Kan vi tale om at sende børn på efterskole på søndag. - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 06-08-19, 10:37   #1
DortheR
DortheR Stronger
I am woman, hear me roar

DortheRs avatar

Tilmeldingsdato: 07/05-06
Geografisk placering: Frederiksberg
Tak givet gange: 4,409
Takket 6,695 gange i 2,487 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Kan vi tale om at sende børn på efterskole på søndag.

Er der andre end mig, der skal sende et kid af sted på egne ben på søndag? Aske skal på Sorø Gymnastikefterskole. Det bliver spændende for ham og hårdt for T og mig. Hvor er der dog meget, der skal købes og findes frem og skaffes. Sønnen er mest optaget af at være mest muligt sammen med vennerne, inden han skal være væk et pr, og det forstår jeg fint....men altså; løbesko, windbreaker, softshell, idrætstøj, osv osv osv køber jo ikke sig selv.
Ulæste 06-08-19, 10:48   #2
ChristinaS
ChristinaS har fået sit liv tilbage...
Dronningen af krea

Forhandler

ChristinaSs avatar

Tilmeldingsdato: 23/04-08
Geografisk placering: - Glumsø
Tak givet gange: 37,568
Takket 55,275 gange i 8,294 indlæg
iTrader: 30 / 100%
Det kan jeg love dig for, at vi kan tale om ...
Shit, en liste ...

Det er måske 7-8 år siden Lucas sidst har haft regntøj og gummistøvler, han skal ligeledes medbringe rygsæk (rejserygsæk, for de skal på overlevelsestur) sovepose, liggeunderlag, topmadras/rullemadras, inde-sportssko, ude-sportssko, sko til køkkentjansen og ALT muligt andet, jeg har totalt stress over det (og pengepungen synes IKKE det er sjovt ...)

Vi skal have købt et cykelstativ til bilen, for den skal han jo også have med, og ja, jeg synes bare der er sååååå mange ting.

Hans allerbedste ven - de har været venner fra de var 3, skal i øvrigt også på Sorø efterskole.

Altså, det bliver jo mega fedt, han glæder sig helt vildt (det er vi mange der gør ) - Men der er sørme mange ting der skal ordnes inden.
Ulæste 06-08-19, 11:02   #3
DortheR
DortheR Stronger
I am woman, hear me roar

DortheRs avatar

Uh ja, regntøj og gummistøvler...jeg ser det ikke ske selv om det står på pakkelisten
Og topmadras, tjek...den billigste fra Jysk. Men nye håndklæder og lagner, for vores herhjemme er slidt så meget, at det er pinligt at vise frem
Og cykelholder...og vi var nødt til at købe ny cykel. Vi var ude og cykle sammen i lørdags, jeg cykler ALDRIG, og derfor havde jeg ikke rigtig opdaget, at Aske jo stort set kunne skubbe sig frem på knæene på sin alt for lille cykel. Så,igår købte vi herrecykel. Han skal sgu ikke være til grin pga en bette drengecykel
Men jo, det er satme dyrt. Altså bare sådan noget som en jakke....det bruger han ikke! Men når man skal på mountainbike i en skov, så er en sweater fra woodwood jo lissom ikke det rigtige overtøj
Følgende brugere siger tak til DortheR for dette brugbare indlæg:
ChristinaS (06-08-19)
Ulæste 06-08-19, 11:07   #4
babyflunk
babyflunk ER beboer på Christiansø :-)
Overvejer forandring

Forhandler

babyflunks avatar

Tilmeldingsdato: 14/06-06
Geografisk placering: Christiansø
Tak givet gange: 3,882
Takket 5,899 gange i 2,596 indlæg
iTrader: 18 / 100%
Jeg sender to stk afsted på søndag. Det praktiske må de selv finde ud af hvad de mangler - Mads er 19 år, og flytter hjem til mine forældre, så han mangler nok ikke noget. Luna skal selv lave en liste over hvad hun mangler, og så køber vi det lørdag. Hun har fået sine børnepenge selv i et par år, så hun skal selv betale det meste.

Ud over alt det praktiske, kan vi så ikke også snakke om, at det bliver mega hårdt på søndag? Selvom de begge har været afsted, så har jeg slet ikke lyst til at sige farvel til dem i år. Er totalt tudevorn, når jeg tænker på det
babyflunk er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til babyflunk for dette brugbare indlæg:
DortheR (06-08-19)
Ulæste 06-08-19, 11:08   #5
babyflunk
babyflunk ER beboer på Christiansø :-)
Overvejer forandring

Forhandler

babyflunks avatar

Tilmeldingsdato: 14/06-06
Geografisk placering: Christiansø
Tak givet gange: 3,882
Takket 5,899 gange i 2,596 indlæg
iTrader: 18 / 100%
Husk at tjekke genbrug også
babyflunk er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til babyflunk for dette brugbare indlæg:
Fru Sole (11-08-19)
Ulæste 06-08-19, 11:14   #6
ChristinaS
Dronningen af krea

Forhandler

ChristinaSs avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af DortheR Vis indlæg
Uh ja, regntøj og gummistøvler...jeg ser det ikke ske selv om det står på pakkelisten
Og topmadras, tjek...den billigste fra Jysk. Men nye håndklæder og lagner, for vores herhjemme er slidt så meget, at det er pinligt at vise frem
Og cykelholder...og vi var nødt til at købe ny cykel. Vi var ude og cykle sammen i lørdags, jeg cykler ALDRIG, og derfor havde jeg ikke rigtig opdaget, at Aske jo stort set kunne skubbe sig frem på knæene på sin alt for lille cykel. Så,igår købte vi herrecykel. Han skal sgu ikke være til grin pga en bette drengecykel
Men jo, det er satme dyrt. Altså bare sådan noget som en jakke....det bruger han ikke! Men når man skal på mountainbike i en skov, så er en sweater fra woodwood jo lissom ikke det rigtige overtøj
Jeg havde egentlig tænkt, at det var nok at købe en rullemadras fra Jysk - det behøver vel for fanden ikke være en topmadras?

Og jeg HAR købt både regntøj og gummistøvler, fordi Lucas er hysset, han VIL have det med, der står - og det er jo så heller ikke en sportsefterskole som sådan, men de er ræddi meget ude, og skal selv passe både området og dyrene, så jeg tænker faktisk at det reelt er en nødvendighed. Pissedyrt var det, i størrelse næsten voksen.
Ulæste 06-08-19, 11:56   #7
Blomstervinge
Blomstervinge twi'sb'er.Skriver på alt andet end det jeg burde
Shhhhh........ jeg skriver til Ude og Hjemme

Blomstervinges avatar

Tilmeldingsdato: 29/09-09
Geografisk placering: Vestsjælland
Tak givet gange: 2,440
Takket 16,116 gange i 5,832 indlæg
iTrader: 12 / 100%
Mine børn vil overhovedet ikke på efterskole. Vi har ellers spurgt og gjort ved. Men nej.

Det er en bekostelig affære. Og det bliver så tæt på - at de er rigtig voksne. Et år hjemmefra det er lidt vildt.

Her er ældste sønnen gået i lære, det føles også lidt stort. Han er 16 år og vil være færdig uddannet som 20 årig. Så i stedet for 10.klasse efterskole, er han nu i lære.

Held og lykke til alle vores små store børn

Sent from my iPhone using Tapatalk
The Following 2 Users Say Thank You to Blomstervinge For This Useful Post:
ChristinaS (06-08-19), DortheR (06-08-19)
Ulæste 06-08-19, 12:49   #8
Titta
Titta kaffe må der til:-D
Vild Halthe-slyngel

Tittas avatar

Tilmeldingsdato: 25/05-06
Geografisk placering: Nordjylland
Tak givet gange: 4,801
Takket 5,373 gange i 2,588 indlæg
iTrader: 26 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af ChristinaS Vis indlæg
Jeg havde egentlig tænkt, at det var nok at købe en rullemadras fra Jysk - det behøver vel for fanden ikke være en topmadras?

Og jeg HAR købt både regntøj og gummistøvler, fordi Lucas er hysset, han VIL have det med, der står - og det er jo så heller ikke en sportsefterskole som sådan, men de er ræddi meget ude, og skal selv passe både området og dyrene, så jeg tænker faktisk at det reelt er en nødvendighed. Pissedyrt var det, i størrelse næsten voksen.
Vores skal bare have en rullemadras med, topmadras lyder noget vildt
Nå, men mentalt er vi alle klar. Vi har ikke set meget til ham de sidste par uger, for han er sammen med venner og suger det sidste til sig Sidste år var han på sprogskole i tre uger og der var savnet nu ikke så stort fra hverken ham eller os
Det praktiske derimod der er godt nok meget at holde styr på

Åh det bliver så godt til dem
Ulæste 06-08-19, 12:55   #9
EEMs
EEMs Nu mor til 3
Mit IRL er skiftet ud med en URL

EEMss avatar

Tilmeldingsdato: 10/07-07
Geografisk placering: Vejle
Tak givet gange: 418
Takket 1,697 gange i 1,051 indlæg
Oh yes det er p... dyrt og tidskrævende vi har endda alt Outdoor udstyret, da hun er FDFer. Men håndklæder, vores er også færdige og vi har ikke nok
, sengetøj mm. Og her er her er toppen en MTB til friluftslinien... 4200,?? og så har hun smadret glasset i sin telefon ??
Jeg har fået tryllet mig en fridag så nu forsøger jeg at lave det til en hyggedag, men dankortet gløder ????
Ulæste 06-08-19, 12:55   #10
DortheR
DortheR Stronger
I am woman, hear me roar

DortheRs avatar

Aij det er da også bare en rullemadras jeg har købt gggg
Ulæste 06-08-19, 17:03   #11
cgartner
cgartner har ikke brugt den nye funktion...
Kobberslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 30/07-06
Geografisk placering: Varde omegn
Tak givet gange: 280
Takket 76 gange i 48 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Hos os stod der både topmadras og rullemadras på sedlen.
Det meste har vi fået styr på hen af vejen, så det var kun madres og lommeregner vi manglede her til sidst.
Vi har dog købt ny bil i ferien, så nu mangler vi nr plade til cykelholder.... og der står 4...4!!!! Ugers leveringstid...shit
Min datter har gået meget op i hvad der skal med, så hun har styr på alt fra lyskæder, til luftfrisker, når man har været på wc,.....
cgartner er offline   Besvar med citat
Ulæste 06-08-19, 17:16   #12
ChristinaS
Dronningen af krea

Forhandler

ChristinaSs avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af cgartner Vis indlæg
Det meste har vi fået styr på hen af vejen, så det var kun madres og lommeregner vi manglede her til sidst.
Vi har dog købt ny bil i ferien, så nu mangler vi nr plade til cykelholder.... og der står 4...4!!!! Ugers leveringstid...shit
Min datter har gået meget op i hvad der skal med, så hun har styr på alt fra lyskæder, til luftfrisker, når man har været på wc,.....
Lucas er (heldigvis - eller noget) som drenge er flest, han går ikke helt så højt op i det.
Der stod også evt. sengetæppe - det får han fandme ikke ...

Men i dag er noget af hurdlen blevet klaret, har købt rullemadras, to nye lagner (har masser af sengetøj, men vores lagner er næsten allesammen til store senge) vasketøjskurv, tekstiltusch (der står der skal navn i alt ... Det får han sgu selv lov til at bøvle med) og, tadadadada, fandt et par mega fede indendørs sportssko der var sat ned fra 600 til 200.

Online bestilte jeg i går rejse-rygsæk, sovepose, selvoppusteligt liggeunderlag, regntøj og gummistøvler.

På torsdag skal han selv med ud, der skal vi købe de småting der mangler, sikkert et par normale sneakers, de er noget anløbne dem han har nu, fylde op i penalhuset, shampoo, tandpasta, nye cykellygter osv.

Jeeez ...

(I det mindste var jeg i god tid med den ekstra nummerplade, der nu har ligget og gloet i 3 måneder i skabet ...

Øhm, han mener måske han har et problem, hans Macbook pro er min gamle, den er nok fra 11 (eller 12 ) og den fungerer upåklageligt og han er vildt glad for den. Men han siger den ikke kan opdateres mere, og så kan han få problemer i forhold til at bruge deres word, fordi han ikke kan downloade det. Armen, jeg er helt blank, og håber bare han tager fejl, for vi skal IKKE ud i noget med ny computer nu.
Ulæste 06-08-19, 17:36   #13
F08
F08 ingen søvn gør intet godt
Jeg betaler husleje her!

F08s avatar

Tilmeldingsdato: 19/01-08
Tak givet gange: 1,976
Takket 2,158 gange i 1,348 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af cgartner Vis indlæg
Mht nr plade så kan jeg læse mig til på nettet ar andre er kørt uden men taget kvittering med på at den er bestilt og skulle de blive stoppet håber på forstående betjent for det er jo ikke ond vilje de køre uden men simpelhen pga lang levering og I kunne jo ikke bestille før I fik den nye bil.
cgartner (06-08-19)
Ulæste 06-08-19, 17:49   #14
Solvej
Solvej har ikke brugt den nye funktion...
Jeg betaler husleje her!

Solvejs avatar

Tilmeldingsdato: 01/07-11
Geografisk placering: Greve
Tak givet gange: 3,238
Takket 7,170 gange i 2,890 indlæg
iTrader: 3 / 100%
Citat:
Lucas er (heldigvis - eller noget) som drenge er flest, han går ikke helt så højt op i det.
Der stod også evt. sengetæppe - det får han fandme ikke ...

Men i dag er noget af hurdlen blevet klaret, har købt rullemadras, to nye lagner (har masser af sengetøj, men vores lagner er næsten allesammen til store senge) vasketøjskurv, tekstiltusch (der står der skal navn i alt ... Det får han sgu selv lov til at bøvle med) og, tadadadada, fandt et par mega fede indendørs sportssko der var sat ned fra 600 til 200.

Online bestilte jeg i går rejse-rygsæk, sovepose, selvoppusteligt liggeunderlag, regntøj og gummistøvler.

På torsdag skal han selv med ud, der skal vi købe de småting der mangler, sikkert et par normale sneakers, de er noget anløbne dem han har nu, fylde op i penalhuset, shampoo, tandpasta, nye cykellygter osv.

Jeeez ...

(I det mindste var jeg i god tid med den ekstra nummerplade, der nu har ligget og gloet i 3 måneder i skabet ...

Øhm, han mener måske han har et problem, hans Macbook pro er min gamle, den er nok fra 11 (eller 12 ) og den fungerer upåklageligt og han er vildt glad for den. Men han siger den ikke kan opdateres mere, og så kan han få problemer i forhold til at bruge deres word, fordi han ikke kan downloade det. Armen, jeg er helt blank, og håber bare han tager fejl, for vi skal IKKE ud i noget med ny computer nu.
Jeg lærte først hvad et sengetæppe var 90 efterskolen. Det var ikke noget mine forældre brugte
Men på efterskolen kunne vi ikke få godkendt værelset om morgenen hvis der ikke var tæppe på. Husker stadig læreren som med vanttro i stemmen forklarede mig det

Sendt fra min G8441 med Tapatalk
ChristinaS (06-08-19), line dupont (10-08-19), Paulan (06-08-19)
Ulæste 06-08-19, 17:57   #15
Skovrup
Skovrup mor til B fra juni 2011
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

Skovrups avatar

Tilmeldingsdato: 16/06-11
Geografisk placering: Næstved - 4700
Tak givet gange: 388
Takket 1,555 gange i 556 indlæg
iTrader: 8 / 100%
Citat:
Det kan jeg love dig for, at vi kan tale om ...
Shit, en liste ...

Det er måske 7-8 år siden Lucas sidst har haft regntøj og gummistøvler, han skal ligeledes medbringe rygsæk (rejserygsæk, for de skal på overlevelsestur) sovepose, liggeunderlag, topmadras/rullemadras, inde-sportssko, ude-sportssko, sko til køkkentjansen og ALT muligt andet, jeg har totalt stress over det (og pengepungen synes IKKE det er sjovt ...)

Vi skal have købt et cykelstativ til bilen, for den skal han jo også have med, og ja, jeg synes bare der er sååååå mange ting.

Hans allerbedste ven - de har været venner fra de var 3, skal i øvrigt også på Sorø efterskole.

Altså, det bliver jo mega fedt, han glæder sig helt vildt (det er vi mange der gør ) - Men der er sørme mange ting der skal ordnes inden.
Jeg kan se du bor i Glumsø, her vi lige flyttet ud, vi har et cykelstativ i gerne må låne, hvis det kan bruges

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande