Slyngebarn - Vis det enkelte indlæg - Overgangsalder og søvnløshed
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn
Glemt adgangskode? Tilmeld

Vis det enkelte indlæg
Ulæste 10-10-19, 12:19   #30
Gammelmor
Gammelmor Synge, synge, bare synge
Old Scoundrel

Gammelmors avatar

Tilmeldingsdato: 03/06-07
Geografisk placering: Næstved
Tak givet gange: 11,282
Takket 14,588 gange i 5,380 indlæg
iTrader: 6 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af aarhus Vis indlæg
Jeg står op og tisser, hvis det er nødvendigt og forleden nat spiste jeg lidt muslie, men som regel bliver jeg liggende. Nogle gange ligger jeg og læser lidt.
Jeg synes jeg vågner helt op, hvis jeg står op.

Jeg talte for nylig med en psykolog på mit arbejde, som sagde, at den hvile man trods alt får, når man bliver liggende og måske blunder lidt, kan være bedre end ingenting og også tæller lidt på kontoen. Så jeg prøver at få den hvile jeg kan få, inden dagen starter igen.

Jeg ved godt at man nogle steder anbefaler at man skal stå op. Jeg ved bare ikke ....:
Jeg er bange for at få endnu mindre søvn og blive endnu mere kvæstet.

Har du selv gode erfaringer med det?
Velkommen i klubben. Det skal nok ændre sig til det bedre, men det tager tid. Det jeg har oplevet som det vigtigste er at jeg har fred med det og ikke stresser over det. Og det er næsten det sværeste.
Jeg bliver i min seng, altid, og siger til mig selv at selvom jeg ikke sover så hviler jeg min krop. Hvis jeg først stod op om natten ville jeg da blive endnu trættere om dagen. Her er jeg altså fuldstændig uenig med stå-op folket.
Jeg har heldigvis en sofa som jeg sover ret godt på og i perioder lægge jeg mig i stuen, det er som om ændringen gør noget godt
Jeg prøver ikke at gå for tidligt i seng. Selvom jeg er fuldstændig bombet af træthed kl 21 så sover jeg ikke længere, jeg vågner bare kl 04 eller før og det er altså træls.

Men din krop skal have tid til at komme ind i sin nye fase. Giv den lidt positiv opmærksomhed. Når jeg vågner kl 04 står jeg så op og så prøver jeg at ordne lidt i køkkenet eller lave tet eller andet så det opleves som om dagen er begyndt og jeg er i gang. Så er det som om det er positivt at jeg står tidligt op og jeg prøver at sige til mig selv at det er dejligt med et mindre søvnbehov.
Luk ørene for at du SKAL have 8 timers søvn, det giver kun drama oppe i dit hoved og du sover ikke af den grund. Og jeg må går faktisk dokumentation for at vi skal, som i SKAL sove 8 timer i træk. Det gør jeg kun når jeg er syg.

Sidst redigeret af Gammelmor; 10-10-19 kl. 12:24
Gammelmor er online nu   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Gammelmor for dette brugbare indlæg:
aarhus (10-10-19)