Slyngebarn - Vis det enkelte indlæg - hvor mange har høns???
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn
Glemt adgangskode? Tilmeld

Vis det enkelte indlæg
Ulæste 19-05-17, 08:50   #943
Sienna
Sienna Springer ud i haven
Jeg betaler husleje her!

Siennas avatar

Tilmeldingsdato: 31/05-07
Geografisk placering: Møn
Tak givet gange: 32,933
Takket 19,394 gange i 9,890 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Totaa Vis indlæg
Fedt at det gik så let. Jeg har aldrig haft modet til at sætte høns sammen, så jeg udruger kun selv. (Og hvis man så tænker på æggen og hønen kan jeg fortælle at jeg fik 3 høner og 1 hane flere år tilbage :-))
Der er æg under 2 høner der skal klække i weekenden og så er rugemaskinen fyldt op. Årets projekt er, at se om creme legbar krydset med la bresse giver gode spise kyllinger samt få nogle krydsninger ml maran og la bresse (army farvede æg)

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Åh jeg krydser for dig lyder super spændende.

Jeg satte de 3 16 ugers teenagere ind i hønsehuset -mens resten gik ude og lukkede døren. Det betød at de fik en del timer de kunne nå at komme sig over på den traumatiske tur i papkasser for det var selvfølgeligt smadder lunt ...
Da det blev tusmørke åbnede jeg døren og det var så sjovt at se flokken stikke hovedet ind og så kigge ud igen...hvad er det for nogle sære beboere der var flyttet ind??? ikke mindst fordi de så helt forkerte ud ( stribet i sort og hvidt ) en af de ældste høner gik ind og kiggede -og så fulgte resten og til sidst hanen - han var næsten den der var mest forvirret De fik selv lov til at sidde på pind selv om der faktisk er 3-4 for mange høns..

De går ikke super integeret sammen men de bliver ikke jagtet eller noget -og de går i den lille hønsegård på 20 m2 da den store er nysået med græs og trængte til en pause...
Totaa (19-05-17)