Slyngebarn - Vis det enkelte indlæg - Storkonflikt truer- bliver I ramt på job?
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn
Glemt adgangskode? Tilmeld

Vis det enkelte indlæg
Ulæste 22-02-18, 14:50   #55
liv
liv action beats perfection any time
Slankeslynglernes egen Lotte

livs avatar

Tilmeldingsdato: 11/07-06
Geografisk placering: Københavns vestegn
Tak givet gange: 3,003
Takket 24,907 gange i 8,126 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Synes det er så åndet med den der selvbetalte frokostpause.
Hvis det bliver sådan, så har man vel også ret til at holde den, tænker jeg. Og forlade arbejdspladsen i de 30 min. Så brænder sådan en hospitalsafdeling jo sammen omkring frokost.
Se lige 90% af personalet gå til frokost i det tidsrum, hvor alle patienterne også skal spise. Foruden alle de ting, der hele tiden foregår i dagtiden

Eller skal man mon så placere pauserne, så der mimunum er halvdelen af plejepersonalet tilbage hele tiden? I så fald, hvad så med dem der får pause kl 14.30 først eller allerede kl 10.30, skal den mon så være kompensatorisk længere? Eller skal man skiftes til at have pause på de skæve tidspunkter?

Det folk jo nemlig glemmer er at i den betalte pause skal man stadig være tilgængelig - dvs. man skal kunne komme hvis en patient kalder og resten af personalet er optaget (hvilket de altid er, med de normeringer man har nu om dage).
Hvilket er det der gør at pausen sjældent afholdes.

Kors.

Jeg er jo læge på en diagnostisk afdeling og burde se at få undersøgt hvordan det egentlig fungerer i tilfælde af konflikt. Selvom der er meget lidt reelt akut arbejde, skal udredningsgarantierne på kræft, hjertesygdomme og så videre vel stadig overholdes, tænker jeg
The Following 8 Users Say Thank You to liv For This Useful Post:
althea (22-02-18), Hamilton-damen (23-02-18), Hunpingvin (24-02-18), MedHjertetFørst (23-02-18), mogms (22-02-18), Salling (23-02-18), Solvej (22-02-18), sommerregn (22-02-18)