Klage over sundhedsplejerske (børneteam)? - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 15-11-18, 21:27   #1
sherrycherry
sherrycherry har ikke brugt den nye funktion...
Papirslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 17/05-17
Tak givet gange: 47
Takket 27 gange i 15 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Klage over sundhedsplejerske (børneteam)?

Altså, der er faktisk en rigtig lang historie bag det her, som jeg hverken er sikker på at nogen gider læse igennem, eller om man overhovedet kan skrive så lange tråde. Hvis der mangler uddybelse bevæger jeg mig gerne ind på det.

Men; Kan man klage over sin sundhedsplejerske (i det her tilfælde et såkaldt "børneteam" bestående af en sundhedsplejerske og en pædagog), "bare" fordi de har været ubehagelige? Fordi vi efter hvert besøg har været rasende eller ulykkelige, som regel begge dele? Fordi de har fremstået inkompetente og ikke været til nogen gavn, men det modsatte? Fordi de har slået os ud psykisk igennem et helt år nu, ikke ser tingene som de er eller hører os, men nærmest manipulerer med vores ord indtil det passer til deres billede? Fordi de har pillet alting fra hinanden, samlet det på deres egen løgnagtige måde, og derefter formuleret en langt-fra-virkeligheden underretning, så vi nu skal tjekkes af kommunen?

Fordi de efterhånden har brudt mig så meget ned, at jeg er bange for at glemme den virkelige historie, og bare bukke under og tro på deres version af vores liv.

Kan man det?
Kan man overhovedet klage på den baggrund. Eller skal der være sket en decideret "faglig fejl" af en art. Og kan man klage, uden måske at have et specifikt formål med det? Andet end at håbe at nogen hører mig, og ser at de har handlet forkert.

Åh hvor det dog lyder dramatisk når jeg læser det igennem, noget mere end det var min hensigt. Måske noget mere end det i virkeligheden er, her er hverken tale om vold eller overgreb eller noget i nærheden.
Men jeg har det dårligt. Rigtig dårligt, og det er på grund af dem.
Så, klage?
sherrycherry er offline   Besvar med citat
Ulæste 15-11-18, 22:12   #2
Isamin1310
Isamin1310 har ikke brugt den nye funktion...
Guldslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 13/11-13
Geografisk placering: Otterup, Nordfyn
Tak givet gange: 2,418
Takket 502 gange i 243 indlæg
Ja! Selvfølgelig kan I klage. Og I burde også kunne bede om at få en anden sundhedsplejerske og pædagog. Jeg ved ikke hvem, man går til, men man skal ikke trædes på.
Fru Sole (16-11-18)
Ulæste 15-11-18, 22:21   #3
Munni
Munni elsker at have have
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Munnis avatar

Tilmeldingsdato: 15/02-11
Geografisk placering: på landet nær Faxe
Tak givet gange: 11,820
Takket 4,778 gange i 1,737 indlæg
Uh, det lyder rigtig ubehageligt.
Jeg er fuldstændig enig i, at I kan klage. Jeg håber, at I kommer helskindet igennem tjek og kan slippe for ubehagelige kontroller

Sendt fra min SM-A320FL med Tapatalk
Munni er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Munni for dette brugbare indlæg:
sherrycherry (18-11-18)
Ulæste 15-11-18, 22:55   #4
HaMaKa
HaMaKa har ikke brugt den nye funktion...
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

HaMaKas avatar

Tilmeldingsdato: 23/05-07
Tak givet gange: 871
Takket 558 gange i 393 indlæg
iTrader: 4 / 100%
Nærmeste leder vil umiddelbart være der hvor I skal henvende Jer.
HaMaKa er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til HaMaKa for dette brugbare indlæg:
sherrycherry (18-11-18)
Ulæste 16-11-18, 10:15   #5
Petrine
Petrine har ikke brugt den nye funktion...
Shhhhh........ jeg skriver

No Avatar

Tilmeldingsdato: 06/08-15
Geografisk placering: København
Tak givet gange: 539
Takket 1,223 gange i 618 indlæg
Ja, man kan altid klage, og man kan anke en afgørelse. Få alle afgørelser og begrundelser på skrift. Grundlæggende har I slet ikke pligt til at lukke kommunens sundhed/omsorg ind, medmindre der ligger noget bag, som gør at de har pligt til at føre tilsyn.

I har også ret til en bisidder, som det lyder som om I kunne trænge til, hvis det er blevet til en sag i kommunen. Prøv at kontakte mødrehjælpens telefonrådgivning og hør om jeres muligheder, der sidder socialrådgivere og giver gratis bistand. Nummeret er 3345 8600, de har åbent 9-12 i dag, fredag.

Her kan du se åbningstiderne på andre dage: https://moedrehjaelpen.dk/holdepunkt/ring-til-os/

Det er ikke i nogens interesse at der bliver trukket skarpe fronter op eller skabt forskruede fortællinger, så hold fast.

Sidst redigeret af Petrine; 16-11-18 kl. 10:17 Årsag: Tilføjet link
Petrine er offline   Besvar med citat
The Following 13 Users Say Thank You to Petrine For This Useful Post:
althea (17-11-18), Bogfinken (17-11-18), BoletteMarie (16-11-18), ChristinaS (16-11-18), Fru Sole (16-11-18), IreneSidsel (16-11-18), Isamin1310 (16-11-18), mai81 (16-11-18), MedHjertetFørst (16-11-18), Moogie (16-11-18), Munni (17-11-18), sommerregn (16-11-18), Trine (17-11-18)
Ulæste 16-11-18, 19:50   #6
spiren
spiren Kald mig bare, overspringshandling
Jeg betaler husleje her!

spirens avatar

Tilmeldingsdato: 18/12-09
Tak givet gange: 5,701
Takket 3,687 gange i 1,643 indlæg
iTrader: 20 / 100%
Vi fravalgte sp efter de 12 uger med V. Vi bruger heller ikke skole sp, da det er den samme som vi havde med S da hun var lille.
Hende på naboskolen var lige så håbløs og utrolig fordomsfuld over for steiner børn.
Jeg syntes bl.a. At deres perle på piberensere metode, er dybt kritisabel og at en sp der konkludere, at barnet ud fra 2 sek. Af denne øvelse, har dårlig koncentration helt seriøst mangler en kritisk sans.

Btw var det mit ældste barn, barnet som bruger for meget energi på at leve op til ALLE forventninger og kun for ros ros ros.

Jeg er også meget imod sp har så travlt med at påpege ungernes vægt, da det er noget de tager med sig og påpeger hos de andre børn.

Klag og be om en anden.
sherrycherry (18-11-18)
Ulæste 17-11-18, 09:05   #7
sherrycherry
Papirslyngel

No Avatar

Tak for jeres svar.
Alt det her er sat i gang EFTER at forløbet med dem blev afsluttet, så det er ikke fordi vi skal bruge en ny sundhedsplejerske.

Er der så nogen der ved, om der er en bestemt måde man skal formulere sådan en klage? Skriver man direkte fra hjertet i én lang køre om alt hvad der er sket, eller skal man opstille konkrete klagepunkter i punktform uden at gå i dybden med detaljerne?

Jeg føler at jeg, ultra kort, gerne vil dele essensen af det, så er det måske nemmere at svare på.
Min (sensitive og signalstærke) datter startede i vuggestue for nogle måneder siden, men det kunne hun simpelthen ikke, og efter 6 smertelige uger for både hende og jeg sagde vi stop og tog hende ud. Kommunen indførte i samme øjeblik tilskud til hjemmepasning i op til et år, så det valgte jeg at gøre, for min datters skyld. Det gav os ro i maven, lettelse, og nu kunne jeg passe på hende indtil hun blev klar.
Dette fik børneteamet til at råbe mistrivsel i hjemmet, og med det som fundament har de skrevet en lang række usammenhængende løgne. I øvrigt kom de hos os i første omgang, fordi jeg havde svært ved at komme ud af døren med min datter de første måneder af hendes liv (hvilket de ikke kunne hjælpe os med, altså overhovedet ikke). Nu ved jeg, at det var okay. Førstegangsmor med kolik barn som oveni er signalstærk (lærte jeg desværre først senere!) og græd og græd og ville ammes og ammes og ammes og kun sove i mine arme. Der var intet galt med mig, når jeg ikke kunne overskue at tage hende med i bussen og ud og handle, og jeg ved at det aldrig var hendes behov. Men børneteamet påstod det modsatte og kaldte det angst og går hårdt til mig fordi "jeg ikke gør som de siger" og ikke tvinger min datter i dagpleje, klar eller ej. Det var den korte historie, puha.
Ulæste 17-11-18, 09:24   #8
Isamin1310
Isamin1310 har ikke brugt den nye funktion...
Guldslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 13/11-13
Geografisk placering: Otterup, Nordfyn
Tak givet gange: 2,418
Takket 502 gange i 243 indlæg
Jeg bliver så harm over, at nogle udefrakommende vil bestemme, at det bedste for ens barn er at komme i dagpleje/vuggestue/pasning ude, selvom det ikke er klar. I virkeligheden er det jo vores samfund, der er indrettet forkert, når det fra alle sider forventes, at et lille barn hurtigst muligt skal i institution, så både mor og far kan arbejde fuldtid, selvom det lille barn har allermest brug for netop tryghed i vante rammer hos mor og/eller far i længere tid, end "reglen"/normen siger.

Jeg synes, du lyder som en fanastisk mor, der netop ser dit barns behov.

Jeg ved ikke, hvad du skal skrive, men jeg synes, du skal skrive den lange forklaring fra hjertet til dig selv, og så bruge den som hukommelse og opslagsværk til senere. Til børneteamets overordnede skal du skrive i kortere form og evt. tilføje, at du kan uddybe nærmere ved et personligt møde.

Aesters (19-11-18), Bogfinken (17-11-18), Nanny Ogg (19-11-18), sarabambara (18-11-18), sherrycherry (17-11-18), sommerregn (17-11-18), Trine (17-11-18)
Ulæste 17-11-18, 10:26   #9
Finkemor
Finkemor er sådan én med eget firma
SlyngeF(l)ink

Finkemors avatar

Tilmeldingsdato: 14/06-06
Geografisk placering: Ebeltoft, Jylland
Tak givet gange: 3,185
Takket 6,478 gange i 2,048 indlæg
iTrader: 16 / 100%
Jeg er rystet
Du lyder da i den grad til at være en mor, der lytter efter sit barns signaler
Lige en tanke: Har du et netværk af mennesker, der har valgt at gøre ligesom dig (jer )?
Jeg tænker, det må være dejligt at kunne støtte sig til andre, der foretager samme livsvalg, så man har de gode "siddende på skulderen", når man skal kæmpe mod uvidenhed og manglende forståelse.
Held og lykke

Citat:
Oprindeligt skrevet af sherrycherry Vis indlæg
Tak for jeres svar.
Alt det her er sat i gang EFTER at forløbet med dem blev afsluttet, så det er ikke fordi vi skal bruge en ny sundhedsplejerske.

Er der så nogen der ved, om der er en bestemt måde man skal formulere sådan en klage? Skriver man direkte fra hjertet i én lang køre om alt hvad der er sket, eller skal man opstille konkrete klagepunkter i punktform uden at gå i dybden med detaljerne?

Jeg føler at jeg, ultra kort, gerne vil dele essensen af det, så er det måske nemmere at svare på.
Min (sensitive og signalstærke) datter startede i vuggestue for nogle måneder siden, men det kunne hun simpelthen ikke, og efter 6 smertelige uger for både hende og jeg sagde vi stop og tog hende ud. Kommunen indførte i samme øjeblik tilskud til hjemmepasning i op til et år, så det valgte jeg at gøre, for min datters skyld. Det gav os ro i maven, lettelse, og nu kunne jeg passe på hende indtil hun blev klar.
Dette fik børneteamet til at råbe mistrivsel i hjemmet, og med det som fundament har de skrevet en lang række usammenhængende løgne. I øvrigt kom de hos os i første omgang, fordi jeg havde svært ved at komme ud af døren med min datter de første måneder af hendes liv (hvilket de ikke kunne hjælpe os med, altså overhovedet ikke). Nu ved jeg, at det var okay. Førstegangsmor med kolik barn som oveni er signalstærk (lærte jeg desværre først senere!) og græd og græd og ville ammes og ammes og ammes og kun sove i mine arme. Der var intet galt med mig, når jeg ikke kunne overskue at tage hende med i bussen og ud og handle, og jeg ved at det aldrig var hendes behov. Men børneteamet påstod det modsatte og kaldte det angst og går hårdt til mig fordi "jeg ikke gør som de siger" og ikke tvinger min datter i dagpleje, klar eller ej. Det var den korte historie, puha.

Finkemor er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Finkemor for dette brugbare indlæg:
sherrycherry (17-11-18)
Ulæste 17-11-18, 12:32   #10
sherrycherry
Papirslyngel

No Avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Petrine Vis indlæg
Ja, man kan altid klage, og man kan anke en afgørelse. Få alle afgørelser og begrundelser på skrift. Grundlæggende har I slet ikke pligt til at lukke kommunens sundhed/omsorg ind, medmindre der ligger noget bag, som gør at de har pligt til at føre tilsyn.

I har også ret til en bisidder, som det lyder som om I kunne trænge til, hvis det er blevet til en sag i kommunen. Prøv at kontakte mødrehjælpens telefonrådgivning og hør om jeres muligheder, der sidder socialrådgivere og giver gratis bistand. Nummeret er 3345 8600, de har åbent 9-12 i dag, fredag.

Her kan du se åbningstiderne på andre dage: https://moedrehjaelpen.dk/holdepunkt/ring-til-os/

Det er ikke i nogens interesse at der bliver trukket skarpe fronter op eller skabt forskruede fortællinger, så hold fast.
Hvad er det mødrehjælpen kan, tænker du? Vejlede os omkring hvordan vi forholder os til og tackler hele den situation her?
Ulæste 17-11-18, 12:33   #11
sherrycherry
Papirslyngel

No Avatar

I er som et varmt kram i midten af det hele
Ulæste 17-11-18, 13:07   #12
Solvej
Solvej har ikke brugt den nye funktion...
Jeg betaler husleje her!

Solvejs avatar

Tilmeldingsdato: 01/07-11
Geografisk placering: Greve
Tak givet gange: 3,127
Takket 6,958 gange i 2,791 indlæg
iTrader: 3 / 100%
Kram! Det er desværre ikke første gang jeg hører historier som din i miljøet blandt de hjemmepassede børn.

Ih jeg Hepper på dig!
sherrycherry (17-11-18)
Ulæste 17-11-18, 18:13   #13
sommerregn
sommerregn gider ikke lave mad
Jeg betaler husleje her!

Forhandler

sommerregns avatar

Tilmeldingsdato: 30/07-09
Geografisk placering: Valby
Tak givet gange: 9,273
Takket 3,728 gange i 1,823 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Jeg ville helt klart opstille klagen i punktform. En lang remse fra hjertet vil styrke deres opfattelse af dig som usammenhængende og ressourcesvag. Du har brug for at signalere det modsatte. Måske ville jeg heller ikke formulere det som en klage men snarere stille det op som en undring, om det virkelig er det der er deres politik på området og udfra hvilke kriterier de vurderer at pasning udenfor hjemmet er til gavn for et lille sensitivt barn. Og så selvfølgelig skrive at du er meget interesseret i at samarbejde med yderligere oplysninger, møde el lign. Så det ikke virker som om du ikke vil samarbejde. Håber der sidder en lidt højere oppe i systemet der kan udstede trådene

Sidst redigeret af sommerregn; 17-11-18 kl. 22:08
sommerregn er offline   Besvar med citat
The Following 7 Users Say Thank You to sommerregn For This Useful Post:
Aesters (19-11-18), Gammelmor (18-11-18), Isamin1310 (17-11-18), Magritte (17-11-18), Oliviasmor (18-11-18), Rosiebaby (17-11-18), sherrycherry (18-11-18)
Ulæste 17-11-18, 22:07   #14
Bogfinken
Bogfinken prøver at være her nu. Det er sværere end man tror!

Bogfinkens avatar

Tilmeldingsdato: 15/08-13
Geografisk placering: Skødstrup (Århus)
Tak givet gange: 5,109
Takket 1,814 gange i 738 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Det lyder da helt hen i vejret. Godt at du har holdt på dit for din lille unges skyld! Det lyder som et rigtig godt forslag at skrive hele historien til eget brug og så lave et resumé, gerne med punkter, til klageformål. Og tak fordi du gør det - der er andre forældre der ville have opgivet og rettet ind, med barnet som den store taber.
Min ældste lignede dit barn på nogen punkter. Det var der også nogen der mente var min skyld. Ligesom pædagogerne i hendes første institution var gode til at finde fejl ved os og vores barn - fejl som på mystisk vis fordampede i samme øjeblik som hun skiftede institution. Det er dejlig nemt at tørre skylden af på forældrene, hvis et barn er havnet i en dårlig institution eller bare har lidt andre behov end gennemsnitsbarnet. Så go for it! Send beskeden videre op i systemet at du har fået anti-hjælp af de pågældende personer, og hvad den har bestået i. Vær klar over at det er muligt at du ikke selv får brugbar feedback tilbage - men du kan stadig have gjort den næste familie en tjeneste. Og igen: skulderklap til dig for at have gjort det dit barn viste dig at det havde brug for!
Bogfinken er offline   Besvar med citat
The Following 3 Users Say Thank You to Bogfinken For This Useful Post:
Basta (18-11-18), Isamin1310 (17-11-18), sherrycherry (18-11-18)
Ulæste 18-11-18, 08:42   #15
Petrine
Petrine har ikke brugt den nye funktion...

No Avatar

Tilmeldingsdato: 06/08-15
Geografisk placering: København
Tak givet gange: 539
Takket 1,223 gange i 618 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af sherrycherry Vis indlæg
Hvad er det mødrehjælpen kan, tænker du? Vejlede os omkring hvordan vi forholder os til og tackler hele den situation her?

De kan hjælpe med at opridse hvad jeres muligheder og rettigheder er i forhold til kommunen. Det er rigtig godt at have nogen på sin side, som kender regelsættet i detaljer, og mødrehjælpens frivillige er socialrådgivere og har hjulpet et hav af forældre ud af klemmer med kommunen. Over småt som stort.

Du kan jo ringe til dem og se, om du kan bruge dem til noget.
sherrycherry (18-11-18)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande