Opgradering af MacBook pro? Kan man det?/ Update i #24. - Side 2 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 08-11-19, 12:08   #16
Petrine
Petrine har ikke brugt den nye funktion...
Shhhhh........ jeg skriver

No Avatar

Tilmeldingsdato: 06/08-15
Geografisk placering: København
Tak givet gange: 585
Takket 1,398 gange i 708 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Citat:
Oprindeligt skrevet af line dupont Vis indlæg
Jeg forstår simpelthen ik at de mener at de er nødt til at ha en pro......... vores den store herhjemme købte også en pro da han skulle købe inden efterskole i sommers.
Altså, de bruger den til office, internet-surf, se en film evt spille tetris eller andre småspil.

Jeg har en air som arbejdscomputer og den kan alt det de bruger dem til! Jeg er jo efterskolelærer og jeg har endnu ikke mødt noget i skole/undervisning jeg ik ku fordi jeg ik har en pro

Det er total spild af penge IMO når de ikke bruger den til andet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Helt enig. Jeg arbejder med IT i eget firma, og jeg fik lullet mig selv ind i, at jeg skulle bruge en pro med 16gb ram, men det har helt bestemt været overkill på specs.

Jeg købte den dog også på grund af skærmen, som ikke er retina på en air (eller var ikke i hvert fald) og det har jeg været glad for.

I virkeligheden skulle jeg bare have købt en imac og en ipad. Sådan bliver man så klog.
line dupont (08-11-19), Sienna (09-11-19)
Ulæste 08-11-19, 12:48   #17
Skovrup
Skovrup mor til B fra juni 2011
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

Skovrups avatar

Tilmeldingsdato: 16/06-11
Geografisk placering: Glumsø
Tak givet gange: 388
Takket 1,566 gange i 565 indlæg
iTrader: 8 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Petrine Vis indlæg
Altså det er ikke fordi jeg ved en hel masse eller tør sige, at du tager fejl, men Apple har selv medtaget ultimo 2012 modellen på deres liste over kompatible maskiner her:

https://support.apple.com/da-dk/HT210222

Jeg tolker det som om det godt kan lade sig gøre. Ved du noget andet?
Hmm, nej, jeg kan godt se den fremgår på listen, så burde hun kunne finde den manuelt i app store eller under software opdatering.

Jeg er ikke helt sikker på hvilken liste jeg kiggede på igår, for så den ikke da jeg svarede, det beklager jeg meget, her er det link jeg kiggede på her der fremgår det ikke at Macbook Pro ultimo 2012 kan få catalina, men det må være den der hedder Late 2012 retina

Sidst redigeret af Skovrup; 08-11-19 kl. 12:53 Årsag: Tilføjelse af link med forklaring
Skovrup er offline   Besvar med citat
Ulæste 08-11-19, 12:59   #18
Vanadia
Vanadia good girls go to Heaven bright girls go everywhere
Jeg betaler husleje her!

Vanadias avatar

Tilmeldingsdato: 21/07-09
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 8,437
Takket 7,483 gange i 3,439 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Send en besked via Yahoo til Vanadia
Citat:
Jeg forstår simpelthen ik at de mener at de er nødt til at ha en pro......... vores den store herhjemme købte også en pro da han skulle købe inden efterskole i sommers.
Altså, de bruger den til office, internet-surf, se en film evt spille tetris eller andre småspil.

Jeg har en air som arbejdscomputer og den kan alt det de bruger dem til! Jeg er jo efterskolelærer og jeg har endnu ikke mødt noget i skole/undervisning jeg ik ku fordi jeg ik har en pro

Fuldstændig enig. Mac book pro er totalt overkill til en skoleelev og alle med almindelig behov, der skal bruge officepakkenbog. Mac har på mange måder en snobeffekt som dyre tøjmærker, det er ren luksus.
For at sætte tingene i perspektiv. Mine forskerkollegaer har Mac Book pro til videnskabelige programmer ofte som primær forskningscomputer. Enkelte bruger større clustere og supercomputere til meget tunge beregninger. Jeg har en Windows surface book pro 2 i samme prisleje. Jeg er forsker indenfor naturvidenskab laver beregninger, bruger avanceret databehandlingsprogrammer, grafik mm. Den dækker fuldt mit behov.

Sidst redigeret af Vanadia; 08-11-19 kl. 14:08
Vanadia er online nu   Besvar med citat
Ulæste 08-11-19, 19:52   #19
ChristinaS
ChristinaS har fået sit liv tilbage...
Dronningen af krea

Forhandler

ChristinaSs avatar

Tilmeldingsdato: 24/04-08
Geografisk placering: - Glumsø
Tak givet gange: 37,768
Takket 55,414 gange i 8,358 indlæg
iTrader: 30 / 100%
Citat:

Jeg er helt enig, og det bliver satme ikke for mine penge.

Han siger også det er pga. Retina skærmen. Og så siger han, at selvom hans er 7 år nu, så er den både hurtigere og bedre, end de nye air modeller vennerne har.
Ulæste 09-11-19, 11:24   #20
Sienna
Sienna tror på foråret
Jeg betaler husleje her!

Siennas avatar

Tilmeldingsdato: 31/05-07
Geografisk placering: Møn
Tak givet gange: 35,204
Takket 21,186 gange i 10,727 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af ChristinaS Vis indlæg
Jeg er helt enig, og det bliver satme ikke for mine penge.

Han siger også det er pga. Retina skærmen. Og så siger han, at selvom hans er 7 år nu, så er den både hurtigere og bedre, end de nye air modeller vennerne har.
Retina skærm er altså også lidt snoppeaffekt for de fleste hilsen macdamen siden 1988

Jeg er så glad for at jeg valgt at købe en Imac og en ipad for det samme som en macbook kostede - det giver så meget mere mening - ligger og surfer på sofaen og ser film mv på ipad - skriver fornuftige ting mv på Imac som har fed skærm mv.
Ulæste 09-11-19, 17:26   #21
ChristinaS
Dronningen af krea

Forhandler

ChristinaSs avatar

Jamen jeg er jo enig med jer. Men hvis han selv jobber, sparer op og betaler, skal han da være så velkommen -hans argument er jo også, at vi bare selv kan se, vi købte den dyreste og bedste mac pro for 7 år siden, altså den har nu har, han overtog den for to år siden, og den holder jo endnu, det er fandme ikke mange bærbare kan man sige det samme om - siger Lucas - Og det ER også vildt, den er lynende hurtig stadigvæk.

Nå, jeg er så heldig, at min søde fætter, der arbejder med det her til daglig, har skrevet og sagt, at vi skal medbringe den i morgen til familiefødselsdagen, han er ved at hente de tre sidste opdateringer til sin egen mac, for at se, hvilken en af dem, han kan få over til Lucas´- han er helt sikker på, at han nok skal få det til at virke.

Og det ville da være for fedt, hvis den kunne få den opdatering der nu er brug for, og dermed måske kan holde nogle år mere.

Men jeg er da enig med Lucas, 7 år er den nu, det er sgu i grunden meget godt gået, at den stadig er som ny at arbejde på.

(Han sammenligner med dem både han og vi kender, der har air modellerne, og som skifter efter 3-4 år, fordi de er sååååå langsomme og lagger hele tiden - hans lagger aldrig. )

Bare han selv betaler, så er jeg ligeglad. Og som han siger, kan denne her holde et par år mere, er der jo længere tid at spare sammen i.

Tusind tak for alle jeres bud og jeres hjælpsomhed.

Sidst redigeret af ChristinaS; 09-11-19 kl. 17:27
ChristinaS er offline   Besvar med citat
Ulæste 09-11-19, 17:27   #22
ChristinaS
Dronningen af krea

Forhandler

ChristinaSs avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Sienna Vis indlæg
Retina skærm er altså også lidt snoppeaffekt for de fleste hilsen macdamen siden 1988

Jeg er så glad for at jeg valgt at købe en Imac og en ipad for det samme som en macbook kostede - det giver så meget mere mening - ligger og surfer på sofaen og ser film mv på ipad - skriver fornuftige ting mv på Imac som har fed skærm mv.
Men det går jo ikke med en IMac og en ipad, når man er under uddannelse ...
Ulæste 09-11-19, 19:03   #23
Sienna
Sienna tror på foråret
Jeg betaler husleje her!

Siennas avatar

Tilmeldingsdato: 31/05-07
Geografisk placering: Møn
Tak givet gange: 35,204
Takket 21,186 gange i 10,727 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af ChristinaS Vis indlæg
Men det går jo ikke med en IMac og en ipad, når man er under uddannelse ...
Tjoh jeg tror det er et spørgsmål og vane og holdning.
Da jeg underviste havde vi iPads som lærer “computer “
Jeg brugte tastatur på iPad på skole og så fortsatte jeg derhjemme på iMac
Ulæste 10-11-19, 19:33   #24
ChristinaS
Dronningen af krea

Forhandler

ChristinaSs avatar

Dagens dejlige Update:
Vi var til familiefødselsdag, og min IT-kyndige fætter havde medbragt sin egen mac og havde hentet forskellige opdateringer (opdateringsnøgler?) og Lucas gik fra at have Mavericks opdateringen, til nu at have High Sienna - det er ikke den nyeste, men den 3. nyeste - og en fremgang på hele 4 opdateringer.

Hans mac spinner som en mis, er blevet endnu hurtigere, hele officepakken er nu downloadet uden problemer, han har fået Siri og ja, det spiller bare, og han er mega glad (og det er vi også ... )

Men det her er også slutningen siger fætter-IT - den kan ikke komme højere op.

Det er også ligemeget, den er 7 år nu, og kan den klare nogle år mere, og det ser det helt sikkert ud til, så har den sgu også udtjent sin værnepligt.
Anebane (12-11-19), CharlotteQvist (I går), karisma (10-11-19), meyervip (10-11-19), Rullemusen (11-11-19), Sienna (10-11-19)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande