6 årig, med "lorteproblemer"! - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 08-04-19, 15:32   #1
kvinde84
kvinde84 glæder sig til lys og sommer
Shhhhh........ jeg skriver

kvinde84s avatar

Tilmeldingsdato: 12/03-12
Geografisk placering: Færøerne
Tak givet gange: 508
Takket 996 gange i 259 indlæg
iTrader: 0 / 0%
6 årig, med "lorteproblemer"!

I går aften fik mig og min mand et ret forstyrrende ting at vide om min ældste. De to ældste børn var på toilettet og tog nattøj på, og den ældste sad så åbenbart på toilettet og lavede stort. Pludselig kommer min datter farende ind i stuen, og siger at hendes storebror har skidt i sin (egen) hånd Min mand går så ind for at se hvad der forgår, og jovist han har lavet pølser i sin hånd, det, får vi at vide, gør han ofte
Han bliver 7 år i juni, og virker ellers som en fornuftig dreng, så jeg kan slet ikke forstå noget som helst. Han kunne egentlig ikke se problemet, fordi han forsikrede os om at han vaskede hænder bagefter (altid noget).
Vi forklarede self. at de må man altså ikke, og at andre kan blive syge af det osv osv. Han blev mega ked af det og skammede sig, lagde sig i sengen under dynen, så vi måtte tage nogen tid at snakke grundigt med ham. Han virkede til at forstå, men jeg tænker egentlig, hvad skulle være til hinder for at han gør det igen. Jeg er målløs og chokeret, og ved slet ikke hvad jeg skal gøre af det.
Er der noget galt med et barn der gør sådan noget? Eller overreagerer jeg totalt. Jeg mener den 4 årige kunne sagtens se at "det laver man ikke", derfor sladrede hun.
Ulæste 08-04-19, 15:38   #2
Schmetterling
Schmetterling Er gået i teen mode!
Jeg betaler husleje her!

Schmetterlings avatar

Tilmeldingsdato: 06/05-12
Tak givet gange: 2,132
Takket 8,685 gange i 2,937 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Tja, egentligt tænker jeg bare at børn er underlige nogle gange

Vi opdagede for et par uger siden at vores 6 årig brugte en hel toiletrulle til at tørre sig med Forstået på den måde, at han tog hele rullen i hånden og brugte den uden at rulle papiret ud...

Vi brugte et par dage på (igen igen) at gennemgå toliettutinen med ham. Lige fra at gå derud til at vaske hænder. Siden har der ikke været noget
The Following 4 Users Say Thank You to Schmetterling For This Useful Post:
Fru Sole (09-04-19), MarenKi (08-04-19), Moogie (08-04-19), Rosiebaby (13-04-19)
Ulæste 08-04-19, 15:42   #3
Jullesmor
Jullesmor Nu med 2 børn!

Jullesmors avatar

Tilmeldingsdato: 17/08-12
Geografisk placering: København
Tak givet gange: 1,291
Takket 1,947 gange i 675 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Altså min veninde gjorde det da vi var børn. Hun synes det var sjovt. Jeg synes det var sejt (hun var ældre end mig så jeg synes bare generelt hun var sej)

Jeg tror ikke jeg ville være bekymret. Men jeg ville sige at det var ulækkert og forklare om bakterier. Og så ville jeg nok ikke tale så meget mere om det. Hvis det fortsatte ville jeg måske begynde at undre mig.

PS. Min søn på 7 ville forleden ikke have at hans far klippede hans negle fordi så kunne han ikke spise det sorte under dem.

Børn er sgu lidt underlige. Og ulækre.

Sent from my iPhone using Tapatalk
The Following 3 Users Say Thank You to Jullesmor For This Useful Post:
Dilberta (12-04-19), Fru Sole (09-04-19), Rosiebaby (13-04-19)
Ulæste 08-04-19, 16:00   #4
kvinde84

kvinde84s avatar

Ja, altså vi genemgik self. alt det med renlighed og hvordan han skal tørre sig osv. Jeg er bare totalt lamslået af at han kan finde på sådan noget, og jeg ved egentlig ikki hvordan jeg skal finde ud af om han fortsat gør det eller ej, da han jo ordner sine toiletbesøg selv.
Ulæste 08-04-19, 17:54   #5
BoletteMarie
BoletteMarie . .-. .... . .-.
Jeg betaler husleje her!

BoletteMaries avatar

Tilmeldingsdato: 04/10-10
Tak givet gange: 2,680
Takket 11,281 gange i 4,947 indlæg
Jeg synes du overrragerer i din bekymring mange børn har en periode med ... skal vi kalde det latrinær nysgerrighed. Det er fint at i har snakket om at han skal lade være fremover, og især at han skal vaske fingre bagefter. Men værre er det trods alt heller ikke.

Iøvrigt synes jeg ikke du skal bruge alt for meget krudt på at finde ud af om han bliver ved. Du kan kun være helt sikker ved at insistere på at gå med ham på lokum, og det tror jeg egentligt vil være værre, selv hvis han fortsat lejlighedsvis skider i hånden.

Sidst redigeret af BoletteMarie; 08-04-19 kl. 17:56
BoletteMarie er online nu   Besvar med citat
The Following 14 Users Say Thank You to BoletteMarie For This Useful Post:
Bubumor (09-04-19), ChristinaS (16-04-19), Fru Sole (09-04-19), Ginewer (08-04-19), Københavnermor (09-04-19), line dupont (09-04-19), LondonBaby (16-04-19), Madrid (09-04-19), marajo (09-04-19), Moogie (08-04-19), Quinnie (08-04-19), Rosiebaby (13-04-19), Rullemusen (17-04-19), Sienna (08-04-19)
Ulæste 08-04-19, 21:17   #6
Grumling
Grumling hjertet er ikke helt for det bliver delt
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

Grumlings avatar

Tilmeldingsdato: 01/08-11
Geografisk placering: den jyske hede
Tak givet gange: 585
Takket 1,951 gange i 1,008 indlæg
Har du spurgt ham hvorfor han gør /gjorde det?

Mor til 2vildbasser med en 3på vej
Grumling er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Grumling for dette brugbare indlæg:
MarenKi (08-04-19)
Ulæste 08-04-19, 21:29   #7
minidolph
minidolph Slyngeplejerske

No Avatar

Tilmeldingsdato: 01/04-09
Geografisk placering: Syddanmark
Tak givet gange: 376
Takket 944 gange i 556 indlæg
iTrader: 4 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Grumling Vis indlæg
Også min tanke. Måske har han en ‘logisk’ forklaring som du ved forklaring kan mane til jorden eller komme med en bedre løsning til. Ud over det ville jeg nu heller ikke være bekymret
minidolph er offline   Besvar med citat
Ulæste 08-04-19, 23:00   #8
kvinde84

kvinde84s avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Grumling Vis indlæg
Ja, det gjorde jeg. Jeg satte mig (uden fordomme) at snakke med ham om det i dag. Han sagde bare at han ville vide "hvor spids den var" Men alså... behøver man teste det flere gange?? Og så spurgte jeg hvor længe han havde gjort det, og så spekulerede han meget og sagde at han var måske 5 år da han begyndte.
Alt i alt fik jeg ikke noget fornuftigt svar ud af ham. Håber bare at det er noget der ikke sker igen og ikke er et eller andet dybtgående problem.
Jeg læste noget om at det kunne være et sensoriskt problem. Det ved jeg så ikke om der er tale om her, men min søn har helt sikkert proprioceptiske problemer og han er ret sensitiv, men er meget god til at håndtere den del.
Ulæste 09-04-19, 12:31   #9
threekids
threekids Syns´ livet er ret dejligt :-)
Bare send min post til Slyngebarn.dk

threekidss avatar

Tilmeldingsdato: 26/10-09
Geografisk placering: Bredsten, tæt på Vejle
Tak givet gange: 4,884
Takket 2,516 gange i 1,135 indlæg
EJ, ro på!!!

Pas nu på at det ikke ender med at han istedet får forstoppelse, og kommer til at syntes det er ulækkert at skide. Det er da først et problem

Alle børn, har underlige/ i voksne øjne ulækre ting, de tester af. Nogle gør det en gang, andre gør det 30 gange, og nogle endnu længere tid.

Hvis du skal tro på det han siger, så han har gjort det i 2 år nu, og ingen er blevet syge!!!!

Jeg har svært ved at tro på, at han stadig gør det når han skal konfirmeres

Jeg ville kramme ham, sige at han ikke skal skamme sig over det! Og så ellers ro på.

ER helt 100 % ægte sikker på, at han er lige så normal som alle andre drenge
Blomstervinge (09-04-19), Bubumor (09-04-19), Fru Sole (09-04-19), Gammelmor (09-04-19), LondonBaby (16-04-19), Madrid (09-04-19), marajo (09-04-19), minidolph (09-04-19), Moogie (09-04-19), Phister (09-04-19), Rosiebaby (13-04-19), Rullemusen (17-04-19), Sienna (13-04-19)
Ulæste 09-04-19, 20:15   #10
slyngemortilto
slyngemortilto har ikke brugt den nye funktion...
Sølvslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 20/05-16
Tak givet gange: 1,287
Takket 156 gange i 101 indlæg
Altså ud fra et måske børne logisk udgangspunkt giver det måske god nok mening at ville se hvad der kommer ud egentlig... Måske du kan forslå at han lægger lidt toiletpapir ned i kummen, så lorten kan inspiceres på afstand. Måske prøve at hæfte dig ved det positive i at han har vasket hænder bagefter. pøj, pøj med det

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
slyngemortilto er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til slyngemortilto for dette brugbare indlæg:
lullu (11-04-19)
Ulæste 11-04-19, 12:40   #11
kvinde84

kvinde84s avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af threekids Vis indlæg
EJ, ro på!!!

Pas nu på at det ikke ender med at han istedet får forstoppelse, og kommer til at syntes det er ulækkert at skide. Det er da først et problem

Alle børn, har underlige/ i voksne øjne ulækre ting, de tester af. Nogle gør det en gang, andre gør det 30 gange, og nogle endnu længere tid.

Hvis du skal tro på det han siger, så han har gjort det i 2 år nu, og ingen er blevet syge!!!!

Jeg har svært ved at tro på, at han stadig gør det når han skal konfirmeres

Jeg ville kramme ham, sige at han ikke skal skamme sig over det! Og så ellers ro på.

ER helt 100 % ægte sikker på, at han er lige så normal som alle andre drenge
Ingen er blevet syge er nu meget mildt sagt Vi her på øen døjer rigtigt meget med maven, det er bla, pga vandet og også at vi har mange dyr (med tilhørende lort) rigtigt tæt på huset, og det der hjælper i hvert fald ikke. Det er ikke længe siden jeg var indlagt med det miderste pga voldsom diarré som varede i over en uge (som i på toilettet 10-15 gange i døgnet). Så jeg tager alså ikke let på det her!
CeJay (13-04-19), karisma (11-04-19), lullu (11-04-19)
Ulæste 11-04-19, 18:16   #12
threekids
threekids Syns´ livet er ret dejligt :-)

threekidss avatar

Tilmeldingsdato: 26/10-09
Geografisk placering: Bredsten, tæt på Vejle
Tak givet gange: 4,884
Takket 2,516 gange i 1,135 indlæg
Jeg mente bare at der skal så lidt til, før "at det dernede", bliver til et tabu emne, noget der er forbudt og ulækkert.
Altså vi skal ikke ret mange år tilbage, før vi troede på at man blev blind af at onanere

Og tænk hvis din søn tror at det er hans skyld at i var på sygehuset Så kommer han jo aldrig til at skide igen...
Ulæste 11-04-19, 19:06   #13
karisma
karisma har ikke brugt den nye funktion...

karismas avatar

Tilmeldingsdato: 05/08-07
Geografisk placering: Nordsjælland
Tak givet gange: 3,300
Takket 2,071 gange i 1,189 indlæg
Jeg synes det er megaklamt og var nok gået amok med desinfektion af håndvaskarmatur, toiletrulleholder og hvad man ellers rører ved inden man får vasket hænder
Jeg tænker at sådan en uhygiejnisk vane nemt kan have indflydelse på hele familiens maveonde-frekvens :/

N 2006 & A 2009
karisma er online nu   Besvar med citat
Ulæste 12-04-19, 23:19   #14
Basta
Basta er nu mor til TO! :o)
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Bastas avatar

Tilmeldingsdato: 01/01-13
Geografisk placering: Herlev
Tak givet gange: 2,840
Takket 3,462 gange i 1,724 indlæg
Da jeg gik i SFO kan jeg huske, at en lille gruppe børn havde en fest med at lave fine lige pølser på toiletpapir og række til hinanden under væggene i toiletbåsen. Dem der med luft under.

Sådan nogle sfo-toiletter kan jo godt være lidt... ikke så private. Så der fin vi andre jo også fornøjelsen af at følge med i, hvis vi derude, når det skete.

Jeg tror dom andre skriver, det er normalt at børn af og til hør noget vildt underligt set med voksenøjne. Og at de egentligt selv er ret bevidstebom, at det er vildt underligt og "forkert". Men bare lige må prøve alligevel.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Ulæste 13-04-19, 06:48   #15
Københavnermor
Københavnermor har ikke brugt den nye funktion...
Guldslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 27/01-14
Tak givet gange: 758
Takket 733 gange i 376 indlæg
Hvis det var mit barn, ville jeg gøre mig umage med ikke at "skamme ham ud", dels fordi det er normalt at være vældig optaget af sin afføring, dels for ikke at få lagt grunden til forstoppelse. Men jeg ville også gøre mig umage med at hjælpe ham til at undersøge sin afføring på en hygiejnisk forsvarligt måde - hvis han virkelig gerne vil undersøge den....

Med jeres frekvens af maveonder, kan jeg godt forstå at du er lidt bekymret, men ud af dit første indlæg læste jeg ikke at der måske var et reelt hygiejnemæssigt problem.

N fra maj 08 og I fra oktober 13
Københavnermor er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Københavnermor for dette brugbare indlæg:
Sienna (13-04-19)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande