig virkelig som min gamle mor da jeg fik dem. Alle hendes stive bevægelser med hovedet hele tiden. Jeg troede det var fordi hun var gammel, og så er det bare fordi man (vi) ikke kan fokusere - hun har også bygningsfejl, så måske er det det der gør det.

Det tog mig et halvt år med søsyge inden jeg havde vænnet mig nogenlunde til det.

Og jeg er endt med at købe et par kæmpestore læsebriller (til 2-300) fra en net-optiker ud fra mine målinger fra den fysiske brillebutik. Så når jeg rigtig skal læse bruger jeg dem. Og så har jeg også købt et par med almindelig styrke (samme sted) så jeg kan gå tur uden at blive søsyg.

Men jeg er glad for dem med glidende, de kan bare ikke stå alene. Til gengæld ville jeg ikke undvære dem som standard-briller, for det er nu vældigt rart at kunne læse...

Men når jeg skal have nye glas køber jeg nogen med mindre læsefelt, når jeg alligevel vil have rigtige læsebriller til rigtig læsning. Så håber jeg på at normalfeltet bliver tilsvarende større.

Held og lykke :-)
Balthazar er offline   Besvar med citat
The Following 2 Users Say Thank You to Balthazar For This Useful Post:
Imma (06-11-18), Sienna (06-11-18)