Slyngebarn - Vis det enkelte indlæg - Madøkonomi
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn
Glemt adgangskode? Tilmeld

Tråd: Madøkonomi
Vis det enkelte indlæg
Ulæste 13-01-18, 00:47   #44
babyaya
babyaya ville gerne have lidt flere timer i døgnet
Jeg betaler husleje her!

babyayas avatar

Tilmeldingsdato: 23/11-11
Geografisk placering: Holstebro
Tak givet gange: 1,828
Takket 3,454 gange i 1,699 indlæg
iTrader: 3 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af ChristinaS Vis indlæg
Lige pt. er den lange seddel blevet væk, og vi kæmper en brav kamp, for at finde på de skide seks retter hver uge (søndag er jo fast rugbrøds/restedag). Når vi har fundet retterne, skriver jeg indkøbssedlen i noterne på min telefon, jeg har telefonen i hånden og går gennem fryser og skabe, mens jeg skriver det ned, der mangler til de enkelte retter - det går egentlig hurtigt. Det tager under 5 minutter at skrive sedlen, derudover kommer der hisholdningsting på; toiletpapir, tandpasta, vaskemiddel osv. - og så selvfølgelig det der skal bruges til hele ugens morgenmad og madpakker.

Når jeg handler, sletter jeg tingene i telefonen, efterhånden som de lander i vognen. Det tager max. 30 min. at handle (plus køreturen selvfølgelig.)

Hvad mener du? At det er dyrt/billigt, vi lever?

Det er ikke såååå interessant i hverdagene, som en anden skrev, ting der tager lang tid, må vente til weekenderne.

I denne uge har vi fået æggekage, tomatsuppe, bagte kartofler m. fyld, omeletter og i dag forloren hare.
I sidste uge fik vi, bum,bum, ej, jeg kan ikke engang huske det ...
Svinemørbrad med krydderost i og bacon om i hvert fald - og ej, jeg kan ikke huske resten.

Men det er vist meget almindelig mad; lasagne, hjemmelavet pizza, hjemmelavede burgere/kyllingeburgere (i hvert fald en gang om mdr.) pitabrød, tortilla med fyld (sidst var de hjemmebagte, stor succes), hakkebøffer, krebinetter, forskellige ting med kylling - ja, bare almindelig mad.
Synes det er helt vildt billigt

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk