Slyngebarn - Vis det enkelte indlæg - Overgangsalder og søvnløshed
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn
Glemt adgangskode? Tilmeld

Vis det enkelte indlæg
Ulæste 29-09-19, 14:12   #16
liv
liv action beats perfection any time
Slankeslynglernes egen Lotte

livs avatar

Tilmeldingsdato: 11/07-06
Geografisk placering: Københavns vestegn
Tak givet gange: 3,252
Takket 26,943 gange i 8,696 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Jeg ville starte med at se på søvnrutiner og de almindelige råd omkring søvn før jeg slog mig til tåls med at det er overgangsalder.

Så:

- Omgivelser: Er dit sovested roligt, rart, trygt, mørkt og køligt? Var der ikke noget med at du skulle rykke ind i stuen og sove - fungerer det? Eller er du ikke rykket endnu men i proces, så dit soveværelse er sådan halvt flytterod og/eller fyldt med dårlig samvittighed over at det ikke er blevet gjort endnu (det kunne let ske for mig...) Foregår der meget visuelt omkring sengen, og hvis ja så forsøg at afskærme den. Er der larm? Er der lys der kommer ind udefra? Er luften god - husker du at lufte ud inden sengetid og holde en ikke for høj temperatur (det var faktisk et issue for os, da vi sov i stuen for der bliver let sådan lidt lummert, når man har opholdt sig der hele aftenen) .

- Regelmæssighed: Gå i seng og stå op på ca. samme tidspunkter hver dag, også i weekenden.

- Kaffe osv har du styr på, hvad med mad - kommer du til at spise for meget for sent, så maven er tung?

- Begrænse skærmtid lige op til sengetid.

- Og lidt sværere: Har du ting der presser dig? Svært ved at få ægte ro i hoved og krop, fordi du spekulerer over job eller andet?
The Following 4 Users Say Thank You to liv For This Useful Post:
aarhus (02-10-19), Aesters (30-09-19), Rullemusen (29-09-19), Sienna (09-10-19)