Slyngebarn - Vis det enkelte indlæg - Hvad kommer efter suppekuren?
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn
Glemt adgangskode? Tilmeld

Vis det enkelte indlæg
Ulæste 13-01-18, 11:50   #11
liv
liv action beats perfection any time
Slankeslynglernes egen Lotte

livs avatar

Tilmeldingsdato: 11/07-06
Geografisk placering: Københavns vestegn
Tak givet gange: 2,894
Takket 24,092 gange i 7,928 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Djóravinurin Vis indlæg
Træner mindst 3 gange om ugen og gerne mere nu hvor konkurrencen nærmer sig
Er der ellers andet jeg kan gøre for ikke at miste muskelmasse?
Og jeg er nu også sikker på at det slik og kage og flødebagte kartofler ikke var med til at holde min muskelmasse oppe
Træne mere

Rødt: Jo på en måde var de.
Når man spiser så lidt som du gør nu, er man i stort kalorieunderskud - det er lissom det der er pointen. Så finder kroppen de manglende kalorier der hvor den kan - i fedtdepoterne (hvilket er meningen), men også i musklerne. Muskelmassen fungerer også som et energilager for kroppen. Det er derfor det er svært at undgå muskeltab når man skruer meget ned for kosten. Jo mere du træner, jo mere stimulerer du kroppen til at opbygge muskelmasse, hvilket trækker i den modsatte retning - så man kan håbe på, kroppen så vil tage mindre fra muskellageret og mere fra fedtlageret end den ville have gjort uden træning. Det er det der er baggrunden ihvertfald.
Hvis du derimod lever af flødekartofler og Marsbarer (kom bare ud fra den stol, det gør de fleste af os indimellem), får du masser af kalorier og kroppen behøver ikke finde dem på lageret, så at sige. Hverkend fedtlageret eller muskellageret.

Basically er jeg jo enig med dem der siger at det er helt galt i det hele taget at tabe sig så hurtigt. Og jeg tror slet ikke du når i nærheden af dit mål uden muskeltab, for så meget fedt kan det ikke lade sig gøre at forbrænde på den periode. Men når nu du vil forsøge, så ville jeg gå efter Nupo pulver og så meget træning, du overhovedet kan.

Hvis du vil sætte dig lidt mere ind i det, så prøv at google Bente Klarlund, hun er professor og leder af Center for aktiv sundhed på Rigshospitalet og ved en masse om kost og træning og vægttab. Hun var en af dem der stod bag de udsendelser, hvor Chris McDonald coachede diabetikere. Hun skriver klummer i Politiken og er i det hele taget god til at formidle.
Følgende brugere siger tak til liv for dette brugbare indlæg:
Djóravinurin (13-01-18)