Jeg er virkelig tæt på at krepere ved tanken ... - Side 2 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 09-08-19, 20:18   #16
ChristinaS
ChristinaS har fået sit liv tilbage...
Dronningen af krea

Forhandler

ChristinaSs avatar

Tilmeldingsdato: 24/04-08
Geografisk placering: - Glumsø
Tak givet gange: 37,801
Takket 55,452 gange i 8,365 indlæg
iTrader: 30 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Jonathansmor Vis indlæg
Kære du - alle de andre har allerede sagt så mange fornuftige ord, så jeg vil bare sende dig et kæmpe kram og mange tanker herfra...

Du skal HELT sikkert nok klare det, selv om alt lige nu ser og virker totalt uoverskueligt.. Og ja, inden længe er alt hverdag igen og du jonglerer rundt med computer som om du aldrig har bestilt andet..
Tror du virkelig?

Jeg prøver virkelig at være zen omkring det, det lykkes bare helt utroligt dårligt.
På mandag prøver jeg at køre derudaf, finde det rigtige parkeringshus osv. - Så jeg i det mindste ikke skal ligge og kegle rundt i forvirring sammen morgen.
Ulæste 09-08-19, 20:32   #17
Københavnermor
Københavnermor har ikke brugt den nye funktion...
Guldslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 27/01-14
Tak givet gange: 682
Takket 673 gange i 348 indlæg
iTrader: 1 / 100%
For 3 år siden begyndte jeg at læse en masteruddannelse. Efter 3 år med barsel og hjemmepasning. Jeg frygtede den it-tekniske del.
Mine it kundskaber er begrænsede....Hvis printeren fx ikke virker, har jeg to løsningsmuligheder:
At fylde papir i
At slukke og tænde på stikkontakten.

Men jeg klarede den alligevel. Og uploadede eksamensopgaver som pdf. Incl. bilag. Tilmeldte mig eksamen. Und alles. Og der var nogen, der havde det sværere end mig. Og de klarede det også!
Kunne du finde ro ved at tænke at de fleste studerende kommer og skal lære en masse, men udfordringerne ligger forskellige steder. Som studerende er du moden, erfaren, livsklog og vidende. Måske ligger din største læringsudfordring faktisk i forhold til det it-mæssige. Men det er jeg sikker på at du kan klare!

Et godt råd kan være at prioritere studiegruppe og det sociale. Så bliver det sjovere og nemmere at studere. Og så er der nogle, som man kan spørge om hjælp.

Rigtig meget held og lykke, det bliver et nyt kapitel i dit liv og som sådan sikkert hårdt. Men med alt det, du har været igennem, mon så ikke du klarer det helt fint?

N fra maj 08 og I fra oktober 13
Københavnermor er offline   Besvar med citat
The Following 4 Users Say Thank You to Københavnermor For This Useful Post:
ChristinaS (09-08-19), Gammelmor (11-08-19), Sienna (10-08-19), sommerregn (09-08-19)
Ulæste 09-08-19, 20:36   #18
Jonathansmor
Jonathansmor tja......
Kaospilot

Jonathansmors avatar

Tilmeldingsdato: 28/09-07
Tak givet gange: 3,471
Takket 10,955 gange i 4,082 indlæg
iTrader: 29 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af ChristinaS Vis indlæg
Tror du virkelig?

Jeg prøver virkelig at være zen omkring det, det lykkes bare helt utroligt dårligt.
På mandag prøver jeg at køre derudaf, finde det rigtige parkeringshus osv. - Så jeg i det mindste ikke skal ligge og kegle rundt i forvirring sammen morgen.
Jeg er HELT sikker - og super ide at køre derud og lige få styr på parkering, omgivelser mm., så har hjernen ikke det at skulle have styr på om morgenen (det gjorde jeg også inden jeg skulle starte).

Og husk så at alle de andre er lige så nervøse som dig
Jonathansmor er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Jonathansmor for dette brugbare indlæg:
ChristinaS (09-08-19)
Ulæste 09-08-19, 21:52   #19
ChristinaS
Dronningen af krea

Forhandler

ChristinaSs avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Jonathansmor Vis indlæg
Jeg er HELT sikker - og super ide at køre derud og lige få styr på parkering, omgivelser mm., så har hjernen ikke det at skulle have styr på om morgenen (det gjorde jeg også inden jeg skulle starte).

Og husk så at alle de andre er lige så nervøse som dig
Det tror jeg er en pointe, jeg skal tage til mig, for som Henrik sagde; altså, de kommer jo ikke lige fra gymnasiet, for så havde de jo ingen grund til at være der ...

Nu skrider min store dreng jo på efterskole på søndag, han er ellers mega skrap til alt det her - men skulle galt være, har jeg jo altid Henrik, han er super god til IT. (Jeg kan jo bare dårligt slæbe ham med i skole ... )

Det er skiftevis det ene og det andet og det tredje jeg er mest bekymret for - for det rent faglige er jeg jo også ved at dø over ...

Men jeg håber jo også lidt, at det med tiden er som det plejer - men lukker fandme bare øjnene, og så er der gået et år mere ...

Vi er lige kommet hjem fra kirkegården, og endnu et besøg hos Louise - der er bare blevet så mega fint, efter hendes have er blevet anlagt - jeg lovede hende højt og helligt at tage mig sammen ...
emmahan (13-08-19), Imma (10-08-19), Koby (10-08-19)
Ulæste 09-08-19, 23:11   #20
Oliviasmor
Oliviasmor Leder efter min rygrad
Sukkerslyngel

Oliviasmors avatar

Tilmeldingsdato: 28/06-07
Geografisk placering: Roskilde
Tak givet gange: 7,908
Takket 6,625 gange i 3,534 indlæg
iTrader: 11 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af ChristinaS Vis indlæg
Det tror jeg er en pointe, jeg skal tage til mig, for som Henrik sagde; altså, de kommer jo ikke lige fra gymnasiet, for så havde de jo ingen grund til at være der ...

Nu skrider min store dreng jo på efterskole på søndag, han er ellers mega skrap til alt det her - men skulle galt være, har jeg jo altid Henrik, han er super god til IT. (Jeg kan jo bare dårligt slæbe ham med i skole ... )

Det er skiftevis det ene og det andet og det tredje jeg er mest bekymret for - for det rent faglige er jeg jo også ved at dø over ...

Men jeg håber jo også lidt, at det med tiden er som det plejer - men lukker fandme bare øjnene, og så er der gået et år mere ...

Vi er lige kommet hjem fra kirkegården, og endnu et besøg hos Louise - der er bare blevet så mega fint, efter hendes have er blevet anlagt - jeg lovede hende højt og helligt at tage mig sammen ...
Jeg så den på FB. Den er blevet rigtig flot
ChristinaS (10-08-19)
Ulæste 10-08-19, 00:21   #21
morT4
morT4 ..
Stædigt stof-b(L)esat

morT4s avatar

Tilmeldingsdato: 01/04-08
Geografisk placering: Sydsjælland
Tak givet gange: 4,300
Takket 5,110 gange i 2,682 indlæg
iTrader: 35 / 100%
Så også billeder af Louises have på fb. Nøj hvor det var fint.

Mht skolen.
Kan du tjekke om den har en fb side for nye elever eller bare en fb side hvor du kan skrive, hej ny her, nogen der kan fortælle om start?
Bliver i inviteret til et info møde inden selve start?

Og hvis nogen kan det der, så det dig.

knib, knib, knib, knib.
morT4 er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til morT4 for dette brugbare indlæg:
ChristinaS (10-08-19)
Ulæste 10-08-19, 01:05   #22
ChristinaS
Dronningen af krea

Forhandler

ChristinaSs avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af morT4 Vis indlæg
Så også billeder af Louises have på fb. Nøj hvor det var fint.

