Personlig udvikling og mental sundhed - hvad gør du for dig selv? - Side 3 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 17-11-19, 06:33   #31
dendrit
dendrit Fuld af solenergi!
Jeg betaler husleje her!

dendrits avatar

Tilmeldingsdato: 12/03-08
Geografisk placering: Varde
Tak givet gange: 3,588
Takket 4,387 gange i 1,837 indlæg
iTrader: 10 / 92%
Citat:
Oprindeligt skrevet af liv Vis indlæg
Nå, nu smider jeg lige en lidt generel vinkel ind her. Ovenstående er nemlig kun ét eksempel på en tendens som jeg har set i mange forskellige tråde faktisk. Nemlig at se hverdagen som en modsætning til 'alt det man gerne vil' - for at bruge dine egne ord, men ja netop - at hverdagen er noget der skal klares og overstås, så vi kan komme ud af 'bedøvelsen' og får tid til - 'det'.

Hvad 'det' så end er. Nærvær med vores børn, tid til personlig udvikling, ro eller hvad det nu kan være vi længes efter.

Jeg studser over det, fordi jeg tænker 'hverdagen' er i helt overvejende grad bare - livet. Som vi nu engang lever det. Og de ting vi gerne vil, de skal ikke gøres når hverdagen er overstået, de skal være en del af hverdagen, eller endnu mere integreret - de skal være den måde vi lever hverdagen på. I alle aspekter faktisk. Nærvær, bevidst personlig udvikling, ro - for mig selv personligt giver det mening at det er den måde jeg lever min hverdag på, mere end noget der skal skabes plads til udover hverdagen.

Mon det giver mening for andre end mig?
Og var det i virkeligheden det du mente i det citerede?

Jeg elsker hverdagen
Jeg tror st du misforstår mig.

For det du beskriver er faktisk lige præcist det jeg mener. At hverdagen ikke skal være et hamsterhjul, som man pr. automatik træder ind i og gennemfører uden bevidsthed.
Men at man skal trække sine værdier og sit nærvær ind i den, og evaluerer på hvad der kan ændres, hvis man ikke synes man kan leve den i overensstemmelse med det man egentlig ønsker af den.

Sidst redigeret af dendrit; 17-11-19 kl. 06:36
dendrit er offline   Besvar med citat
The Following 3 Users Say Thank You to dendrit For This Useful Post:
hansan (17-11-19), liv (17-11-19), Maki (17-11-19)
Ulæste 17-11-19, 06:50   #32
dendrit
dendrit Fuld af solenergi!
Jeg betaler husleje her!

dendrits avatar

Tilmeldingsdato: 12/03-08
Geografisk placering: Varde
Tak givet gange: 3,588
Takket 4,387 gange i 1,837 indlæg
iTrader: 10 / 92%
Citat:
Oprindeligt skrevet af hansan Vis indlæg
Findes der mon ikke - hvis du tænker efter - nogen i din eksisterende omgangskreds, der kunne være interesserede? Jeg tror, der er mange mennesker, som egentlig gerne vil det. Som ville sige ja tak til en invitation. Måske også folk, man ikke lige havde regnet med.

I dit forrige indlæg refererer du til tre principper. Hvad er dét for nogen? Bliver lige nysgerrig.
Det gør der.
Jeg er bare udfordret af, at jeg har levet en normadetilværelse siden starten på mit voksenliv.
Så min omgangskreds er kun i meget ringe omfang placeret der hvor jeg bor nu.
Det er helt sikkert et af mine fokuspunkter; at jeg gerne vil have flere sociale relationer geografisk tæt på. Så jeg kan ikke umiddelbart samle en flok i min omgangskreds hvor det er realistisk at mødes med jævne mellemrum.
Men som du selv siger, så tror jeg også at man kan blive overrasket over hvem der ville sige ja tak til en invitation.
I forbindelse med min skilsmisse har jeg mødt et hav af udstrakte hænder; tilbud om kaffe, dybe samtaler, børnepasning, kram og praktisk hjælp fra mennesker som jeg aldrig ville have drømt om at spørge om hjælp af egen drift.
Det har været meget rørende og skabt en masse håb.
Jeg har altid været typen der har været bange for at række ud imod andre, i angst for at blive afvist. Men det har jeg fået meget mere mod på nu.

Du kan læse om de tre principper her:
https://theprinciplesinstitute.com/p...perne/?lang=da
Anne Louise Holland har skrevet en ret lettilgængelig bog om emnet.
The Following 3 Users Say Thank You to dendrit For This Useful Post:
hansan (17-11-19), Imma (17-11-19), Maki (17-11-19)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande