God kameraløsning til 6-årig? - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 06-06-15, 13:06   #1
Kolonihavemor
Kolonihavemor Nyder endnu engang duften af ny baby
Guldslyngel

Kolonihavemors avatar

Tilmeldingsdato: 06/10-08
Geografisk placering: Valby om vinteren, Amager om sommeren
Tak givet gange: 750
Takket 555 gange i 198 indlæg
iTrader: 0 / 0%
God kameraløsning til 6-årig?

Min datter på 6 1/2 ønsker sig brændende et kamera og er i gang med at spare op. Men hvad fungerer egentlig i den alder?

Foreløbig er planen at hun køber et Nikon Coolpix S33, som er vandtæt ned til 10 meter, støvtæt og slagfast til en vis grænse.

Jeg tænker bare på hvad der er nemt for hende i forhold til lagring af billederne. Vi bruger stort set aldrig PC i hjemmet, men iPads.

Hmm hvad spørger jeg egentlig om? Erfaringer med hvad der virker/ikke virker for børn i 6-9 års alderen i forhold til kamera og lagring af billeder. Og evt. andet jeg skal tænke på.

Oplagt er det selvfølgelig at bruge en telefon, men det skal hun ikke have endnu.
Ulæste 06-06-15, 13:37   #2
ChristinaS
ChristinaS har fået sit liv tilbage...
Dronningen af krea

Forhandler

ChristinaSs avatar

Tilmeldingsdato: 24/04-08
Geografisk placering: - Glumsø
Tak givet gange: 37,800
Takket 55,451 gange i 8,365 indlæg
iTrader: 30 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Kolonihavemor Vis indlæg
Min datter på 6 1/2 ønsker sig brændende et kamera og er i gang med at spare op. Men hvad fungerer egentlig i den alder?

Foreløbig er planen at hun køber et Nikon Coolpix S33, som er vandtæt ned til 10 meter, støvtæt og slagfast til en vis grænse.

Jeg tænker bare på hvad der er nemt for hende i forhold til lagring af billederne. Vi bruger stort set aldrig PC i hjemmet, men iPads.

Hmm hvad spørger jeg egentlig om? Erfaringer med hvad der virker/ikke virker for børn i 6-9 års alderen i forhold til kamera og lagring af billeder. Og evt. andet jeg skal tænke på.

Oplagt er det selvfølgelig at bruge en telefon, men det skal hun ikke have endnu.
Hvis ikke telefon, hvad så med Ipod? Så taler enhederne jo stadig sammen.
Ulæste 06-06-15, 14:24   #3
Kolonihavemor
Guldslyngel

Kolonihavemors avatar

Mjo, men det er egentlig ikke så meget selve telefonfunktionen jeg er imod. Jeg synes hun er for lille til at gå rundt med en enhed, som hun kan spille på osv. Det kan hun gøre i forholdsvis begrænsede mængder derhjemme. Jeg synes det gør noget kedeligt ved børnenes samvær. Så en iPod ville hun ikke få lov at tage med så mange steder hen, hvor et kamera derimod ville være ok at tage med til venner og måske også i skole af og til.
Ulæste 06-06-15, 14:26   #4
Kolonihavemor
Guldslyngel

Kolonihavemors avatar

Og så har hun forresten en old school iPod, som hun kan høre musik på og spille "gammeldags" spil på. Den må hun ikke have med i skole for os.
Ulæste 06-06-15, 14:32   #5
Kolonihavemor
Guldslyngel

Kolonihavemors avatar

Måske er jeg bare lidt stiv i betrækket? Jeg synes bare at hun er for lille til at samværet skal ske rundt om en enhed og ærgrer mig lidt når jævnaldrende har diverse dimser, som børnene så flokkes om og stener med. Jeg ved godt det også er samvær - jeg ønsker bare at de skal løbe omkring og kigge på den umiddelbare verden for deres fødder et år eller to endnu...
Lobus (07-06-15)
Ulæste 06-06-15, 15:57   #6
Ragna
Ragna har ikke brugt den nye funktion...
Shhhhh........ jeg skriver

No Avatar

Tilmeldingsdato: 26/06-12
Tak givet gange: 2,101
Takket 1,228 gange i 667 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Jeg kan ikke rådgive omkring kamera, men vil blot pippe at det lyder som en fantastisk ide!
At dyrke billedtagning med noget som kun kan det.... Jeg er nok også lidt gammeldags men ville klart stå samme sted, hvis min søn var stor nok til et kamera!

Så du får lige et bump!
Ragna er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Ragna for dette brugbare indlæg:
Kolonihavemor (13-06-15)
Ulæste 07-06-15, 06:45   #7
Bucaneve
Bucaneve har ikke brugt den nye funktion... Edit
Gæst

No Avatar

Det kamera vil jeg ogsaa overveje til min soen, han har haft mit det gamle, men det skal ofte oplades.
  Besvar med citat
Ulæste 08-06-15, 13:01   #8
Maki
Maki elsker sushi... Og forår!
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Makis avatar

Tilmeldingsdato: 04/01-12
Tak givet gange: 9,715
Takket 4,595 gange i 1,996 indlæg
Min 5,5 årige er også vild med at låne mit kamera og tage billeder. Mit spejlrefleks er for stort, tungt (og dyrt) men han låner ofte mit canon IXUS 70. Det er ikke vandfast, stødfast eller lign., men gammelt nok til at det ikke gør noget hvis han taber det. Han får i øvrigt snoren om håndledet og har aldrig tabt det. Han øver sig stadig i at stille skarpt og finde motiver, zoome osv. Han tager måske 1 godt billede ud af 100, og det billede overfører jeg til min computer, printer ud eller lign. Han er ikke særlig optaget af resultatet men mest af processen og synes det er fantastisk at løbe rundt og tage billeder af os andre, dyr, planter, træer osv. Og jeg synes det er fantastisk at lade ham observere verden gennem et medie der opfordrer til at tage stilling til kendte ting på nye måder.

Kan I ikke hjælpe med overførslen af billeder og så udvælge de 5-10 bedste for hver gang, så I ikke drukner i uskarpe billeder og så bare lade hende have en mappe på en computer, hvis I da har en computer? Alternativt skal I anskaffe et polaorid kamera, så billedet fremkaldes med det samme, men så skal hun nok lære ikke at tage 17 billeder af alt :O)

Sidst redigeret af Maki; 08-06-15 kl. 13:03
Maki er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Maki for dette brugbare indlæg:
Kolonihavemor (13-06-15)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande