Odensekendere, hjælp! Skal vi til Stige? - Side 2 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 11-04-16, 10:02   #16
Pepina
Pepina har ikke brugt den nye funktion...
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Pepinas avatar

Tilmeldingsdato: 26/01-11
Geografisk placering: Midtfyn
Tak givet gange: 8,821
Takket 4,582 gange i 1,672 indlæg
iTrader: 2 / 100%
I kunne også overveje at kigge længere mod syd - ned omkring forstadsbæltet eller midtfyn? Højby som Imma skriver om, Årslev, Nr. Lyndelse er alle hyggelige mindre byer som virkelig bærer præg af landsbystemning, men som samtidig er i udvikling (Højby og Nr. Lyndelse nok mest). Lidt længere sydpå endnu ligger Ringe som er sådan en mellemstor provinsby med rigtig gode handlemuligheder og flere gode børneinstitutioner og skoler. Jeg bor selv i Ringe (nord) og elsker at bo her. Her er tilpas stort til at det ikke bliver kedeligt og tilpas lille til at man kender mange. Vi har vores datter i en virkelig god privat børnehave (integreret - de har også vuggestue), men de kommunale der ligger her er også fine med gode udeforhold og pæne bygninger. Der er 2 folkeskoler - begge populære blandt de folk jeg kender der har børn der går der - og så har vi en friskole også som er ret populær.

Jeg kan køre i bil til SDU på ca. 12 minutter (der er motorvej det meste af vejen) og der går selvfølgelig også busser.

Måske har I bedre økonomiske muligheder for at indtænke bil hvis I rykker lidt ud af Odense så huslejepriserne bliver lidt lavere.

Pepina er offline   Besvar med citat
Ulæste 11-04-16, 10:48   #17
210Maria
210Maria min avatar blev væk! Den med rensdyret...
Sølvslyngel

210Marias avatar

Tilmeldingsdato: 10/04-16
Tak givet gange: 178
Takket 347 gange i 130 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Hvor er I simpelthen super, de damer! Vi tænker stadig… Ang. at det fedeste er at bo midt i byen, så var det det, vi gjorde sidste gang, vi var et semester i Odense - og selvom det var rigtig fedt, så er vi nok klar til at prøve noget nyt. Og det, vi desperat mangler i vores nuværende hus (på 76 kvm fordelt på 2 etager…) er simpelthen PLADS; vi er 4 personer, og jeg arbejder altid hjemme. Så det er især det, vi er tiltrukket af (og den smukke beliggenhed).
210Maria er offline   Besvar med citat
Ulæste 11-04-16, 12:27   #18
JulleM
JulleM løber stærkt
Mormor

JulleMs avatar

Tilmeldingsdato: 12/04-07
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 2,207
Takket 1,628 gange i 653 indlæg
iTrader: 50 / 100%
Vi bor i Skibhuskvarteret, og det er vi super glade for. Det kan jeg bestemt anbefale, der er nogle gode børnehaver og især på Risingskolen har de fået godt styr på reformen og den nye arbejdstidsaftale. Samarbejdet mellem pædagoger og lærerne fungere rigtigt godt.
Så hvis jeg skulle indsparke et sted at bo, så ville det være her.
Der er ikke langt på cykel til SDU og ikke langt til "byen"

JulleM er offline   Besvar med citat
Ulæste 11-04-16, 14:42   #19
Vardemor
Vardemor Nu mor til to!
Guldslyngel

Vardemors avatar

Tilmeldingsdato: 16/08-13
Geografisk placering: 6800
Tak givet gange: 1,998
Takket 736 gange i 312 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Jeg syntes også sanderum er et fint kvarter - lidt længere ude, men rolige parcelhuse og billigere end fx midtbyen og Dalum.
Ulæste 11-04-16, 15:50   #20
Smuk Som Altid
Smuk Som Altid glæder sig til at få overskud i hverdagen igen :-)
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Smuk Som Altids avatar

Tilmeldingsdato: 18/03-08
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 2,836
Takket 1,562 gange i 925 indlæg
iTrader: 16 / 100%
Jeg har boet i mellem Stige og Søhus, og det er kun fordi jeg ikke kunne finde en lejet bolig i nærområde at jeg er flyttet væk.

Det er rigtigt at Stige kan føles langt ude især fordi man kører forbi ubebygget områder på vej derud.

Men ifølge krak så kan man køre i bil fra Stige til Flakhaven i centrum på 10 min (7.8 km) og ud til Universitet på 15 min. (12.6 km) Selvfølglig er der ikke taget højde for myldretid m.m.

Personligt synes jeg ikke at det er langt ude, men det kommer også an på hvad man er vant til.

.. hed tidligere alchris
Smuk Som Altid er offline   Besvar med citat
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande