Særadgang til den lukkede - Side 3 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Velkommen til Slyngebarn.dk > Fra brugerne
Glemt adgangskode? Tilmeld

Fra brugerne Spørgsmål, forslag og kommentarer.
Hvis du har har noget på hjerte og gerne vil i kontakt med admingruppen, så skriv her.

Lukket tråd
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 27-05-20, 09:18   #31
Quinnie
Quinnie Mere yngel end slyngel...
afro-(sl)yngel

Quinnies avatar

Tilmeldingsdato: 14/04-07
Geografisk placering: Bramming
Tak givet gange: 1,997
Takket 3,883 gange i 1,123 indlæg
iTrader: 12 / 100%
Hvem er det nu, der er admins?
Quinnie er offline  
Ulæste 27-05-20, 11:02   #32
Dottelue
Dottelue er en af de gamle
Jordbunden (m.i.s.)

Forhandler

Dottelues avatar

Tilmeldingsdato: 16/01-07
Geografisk placering: Nord for Kolding
Tak givet gange: 5,092
Takket 15,511 gange i 6,245 indlæg
iTrader: 16 / 100%
Send en besked via MSN til Dottelue
Citat:
Oprindeligt skrevet af Quinnie Vis indlæg
Hvem er det nu, der er admins?
/forum/showgroups.php

Den her lille flok.
Ulæste 27-05-20, 12:22   #33
Imma
Imma - The Expendable
SB's burger

Immas avatar

Tilmeldingsdato: 21/06-08
Tak givet gange: 17,417
Takket 28,425 gange i 8,724 indlæg
iTrader: 46 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Munni Vis indlæg
Den ukendte bruger med få indlæg er min veninde. Jeg har ikke admin-power -og jeg har desværre heller ikke power til at undo den utryghed der er fulgt med i hendes adgang til den lukkede.
Jeg har, som hun skriver ovenfor, lavet en tråd i den lukkede på hendes vegne, men for min egen skyld, da hun står i en dum situation som jeg gerne ville hjælpe hende i. Jeg havde ikke set det fra den anden side, da jeg foreslog at hun søgte ind i den lukkede.
Hun skrev til en admin om adgang, men kunne ikke se, at beskeden var sendt. Troede at det var bøvl med nettet og skrev igen, denne gang til en anden admin. En admin sagde ja og veninde skrev tråden i Den lukkede, anden admin svarede derefter nej.

Det sidste der var hensigten var at skabe utryghed. Det er udelukkende et udtryk for, at jeg vil hjælpe og ved, at der er hjælp at hende blandt de mange kloge damer herinde.
Hun har læst med i to tråde; den jeg startede og den hun selv har startet -omhandlende samme emne.
Men jeg har svaret DIG i DIN tråd for at berolige dig, og jeg havde satme ikke regnet med, at mine indlæg gik fuldstændig ufiltreret til din veninde, som det jo er tilfældet nu. Fordi hun læser med i en tråd, jeg troede var skrevet i henhold til tavshedspligten! Altså, come on, hvordan kan man ikke regne ud, at følsomme oplysninger skrevet i et lukket forum ikke bare skal bredes ud? Almindeligvis skriver trådstarter lige "Må jeg dele dette her med min veninde/mand/whatever?" og så kan man som bidragsyder svare ja eller nej.

Her. Jeg har skrevet noget, jeg ikke bare vil have ud, ufiltreret. Og det er det så kommet nu.

Men det leder selvfølgelig hen til tavshedspligten. Som er et tillidsspørgsmål. Den tillid er helt klart brudt nu.
Imma er offline  
Følgende brugere siger tak til Imma for dette brugbare indlæg:
Pepina (28-05-20)
Ulæste 27-05-20, 12:32   #34
KatarinaD
KatarinaD YAY! I did it!
Jeg betaler husleje her!

KatarinaDs avatar

Tilmeldingsdato: 20/08-10
Geografisk placering: Vindum ved Bjerringbro
Tak givet gange: 15,875
Takket 10,143 gange i 3,169 indlæg
iTrader: 3 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Imma Vis indlæg
Men jeg har svaret DIG i DIN tråd for at berolige dig, og jeg havde satme ikke regnet med, at mine indlæg gik fuldstændig ufiltreret til din veninde, som det jo er tilfældet nu. Fordi hun læser med i en tråd, jeg troede var skrevet i henhold til tavshedspligten! Altså, come on, hvordan kan man ikke regne ud, at følsomme oplysninger skrevet i et lukket forum ikke bare skal bredes ud? Almindeligvis skriver trådstarter lige "Må jeg dele dette her med min veninde/mand/whatever?" og så kan man som bidragsyder svare ja eller nej.

Her. Jeg har skrevet noget, jeg ikke bare vil have ud, ufiltreret. Og det er det så kommet nu.

Men det leder selvfølgelig hen til tavshedspligten. Som er et tillidsspørgsmål. Den tillid er helt klart brudt nu.
Jeg kan forstå, du er oprevet. Men jeg synes ikke, du rammer helt rigtigt her. Den nye bruger (som jeg også kender og kan sige god for - men det er irrelevant her) har læst Munnis tråd EFTER hun er kommet ind i den lukkede.
Munni har ikke vist en tråd fra den lukkede til en ekstern bruger.

"Det er helt umuligt" sagde tvivlen. "Og ganske farligt" sagde frygten. "Og helt unødvendigt" sagde fornuften. "Gør det alligevel!" hviskede hjertet
KatarinaD er offline  
The Following 3 Users Say Thank You to KatarinaD For This Useful Post:
Bogfinken (27-05-20), Munni (27-05-20)
Ulæste 27-05-20, 12:36   #35
Imma
Imma - The Expendable
SB's burger

Immas avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af KatarinaD Vis indlæg
Jeg kan forstå, du er oprevet. Men jeg synes ikke, du rammer helt rigtigt her. Den nye bruger (som jeg også kender og kan sige god for - men det er irrelevant her) har læst Munnis tråd EFTER hun er kommet ind i den lukkede.
Munni har ikke vist en tråd fra den lukkede til en ekstern bruger.
Men hun er kommet ind på dispensation!! Med 28 indlæg. Det er simpelthen overhovedet ikke dét, jeg skrev mig op til. Så jo jeg synes faktisk, jeg rammer helt spot on, for det er for mig et fedt, om det er en ekstern bruger eller en bruger med dispensation og med 28 indlæg!! Jeg kender hende/ham ikke. Der er ikke navn eller profilbillede. En bruger, der ikke burde have mulighed for at blive lukket ind i den lukkede, er pludselig i den lukkede, og læser MINE indlæg.

Og jeg blev ikke advaret eller spurgt.

Sidst redigeret af Imma; 27-05-20 kl. 12:43
Imma er offline  
The Following 3 Users Say Thank You to Imma For This Useful Post:
Pepina (28-05-20), Quinnie (27-05-20), Stormy-mor (27-05-20)
Ulæste 27-05-20, 12:38   #36
Imma
Imma - The Expendable
SB's burger

Immas avatar

Og ja, undskyld, jeg er ret oprevet. Det tager lige lidt, så falder jeg ned igen. Men lige nu har jeg bare ondt i maven og kan sgu ikke finde ud af, hvad jeg lige skal stille op.
Imma er offline  
Ulæste 27-05-20, 12:48   #37
mini mia
mini mia drømmer
Jeg betaler husleje her!

mini mias avatar

Tilmeldingsdato: 18/05-07
Geografisk placering: Hillerød
Tak givet gange: 1,532
Takket 981 gange i 646 indlæg
iTrader: 54 / 100%
Send en besked via MSN til mini mia
Der er da også noget helt galt hvis Finkemor som jeg også tænkte var i den lukkede ikke måtte komme med og så kan en med 28 indlæg få dispensation. Så er der noget helt skævt

Sent from my iPhone using Tapatalk
Anebane (27-05-20), Dottelue (27-05-20), Finkemor (27-05-20), Quinnie (27-05-20)
Ulæste 27-05-20, 12:52   #38
Munni
Munni elsker at have have
Jeg betaler husleje her!

Munnis avatar

Tilmeldingsdato: 15/02-11
Geografisk placering: på landet nær Faxe
Tak givet gange: 13,016
Takket 5,370 gange i 1,943 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Citat:

I min tråd, hvor du svarede mig har jeg taget imod svar og hjælp og har plukket og givet råd videre, i anonymiseret form, uden henvisning til nogle men "en jeg kender". Jeg har i starten af tråden skrevet, at jeg vil tage imod råd og hjælp. Det er først efter adgang til den lukkede at min veninde selv har læst. Hvilket hun fortryder nu. Hun vil ikke tråden nogle over tæerne. Det er ikke meningen.

Om en bruger i den lukkede må læse med i den lukkede er vel ikke det der diskuteres her. Det er mere hvorvidt hun skulle have adgang til den lukkede.
Munni er offline  
Ulæste 27-05-20, 12:54   #39
Munni
Munni elsker at have have
Jeg betaler husleje her!

Munnis avatar

Tilmeldingsdato: 15/02-11
Geografisk placering: på landet nær Faxe
Tak givet gange: 13,016
Takket 5,370 gange i 1,943 indlæg
Citat:
Og ja, undskyld, jeg er ret oprevet. Det tager lige lidt, så falder jeg ned igen. Men lige nu har jeg bare ondt i maven og kan sgu ikke finde ud af, hvad jeg lige skal stille op.
Du er ikke den eneste med ondt i maven. Jeg er virkelig ked af den situation der er opstået og den situation jeg har bragt min veninde i.
Munni er offline  
Følgende brugere siger tak til Munni for dette brugbare indlæg:
Anebane (27-05-20)
Ulæste 27-05-20, 13:20   #40
Imma
Imma - The Expendable
SB's burger

Immas avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Munni Vis indlæg
Du er ikke den eneste med ondt i maven. Jeg er virkelig ked af den situation der er opstået og den situation jeg har bragt min veninde i.
Og måske er det hele humlen. Du har ikke kunnet forestille dig, at det skulle være ubehageligt for alle os andre, at en anonym bruger bliver lukket ind.
Jeg havde ikke forestillet mig, man ikke kunne regne det ud

Sidst redigeret af Imma; 27-05-20 kl. 13:24
Imma er offline  
The Following 4 Users Say Thank You to Imma For This Useful Post:
Anebane (27-05-20), Gammelmor (27-05-20), Gnisten (28-05-20), Pepina (28-05-20)
Ulæste 27-05-20, 13:49   #41
Moogie
Moogie har ikke brugt den nye funktion... Edit
Gæst

No Avatar

Jeg tror, at den lukkede har forskellig betydning for forskellige brugere. Yderholdningerne er: Det er den lukkede, det er TOP hemmeligt, og bliver aldrig delt **eller** Det er skrevet på nettet, og intet på nettet er ægte hemmelig. De fleste ligger nok midt i mellem. Jeg tænker ikke at admin nok ikke har tænkt sig nok om, og husket at adgang til den lukkede også giver adgang til alle gamle tråde i den lukkede. Jeg håber ikke at hverken Munni eller Munnis veninde har for meget ondt i maven over det her, det var bare en fejl <3

The Following 3 Users Say Thank You to For This Useful Post:
KatarinaD (27-05-20), Koby (27-05-20), Munni (27-05-20)
Ulæste 27-05-20, 14:15   #42
TrineAarhus
TrineAarhus Mine hænder er fulde, - og mit hjerte ligeså!
Bæredygtig

TrineAarhuss avatar

Tilmeldingsdato: 06/09-06
Tak givet gange: 3,389
Takket 7,349 gange i 2,410 indlæg
iTrader: 7 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Moogie Vis indlæg
Jeg tror, at den lukkede har forskellig betydning for forskellige brugere. Yderholdningerne er: Det er den lukkede, det er TOP hemmeligt, og bliver aldrig delt **eller** Det er skrevet på nettet, og intet på nettet er ægte hemmelig. De fleste ligger nok midt i mellem. Jeg tænker ikke at admin nok ikke har tænkt sig nok om, og husket at adgang til den lukkede også giver adgang til alle gamle tråde i den lukkede. Jeg håber ikke at hverken Munni eller Munnis veninde har for meget ondt i maven over det her, det var bare en fejl <3
Hvad den lukkede betyder for den enkelte bør ikke kunne have indflydelse på om reglerne og tilliden holdes.
Det bør simpelthen ikke kunne gradbøjes!

Mor til skønne unger
TrineAarhus er offline  
The Following 5 Users Say Thank You to TrineAarhus For This Useful Post:
Gnisten (27-05-20), Imma (27-05-20), Pepina (28-05-20), Quinnie (27-05-20), Stormy-mor (27-05-20)
Ulæste 27-05-20, 15:13   #43
Ragna
Ragna har ikke brugt den nye funktion...
Shhhhh........ jeg skriver

No Avatar

Tilmeldingsdato: 26/06-12
Tak givet gange: 2,144
Takket 1,307 gange i 696 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Jeg synes den her tråd er svær at skrive i, fordi jeg har læst de pågældende tråde, men jeg forsøger mig lidt alligevel.
For jeg har faktisk fuld forståelse for, at en bruger ønsker adgang til Den Lukkede og spørger om dispensation.
Og jeg har egentlig også forståelse for, at en bruger, der har en veninde i problemer og der hører om evt dispensationsmuligheder, nævner det for veninden.
Og jeg har ekstrem stor forståelse for de medlemmer, der synes, at det er problematisk - jeg er selv meget lettet over, at jeg ikke har aktive tråde i den lukkede pt. - særligt når det er en bruger, der er svær at danne sig et billede af ud fra en meget strategisk brug af sb for at få adgang til et salgsforum.

Men i sidste ende er beslutningen hos admins, der administrerer vores regler. Så måske vi skal have reglerne op igen, så der er enighed om - mellem admins og brugere - hvorvidt adgang til den lukkede kan gradbøjes og dispensation kan gives. Jeg har skrevet til et par admins og gjort opmærksom på tråden her (mon ikke de har fået andre beskeder også og/eller har set tråden selv) og så håber jeg, at vi kan få det redt ud på en rar måde.

Sidst redigeret af Ragna; 27-05-20 kl. 15:14
Ragna er offline  
The Following 6 Users Say Thank You to Ragna For This Useful Post:
Fru Solskin (27-05-20), MarenKi (27-05-20), moreva (27-05-20), Munni (27-05-20), Salling (27-05-20)
Ulæste 27-05-20, 16:53   #44
Thyra
Thyra havde to houdinigrise med kipketerben
SB's burgerbuddy
Administrator

Thyras avatar

Tilmeldingsdato: 12/07-07
Tak givet gange: 5,782
Takket 10,768 gange i 3,476 indlæg
Kære Alle
Regelsættet på SB siger, at der kan gives dispensation til adgang til den lukkede. Den dispensation har jeg givet. Jeg kan ikke gå ind i brugeres forskellige personlige historier, men håber på at der er tillid til, at admins ikke lukker alle ind ukritisk.

Ifht Finkemors ansøgning om adgang, må jeg bede om, at rette kontakt til mig, så skal jeg se på det.

Jeg låser tråden her.
KatarinaD (27-05-20), Koby (27-05-20), MarenKi (27-05-20), Munni (27-05-20), Salling (27-05-20), Sienna (27-05-20)
Lukket tråd

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande