Husbyttetråd for sommeren 2019? - Side 5 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 22-04-19, 21:59   #61
Mia I
Mia I Leder, finder, gemmer, søger, genfinder.
Bare send min post til Slyngebarn.dk

Mia Is avatar

Tilmeldingsdato: 25/05-11
Geografisk placering: Silkeborg
Tak givet gange: 1,360
Takket 5,455 gange i 1,570 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Fru Solskin Vis indlæg
Det ville være rigtig godt

Nå, min mand er desværre ikke med på idéen.. Jeg øjnede ellers ligge en perfekt ferieform der.. Beklager..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Barndommen er en lang række ukendte oplevelser, der alle skal udforskes fra en sikker havn.
Mia I er offline   Besvar med citat
Ulæste 22-04-19, 22:13   #62
Fru Solskin
Fru Solskin Lever livet
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Fru Solskins avatar

Tilmeldingsdato: 21/12-12
Tak givet gange: 5,609
Takket 5,084 gange i 1,954 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Mia I Vis indlæg
Nå, min mand er desværre ikke med på idéen.. Jeg øjnede ellers ligge en perfekt ferieform der.. Beklager..

Hvis ikke andre vil bytte, må i gerne låne her
Ulæste 22-04-19, 22:23   #63
Mia I
Mia I Leder, finder, gemmer, søger, genfinder.

Mia Is avatar

Tilmeldingsdato: 25/05-11
Geografisk placering: Silkeborg
Tak givet gange: 1,360
Takket 5,455 gange i 1,570 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Citat:
Hvis ikke andre vil bytte, må i gerne låne her

Det er vist ideen om at være i andre folks hjem han ikke er helt hooked på.. Ellers mange tak for et flot tilbud

Barndommen er en lang række ukendte oplevelser, der alle skal udforskes fra en sikker havn.
Mia I er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Mia I for dette brugbare indlæg:
Fru Solskin (23-04-19)
Ulæste 28-04-19, 12:40   #64
Trine
Trine behøver kaffe med kalk om morgenen
Udviklet SBåkone

Trines avatar

Tilmeldingsdato: 03/05-06
Geografisk placering: Østerbro
Tak givet gange: 10,111
Takket 8,108 gange i 2,806 indlæg
iTrader: 4 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Stormy-mor Vis indlæg
Hejsa. Har lige fundet ud af den lille skal på lejr fra 1-4 juli. Ville det være ok at låne lejligheden kun i de dage. Altså fra mandag til torsdag så jeg skal hente og afl. Hvis det er bøvl er det helt ok. Det skal det ikke være for jer.
Det kommer lidt an på praktikaliteterne. Hvis I kan komme forbi mit arbejde i Ballerup efter nøglen kan vi nok godt få det til at hænge sammen.

Citat:
Oprindeligt skrevet af princess_sunshine Vis indlæg
Trine vi vil gerne passe Stribe noget af uge 31 . Vi har ingen planer for ferien overhovedet, så er egt flexible. Men vi kan desværre ikke komme allerede fra d 27/7. Der er vi optaget af svigerforældrenes 40 års bryllupsdag. Men fra søndag/mandag agtigt?
Det lyder godt. Optimalt ville være hvis du og aarhus kan koordinere så I får nøglen fra hende. Det behøver ikke nødvendigvis at være i vores lejlighed, I overdrager, katten kan godt klare et døgn, max to alene, så hvis I kan arrangere at du får nøglen fra hende ville det være superfint.
Og hvis du og cvj kan gøre det samme i den anden ende spiller det bare - vi er i Lapland på det tidspunkt, så vi ville virkelig sætte pris på ikke at skulle koordinere noget med nøgler etc.

Citat:
Oprindeligt skrevet af aarhus Vis indlæg
Hej Trine,
Det passer rigtig fint.
Følgende brugere siger tak til Trine for dette brugbare indlæg:
cvj (28-04-19)
Ulæste 30-04-19, 19:33   #65
Smyrilla
Smyrilla tænker på at livet skal leves mens man har det
Jeg betaler husleje her!

Smyrillas avatar

Tilmeldingsdato: 18/12-07
Geografisk placering: Lystrup (nord for Århus)
Tak givet gange: 1,239
Takket 1,402 gange i 894 indlæg
iTrader: 27 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Smyrilla Vis indlæg
Trine vi har booket en ferie til Rømø i uge 28 så vi kunne forestille os at komme nogle dage i uge 29, og kan det ikke gå op er det ok, hvis en anden får muligheden i stedet for os
Hej Trine tusind tak for din omtanke og for din tid til at planlægge. Jeg er frygtelig ked af at måtte skrive at vi desværre alligevel ikke kan komme, da vi efter gennemgang af vores budget og kommende udgifter til uforudsete større renovationsarbejder i vores hus må sande at det ser mere end stramt ud og vi kan derfor ikke sætte penge af hverken til transport eller feriesjov i KBH .....
øv øv øv....
Hvis dette giver et uhensigtsmæssigt hul i feriekalenderen vil jeg gerne tilbyde at høre i vores netværk om der kunne være en familie med stor respekt for jeres hjem og Stribe, som kunne tænke sig muligheden for at være kattesitter og feriere i det Københavnske i den periode du har beskrevet?
Masser af hilsner fra Carina
Ulæste 30-04-19, 22:21   #66
Stormy-mor
Stormy-mor tre skridt bagud ..

Stormy-mors avatar

Tilmeldingsdato: 15/03-09
Geografisk placering: Kolding
Tak givet gange: 1,972
Takket 1,260 gange i 793 indlæg
iTrader: 13 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Trine Vis indlæg
Det kommer lidt an på praktikaliteterne. Hvis I kan komme forbi mit arbejde i Ballerup efter nøglen kan vi nok godt få det til at hænge sammen.

Kan det lade sig gøre med tog?

Det lyder godt. Optimalt ville være hvis du og aarhus kan koordinere så I får nøglen fra hende. Det behøver ikke nødvendigvis at være i vores lejlighed, I overdrager, katten kan godt klare et døgn, max to alene, så hvis I kan arrangere at du får nøglen fra hende ville det være superfint.
Og hvis du og cvj kan gøre det samme i den anden ende spiller det bare - vi er i Lapland på det tidspunkt, så vi ville virkelig sætte pris på ikke at skulle koordinere noget med nøgler etc.
Ulæste 03-05-19, 08:42   #67
Trine
Udviklet SBåkone

Trines avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Smyrilla Vis indlæg
Hej Trine tusind tak for din omtanke og for din tid til at planlægge. Jeg er frygtelig ked af at måtte skrive at vi desværre alligevel ikke kan komme, da vi efter gennemgang af vores budget og kommende udgifter til uforudsete større renovationsarbejder i vores hus må sande at det ser mere end stramt ud og vi kan derfor ikke sætte penge af hverken til transport eller feriesjov i KBH .....
øv øv øv....
Hvis dette giver et uhensigtsmæssigt hul i feriekalenderen vil jeg gerne tilbyde at høre i vores netværk om der kunne være en familie med stor respekt for jeres hjem og Stribe, som kunne tænke sig muligheden for at være kattesitter og feriere i det Københavnske i den periode du har beskrevet?
Masser af hilsner fra Carina
Det er ok, vi finder ud af noget. Der er tid endnu

Følgende brugere siger tak til Trine for dette brugbare indlæg:
Smyrilla (03-05-19)
Ulæste 03-05-19, 08:44   #68
Trine
Udviklet SBåkone

Trines avatar

@Stormymor, ja, det er tæt på Malmparken station, så det er nok lidt ekstra rejsetid for jeg men bestemt muligt. Når vi komemr tættere på kan det også godt være det kan gå op med at jeg selv eller ældstebarnet kan møde jer herinde, jeg kan bare ikke love det.
Ulæste 03-05-19, 17:50   #69
Smyrilla
Smyrilla tænker på at livet skal leves mens man har det
Jeg betaler husleje her!

Smyrillas avatar

Tilmeldingsdato: 18/12-07
Geografisk placering: Lystrup (nord for Århus)
Tak givet gange: 1,239
Takket 1,402 gange i 894 indlæg
iTrader: 27 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Trine Vis indlæg
Det er ok, vi finder ud af noget. Der er tid endnu
Ok super og tak
Ulæste 31-05-19, 09:10   #70
KatarinaD
KatarinaD YAY! I did it!
Jeg betaler husleje her!

KatarinaDs avatar

Tilmeldingsdato: 20/08-10
Geografisk placering: Vindum ved Bjerringbro
Tak givet gange: 15,255
Takket 9,852 gange i 3,067 indlæg
iTrader: 3 / 100%
Jeg ved ikke, om jeg er for sent på den, men vi vil gerne smide vores hus i Husbyttepuljen

Vi bor på en landejendom 5 km udenfor Bjerringbro. Her er mange træer (børnene kalder det vores skov, men den er kun 10 meter bred) så her er læ og samtidig sol i haven, for den er åben mod syd.

Her er et soveværelse med 270 cm samsovningsseng, et værelse med to 90*200 cm senge med sengeheste (et stadie mellem at børnene sover i den store fællesseng og på hver deres værelse) og et gæsteværelse med en 140 cm boksmadras.

Vi har to katte, to heste og seks høns (m/k) som skal passes. Hestene går i løsdrift og skal blot have mineraler+vitaminer én gang om dagen - og der skal muligvis gives lidt stråfoder også...

Vi bor ved en grusvej, som man kan gå en fin tur rundt på og nyde udsigten over mark og skov. Ellers bor vi 1½ km fra en skov med skønne skovstier, 5 km til Bjerringbro midtby (med Gudenåen, bibliotek, café, mange supermarkeder og en hyggelig gågade), 20 minutters kørsel fra Viborg, 6 km fra Tange Søbad (som er en lille strand, der er anlagt ved Tange Sø. Børnevenlig dybde, og en del tang at lege med). Energimuseet ligger blot 3½ km fra os.

Gudenåen løber som nævnt gennem Bjerringbro, og man kan sejle til/fra byen i lejede kanoer. For et par år siden blev der lavet 'å-bad', hvor Gudenåen løber gennem byen, så man kan bade der sikkert ud fra badebroer, der følger åens vandstand.

Langs Gudenåen er der en skøn Træksti (Kjællinghølruten) med skiftevis grussti og træbro over de vådere områder. Smuk tur

Der er en times kørsel til Aarhus, Aalborg og Djurs Sommerland, 40 minutter til Silkeborg og Randers (med Randers Regnskov).

Vi har ikke lagt vores sommerplaner helt fast endnu, men vi har ferie i ugerne 30 og 31 og kunne godt tænke os at være væk 10-14 dage. Vi har ikke brug for at bytte - men vil meget gerne låne ud til hussittere. Dér, hvor vi boede før, har vi i tre-fire somre haft to sb-familier til at hussitte en uge ad gangen Men det er første gang, vi prøver med vores nye hus.

"Det er helt umuligt" sagde tvivlen. "Og ganske farligt" sagde frygten. "Og helt unødvendigt" sagde fornuften. "Gør det alligevel!" hviskede hjertet
KatarinaD er offline   Besvar med citat
The Following 2 Users Say Thank You to KatarinaD For This Useful Post:
Jibbe (01-06-19), Oliviasmor (10-06-19)
Ulæste 31-05-19, 10:41   #71
Laluna
Laluna Snuser lidt omkring og håber på at kreativiteten smitter af :))
Træslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 06/03-12
Geografisk placering: Brønshøj
Tak givet gange: 260
Takket 77 gange i 43 indlæg
iTrader: 0 / 0%
KatarinaD

Det lyder bare som et dejligt sted at holde ferie KatarinaD
Vores ferie er desværre allerede fastsat til uge 29, men hvis jeres planer ændrer sig må i endelig sige til. Mine 2 unger og jeg ville elske at tilbringe ferie hos jer og jeg er vant til heste og dyr generelt.

Citat:
Oprindeligt skrevet af KatarinaD Vis indlæg
Jeg ved ikke, om jeg er for sent på den, men vi vil gerne smide vores hus i Husbyttepuljen

Vi bor på en landejendom 5 km udenfor Bjerringbro. Her er mange træer (børnene kalder det vores skov, men den er kun 10 meter bred) så her er læ og samtidig sol i haven, for den er åben mod syd.

Her er et soveværelse med 270 cm samsovningsseng, et værelse med to 90*200 cm senge med sengeheste (et stadie mellem at børnene sover i den store fællesseng og på hver deres værelse) og et gæsteværelse med en 140 cm boksmadras.

Vi har to katte, to heste og seks høns (m/k) som skal passes. Hestene går i løsdrift og skal blot have mineraler+vitaminer én gang om dagen - og der skal muligvis gives lidt stråfoder også...

Vi bor ved en grusvej, som man kan gå en fin tur rundt på og nyde udsigten over mark og skov. Ellers bor vi 1½ km fra en skov med skønne skovstier, 5 km til Bjerringbro midtby (med Gudenåen, bibliotek, café, mange supermarkeder og en hyggelig gågade), 20 minutters kørsel fra Viborg, 6 km fra Tange Søbad (som er en lille strand, der er anlagt ved Tange Sø. Børnevenlig dybde, og en del tang at lege med). Energimuseet ligger blot 3½ km fra os.

Gudenåen løber som nævnt gennem Bjerringbro, og man kan sejle til/fra byen i lejede kanoer. For et par år siden blev der lavet 'å-bad', hvor Gudenåen løber gennem byen, så man kan bade der sikkert ud fra badebroer, der følger åens vandstand.

Langs Gudenåen er der en skøn Træksti (Kjællinghølruten) med skiftevis grussti og træbro over de vådere områder. Smuk tur

Der er en times kørsel til Aarhus, Aalborg og Djurs Sommerland, 40 minutter til Silkeborg og Randers (med Randers Regnskov).

Vi har ikke lagt vores sommerplaner helt fast endnu, men vi har ferie i ugerne 30 og 31 og kunne godt tænke os at være væk 10-14 dage. Vi har ikke brug for at bytte - men vil meget gerne låne ud til hussittere. Dér, hvor vi boede før, har vi i tre-fire somre haft to sb-familier til at hussitte en uge ad gangen Men det er første gang, vi prøver med vores nye hus.
KatarinaD (31-05-19)
Ulæste 31-05-19, 10:58   #72
KatarinaD
KatarinaD YAY! I did it!
Jeg betaler husleje her!

KatarinaDs avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Laluna Vis indlæg
Det lyder bare som et dejligt sted at holde ferie KatarinaD

Vores ferie er desværre allerede fastsat til uge 29, men hvis jeres planer ændrer sig må i endelig sige til. Mine 2 unger og jeg ville elske at tilbringe ferie hos jer og jeg er vant til heste og dyr generelt.
Min mand skal desværre arbejde i uge 29, og han vil gerne kunne bo hjemme imens så vi kan ikke rigtigt låne det ud dér.

Men her er virkelig dejligt sig endelig til, hvis I alligevel får muligheden

Sendt fra min SM-A530F med Tapatalk

"Det er helt umuligt" sagde tvivlen. "Og ganske farligt" sagde frygten. "Og helt unødvendigt" sagde fornuften. "Gør det alligevel!" hviskede hjertet
Ulæste 04-06-19, 15:53   #73
Fru Solskin
Fru Solskin Lever livet
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Fru Solskins avatar

Tilmeldingsdato: 21/12-12
Tak givet gange: 5,609
Takket 5,084 gange i 1,954 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Citat:
Vores hus er til låns i påsken og (ihvertfald uge 29--> katja) ...

Vi bor mellem Köln og Düsseldorf. Her er ca 200 kvm, indhegnet have, badebassin til sommer og cykler, cykeltrailer, barnevogne og alt den slags...

Her er soveværelse med dobbeltseng og to tremmesenge op ad (uden side ind mod dobbeltsengen)

2 værelser med dobbeltsenge (sådan en trækudseng)

Et rum med en lille dobbeltseng

Et legeværelse med en sovesofa på 120 cm.

Derudover plads til masser af liggeunderlag

Der må gerne medbringes dyr

Åh, her er 4 etager, men med børnelåger alle vegne

Vi behøver ikke bytte
Nogen der kunne tænke sig at låne i uge 30? Vi regner med at komme hjem Torsdag
KatarinaD (04-06-19)
Ulæste 04-06-19, 21:21   #74
sommersol
sommersol har ikke brugt den nye funktion...
Kobberslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 04/03-10
Geografisk placering: Midtsjælland
Tak givet gange: 15
Takket 89 gange i 52 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Min familie og jeg ville elske at holde ferie hos jer, KatarinaD, hvis vi må?
Har forsøgt at sende en privatbesked. Håber det er ok?

Sidst redigeret af sommersol; 04-06-19 kl. 21:40
sommersol er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til sommersol for dette brugbare indlæg:
KatarinaD (04-06-19)
Ulæste 04-06-19, 22:25   #75
KatarinaD
KatarinaD YAY! I did it!
Jeg betaler husleje her!

KatarinaDs avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af sommersol Vis indlæg
Min familie og jeg ville elske at holde ferie hos jer, KatarinaD, hvis vi må?
Har forsøgt at sende en privatbesked. Håber det er ok?
Det må I meget gerne. Jeg har svaret

Sendt fra min SM-A530F med Tapatalk

Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande