Januar børn klare sig bedre en efterårs børn - Side 2 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 27-11-15, 08:38   #16
p1nille
p1nille arbejder på fuld tryk (og lidt til)
Silkeslyngende didymor
Administrator

p1nilles avatar

Tilmeldingsdato: 28/01-07
Geografisk placering: Brøndby
Tak givet gange: 11,996
Takket 11,849 gange i 6,178 indlæg
iTrader: 18 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af solsikke Vis indlæg
var det holdsport? Jeg kan nemlig allerede se hvordan min søns fodboldårgang har fået et "uofficielt førstehold" bestående af forårsdrenge og en enkelt skoleudsat som spiller med sin klasseårgang (og dermed er næsten 1½ år ældre end min søn). Det er sådan noget jeg kunne være bekymret for holder ved op i de ældre rækker, og dermed udelukker vinterbørnene fra optimal træning.
Det er alle former for sport. Det hænger sammen med børnenes fysiske størrelse og deres modenhed. Sådan har det altid været.

Der er efterårsbørn der enten er særligt talentfulde eller særligt store eller begge dele der klarer sig rigtig godt, men det kan ikke undgå at få betydning, at der er et års aldersforskel, på et barn der er føde 1/1 og et der er født 31/12 samme år.
I hvert fald får det betydning i alle de sportsgrene hvor man konkurrerer i årgange og det er rigtig mange sportsgrene.

Leonora er som sagt størst en af de hurtigste fra sin årgang i vores svømmeklub (i hvert fald den der indtil videre er hurtigst i flest løb). Hendes træner blev vildt overrasket, da Leonora delte romkugler ud på sin fødselsdag d. 4/10. Han var helt sikker på at hun var fra januar eller februar.
Han troede at når hun ligger og konkurerer med årgangen over, så var hun tæt på at være den årgang.
Ulæste 27-11-15, 15:43   #17
JulleM
JulleM løber stærkt
Mormor

JulleMs avatar

Tilmeldingsdato: 12/04-07
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 2,207
Takket 1,628 gange i 653 indlæg
iTrader: 50 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af p1nille Vis indlæg
Det må være det år barnet bliver 6 du mener. Ellers ville efterårsbørnene altså kun være 4 når de startede i skole.
jeps selvfølgelig det år de bliver 6 år

JulleM er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til JulleM for dette brugbare indlæg:
p1nille (27-11-15)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande