Altså - hvad SKER der - Side 2 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 21-08-19, 21:09   #16
Dottelue
Dottelue er vist en af de gamle
Jordbunden (m.i.s.)

Forhandler

Dottelues avatar

Tilmeldingsdato: 16/01-07
Geografisk placering: Nord for Kolding
Tak givet gange: 4,943
Takket 15,128 gange i 6,120 indlæg
iTrader: 16 / 100%
Send en besked via MSN til Dottelue
Hej. Jeg kommer til din fødselsdag.
Og i øvrigt så agter jeg at købe din stue!
What? Må jeg ikke det???
Det kan du ikke være bekendt at sige, nu gider jeg ikke komme alligevel!

Den amerikanske ambassadør... Vi skal, som allierede, kunne diskutere alt!.
Nej vi skal ej! Nogle ting er ikke til diskussion, og på den liste hører salg af legemsdele og dele af landet (som i øvrigt ikke er vores...). Men hun skal selvf også være loyal (og han indsætter jo egne folk på posterne), så er jeg mere på team Rufus Gifford
Følgende brugere siger tak til Dottelue for dette brugbare indlæg:
moreva (21-08-19)
Ulæste 21-08-19, 21:09   #17
Trine
Trine behøver kaffe med kalk om morgenen
Udviklet SBåkone

Trines avatar

Tilmeldingsdato: 03/05-06
Geografisk placering: Østerbro
Tak givet gange: 10,313
Takket 8,285 gange i 2,840 indlæg
iTrader: 4 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Jonathansmor Vis indlæg
Og nu er han så sur og fornærmet over at Mette F. har sagt nej til ham - og mener at det helt og aldeles er hendes skyld at han var nødt til at aflyse...

Jeg har den største respekt for Mette Frederiksen og hendes måde at navigere i hele dette kaos på...

(Og gad godt have været en flue på væggen hos både Mette og Margrethe da de fik at vide at han havde aflyst besøget på Twitter...)
Det er simpelthen så absurd at man ikke kunne have opdigtet noget lignende . Så nu er Mette i fint selskab med bl. a Hillary Clinton og Nancy Pelosi.
Ulæste 21-08-19, 21:20   #18
liv
liv action beats perfection any time
Slankeslynglernes egen Lotte

livs avatar

Tilmeldingsdato: 11/07-06
Geografisk placering: Københavns vestegn
Tak givet gange: 3,216
Takket 26,693 gange i 8,622 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Det må alligevel være lidt vildt at være Mette F i disse dage...

Nu som Über cool vikingedamekriger - 'no way makker det der ka' du godt glemme'

The Following 7 Users Say Thank You to liv For This Useful Post:
Gammelmor (22-08-19), Kestrel (22-08-19), line dupont (22-08-19), Munni (21-08-19), Oliviasmor (22-08-19), Sienna (24-08-19), Trine (21-08-19)
Ulæste 21-08-19, 21:26   #19
babyaya
babyaya ville gerne have lidt flere timer i døgnet
Jeg betaler husleje her!

babyayas avatar

Tilmeldingsdato: 23/11-11
Geografisk placering: Holstebro
Tak givet gange: 2,001
Takket 3,929 gange i 1,913 indlæg
iTrader: 3 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Rikke Vis indlæg
Der var 3 mio flere, der stemte på fru Clinton, men Amerika har et i den grad fucked up valgsystem
Okay det var jeg sket ikke klar over.

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Ulæste 21-08-19, 22:13   #20
Vanadia
Vanadia good girls go to Heaven bright girls go everywhere
Jeg betaler husleje her!

Vanadias avatar

Tilmeldingsdato: 21/07-09
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 8,374
Takket 7,429 gange i 3,414 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Send en besked via Yahoo til Vanadia
Citat:
Oprindeligt skrevet af ChristinaS Vis indlæg
Ja, der er sgu ikke meget demokrati over det, når flertallet ikke vinder.
USA er en republik jvf forfatningen Deres valgsystem er baserer på det engelske, hvor vinderen snupper sædet i kongressen/senat eller præsidentposten. Der er ingen trøstepræmie til nr 2. Valgkredse er ofte lavet sådan at mindretallet er forfordelt. Det er ikke designet sim et repræsentativt demokrati, nærmest modsat.
Resultatet er, at en lille, rig politisk elite sidder på magten. Ms Clinton er indbegrebet af DC eliten. Ved sidste valg ønskede mange amerikanere hellere at stemme "none of the above" end Trump eller Clinton. Du skal være medlem at et parti for at stemme til preliminær valget og selv registrere dig som vælger. Der kommer ikke automatisk et valgkort med posten.
Men man skal ikke glemme, at for mange amerikanere er det den lokal stat og endda kommune, der bestemmer kvaliteten af skoler, veje, politi og alt andet i dagligdagen. Idioterne i DC er flere tusinde km væk.
Vanadia er offline   Besvar med citat
The Following 2 Users Say Thank You to Vanadia For This Useful Post:
MedHjertetFørst (25-08-19), Sienna (24-08-19)
Ulæste 21-08-19, 23:39   #21
Imma
Imma smooth solo sailin'
SB's burger

Immas avatar

Tilmeldingsdato: 21/06-08
Geografisk placering: Svendborg
Tak givet gange: 16,565
Takket 26,914 gange i 8,307 indlæg
iTrader: 46 / 100%
Trump virker bare til, at han ser det hele som en leg? Eller som noget hvor han kan gøre præcis som han vil uden at det har konsekvenser for ham. Og han når måske nok ikke helt til overhovedet at forholde sig til konsekvenser for andre.
Men det ER da vildt? "Make Amerika great again" var hans valgslogan, ikke? USA ser mere og mere latterlig ud - får ikke mere og mere magt, som jeg ser det? Når man trækker sig fra alle mulige koalitioner, så svinder magten, gør den ikke?

Jeg håber da, at Mette F. ikke siger jatak til selvinvitationen næste gang.
Munni (22-08-19)
Ulæste 22-08-19, 10:36   #22
Munni
Munni elsker at have have
Jeg betaler husleje her!

Munnis avatar

Tilmeldingsdato: 15/02-11
Geografisk placering: på landet nær Faxe
Tak givet gange: 12,404
Takket 5,082 gange i 1,839 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Imma Vis indlæg
Trump virker bare til, at han ser det hele som en leg? Eller som noget hvor han kan gøre præcis som han vil uden at det har konsekvenser for ham. Og han når måske nok ikke helt til overhovedet at forholde sig til konsekvenser for andre.

Men det ER da vildt? "Make Amerika great again" var hans valgslogan, ikke? USA ser mere og mere latterlig ud - får ikke mere og mere magt, som jeg ser det? Når man trækker sig fra alle mulige koalitioner, så svinder magten, gør den ikke?

Jeg håber da, at Mette F. ikke siger jatak til selvinvitationen næste gang.
Jeg tror, at den hvide, dårligt uddannede, midaldrende mand, der har mistet sit arbejde fordi nogle (hårdtarbejdende, bedre uddannede, børn af tidligere) indvandrere har overtaget det er fløjtende ligeglad med hvad vi mener i Danmark. For dem er det racistiske, selvcentrerede Amerika= job til dem og mere magt til dem, uden de behøver gøre noget.

Jeg synes det er SÅ skræmmende og jeg kommer til at tænke på 'general Napoleon' hvor grisene overtager gården ved at sige alle de rigtige ting

Sendt fra min SM-A320FL med Tapatalk
Munni er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Munni for dette brugbare indlæg:
Rosiebaby (24-08-19)
Ulæste 23-08-19, 23:17   #23
Isamin1310
Isamin1310 har ikke brugt den nye funktion...
Guldslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 13/11-13
Geografisk placering: Otterup, Nordfyn
Tak givet gange: 2,845
Takket 589 gange i 273 indlæg
Jeg forstår heller ikke, hvad der foregår, og jeg synes, at det er enormt skræmmende, at Trump ene mand har så meget magt i et embede, som han ikke forstår at forvalte på en fornuftig måde. Et embede, der tilfældigvis er verdens mest magtfulde stilling.

Selv Rokoposten kommer til kort over for Trumps ageren ...

http://rokokoposten.dk/2019/08/23/sa...ump-aflysning/

Sidst redigeret af Isamin1310; 24-08-19 kl. 21:55
Isamin1310 er offline   Besvar med citat
The Following 2 Users Say Thank You to Isamin1310 For This Useful Post:
Dana (24-08-19), Oliviasmor (23-08-19)
Ulæste 23-08-19, 23:22   #24
Isamin1310
Isamin1310 har ikke brugt den nye funktion...
Guldslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 13/11-13
Geografisk placering: Otterup, Nordfyn
Tak givet gange: 2,845
Takket 589 gange i 273 indlæg
I øvrigt er det ikke min opfattelse, at USA fremstår som mere og mere latterlig på den udenrigspolitiske scene. Jeg opfatter det sådan, at det er Trump, der fremstår som en elefant i et glasbur, og at mange - både amerikanere og ikke-amerikanere - venter på, at en ny præsident kommer til, så USA netop kan blive "great again". Den danske regering betragter jo også stadig USA som sin nærmeste allierede, selvom Trump agerer uhensigtsmæssigt i forhold til samarbejdet landene imellem. Der må være nogle diplomater og embedsfolk, der virkelig har fået deres sag for under Trumps embedsperiode.
Rosiebaby (24-08-19)
Ulæste 24-08-19, 20:51   #25
Ramety
Ramety Am I black with white stribes or white with black stribes?
Shhhhh........ jeg skriver

Rametys avatar

Tilmeldingsdato: 08/02-11
Geografisk placering: Danmark
Tak givet gange: 1,449
Takket 2,521 gange i 856 indlæg
Jeg kan ikke finde ud af om han er enormt uvidende eller enormt beregnende eller en dårlig kombi af begge dele. Jeg mener, de der billeder med TrumpTower på Grønland (som han lavede for at forsikre om hvad han ikke har tænkt sig) - altså gør han ikke bare grin med os alle sammen? Og så når vi er optaget af sager som dette - så får han andre ting gennemført som måske har langt større konsekvenser men som vi ikke lige ser i øjeblikket. Han virker jo "dum" - jeg er måske bare bange for at han ikke er det - men at han er bevidst om det han gør og siger og konsekvenserne deraf.
Ulæste 24-08-19, 21:50   #26
mogms
mogms Never give up, pludselig går dømme i opfyldelse, når du mindst venter det.
Bare send min post til Slyngebarn.dk

mogmss avatar

Tilmeldingsdato: 06/11-13
Geografisk placering: østjylland
Tak givet gange: 2,318
Takket 1,868 gange i 829 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af Ramety Vis indlæg
Jeg kan ikke finde ud af om han er enormt uvidende eller enormt beregnende eller en dårlig kombi af begge dele. Jeg mener, de der billeder med TrumpTower på Grønland (som han lavede for at forsikre om hvad han ikke har tænkt sig) - altså gør han ikke bare grin med os alle sammen? Og så når vi er optaget af sager som dette - så får han andre ting gennemført som måske har langt større konsekvenser men som vi ikke lige ser i øjeblikket. Han virker jo "dum" - jeg er måske bare bange for at han ikke er det - men at han er bevidst om det han gør og siger og konsekvenserne deraf.
Ikke for at forsvare trump på nogen måde. Jeg synes han er en umådeligt idiot på alle mulige måder. På ingen måde beregnende, nej jeg tror virkelig han er SÅ dum. Manden har ingen lag. Læg mærke til hans taler. Det er så tydeligt at se når han læser noget op, han taler bare og læser fra en promotor. Og når han bare lader munden køre, han står fækter med arme og ben, fornærmer hvem han nu lige synes er det værd på et givent tidspunkt.

Men jeg mener der var en eller anden, der lå billedet op på twitter, kort efter det med at købe grønland "Den lille ejendomshandel" (seriøst det er et land din kæmpe idiot)og skrev noget lign. #greenlandin10years
https://amp.azcentral.com/amp/207409...mpression=true

og vi ved jo at total idioten følger Twitter som en høg istedet for at lave noget reelt præsident arbejde. Så han måtte jo lige kommentere på det.

Jeg tror nu mere skulle han købe grønland (hvilket er absurt), vil landet nærmere være et erotisk paradis om 10 år (og nok det eneste sted vi måske kan overleve). Men det kunne da være fed at udnytte alle de ubrugte ressourcer grønland har dybt under isen. (fordi global opvarming er jo fake news og alle måtte man kan tjene penge på er jo kun en god ide)

Åh jamen manden er bare så .... Jeg troede virkelig ikke nogen kunne være så dumme. Men jeg tog Så meget fejl.

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk

Sidst redigeret af mogms; 24-08-19 kl. 22:01
mogms er offline   Besvar med citat
Ulæste 24-08-19, 22:08   #27
mogms
mogms Never give up, pludselig går dømme i opfyldelse, når du mindst venter det.
Bare send min post til Slyngebarn.dk

mogmss avatar

Tilmeldingsdato: 06/11-13
Geografisk placering: østjylland
Tak givet gange: 2,318
Takket 1,868 gange i 829 indlæg
Jeg fandt lige ham der lavede det. Hans twitter er forresten vist eksploderet efter trump brugte hans billede uden at nævne hans navn. Trump er selv for dum til at forstå copyright selvom det er et redigeret billede.

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande