AOS Mei tai og "hjemmelavet" mei tai - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Gør det selv - eller gør det sammen med andre > Bæreudstyr (gør det selv) > Anmeldelser gds-mønstre o.lign. /bæreudstyr
Glemt adgangskode? Tilmeld

Anmeldelser gds-mønstre o.lign. /bæreudstyr Anmeld de slyngeopskrifter/syvejledninger du har afprøvet.

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 26-09-06, 11:22   #1
CamillaSC
CamillaSC har ikke brugt den nye funktion...
stud.mor.

Forhandler

No Avatar

Tilmeldingsdato: 11/05-06
Tak givet gange: 62
Takket 112 gange i 51 indlæg
iTrader: 5 / 100%
AOS Mei tai og "hjemmelavet" mei tai

Jeg har syet min første Mei tai efter opskriften på AOS. Den er syet i stof fra et gammelt lagen og med de bredest mulige stropper jf. opskriften (tror det er 15 cm.) det første stykke tid var den lidt lang i kroppen men det løstes let ved at ombukke den lidt.

De brede stropper gør at den hviler utrolig godt på skuldrene og det gør næsten ikke noget at den ikke er polstret. At den ikke er polstret betyder også at den ingenting fylder. Rullet sammen og med en elastik omkring fylder den ikke mere end min pung.

Alternativt kan den også bruges som handy sit eventuelt med et par puder under Amalie.

Den ligger aldrig i mit slyngeskab men altid i min taske. Den er super til både ryg og mavebæring. Eneste minus er at den ikke har hovedstøtte.
Et helt klart 4½ fra min side Ville få 5 hvis jeg havde lavet hovedstøtte

Min fancy mei tai (se profilbillede) er lavet ud fra forskellige ting jeg synes så godt ud på diverse hjemmesider med opskrifter. Især fundet på Jan Andreas side (husker ikke det eksakte site da jeg bare har den bookmarked - på vores anden computer). Desuden har jeg brugt ideer fra en colibri jeg prøvede sidst vi mødtes i Århus.

Det er dejligt med polstringen i stropperne og det er den jeg har på når jeg skal sidde flere timer i bus eller tog, også fordi den har hovedstøtte. Desværre betyder polstringen også at stropperne bliver lidt smallere så de skal laves bredere næste gang, desuden kommer den til at fylde rigtig meget.
Hofte stroppen har jeg valgt at sætte lige over i stedet for skråt som på AOS det er som sådan okay men jeg synes det giver en god ekstra støtte med de gennemgående stropper i AOS. Jeg har valgt også at polstre hoftebåndet, hvilket jeg ikke vil anbefale da det betyder at den er enormt svær at håndtere hvis man vil bære højt på ryggen med hoftebåndet bundet over brystet.

Den får et 3 tal som er for hovedstøtten, farve/design og til dels for den komfort polstringen giver.

Min næste bliver en AOS med hovedstøtte og evt en meget let postring i skuldrene.
CamillaSC er offline   Besvar med citat
Ulæste 11-12-06, 09:40   #2
Lisbeth
Lisbeth ..
Øko-Slyngel

Lisbeths avatar

Tilmeldingsdato: 15/09-06
Tak givet gange: 0
Takket 4 gange i 4 indlæg
iTrader: 7 / 100%
Send en besked via MSN til Lisbeth
Trial and error kan hurtigt blive en langsommelig affære, så hvorfor ikke lære af hinandens erfaringer?

Jeg har syet en MT med udgangspunkt i anvisningerne på AOS, dog med følgende justeringer:

* Stropperne er ikke gennemførte
* Vinklen for de nederste stropper er ikke helt så stor - en mellemting mellem oplægget og vandret
* Øget "kroppens" længde og buet den øverste kant, så der er mere hovedstøtte

MT'en er ikke min foretrukne bæredims, men den bliver bl.a. brugt til rygbæring - og bliver også brugt af min mand af og til.

Hvis og når jeg skal sy en anden, vil jeg lave følgende justeringer:

* Nederste stropper skal vandret på "kroppen"
*Øverste stropper skal være længere, så jeg kan binde en ægte tibetansk
* "Kroppen" skal være lidt smallere
* Og så skal jeg have fundet noget genialt til hovedstøtte, da jeg ikke er tilfreds med mit første forsøg.

Jeg er dog ret tilfreds med foringen i mine stropper (fleece), og bredden på stropperne synes jeg også fungerer godt. Brede nok på skulderen og smalle nok til at binde en fin knude.

- med bedre teknik og anden bindemetode kommer hun til at sidde tættere på ryggen! ;-)

Jeg giver den et 3-tal - der er klart plads til forbedringer, men opskriften er bestemt brugbar - og har givet mig blod på tanden mht. at sy endnu en MT.

Sidst redigeret af Lisbeth; 29-04-10 kl. 09:27 Årsag: Slettet billeder
Lisbeth er offline   Besvar med citat
Ulæste 01-11-07, 21:39   #3
erica
erica Mangler ord
Get'em young

ericas avatar

Tilmeldingsdato: 15/02-07
Geografisk placering: Tureby (køge)
Tak givet gange: 9,512
Takket 6,403 gange i 1,819 indlæg
iTrader: 17 / 100%
Lisbeth's opskrift her på slyngebarn Jeg er bare så glad for de 2 Mai Tei's jeg har syet efter den.
Jeg har dog lavet stropperne smalere imod enderne så de er lettere at binde :kys7:
Jeg ved at det har Lisbeth også gjort men kan ikke se det i instruktionen.
Den får en helt klar 4½ fra mig.
.
5 hvis der havde stået at stropperne skal værer smallere i enderne
Ulæste 02-06-13, 07:11   #4
smoelfehue
smoelfehue har ikke brugt den nye funktion...
Papirslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 29/05-13
Tak givet gange: 0
Takket 3 gange i 3 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Har du mulighed for at linke til Lisbeths instruktion, eller mener du bare det rettelser som hun har skrevet ovenfor?
Hilsen Smoelfehue
smoelfehue er offline   Besvar med citat
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande