Jeg er edderspændt rasende på Danske Spil - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 10-02-19, 13:00   #1
Hunpingvin
Hunpingvin Fear can hold you prisoner - hope can set you free
(Sl)yngel

Hunpingvins avatar

Tilmeldingsdato: 17/11-09
Geografisk placering: Buddinge
Tak givet gange: 5,502
Takket 8,551 gange i 2,731 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Jeg er edderspændt rasende på Danske Spil

Da min mor døde i september sidste år gennemgik jeg alle mulige abonnementer og fik dem lukket. Danske Spil forsikrede mig om at de selv fik melding om dødsfald, at kontoen automatisk blev lukket og eventuelt indestående overført til boet.

Et par måneder efter tjekkede jeg min mors e-mail og kunne konstatere at hun for ganske nyligt havde vundet i Lotto Jeg ringede og spurgte hvordan dælen det kunne lade sig gøre. Nååå de kunne da godt se at kontoen skulle have været lukket men noget var åbenbart gået galt Men nu ville de lukke den og overføre indestående til boet, som de forsikrede mig om de havde adgang til oplysninger om.

I starten af januar skete det fandeme igen Jeg ringede til dem igen og fik samme sludder for sladder og blev forsikret om at NU ville de gøre det rigtigt.

Nu har jeg lige tjekket hende e-mail igen og kan se at der i sidste uge er sendt en mail til hende om at de har forsøgt at udbetale til hendes nem-konto men at de ikke kunne så nu er pengene ført tilbage til Danske Spil.

Arhmen at det skal være så svært

Jeg gad godt vide hvor mange afdøde der har en konto hos Danske Spil, der glad spiller videre for eventuelt indestående efter de selv er gået bort

Jeg måtte lige lufte ud. Og så overvejer jeg faktisk om jeg kan rette en klage et eller andet sted hen Jeg synes virkelig det er uetisk at en spillekonto kan blive ved med at spille efter en person er afgået ved døden.
Ulæste 10-02-19, 13:14   #2
hansan
hansan er taknemmelig over mit dejlige liv
Bare send min post til Slyngebarn.dk

hansans avatar

Tilmeldingsdato: 11/11-08
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 4,612
Takket 3,192 gange i 1,142 indlæg
iTrader: 6 / 100%
Wow

Forbruger ombudsmanden?
Fru Blå (12-02-19), Hunpingvin (10-02-19), Isamin1310 (10-02-19), sommerregn (10-02-19)
Ulæste 10-02-19, 13:14   #3
FruPanda
FruPanda har ikke brugt den nye funktion...
Mit IRL er skiftet ud med en URL

FruPandas avatar

Tilmeldingsdato: 15/10-10
Tak givet gange: 2,141
Takket 3,895 gange i 1,653 indlæg
https://www.spillemyndigheden.dk/hve...n#Voresarbejde

En mulighed?

Og så ville jeg så vidt muligt sørge for at holde kontakt med dem på skrift fremover.
Hunpingvin (10-02-19)
Ulæste 10-02-19, 13:21   #4
Hunpingvin
(Sl)yngel

Hunpingvins avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af FruPanda Vis indlæg
https://www.spillemyndigheden.dk/hve...n#Voresarbejde

En mulighed?

Og så ville jeg så vidt muligt sørge for at holde kontakt med dem på skrift fremover.

Det var måske en mulighed

Jeg har lige skrevet en særdeles skarpt formuleret mail til dem så fremover bliver det forhåbentlig på skrift.
Ulæste 10-02-19, 15:18   #5
irenek-h
irenek-h i frit fald...
Pippi Langstrømpe

irenek-hs avatar

Tilmeldingsdato: 19/02-07
Geografisk placering: Sorø
Tak givet gange: 13,768
Takket 7,270 gange i 2,626 indlæg
iTrader: 9 / 100%
Ja alt på skrift og hvis de ringer dig op beder du dem sende dig en mail med det der er aftalt.
Gad vide om ikke det er ulovligt?
Ulæste 10-02-19, 15:40   #6
Petrine
Petrine har ikke brugt den nye funktion...
Shhhhh........ jeg skriver

No Avatar

Tilmeldingsdato: 06/08-15
Geografisk placering: København
Tak givet gange: 582
Takket 1,370 gange i 701 indlæg
Det kan ikke være lovligt. Hvis jeg havde fornemmelsen af at det var et generelt problem, så ville jeg ikke være for fin til at gå til pressen. Det er trods alt et 80% statsejet foretagende.
Hunpingvin (10-02-19), irenek-h (10-02-19), Trine (10-02-19)
Ulæste 10-02-19, 15:53   #7
Imma
Imma er her.
SB's burger

Immas avatar

Tilmeldingsdato: 21/06-08
Geografisk placering: Svendborg
Tak givet gange: 16,390
Takket 26,605 gange i 8,225 indlæg
iTrader: 46 / 100%
Altså, jeg tænker da, det er en sag for politiet? Det er jo ulovligt. Og du har adskillige gange henvendt dig for at få dem til at lukke kontoen og det er ikke sket.
ChristinaS (10-02-19), irenek-h (10-02-19), moreva (10-02-19), Rosiebaby (10-02-19), Trine (10-02-19)
Ulæste 10-02-19, 22:14   #8
Hunpingvin
(Sl)yngel

Hunpingvins avatar

I princippet har de jo stjålet fra boet ved at lade kontoen spille for penge der rettelig tilhører boet. Men om det er et generelt problem eller bare en enkeltstående uheldig fejl ved jeg ikke. Jeg er mest rystet over at det overhovedet kan ske. Hvis jeg havde lukket hendes mail og aldrig opdaget noget, kunne kontoen i princippet have spillet videre i årevis hvis der kom gevinster nok ind til at holde saldoen positiv

Jeg har skrevet til spillemyndighed.dk og beskrevet kort hvad der er sket og spurgt om de er det rigtige sted at klage til. Jeg synes at hvis politiet skulle indblandes burde jeg have gjort det da jeg opdagede det første gang Men jeg tænkte simpelhen ikke over det dengang, der tænkte jeg bare på at få det lukket så jeg ikke skulle forholde mig mere til det.
Ulæste 10-02-19, 22:16   #9
irenek-h
irenek-h i frit fald...
Pippi Langstrømpe

irenek-hs avatar

Altså første gang gør du dem opmærksom på det, så forventer man at de retter det. Det gør de ikke. Derfor er det en bevist handling nu. Jeg ville inddrage politiet.
Ulæste 10-02-19, 22:18   #10
Hunpingvin
(Sl)yngel

Hunpingvins avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Petrine Vis indlæg
Det kan ikke være lovligt. Hvis jeg havde fornemmelsen af at det var et generelt problem, så ville jeg ikke være for fin til at gå til pressen. Det er trods alt et 80% statsejet foretagende.
Tanken strejfede mig, men igen så ved jeg det reelt ikke. Jeg har faktisk i min mail til Danske Spil skrevet at jeg forventer en opringning fra en ansvarlig med en forklaring på hvordan det kan ske.
Ulæste 10-02-19, 22:29   #11
Hunpingvin
(Sl)yngel

Hunpingvins avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af irenek-h Vis indlæg
Altså første gang gør du dem opmærksom på det, så forventer man at de retter det. Det gør de ikke. Derfor er det en bevist handling nu. Jeg ville inddrage politiet.
I september gør jeg dem opmærksom på at hun er død. I december ringer jeg og gør dem opmærksom på at kontoen har spillet videre. Nu ser jeg så d. 6/2 at de har forsøgt at udbetale penge til nem-konto. Så jeg ved reelt ikke om de har fortsat efter december eller bare har været utroligt lang tid om at (forsøge at) udbetale pengene og opdage at de ikke kan.

Så jeg synes nok at politiet burde have været involveret i december
Ulæste 10-02-19, 22:59   #12
irenek-h
irenek-h i frit fald...
Pippi Langstrømpe

irenek-hs avatar

Jeg ville kontakte politiet og spørge dem hvad du skal gøre. Så længe siden er december ikke og der er så meget man skal være obs på ved dødsfald at man kan blive helt rundtosset. Jeg synes at du har gjort det rigtige, du har givet dem en chance. -de må jo kunne udbetale de penge til arvingerne. -spørgsmålet er så om de penge der skal udbetales er det beløb der stod på kontoen da hun døde eller om det er det beløb, der står der nu. Reelt burde der jo ikke komme gevinster på en konto der skulle være lukket, men på den anden side har de jo hævet penge på den konto... Det er jo nok ikke værd at inddrage en jurist i sagen men jeg ville ringe og høre politiet ad, alternativt finde noget “åben juridisk rådgivning” .

-gad vide hvor mange penge de har beholdt på den måde? Det burde jo næsten komme ud.
Følgende brugere siger tak til irenek-h for dette brugbare indlæg:
Hunpingvin (11-02-19)
Ulæste 11-02-19, 06:40   #13
Hunpingvin
(Sl)yngel

Hunpingvins avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af irenek-h Vis indlæg
Jeg ville kontakte politiet og spørge dem hvad du skal gøre. Så længe siden er december ikke og der er så meget man skal være obs på ved dødsfald at man kan blive helt rundtosset. Jeg synes at du har gjort det rigtige, du har givet dem en chance. -de må jo kunne udbetale de penge til arvingerne. -spørgsmålet er så om de penge der skal udbetales er det beløb der stod på kontoen da hun døde eller om det er det beløb, der står der nu. Reelt burde der jo ikke komme gevinster på en konto der skulle være lukket, men på den anden side har de jo hævet penge på den konto... Det er jo nok ikke værd at inddrage en jurist i sagen men jeg ville ringe og høre politiet ad, alternativt finde noget “åben juridisk rådgivning” .

-gad vide hvor mange penge de har beholdt på den måde? Det burde jo næsten komme ud.
Jeg har i den mail jeg sendte til dem bedt om at de overføre indestående på hendes konto plus det beløb der uretmæssigt er spillet for til boet og så har jeg skrevet mail adressen til vores advokats sekretær som er i gang med at lave bo opgørelse og at de kan få detaljer om konto til overførsel der. Samtidig har jeg skrevet direkte til sekretæren at jeg har givet hendes adresse til Danske Spil.

Jeg afventer lige om de ringer til mig i dag. Deres hjemmeside lover svar indenfor 24 timer når man mailer til dem. Muligvis ringer jeg til advokaten og spørger hvor slemt det her er. Det er jo princippet i det mere end det reelle beløb vi bliver snydt for. Hvis der skal politi (og presse) på skal mine brødre nok være enige og det er jeg langt fra sikker på at de vil være. Plus at det kan trække selve boopgørelsen og det er jeg ikke interesseret i.
Følgende brugere siger tak til Hunpingvin for dette brugbare indlæg:
irenek-h (11-02-19)
Ulæste 11-02-19, 09:50   #14
Koby
Koby Nyder barselslivet
Jeg betaler husleje her!

Kobys avatar

Tilmeldingsdato: 08/07-09
Geografisk placering: Herlev
Tak givet gange: 7,865
Takket 4,860 gange i 2,530 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Synes også det kunne være interessant at kontakte kontant eller hvad det program hedder, der sætter fokus på sådan noget. Det er da helt ude i hampen, at det overhovedet kan lade sig gøre.

Da min far døde sendte kommunen opkrævning på ejendomsskatten til hans e-boks, som min mor jo så ikke havde adgang til og det var altså ikke dagen efter, men en måned eller to efter og hun gik helt i baglås over det
Følgende brugere siger tak til Koby for dette brugbare indlæg:
irenek-h (11-02-19)
Ulæste 11-02-19, 12:44   #15
fynmor
fynmor fynmor har nu brugt den nye funktion
Mit IRL er skiftet ud med en URL

fynmors avatar

Tilmeldingsdato: 29/12-09
Tak givet gange: 716
Takket 2,053 gange i 1,321 indlæg
om ikke andet så håber jeg hun har vundet et gigantisk stort beløb som du kan få glæde af (de vil sikkert så sige at døde mennesker ikke kan spille)
Der findes jo masser af mennesker som ikke har adgang til sine afdødes mail osv, min mand kender da ikke min mail så han kan se hvis de sendte mails - på den måde kan de jo have penge kørende i årevis, slet ikke ok!
fynmor er offline   Besvar med citat
The Following 2 Users Say Thank You to fynmor For This Useful Post:
Hunpingvin (11-02-19), irenek-h (11-02-19)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande