Slyngebarn - Vis det enkelte indlæg - "Jamen alle de andre har..."
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn
Glemt adgangskode? Tilmeld

Vis det enkelte indlæg
Ulæste 12-01-17, 04:35   #3
MarenKi
MarenKi : Uden godnatkys får man Kafka-drømme - Steen og Stoffer
Jeg betaler husleje her!

MarenKis avatar

Tilmeldingsdato: 24/03-10
Geografisk placering: Århus
Tak givet gange: 8,635
Takket 13,055 gange i 5,287 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Olivia fik den, da hun havde brug for den - fordi hun skulle med bus hjem selv - og var den sidste i klassen, i februar i 2. Klasse. Og helt helt ærligt, kunne hun i bagspejlet sagtens have klaret busturen uden, og har mange dage enten glemt den hjemme eller den er slukket/tør for strøm, når hun skal bruge den - og så låner hun i klubben eller hos de andre.... så så meget for "brug for" delen.

Det var klart skærm-delen og at have det de andre har, der betød mest og sjældent har jeg set hende så glad, som over at få sin mobil. Vi har ikke haft fnidder på SMS, men derimod på sociale medier som instagram, snapchat, lively og den slags. Ikke mobning, men uovervejet kommunikation og "hvorfor tagger du ikke mig på billedet "jeg eeeeeelsker mine venner" og den slags. Jeg har det dobbelt. Det er virkeligheden, de skal lære a begå sig i den på et eller andet tidspunkt og det bliver jeg sku nød til at kunne insistere på at være tæt på, for at kunne hjælpe med at navigere - det kan jeg stadig få lov til. På den anden side, var hun hægtet af meget fnidder (og megen uformel hyggesnak på facetime) uden adgangen til ipad og mobil. Det med at bruge sociale medier til at kommunikere med, var dog først noget der tog rigtig fart i 4 klasse.

Hendes første mobil var en lidt billig kineser, der godt nok var smart, men lidt langsom og med ikke så megen plads til aps, og det hjalp meget på hvor interessant det med at være klistret til skærm var - og fortsat er. Ipadsen er langt mere efterspurgt til både facetime, youtube, osv.

Har skolen mobilpolitik for indskolingen? Hos os må de små ikke have mobiler fremme i skoletiden, heller ikke frikvater, med mindre der er særlige aftaler.

Mor til Svesken (2005) og Vildbassen (2010)
MarenKi er offline   Besvar med citat