Mht skolen.
Kan du tjekke om den har en fb side for nye elever eller bare en fb side hvor du kan skrive, hej ny her, nogen der kan fortælle om start?
Bliver i inviteret til et info møde inden selve start?

Og hvis nogen kan det der, så det dig.
Nej, nej, så avanceret er det slet ikke, jeg ved ikke engang om der er et samlet hold til alle fagene, eller om det er forskellige hold, til de forskellige fag. (I og med, at det er en samlet fagpakke, så tror jeg at jeg ville skulle være sammen med i hvert fald en del af de andre kursister, på alle fire fag. )

Jeg har været så presset over skolestarten, at det overskyggede min tandlægeskræk til i dag (jeg har bare den sødeste tandlæge, jeg var der i onsdags, fordi en tand hun tidligere har lavet, pludselig begyndte at drille og skabe sig, så lavede hun den, og vi håbede det var fikset, og så bang, fik jeg giga tandpine om natten, og var ved at dø i går (jeg overvejede at skære hovedet af ), så jeg havde en akut tid i dag - men al min nervøsitet over skolestarten, overskyggede faktisk nervøsiteten over den fucking tand, det var først da jeg kastede mig i stolen i eftermiddag, at jeg kom i tanke om, at jeg slet ikke havde været bange på forhånd. )

Og ja, Louises have er blevet noget så fin, og det er mega dejligt at komme derhen og se det.
Imma (10-08-19)
Ulæste 10-08-19, 07:55   #23
mogms
mogms Never give up, pludselig går dømme i opfyldelse, når du mindst venter det.
Bare send min post til Slyngebarn.dk

mogmss avatar

Tilmeldingsdato: 06/11-13
Geografisk placering: østjylland
Tak givet gange: 2,318
Takket 1,868 gange i 829 indlæg
iTrader: 4 / 100%
Bare ta det roligt, det skal nok gå. Livet har det med at give os et spark og de første planer i livet (men det har du jo osse prøvet. Men min point er at lige nu er du på din sære rute i livet)

Jeg kan fortælle dig min oplevelse. Efter handelsskole startede jeg på en uddannelse indenfor it og jeg faldt totalt på næsen jeg var slet ikke med alt var over mit hovede og jeg forstod ikke et hak. Jeg var helt i kuldkælderen det var jo min plan at komme på universitet og blive datalog, men det kunne jeg ikke, jeg fattede virkelig intet. Jeg drømte om at programmere og lave hjemmesider. Jeg blev på Uni i 1 år også måtte gav jeg op.

Jeg prøvede flere uddannelser sosu hjælper, serviceøkonom, butik, og jeg stoppede før jeg var færdig...

Men ved du hvad jeg laver i dag?
Jeg er kontorassistent i en børnehave (kommunalt) jeg er blæksprutte. Jeg er alle pædagogernes "mor" (de kalder mig det sgu) jeg er lederens sekretær, jeg står for økonomi og personale sager.

Og jeg hjælper med it problemer, jeg fikser printeren. Og jeg står osse for hjemmesiderne for 7 børnehuse. og intet er eksploderet. Jeg kunne godt, det it pis og jeg nyder det faktisk idag.

Det virker underligt for mig at sige følgende til dig, for du ved det jo godt. Din oplevelse ligger bare med Louises liv. Der har du være den seje så længe, du er ved at finde en ny dig. Men det jeg ville sige er:
Man lærer selv det man synes er svært ved virkelig at blive kastet ud i det.

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk

Sidst redigeret af mogms; 10-08-19 kl. 09:44
mogms er offline   Besvar med citat
The Following 3 Users Say Thank You to mogms For This Useful Post:
ChristinaS (10-08-19), Imma (10-08-19), Munni (12-08-19)
Ulæste 10-08-19, 09:41   #24
Hunpingvin
Hunpingvin Fear can hold you prisoner - hope can set you free
(Sl)yngel

Hunpingvins avatar

Tilmeldingsdato: 17/11-09
Geografisk placering: Buddinge
Tak givet gange: 5,596
Takket 8,682 gange i 2,776 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Jeg sender mange varme tanker

Jeg har været på min arbejdsplads i 5 år og får ofte ros af cheferne for at være virkelig dygtig. Jeg har lige fået en ny arbejdsopgave som er meget omfattende og ret så ansvarsfuld. Og jeg har det på samme måde som dig selvom alle fortæller mig at det skal jeg nok klare.

Så jeg kender også følelsen Du er sej at du kaster dig ud i det og jeg er sikker på at du nok skal klare det.
Følgende brugere siger tak til Hunpingvin for dette brugbare indlæg:
ChristinaS (10-08-19)
Ulæste 11-08-19, 00:24   #25
hansan
hansan er taknemmelig over mit dejlige liv
Bare send min post til Slyngebarn.dk

hansans avatar

Tilmeldingsdato: 11/11-08
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 4,792
Takket 3,361 gange i 1,196 indlæg
iTrader: 6 / 100%

Jeg er slet ikke et sekund i tvivl om, at du nok skal klare det. Både det faglige og det it-mæssige. Jeg er slet ikke i tvivl. Søde dig. Kloge dig

Sidst redigeret af hansan; 12-08-19 kl. 07:03
hansan er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til hansan for dette brugbare indlæg:
ChristinaS (11-08-19)
Ulæste 11-08-19, 15:05   #26
irenek-h
irenek-h i frit fald...
Pippi Langstrømpe

irenek-hs avatar

Tilmeldingsdato: 19/02-07
Geografisk placering: Sorø
Tak givet gange: 13,851
Takket 7,323 gange i 2,641 indlæg
iTrader: 9 / 100%
Der stod jeg 1/9 for to år siden.

Studiesteder er bare ikke lige så velorganiserede som mødre der er vant til at være voksen-voksen, det er pisse frusterende og irriterende. (jeg venter endnu på lektionsplan og hvilke bøger jeg skal nå at købe inden 3/9 )

Vil ikke skrive at det nok skal gå, fordi ved at det kan du ikke bruge til en skid, men jeg forstår dig så godt! (Og det skal nok gå )
Følgende brugere siger tak til irenek-h for dette brugbare indlæg:
ChristinaS (11-08-19)
Ulæste 12-08-19, 12:38   #27
Munni
Munni elsker at have have
Jeg betaler husleje her!

Munnis avatar

Tilmeldingsdato: 15/02-11
Geografisk placering: på landet nær Faxe
Tak givet gange: 12,475
Takket 5,117 gange i 1,849 indlæg
Hvor skal du studere? Absalon? Jeg er lige blevet færdig fra Absalon og måtte lære, at de ikke er gode til langtidsplanlægning. Det er jeg til gengæld, så jeg stressede pænt meget over det, men da jeg begyndte at slappe lidt af, så gik det bedre
De var heller ikke så gode til at huske, hvad de har skrevet i studieordninger (Jeg faldt mellem flere), så her skulle jeg være mega opmærksom for at alt var i orden. Jeg fik sågar oprettet et fag for blot tre studerende, fordi de havde lavet en fejl. Her kom min langtidsplan mig til gode. Det havde været for sent at finde ud af nu.
Jeg fandt også ud af, at der er mange nye smarte note muligheder siden jeg læste sidst med pen og papir og der er fede muligheder for e-læring.
Jeg fandt også ud af, at de unge mennesker, som man tror har det super let ved mange ting, er ved at finde sig selv, finde en kæreste, etablere sig, finde job og finde overspringshandlinger. Alle de ting har jeg styr på. Når jeg har 30 minutter før ungerne skal hentes, så bliver der knoklet. Desuden Kan det meste af de man læser sættes direkte i forbindelse med en erfaring og forståelsen bliver dybere.

Kort sagt, som de andre damer så klogt siger, du behøver ikke at være nervøs. Det du mangler vejer du op ved på noget andet. Jeg er sikker på at du bliver vildt glad for det

Sendt fra min SM-A320FL med Tapatalk
Munni er offline   Besvar med citat
The Following 3 Users Say Thank You to Munni For This Useful Post:
irenek-h (12-08-19), LauraSol79 (13-08-19), Sienna (14-08-19)
Ulæste 12-08-19, 15:52   #28
ChristinaS
Dronningen af krea

Forhandler

ChristinaSs avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Munni Vis indlæg
Hvor skal du studere? Absalon? Jeg er lige blevet færdig fra Absalon og måtte lære, at de ikke er gode til langtidsplanlægning. Det er jeg til gengæld, så jeg stressede pænt meget over det, men da jeg begyndte at slappe lidt af, så gik det bedre
De var heller ikke så gode til at huske, hvad de har skrevet i studieordninger (Jeg faldt mellem flere), så her skulle jeg være mega opmærksom for at alt var i orden. Jeg fik sågar oprettet et fag for blot tre studerende, fordi de havde lavet en fejl. Her kom min langtidsplan mig til gode. Det havde været for sent at finde ud af nu.
Jeg fandt også ud af, at der er mange nye smarte note muligheder siden jeg læste sidst med pen og papir og der er fede muligheder for e-læring.
Jeg fandt også ud af, at de unge mennesker, som man tror har det super let ved mange ting, er ved at finde sig selv, finde en kæreste, etablere sig, finde job og finde overspringshandlinger. Alle de ting har jeg styr på. Når jeg har 30 minutter før ungerne skal hentes, så bliver der knoklet. Desuden Kan det meste af de man læser sættes direkte i forbindelse med en erfaring og forståelsen bliver dybere.

Kort sagt, som de andre damer så klogt siger, du behøver ikke at være nervøs. Det du mangler vejer du op ved på noget andet. Jeg er sikker på at du bliver vildt glad for det

Sendt fra min SM-A320FL med Tapatalk
Nej desværre, Absalon er først om et år, jeg mangler fire fag, og de mente ikke, at min generelle erfaring kunne opveje dem - Så det er de fire fag jeg skal tage det næste år, på VUC (som en fagpakke) og det underlige er, at jeg ikke var (er) en skid bekymret for selve uddannelsen om et år, men de her fire fag skræmmer mig til døde - I dag var jeg en tur derude, der er så få p-pladser ved skolen, men heldigvis et kæmpe p hus ikke så langt derfra, så der prøvede jeg at køre ind, så jeg er top tunet klar til onsdag.

Fik en fælles SMS fra en lærer, om at hans hold (og dermed mig ) skal mødes i caféen onsdag 10.30 - det er også mega super fint, der er bare det, at jeg har tre lektioner i et andet fag først, så det hjalp jo ikke en skid på min hjerne, der bare så gerne vil have styr på det hele, og vide præcis hvor jeg skal gå hen.
irenek-h (12-08-19), Munni (14-08-19), Rullemusen (12-08-19), Sienna (14-08-19)
Ulæste 12-08-19, 16:10   #29
morstine
morstine Nyder baby på maven
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

morstines avatar

Tilmeldingsdato: 27/02-07
Geografisk placering: Aalborg-Visse
Tak givet gange: 4,671
Takket 2,323 gange i 676 indlæg
iTrader: 6 / 100%
Har du prøvet at ringe til studieadministrationen på stedet - de ved ALT muligt :D
ChristinaS (12-08-19)
Ulæste 12-08-19, 17:01   #30
lillesmor
lillesmor .
Mit IRL er skiftet ud med en URL

lillesmors avatar

Tilmeldingsdato: 09/05-11
Geografisk placering: Sønderborg, speedyhamster ved hvor
Tak givet gange: 2,755
Takket 1,420 gange i 1,147 indlæg
Det skal nok gå
Prøv at ringe og spørge hvor dit første hold holder til (og de to næste) så du ved hvilke lokaler du skal finde, så er det også nemmere at spørge efter rummet på dagen.
ChristinaS (12-08-19)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande