Slyngebarn - Vis det enkelte indlæg - Storkonflikt truer- bliver I ramt på job?
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn
Glemt adgangskode? Tilmeld

Vis det enkelte indlæg
Ulæste 22-02-18, 10:48   #51
lonelainen
lonelainen er landet
Helt gak og glad i låget

lonelainens avatar

Tilmeldingsdato: 21/06-08
Geografisk placering: Århus C
Tak givet gange: 8,097
Takket 4,675 gange i 2,128 indlæg
iTrader: 4 / 100%
Jeg er kommunalt ansat HK'er og arbejder med løn og personale for blandt andet en stor flok pædagoger. Hvis de alle 500 skal strejke, så har jeg nok ikke meget at lave, men jeg ved ikke om vi bliver ramt. Vores TR kommer tilbage fra barsel i næste uge, vi har ikke hørt noget endnu i hvert fald.

Lønmæssigt, så dækker HK lønnen bortset fra pension, så jeg bliver ikke så hårdt ramt økonomisk. Det er lidt en billig omgang for mig at bakke op, for jeg har sådan set mit på det tørre, men jeg håber VIRKELIGT at forholdene for alle jer ude ved fronten, så at sige, ikke får forringet vilkårene, men helst forbedret dem. Hos mig kunne man sagtens argumentere for at betalt frokostpause er en overflødig luksus (som jeg er glad for, det er slet ikke det, det er bare ikke altid jeg holder den, men det er mit eget valg) MEN så længe, vi er underlagt samme regler som jer, der reelt ikke kan holde pauser, så er det i høj grad kampen værd.

Det samme med lærernes arbejdstid. Det er SÅ råddent at kalde ændringerne i deres arbejdstid for 'normalisering', når en stor del af arbejdsmarkedet går i retning af mere fleksibilitet. Det er Nysprog for forringelser imo

Nå, lang historie kort, jeg KAN blive ramt selvom det ikke handler om mine egne vilkår og jeg bakker op om musketereden!
aeblekinder (24-02-18), althea (22-02-18), AnneBel (22-02-18), maj77 (24-02-18), mormai (23-02-18), Salling (23-02-18), Sienna (23-02-18)